niskie ciśnienie oleju
1, 2
Od kilku dni po odpaleniu po kilku (20s) sekundach na niskich obrotach zapala się na chwilę (około 5s-10s) albo miga kontrolka ciśnienia oleju. W czasie jazdy zapala się na chwilę jak jest jeszcze zimny silnik i np. trochę mocniej/gwałtowniej hamuje lub pokonuję bardzo ostry zakręt. Później jest wszystko ok. Olej niedawno zmieniałem (około 1000km temu) na Mobil1 10w40, na miarce jest pomiędzy F a środkiem skali (fakt że bardzo ciężko odczytać poziom, ale uznałem to że ten typ tak ma). Dodam że przebieg to 212000km
Co może być nie tak. Po przeszukaniu forum wyszło mi że mogą to być:
-uszczelniacze
-panewki
-pompa oleju
-filtr oleju
-pierścienie
-zapchane "przewody" od oleju (nie wiem jak to lepiej nazwać)
Byłoby miło gdyby ktoś dopisał coś albo usunął coś z tej listy i napisał orientacyjne ceny części.
Tradycyjnie proszę o wyrozumiałość ponieważ jestem laikiem w temacie.
Pozdrawiam
Co może być nie tak. Po przeszukaniu forum wyszło mi że mogą to być:
-uszczelniacze
-panewki
-pompa oleju
-filtr oleju
-pierścienie
-zapchane "przewody" od oleju (nie wiem jak to lepiej nazwać)
Byłoby miło gdyby ktoś dopisał coś albo usunął coś z tej listy i napisał orientacyjne ceny części.
Tradycyjnie proszę o wyrozumiałość ponieważ jestem laikiem w temacie.
Pozdrawiam
-
wlkp
miałem podobny problem kontrolka oleju świecila mi sie po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach , wymienilem olej na gęstszy 15w40 jednak kontrolka nie gasła, problem ten zbiegł sie z problemem startu silnika w czasie wilgoci, na odpalanie pomogło wd40 na kable i co dziwne po tym zabiegu kontrolka oleju juz sie nie zapalila ,moze aparat zaplonowy ma jakis wplyw na cisnienie oleju ,jezeli pisze herezje to mnie poprawcie ale nie zaszkodzi spróbowac . od tamtego mometu mineło juz 4 tys i narazie jest ok
- Od: 26 gru 2008, 18:33
- Posty: 8
- Auto: 323f 95 2.0 V6
Może to być jedynie uszkodzony czujnik ciśnienia albo instalacja albo coś poważniejszego.
Podjedź do dobrego mechanika podłączy ci wskaźnik ciśnienia oleju do magistrali i sprawdzi jakie jest faktyczne ciśnienie i czy oscyluje w granicach normy.
Pozdrawiam
Podjedź do dobrego mechanika podłączy ci wskaźnik ciśnienia oleju do magistrali i sprawdzi jakie jest faktyczne ciśnienie i czy oscyluje w granicach normy.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
Miałem ten problem lecz u mnie zakończyło się to tragicznie. kontrolka migała przy 700-800 obr, po pewnej ostrzejszej przejażdżce zaczęła świecić cały czas i stukało cos w silniku, okazało się ze obróciło panewkę. Cały silnik był do wymiany .
Także nie lekceważ tego i na razie jeździj delikatnie póki nie dojdziesz przyczyny .
pozdrawiam
Także nie lekceważ tego i na razie jeździj delikatnie póki nie dojdziesz przyczyny .
pozdrawiam
- Od: 8 paź 2009, 09:59
- Posty: 15
- Skąd: Dąbrowa Tarnowska
- Auto: 323F 2.0 V6 GT
Witam.
Proszę o pomoc.
Posiadam mazdę 323f jak w tytule.
Po nagrzaniu się silnika miga mi kontrolka ciśnienia oleju na wolnych obrotach jak się zatrzymam np. na światłach. Tylko i wyłącznie na postoju.
Oddaje samochód do mechanika.
Będę mierzył ciśnienie w silniku, wymieniał zworek upustowy pompy oleju + sprężynka, ew. czyszczenie smoka. Czujnik ciśnienia już wymieniony.
Przebieg 220 000 km, olej supreme 15w40, po odpaleniu silnika słychać lekki stukot szklanek, który ustaje po kilku sekundach, do silnika dolewam oleju ok 1 litr na 10 000 km. Obroty silnika na postoju utrzymują się na poziomie 700-750 zależnie od obciążenia (np. załączone światła, nadmuch w kabinie na szybę), poziom oleju ok.
Moje pytanie: Czy wymiana zaworka i sprężynki plus ewentualne czyszczenie smoka pomoże czy przyczyna leży gdzie indziej? Silnik do remontu? Jaki olej zalać?
Bardzo proszę o pomoc/uwagi.
Pozdrawiam.
Proszę o pomoc.
Posiadam mazdę 323f jak w tytule.
Po nagrzaniu się silnika miga mi kontrolka ciśnienia oleju na wolnych obrotach jak się zatrzymam np. na światłach. Tylko i wyłącznie na postoju.
Oddaje samochód do mechanika.
Będę mierzył ciśnienie w silniku, wymieniał zworek upustowy pompy oleju + sprężynka, ew. czyszczenie smoka. Czujnik ciśnienia już wymieniony.
Przebieg 220 000 km, olej supreme 15w40, po odpaleniu silnika słychać lekki stukot szklanek, który ustaje po kilku sekundach, do silnika dolewam oleju ok 1 litr na 10 000 km. Obroty silnika na postoju utrzymują się na poziomie 700-750 zależnie od obciążenia (np. załączone światła, nadmuch w kabinie na szybę), poziom oleju ok.
Moje pytanie: Czy wymiana zaworka i sprężynki plus ewentualne czyszczenie smoka pomoże czy przyczyna leży gdzie indziej? Silnik do remontu? Jaki olej zalać?
Bardzo proszę o pomoc/uwagi.
Pozdrawiam.
- Od: 19 kwi 2010, 11:22
- Posty: 13
- Skąd: pow. brzeski
- Auto: Mazda 323f BA 97' Z5
Najlepiej to jedzcie na kompa:) a tak wogogle to moze byc wlasnie pompa albo czujnik zjechany, bo filtr oleju jak moze byc zapchany jesli nie dawno wymieniales olej?? a jesli na kompie nic nie wykaze to najlepiej spuscic olej odkrecic mise olejowa i zabczyc czy czasem cos tej dziwnej rurce od oleju sie cos nie porobilo, sasiad mial cos podobnego w hondzie szukal wlasnie przyczny w czujnikach itd a tu sie okazalo ze z jakiej dziwnej nie znanej przyczyny ten przewod od oleju sie podniosl sciagnal go w dol zalozyl wszystko wlala olej o ma od tamtej pory spokoj. Ale na pocyatek proponowalbym kompa.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Olej i filtr świeżo po wymianie. Gdzie w okolicach Tarnowa można się podpiąć pod kompa?
- Od: 19 kwi 2010, 11:22
- Posty: 13
- Skąd: pow. brzeski
- Auto: Mazda 323f BA 97' Z5
No to widzisz masz wfiltry swieze to przy tym raczej nie ma co szukac, wlasnie najlepiej na kompa a jesli nie wykarze bledow to bedzie problem, ale jesli kontrolka ci miga to to powinien wyskoczyc blad a i jesli bedziesz to odrazu niech ci sprawdza cisnienie oleju.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Czujnik cisnienia oliwy czy tez kontrolka nie jest monitorowana prze komputer wiec bledu nigdy nie bedzie.
Jesli dochodzi do tego ze nawet na samym zaplonie kontrolka nie swieci sie to masz 100% do wymiany czujnik, koszt pare pln i nowego wkreca sie na silikon inaczej bedzie przeciekal na gwincie, TICO ma taki sam czujnik 0.3 lub 0.4 bara nie pamietam dokladnie.
Jesli dochodzi do tego ze nawet na samym zaplonie kontrolka nie swieci sie to masz 100% do wymiany czujnik, koszt pare pln i nowego wkreca sie na silikon inaczej bedzie przeciekal na gwincie, TICO ma taki sam czujnik 0.3 lub 0.4 bara nie pamietam dokladnie.
W swoim starym autko miałem podobny problem i też mi się lampka ciśnienia oleju czasem zaświecała ale przy ok 2000 obr/min.
Początkowo myślałem, że to wina jednego z czujników ciśnienia oleju (były tam dwa) ale .... po podłaczenniu manometru wyszło co i jak
Okazało się, że z powodu drobnej awarii pompy oleju musiałem robić remont "dołu" silnika (szlif wału, panewki, wymiana pompy).
Fakt, że "przy okazji" wymienione zostały jeszcze pierścienie, uszczelniacze zaworów, docieranie gniazd zaworowych + parę innych drobnych "pierdółek" ale miałem silnik zrobiony tak, że wiedziałem czym jeżdżę.
Zakup i wymiana całego silnika jest taka sobie bo jednak taniej wychodzi wyremontować to co się ma i wówczas się wie czym się jeździ.
Tak więc nie lekceważcie tego bo może to później sporo kosztować.
A co do diagnostyki to tak jak powiedział Janusz – NIC na ten temat się mądrego nie dowiecie!
Najlepszą metodą na sprawdzenie tego to jest pomiar ciśnienia oleju w króćcu czujnika a że gwinty są tam chyba standardowe (bodajże M10x1) więc nie stanowi to większego problemu coś tam wkręcić aby pomierzyć to ciśnienie.
P.S. Janusz – a nie ma tam przypadkiem uszczelnienia na bazie podkładki miedzianej? Osobiście z takim czymś się najczęściej spotykałem a nie ze stosowaniem silikonu.
Początkowo myślałem, że to wina jednego z czujników ciśnienia oleju (były tam dwa) ale .... po podłaczenniu manometru wyszło co i jak
Okazało się, że z powodu drobnej awarii pompy oleju musiałem robić remont "dołu" silnika (szlif wału, panewki, wymiana pompy).
Fakt, że "przy okazji" wymienione zostały jeszcze pierścienie, uszczelniacze zaworów, docieranie gniazd zaworowych + parę innych drobnych "pierdółek" ale miałem silnik zrobiony tak, że wiedziałem czym jeżdżę.
Zakup i wymiana całego silnika jest taka sobie bo jednak taniej wychodzi wyremontować to co się ma i wówczas się wie czym się jeździ.
Tak więc nie lekceważcie tego bo może to później sporo kosztować.
A co do diagnostyki to tak jak powiedział Janusz – NIC na ten temat się mądrego nie dowiecie!
Najlepszą metodą na sprawdzenie tego to jest pomiar ciśnienia oleju w króćcu czujnika a że gwinty są tam chyba standardowe (bodajże M10x1) więc nie stanowi to większego problemu coś tam wkręcić aby pomierzyć to ciśnienie.
P.S. Janusz – a nie ma tam przypadkiem uszczelnienia na bazie podkładki miedzianej? Osobiście z takim czymś się najczęściej spotykałem a nie ze stosowaniem silikonu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Oczywiscie najlepszym sposobem i najbardziej wiarygodnym jest jak wspominacie zmierzenie cisnienia manometrem, kazdy mechanik sie tego podejmie a nawet mechanik-amator.
No szkoda ze czujnik jako jedyny ze wszystkich nie jest monitorowany przez komputer, hehe... taki najwazniejszy czujnik
W mojej X9 kontrolka pewnego dnia nagle zaczela sie zapalac/zarzyc/nie zapalala sie calkowicie na bardzo niskich obrotach, pomyslalem ze jest bardzo zle. Mechanik manometrem stwierdzil ze jest cisnienie ok wiec do wymiany czujnik.
Po kilku dniach kontrolka sie uspokoila no i sobie tak pojezdzilem pare dni az do momoentu jak zobaczylem ze kontrolka wogole nie swieci sie nawet na zaplonie, upewnilo mnie to tylko w tym ze czujnik wiec go wymienilem i jest ok.
Dodam ze czujnik cisnienia a raczej jego zaniku jest czujnikiem ze stykiem rozwiernym czyli po odlaczeniu zalkowicie kabelka deska pokaze ze cisnienie nadal jest, mimo ze czujnik jest odlaczony to na zaplonie deska nie pokarze palacej sie kontrolki. I kabelek poprowadzony jest bezposrednio do kontrolki w desce, nie ma tam zadnego przekaznika czy czegos innego, a sygnal idzie masa tzn "–" minusem.
Marek, czujnik nasz nie jest na zwyklym gwincie M10x1z uszczelka miedziana... a szkoda, komplikuje to troche diagnostyke manometrem bo gwint jaki zastosowany jest to 1/8x28 BSPT lub jak kto woli gwint stozkowy i wymaga uszczelnienia silikonem.... tak jest w 323p B3, 626 GE FP, 626 GF DiTD, X9 KJ, i czhyba we wszystkich do M6 bo w M6 jeszcze nie grzebalem
No szkoda ze czujnik jako jedyny ze wszystkich nie jest monitorowany przez komputer, hehe... taki najwazniejszy czujnik

W mojej X9 kontrolka pewnego dnia nagle zaczela sie zapalac/zarzyc/nie zapalala sie calkowicie na bardzo niskich obrotach, pomyslalem ze jest bardzo zle. Mechanik manometrem stwierdzil ze jest cisnienie ok wiec do wymiany czujnik.
Po kilku dniach kontrolka sie uspokoila no i sobie tak pojezdzilem pare dni az do momoentu jak zobaczylem ze kontrolka wogole nie swieci sie nawet na zaplonie, upewnilo mnie to tylko w tym ze czujnik wiec go wymienilem i jest ok.
Dodam ze czujnik cisnienia a raczej jego zaniku jest czujnikiem ze stykiem rozwiernym czyli po odlaczeniu zalkowicie kabelka deska pokaze ze cisnienie nadal jest, mimo ze czujnik jest odlaczony to na zaplonie deska nie pokarze palacej sie kontrolki. I kabelek poprowadzony jest bezposrednio do kontrolki w desce, nie ma tam zadnego przekaznika czy czegos innego, a sygnal idzie masa tzn "–" minusem.
Marek, czujnik nasz nie jest na zwyklym gwincie M10x1z uszczelka miedziana... a szkoda, komplikuje to troche diagnostyke manometrem bo gwint jaki zastosowany jest to 1/8x28 BSPT lub jak kto woli gwint stozkowy i wymaga uszczelnienia silikonem.... tak jest w 323p B3, 626 GE FP, 626 GF DiTD, X9 KJ, i czhyba we wszystkich do M6 bo w M6 jeszcze nie grzebalem
Janusz626 napisał(a): ...
Marek, czujnik nasz nie jest na zwyklym gwincie M10x1z uszczelka miedziana... a szkoda, komplikuje to troche diagnostyke manometrem bo gwint jaki zastosowany jest to 1/8x28 BSPT lub jak kto woli gwint stozkowy i wymaga uszczelnienia silikonem.... tak jest w 323p B3, 626 GE FP, 626 GF DiTD, X9 KJ, i czhyba we wszystkich do M6 bo w M6 jeszcze nie grzebalem
Dzięki za "sprostowanie" – tego akurat nie wiedziałem.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Mierzyłem u mechanika ciśnienie. Na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku 2 bary, po zwiększeniu obrotów 4 bary czyli z tego co wiem norma. Z tym, że mierzone na wolnych obrotach, na rozgrzanym silniku ale nie po przejechaniu kilkunastu kilometrów a tylko wtedy mi miga kontrolka. Jak to możliwe, że odpalę madzie, na postoju zagrzeje silnik i nic nie świeci. Dopiero jak pojeżdżę trochę wtedy miga.
Olej wymieniłem na Castrol Magnatec 10w40, wcześniej miałem przez rok mineralny 15w40 co było moim dużym błędem. Czujnik wymieniony dokręcony bezpośrednio bez silikonu. Może to jest przyczyna? Sam już nie wiem, zaczynam się łapać coraz bardziej wymyślnych rozwiązań
Olej w przyszłości wymienię na syntetyczny 5w50, który z tego co wyczytałem służy tym silnikom. Zalałem obecnie półsyntetykiem bo mi mój mechanik poradził, że o 2 klasy oleju się nie wymienia. Obroty mi lekko falują przy różnym obciążeniu (nagrzewnica, światła, dohamowanie) silniczek krokowy do czyszczenia. Na jednym z postów wyczytałem przypadek, gdzie czyszczona przepustnica, wymiana rozrządu z uszczelniaczami pomogła na podobny przypadek. Prawidłowość czy być może zbieg okoliczności? Pomocy
Olej wymieniłem na Castrol Magnatec 10w40, wcześniej miałem przez rok mineralny 15w40 co było moim dużym błędem. Czujnik wymieniony dokręcony bezpośrednio bez silikonu. Może to jest przyczyna? Sam już nie wiem, zaczynam się łapać coraz bardziej wymyślnych rozwiązań
Olej w przyszłości wymienię na syntetyczny 5w50, który z tego co wyczytałem służy tym silnikom. Zalałem obecnie półsyntetykiem bo mi mój mechanik poradził, że o 2 klasy oleju się nie wymienia. Obroty mi lekko falują przy różnym obciążeniu (nagrzewnica, światła, dohamowanie) silniczek krokowy do czyszczenia. Na jednym z postów wyczytałem przypadek, gdzie czyszczona przepustnica, wymiana rozrządu z uszczelniaczami pomogła na podobny przypadek. Prawidłowość czy być może zbieg okoliczności? Pomocy
- Od: 19 kwi 2010, 11:22
- Posty: 13
- Skąd: pow. brzeski
- Auto: Mazda 323f BA 97' Z5
guardiola4 – a nie mogłeś zmierzyć tego ciśnienia po przejechaniu tych kilkunastu km?
Jednak osobiście obstawiałbym jakieś uszkodzenie w elektryce a dokładniej przetarte przewody od czujnika ciśnienia oleju.
Bo skoro ciśnienie na rozgrzanym silniku faktycznie masz OK to dlaczego miałoby spadać po przejechaniu kilku-kilkunastu km?
Co do oleju to już może z tym 5W50 to może być lekka przesada – moim zdaniem pozostań już przy 10W40.
Falowanie obrotów nie ma nic do ciśnienia i typu oleju.
Jednak osobiście obstawiałbym jakieś uszkodzenie w elektryce a dokładniej przetarte przewody od czujnika ciśnienia oleju.
Bo skoro ciśnienie na rozgrzanym silniku faktycznie masz OK to dlaczego miałoby spadać po przejechaniu kilku-kilkunastu km?
Co do oleju to już może z tym 5W50 to może być lekka przesada – moim zdaniem pozostań już przy 10W40.
Falowanie obrotów nie ma nic do ciśnienia i typu oleju.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
niektórzy śmigają na 5W i mają się świetnie, sam się zastanawiam teraz czy zalać 10W czy 5W bo jestem rok po remoncie silnika i znów mi łyka olej, ponadto na jak odpalę na ciepłym silniku to strasznie mi stukają popychacze. Zastanawiam się czy to może być wina zaworka czy też ciśnienia oleju aczkolwiek kontrolka mi się nie świeci.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
Jak Ci łyka olej i słyszysz hydropopychacze to raczej 5W nie poprawi tego 
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Następnym razem tak zrobię, zmierzę ciśnienie po przejażdżce. Jeżeli będzie na takim samym poziomie tj. ok 2 bara co to może oznaczać? Co sprawdzać?
Przetarty przewód od czujnika raczej wykluczam, bo jakby tak było, kontrolka by migała nieregularnie a mi miga tylko w konkretnej sytuacji tak jak pisałem.
Przy czym jak dodam lekko gazu kontrolka momentalnie gaśnie, odejmę nogę z gazu zaczyna ponownie migać.
Przetarty przewód od czujnika raczej wykluczam, bo jakby tak było, kontrolka by migała nieregularnie a mi miga tylko w konkretnej sytuacji tak jak pisałem.
Przy czym jak dodam lekko gazu kontrolka momentalnie gaśnie, odejmę nogę z gazu zaczyna ponownie migać.
- Od: 19 kwi 2010, 11:22
- Posty: 13
- Skąd: pow. brzeski
- Auto: Mazda 323f BA 97' Z5
Hmm – jak na dwóch różnych czujnikach ciśnienia oleju masz to samo to znakiem tego albo pomiar Ci pokaże, że jest coś nie tak jak być powinno albo ... szukać trzeba w elektryce.
Brak mi więcej pomysłów.
Napisz co wyszło z pomiaru ciśnienia po przejażdżce a wówczas będziemy dalej się zastanawiać.
Brak mi więcej pomysłów.
Napisz co wyszło z pomiaru ciśnienia po przejażdżce a wówczas będziemy dalej się zastanawiać.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości