SWAP w MX-3 – DYSKUSJA OGÓLNA

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez Gared » 21 maja 2010, 07:45

ricardo881 napisał(a):Gared jakos kazdy kto ma 2.5 KL sapie ze mu duzo pali to sa zdania innych nie moje a ja i kilka osob majace klze stwierdza ze pali do 1.5l wiecej niz k8 wiec KL w wiekszosci nie wszystkie oczywicie jakos pala z 12l 13 w miescie

Możesz przepisać to zdanie z zachowaniem zasad interpunkcji? Bo w obecnej formie trzeba siedzieć i się zastanawiać, co miałeś na myśli.

moskal – nie łudź się. To o czym napisałeś to są bzdury. Pomijając instalacje LPG z wtryskiem gazu w stanie ciekłym na każdej będziesz kilka koni w plecy – nawet na super ekstra hiper sekwencji.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez hopek » 22 maja 2010, 00:39

Dokladnie jak GERED napisal :) to ze lpg ma 100iles oktan nie znaczy ze silnik zasilany tym paliwem bedzie miał więcej mocy ;) Chociaz sa silniki co mają czujniki spalania stukowego, więc w takim przypadku lpg górą :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Lukano » 22 maja 2010, 08:07

Gared napisał(a):
ricardo881 napisał(a):moskal – nie łudź się. To o czym napisałeś to są bzdury. Pomijając instalacje LPG z wtryskiem gazu w stanie ciekłym na każdej będziesz kilka koni w plecy – nawet na super ekstra hiper sekwencji.

Ale, jakie to są różnice ??
U mnie w saabie(tylko tym byłem na hamowni) 227 koni PB, 225 na LPG. Daje ci tysiaka jak wsiądziesz, zakleję włącznik od LPG i poznasz na jakim paliwie jedziesz. :P
Do M5 też można założyć gaz, tylko trzeba wiedzieć jaki. Pierwszy, lepszy partacz tego nie zrobi.
djArias moja mx-3 b6 też paliła 6 litrów, ale na trasie przy 90 i spokojniej jeździe. Wolę 7 litrów gazu. Nie mówiąc o mieście.
loocas sporo śmigasz :) A ja myślałem, że ja sporo :D U mnie jakieś 35 kkm roczni. Plus mazda, ale to jakieś 5-8 kkm.
Na gaz lekką ręką wydaję w roku 6-7 tysięcy. Za to co mi zostaje mogę co dwa lata zmienić samochód <lol>
Silniki mazdy są niezłe, ale bardzo paliwożerne. Nie wiem jak wy w KL ZE wyrabiacie się w 13 litrach, jak ja BG 1,8 ledwo w 12 się mieszczę.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez loockas » 22 maja 2010, 09:42

No może trochę zbyt uogólniłem – 45kkm było w ostatnim roku – tym pierwszym gazowym :D Przed gazem było 25kkm, a w tym roku tak liczę na góra 35kkm.

Z tego co się orientuję to mazdowskie Vki nie palą wiele i chyba spalanie K8 w trasie wychodziło lepiej niż BP – porównywalna moc. Nie pamiętam charakterystyki ale chyba K-seria lepiej ciągnie od dołu i nie trzeba tak kręcić.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez /V6 » 22 maja 2010, 14:59

Mi wyszło spalanie PB95 w trasie (silnik K8 129hp) na poziomie 6.7l/100km jadąc praktycznie cały czas w przedziale 110-130km/h.
Ja mam troszkę inne pytanie. Jak to jest z sinikami K8 129hp i 133hp... Zauważyłem, że w Madzi z silnikiem 129hp przy 100km/h miałem zdecydowanie niższe obroty na 5 biegu niż obecnie z silnikiem 133hp. Czy silniki te różniły się jakoś przełożeniem głównym??? Skrzynie mam takie same.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez Gared » 22 maja 2010, 22:14

O ile wiem to przełożenie napędu niczym się nei różni. Jakie masz obroty?

lukano – to co napisałeś potwierdza tylko to, że jednak utrata mocy jest. 2KM czyli niewiele. U mnie różnica między lpg a pb to 10KM. W żadnym wypadku nie są to wzrosty mocy, a to sugerował moskal. W to, że nie poznam czy jadę na lpg czy na pb wierzę i nie muszę tego sprawdzać.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez /V6 » 23 maja 2010, 20:46

MX-3 po liftcie 129hp – 120km/h = 3.6tyś RPM
MX-3 przed liftem 133hp – 120km/h = 4tyś RPM
Na biegu jałowym obydwie 750 Rpm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez gilbert24 » 24 maja 2010, 15:32

Witam mam taki mały problem. Po swap-ie zostało jedno gniazdo bez wtyczki. Brakuje jej nie wiem do czego służy i czy jest bardzo potrzebne. Silnik pracuje normalnie. Włożony silnik to KL z mx6.
Proszę o pomoc.
Zaznaczone na czerwono gniazdo bez wtyczki.
wtyczka.jpg
Ostatnio edytowano 30 mar 2015, 21:57 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Zdjęcia na serwer MS
Początkujący
 
Od: 20 mar 2009, 14:47
Posty: 11
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: KL MX-3 2.5 V6 24V 92r.

Postprzez Kolin » 26 maja 2010, 01:12

W którym miejscu jest ta wtyczka??
Początkujący
 
Od: 10 sie 2009, 09:04
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: MX-3 1.8 V6 K8 94'

Postprzez gilbert24 » 27 maja 2010, 14:53

W kolektorze ssącym od samej góry na wysokości mniej więcej 5 świecy :)
Początkujący
 
Od: 20 mar 2009, 14:47
Posty: 11
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: KL MX-3 2.5 V6 24V 92r.

Postprzez koper912 » 2 cze 2010, 18:52

Odkopuje:P
Czy robił ktoś może swap z mx-5 do mx-3?
Podejdzie w ogóle ten silnik?
Znajomy ma możliwość sprowadzenia z UK mx-5 z silnikiem BP albo BPT (sam już nie pamiętam:P) i zastanawiam się na przekładką:P
Początkujący
 
Od: 7 mar 2010, 17:37
Posty: 4
Skąd: Dolnośląskie
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC

Postprzez SponeR » 2 cze 2010, 20:39

silnik raczej podejdzie gorzej z skrzynią i tylnym mostem :P
aczkolwiek nie wiem czy ktoś dokonywał swapa z mx5
sam jestem ciekawe bo mx5 maja mocniejsze 1,6 :D
=x
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2008, 15:22
Posty: 723 (0/1)
Skąd: Annaberg/Piaseczno
Auto: 89' turboMiateł
08' cx-9 3.7v6

Postprzez Lukano » 3 cze 2010, 16:19

w mx-5 nie było BPT, tylko sam BP. Silnik raczej jest taki sam, ale osprzęt i reszta zupełnie inna. Samo ustawienie silnika jest troszkę inne ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez pawson86 » 3 cze 2010, 17:49

sorki ze sie podepne ale jak juz przy swapie jestescie to spytam jaki swap wogole wchodzi w rachube jesli chodzi o 1.6 dohc ale nie takim kosztem jak 1.6 na 1.8 :) czy jest wogole jakas opcja i od razu mowie jestem laikiem wiec tak jakos prosto prosze hehe oczywiscie chodzi mi o swapa na cos mocniejszego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2010, 13:00
Posty: 29
Skąd: koszalin
Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.

Postprzez djArias » 5 cze 2010, 21:46

Pawson –> BPT czyli 1.8 Turbo rzędowa czwórka, ewentualnie BP od 323BA czyli 1.8 tez rzędówka :D wszystko co ma V bedize wymagalo POTEZNEGO nakladu pracy ;]
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Suloo » 6 cze 2010, 02:40

pawson86 napisał(a):sorki ze sie podepne ale jak juz przy swapie jestescie to spytam jaki swap wogole wchodzi w rachube jesli chodzi o 1.6 dohc ale nie takim kosztem jak 1.6 na 1.8 :) czy jest wogole jakas opcja i od razu mowie jestem laikiem wiec tak jakos prosto prosze hehe oczywiscie chodzi mi o swapa na cos mocniejszego :)

przepraszam, nie takim kosztem czyli jakim bo nie rozumiem??taniej sa tylko magnetyzery,czipy po 4,99 i naklejki mocy(przepraszam za sarkazm)
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez djArias » 6 cze 2010, 08:12

Suloo ... drogim kosztem mozna do mx'a wlozyc silnik od TOyoty tutaj masz zdjecie:
http://i202.photobucket.com/albums/aa21 ... ineBay.jpg
Jest to silnik 3S-GTE –> Koszt imprezy pewnie kolo 10 000 mucha nie siada
Mozesz tez spróbować drogim kosztem przelożyć silnik od MX-5, nie chce mi sie szukać linka ale byla na e-bay'u czerwona mx-3 z napedem na tyl ;]
i mysle ze tez kolo 10 000
natomiast kupić BP ktore jest 1.8 to wydatek ponizej 2000... ;] (mowie o zwyklym BP nie BPT) takze to jest roznica miedzy duzym kosztem a malym ;]
pozdrawiam ;)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez koper912 » 6 cze 2010, 11:41

Chyba jednak odpuszczę sobie ten silniczek od mx-5 :P A jak jest z silnikami b6t i bpt od 323? Podjedzie skrzynia od mx-3, wiązka, zegary itp? Wolałbym żeby było jak najmniej przeróbek podczas przekładki. Najlepiej żeby było plug and play :D Jeśli ktoś na forum ma na zbyciu jeden z tych silników (może być do remontu) to proszę o kontakt na PW.
Początkujący
 
Od: 7 mar 2010, 17:37
Posty: 4
Skąd: Dolnośląskie
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC

Postprzez djArias » 6 cze 2010, 12:04

Pisalismy wczesniej ze BP i BPT od 323 pasują P&P ;]
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Scorpio » 20 cze 2010, 22:50

BP to nie problem znaleźć, ale BPT są chyba dosyć rzadkim i łakomym kąskiem. Ja sam bym takiego z chęcią adoptował :)
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2008, 20:13
Posty: 65
Skąd: Warszawa/Jabłonna
Auto: MX-3 1.6 98'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323