Italiano napisał(a):tylko się zmieni prędkość rzeczywista auta.
Prędkość faktyczna a wskazania prędkościomierza
peter napisał(a):A tak w ogóle to co ma rozmiar opon dowskazań prędkościomierza??
Ma bardzo wiele, bo pod wpływem zmiany rozmiaru opon prędkościomierz albo zawyża albo zaniża prędkość wskazywaną względem prędkości rzeczywistej. A kierowcy chyba chodzi o to żeby widział ile faktycznie jedzie.
A później jest tak że ktoś montuje opony 195/50/15 zamiast 205/55/15 (tak robią często w MX-3) i później kierowcy chwalą się ze jechał np 200 a faktycznie to było przecież coś ok. 185.
marek pomyśl logicznie ,jeżeli auto podniesiesz na lewarku to czy ma znaczenie do prędkości jakie będą założone koła? No nie. Prędkościomierz zawsze ci będzie wskazywał tą samą prędkość. Jedyna różnica to rzeczywista prędkość auta. Masz racje że to bez sensu bo nigdy nie wiemy ile rzeczywiście jedziemy. Będziemy wiedzieli jak nam pała na radarze pokarze. 
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Italiano napisał(a):marek pomyśl logicznie ,jeżeli auto podniesiesz na lewarku to czy ma znaczenie do prędkości jakie będą założone koła
Logiczne myslenie podpowiada że ma.
Prędkość to jest dystans w kilometrach na godzinę jaki przebywa samochód i każda jego część. Zatem na prędkość nie wpływa ilość obrotów koła która jest niezależna od wielkości koła. Natomiast jedną ze składowych prędkości jest długość obwodu koła. A ta już jest zależna od wielkości koła.
Zatem fizyka mówi że zawsze ma znaczenie wielkość koła.
Można powiedzieć że prękość pokazywana przez zegar jest prędkością przemieszczania się nieruchomego (względem opony) punktu na zewnętrznym obrysie opony.
No tak z teoretycznego punktu widzenia masz racje . i ja tak też zawsze myślałem. Ale ponowie moje pytanie-
Bo mnie to wprowadziło teraz troche w niepewność.
Italiano napisał(a):,jeżeli auto podniesiesz na lewarku to czy ma znaczenie do prędkości jakie będą założone koła?
Bo mnie to wprowadziło teraz troche w niepewność.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Italiano napisał(a):Bo mnie to wprowadziło teraz troche w niepewność.
jeśli chodzi o to co pokazuje licznik to będzie to zawsze ta sama liczba przy danych obrotach silnika, na danym biegu, niezaleznie od rozmiaru koła.
marek pisał o prędkości rzeczywistej pojazdu która w wypadku podniesienia go na lewarku będzie oczywiście wynosić zero
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
bimbak napisał(a):zawsze ta sama liczba przy danych obrotach silnika, na danym biegu, niezaleznie od rozmiaru koła
Z teoretycznego punktu widzenia oczywiście jeśli pomijamy wpływ otoczenia oraz oporów mechanicznych.
Należy pamiętać iż silnik przy danych obrotach rozwija konkretną moc. Jeśli założymy większe koła to osiągniemy przy tym większą prędkość rzeczywistą a co za tym idzie większe opory toczenia opony, większe opory aerodynamiczne. Zatem potrzebujemy wiekszą energię do uzyskania tej prędkości rzeczywistej. A moc mamy nadal taką samą. Zatem zmieni się też korelacja między obrotami silnika i prędkością.
Konkluzja jest taka iż nie jest to takie proste jak się wydaje
marek napisał(a):Konkluzja jest taka iż nie jest to takie proste jak się wydaje
Dokładnie
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Należy pamiętać iż silnik przy danych obrotach rozwija konkretną moc. Jeśli założymy większe koła to osiągniemy przy tym większą prędkość rzeczywistą a co za tym idzie większe opory toczenia opony, większe opory aerodynamiczne. Zatem potrzebujemy wiekszą energię do uzyskania tej prędkości rzeczywistej. A moc mamy nadal taką samą. Zatem zmieni się też korelacja między obrotami silnika i prędkością
chcesz powiedzieć ze auto na lewarku przy 3000rpm na 5 biegu wskazanie prędkościomierza osiągnie powiedzmy 160 km/h podczas gdy podczas jazdy na oponach 195/65/14 120 km/h
Poza tym z tego co piszesz to również szerokość opon również ma znaczenie na zależność między wskazaniami obrotomierza i prędkościomierza (no bo 205 ma większe opory toczenia niż np.185) a ja śmiem twierdzić że to ma wpływ jedynie na zużycie paliwa Zatem potrzebujemy wiekszą energię do uzyskania tej prędkości rzeczywistej
chcesz powiedzieć ze auto na lewarku przy 3000rpm na 5 biegu wskazanie prędkościomierza osiągnie powiedzmy 160 km/h podczas gdy podczas jazdy na oponach 195/65/14 120 km/h
- Od: 28 gru 2004, 23:25
- Posty: 27
- Skąd: Białystok
- Auto: 626 GC 2.0 i + 626 GW 1,8 i
jakby kogos interesowało to znalazłem coś takiego http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp oblicza różnicę między wskazaniem prędkościomierza a prędkością rzeczywistą
- Od: 28 gru 2004, 23:25
- Posty: 27
- Skąd: Białystok
- Auto: 626 GC 2.0 i + 626 GW 1,8 i
"rzeczywista prędkość pojazdu wynosi 98 km/h chociaż licznik wskazuje 100 km/h."
Czyli moje twierdzenie jest słuszne że prędkość na prędkościomierzu się nie zmienia ,a tylko prędkość rzeczywista.
Czyli moje twierdzenie jest słuszne że prędkość na prędkościomierzu się nie zmienia ,a tylko prędkość rzeczywista.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
marek napisał(a):Jeśli założymy większe koła to osiągniemy przy tym większą prędkość rzeczywistą a co za tym idzie większe opory toczenia opony, większe opory aerodynamiczne. Zatem potrzebujemy wiekszą energię do uzyskania tej prędkości rzeczywistej. A moc mamy nadal taką samą. Zatem zmieni się też korelacja między obrotami silnika i prędkością.
Konkluzja jest taka iż nie jest to takie proste jak się wydaje
to wszystko jednak nie ma wpływu na zmiane wskazania prędkoosciomierza ... ocywiście móimy tu o mechanicznym pomiarze prędkości która za pośrednictwem linki czy tez syngnału elektrycznego przekazywana jest do licznika. Pomiar taki najcześciej dokonywany jest w skrzyni biegów zatem opry toczenia i inne właściwości fuizyczne nie mają wpływu na wartośc jaką pokazuje licznik.
To wszystko co piszesz ma jednak jak najbardziej odzwierciedlenie w prędkości rzeczywistej i dlatego tak trudno dobrze wyskalowac liczniki
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Wyobraź sobie są dwa auta. Jedno z przodu jedzie 90km/h. Ten z tyłu założył małe koła, czyli koło musi wykonać więcej obrotów żeby jechać z tą samą predkością co to auto z przodu. Co za tym idzie auto z tyłu będzie miało na liczniku około 110 km/h. Chociarz rzeczywista prędkość auta będzie 90km/h. I tak mi ostatnio tłumaczył mój brat bo miał taki przypadek jak opisałem wyżej. Kurde zrozumieć to. 
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Italiano napisał(a):Wyobraź sobie są dwa auta. Jedno z przodu jedzie 90km/h. Ten z tyłu założył małe koła, czyli koło musi wykonać więcej obrotów żeby jechać z tą samą predkością co to auto z przodu. Co za tym idzie auto z tyłu będzie miało na liczniku około 110 km/h. Chociarz rzeczywista prędkość auta będzie 90km/h. I tak mi ostatnio tłumaczył mój brat bo miał taki przypadek jak opisałem wyżej. Kurde zrozumieć to.
no dokładnie tak by było .. twój brat ma rację ...
To jest przecież bardzo proste . Trzeba sie tylko skupić na istocie problemu i nie mieszać prędkości rzeczywistej z prędkościa jaką wskazuje licznik
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Czyli wielkość koła ma rzeczywiste znaczenie do wskazań na liczniku. Moja teoria z lewarkiem była do
. Bo to bez sensu.No ja tak wcześniej myślałem tylko ten lewarek mi
troche namieszał. 



W oczekiwaniu na nowy podpis...
peter napisał(a): ma znaczenia do relacji licznik obrotomierzw
Czyli jak 100km/h mamy przy np. 2500rpm. To po załorzeniu mnieiszych kół 100km/h będziemy mieli powiedzmy2300rpm. A rzeczywista prędkość auta będzie około 90km/h. Chyba nic nie namieszałem?
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości