Xedos 6, nie wkreca sie na obroty, brak mocy

Postprzez TheKzR » 22 kwi 2010, 10:46

Witam,
od niedawna jestem posiadaczem Xesodosa 6 (2.0 V6) LPG. Kupiłem ją półdarmo, ponieważ ma pewne problemy z silnikiem.

Na początku nie miała wolnych obrotów ale ten problem wyeliminowałem( nie były podłączone podciśnienia).
Po tej naprawie nie miała mocy i nie ciężko jej szło wkręcanie do 3000 RPM, powyżej było lepiej ale nie tak jak być powinno, w końcu to prawie 150KM.
Po dalszym rozbieraniu okazało się, ze jest przestawiona na rozrządzie. Ta usterka również została wyeliminowana i teraz pojawił się nowy problem. do 3000RPM jest dobrze, ale powyżej strasznie strzela w wydech.

I tu następują moje pytania:
czy ktoś zetknął się z czymś podobnym?
czy możliwe jest, że przy poprzednich naprawach ktoś zamienił wałki? (chodzi o ssący z lewej głowicy zamieniony z wydechowym z prawej, ustawione są dobrze, te punkciki na kołach zębatych się stykają)
jeżeli to nie wałki to jaka możne być inna przyczyna takiego stany rzeczy?

z góry dziękuję i pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2010, 10:33
Posty: 5
Skąd: Koluszki
Auto: Xedos 6 2.0 V6

Postprzez Tubi » 22 kwi 2010, 15:01

Strzela na beznyzie i na gazie? Jaka instalacja?
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez TheKzR » 22 kwi 2010, 15:55

strzela, w sumie to napi*****a w wydech i na gazie i benzynie.
Instalacja mieszalnikowa, ale jest ustawiona dobrze wiec to nie ona jest przyczyną.

Świece NGK ok 1000km przebiegu, przewody są dobrze powpinane.

Najbardziej mi zalezy na informacji dot. tych wałków. Czy da sie zamienić i czy sa identyczne.

A może to wina jakiegos czujnika?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2010, 10:33
Posty: 5
Skąd: Koluszki
Auto: Xedos 6 2.0 V6

Postprzez sq2jul » 22 kwi 2010, 20:14

a zaplon masz dobrze ustwiony? sprawdzales kody bledow komputera?
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez lichy » 23 kwi 2010, 16:35

Zerknij jeszcze na koła rozrządu bo w xedosie lewa i prawa głowica są określane od strony skrzyni biegów a nie od rozrządu, czyli patrząc od strony rozrządu to po lewej stronie masz mieć koło rozrządu z literką "R" a po prawej z literką "L".
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 19:15
Posty: 78
Skąd: Koszalin
Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi

Postprzez TheKzR » 26 kwi 2010, 17:48

Rozrząd był przestawiony, już jakoś to ogarnąłem i jest dużo lepiej.
Z zapłonem jest dość dziwna sprawa ponieważ, silnik nie bardzo reaguje na kręcenie aparatem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2010, 10:33
Posty: 5
Skąd: Koluszki
Auto: Xedos 6 2.0 V6

Postprzez sq2jul » 26 kwi 2010, 19:03

a ustawiasz zaplon tak jak fabryka przykazala w trybie serwisowym?
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez TheKzR » 27 kwi 2010, 11:04

zrobiłem test diodowy i wyskoczyły 24 i 17 (w tej kolejności, nie wiem czy to ma znaczenie)
resetowałem też komputer i dalej są te same błędy.

jak się wprowadza auto w tryb serwisowy?


Kółka były dobrze, ale przy fabrycznym ustawieniu rozrządu (na znaki, wszystkie sie idealnie zgadzały) powyżej 3000 RPM strasznie strzelał w wydech. Teraz jest ustawiony inaczej i nie strzela.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2010, 10:33
Posty: 5
Skąd: Koluszki
Auto: Xedos 6 2.0 V6

Postprzez cr3pt » 29 kwi 2010, 11:25

w trybie serwisowym ustaw wolne obroty, sprawdz TPS'a i ustaw zaplon – jak zmienia sie wolne, znow ustaw obroty i znow zaplon – i tak az bedziezs mial na 100% dobrze ustawione. Na koniec jeszcze raz sprawdz TPS'a. I przy okazji zerknij jak masz slimaka ustawionego. Jak nie mozesz ustawic niskich – sprawdz elektromagnes (silniczek "krokowy") czy nie przepuszcza. jak masz czarna swiece z "5" – egr przepuszcza i tez bedzie zonk z moca.
to tyle wnioskow po walce z moja madzia – wreszcie zrobiona :)

pozdr
cr3pt
Hack sat never die...
Welcome to...:
sputnik-sat.info | dvhk.pl | sat-television.com
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 00:53
Posty: 56
Skąd: Giżycko
Auto: Peugetot 407

Postprzez lukass66 » 18 maja 2010, 17:16

Dzień dobry!
To mój pierwszy post na tym forum i niestety ale musze do was napisac poniewaz mam klopot z moja Mazda. Po wymianie uszczelek pokrywy zaworów zauważyłem ze samochod nie jest juz taki dynamiczny, co wiecej po wymianie swiec zaplonowych i przewodów zapłonowych wciaz jest to samo i nie wiadomo co to jest. Przyznam szczerze ze nie jestem mechanikiem i dla mnie te sprawy to czarna magia. Czy mial ktos taki problem jak ja???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 17:03
Posty: 6
Auto: Xedos 6 2.0 24v

Postprzez DymeK » 18 maja 2010, 17:42

kto ci to robił ?? wymieniałeś 2 pokrywy na pewno jakies podciśnienie na kolektorze albo coś podobnego
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez lukass66 » 18 maja 2010, 21:53

Dzisiaj mięli sprawdzać jeszcze ciśnienie paliwa na listwie więc jutro będę wiedział więcej na ten temat. Są jeszcze podejrzenia odnośnie przesunięcia paska rozrządu i brudnego filtra paliwa, no ale zobaczymy jak to się wyklaruje w ciągu kilku następnych dni. Rozwalił mnie mechanik i powiedział mi że nie może podłączyć jej do komputera bo jest za stara hehehe a to 1997 rok i pewnie nie ma oprogramowania. Jak będzie wymyślał jakieś bzdury to chyba będę zmuszony odebrać ją i uśmiechnąć się do kogoś innego. Wymienione były na pewno 2 pokrywy bo specjalnie się temu przyjrzałem z bliska. Mam nadzieję że to jednak ten filtr paliwa...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 17:03
Posty: 6
Auto: Xedos 6 2.0 24v

Postprzez lukkil » 18 maja 2010, 22:36

DymeK dobrze mówi :) sam przechodziłem wymiane uszczelek w weekend i też obstawiam że czegoś Ci nie podłączyli, może Vris? jest dużo podciśnień więc o pomyłkę w składaniu nie trudno.
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez lukass66 » 19 maja 2010, 10:14

No i nareszcie samochód chodzi tak jak powinien. Uszczelki pod kolektorem zostały wymienione i dodatkowo wszystko przeczyszczone.Nie ma już przerywania.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 17:03
Posty: 6
Auto: Xedos 6 2.0 24v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6