SWAP w MX-3 – DYSKUSJA OGÓLNA

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez Gared » 17 maja 2010, 19:28

Weźmy mój przypadek. Codziennie jeżdżę autem do pracy i nie potrzebuję osiągać wielkich prędkości. Zwykle rozpędzam się do prędkości podróżnej i sobie jadę od świateł do świateł, a że jadę wcześnie rano ruch jest niewielki. Nie czuję potrzeby grzać po mieście 100 – 150 kmh. Starczą mi prędkości pomiędzy 60 a 80 kmh. Gdy jadę w trasę, a w wakacje jeżdżę sporo też nie czuję potrzeby pomykać 200kmh, można więc powiedzieć, że 180 – 200koni pod maską jest mi całkowicie zbędne. Jednak lubię mieć na trasie odpowiednie przyśpieszenie. Lubie w mieście spod świateł mocniej wystartować, jeśli akurat tego potrzebuję. Czy to, że jeżdżę spokojnie i oszczędnie to jest powód, dla którego nie mam mieć auta, któe w chwili gdy zechcę potrafi mi dostarczyć sporo frajdy z jazdy i przyjemności bycia wciskanym w fotel?
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez /V6 » 17 maja 2010, 19:40

Gared zgadzam się w 100%
W podobny sposób ja traktuję swoją Madzinkę i spalanie 7.5-8l na 100km przy dojazdach do pracy jest u mnie normą. A z mocy autka korzystam w nagłych przypadkach (Golf, BMW 320, Calibra :D). Wtedy jest frajda z jazdy takim samochodem. Choć na razie jest tylko K8 to jednak w chwili obecnej taka moc jest wystarczająca.
KLDE w Mx-3 spala ok 1.5l więcej niż K8, to mogę potwierdzić bo znajomy pomyka z takim silnikiem.
EDIT: Oczywiście uwzględniając podobny styl jazdy w przypadku tych silników. Wiadoma rzecz, że przy ciskaniu KLDE będzie dużo więcej siorpał... :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez djArias » 17 maja 2010, 19:53

/V6 napisał(a):EDIT: Oczywiście uwzględniając podobny styl jazdy w przypadku tych silników. Wiadoma rzecz, że przy ciskaniu KLDE będzie dużo więcej siorpał... :P

m.in. wlasnie o to mi chodzilo :D ale ucinam sie od tematu :) bo jeszcze pojawi sie ktos kto pojawie ze ma bmw z ponad 3 litrowym silnikiem ktore pali 6 litrow po miescie i wogole bedzie smiesznie (a i takie rzeczy slyszalem) :D

ps. katalogowo srednie spalanie mx3 1.8 v6 129kM wynosi 9Litrow wiec albo silnik nie generuje tej mocy albo macie jakies mega techniki oszczednej jazdy. :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Gared » 17 maja 2010, 22:15

Minimum jakie mi się udało osiągnąć w K8 to było 10 litrów w mieście i niecałe 9 litrów na trasie, więc myślę, że pod względem za niskiego spalania niczego mojemu silnikowi nie brakuje ;)
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez HKSze » 17 maja 2010, 23:15

czyli podobnie do mnie tylko ja nie schodze ponizej 2500rmp a co do klde to Krakosik z ktorym gadalem mowi ze 12 w miescie to norma
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez hopek » 17 maja 2010, 23:37

ricardo881 napisał(a):...ZE szybko sie nagrzewa na chlodnicy od k8 wiec mysle ze na krotkich odcinkach do pracy tez by duzo nie palil ...
za temperature silnika odpowiada termostat a nie chłodnica ;) no chyba ze nie masz termostatu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez loockas » 17 maja 2010, 23:45

Co do spalania K-Series. Dla ludzi jeżdżących w trasy zainteresujcie się wsadzeniem 5-tki z FS (2.0 z GE). Jest dłuższa. Brii to ładnie opisał w swoim temacie.

Hehe, teraz takie OT :P Jedni chcą mieć mocne auto, ale będą jeździć delikatnie aby ich za bardzo nie szarpało po kieszeni. Ok, pomysł dobry. Są jednak ludzie, którzy założą dobry LPG do takiego auta, pociskają ile wlezie i wychodzą na tym lepiej niż Ci pierwsi. Zastanówcie się może też nad takim rozwiązaniem? :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez /V6 » 18 maja 2010, 07:10

loockas właśnie od tygodnia się zastanawiam nad LPG do mojej V6 bo wydatki w granicach 600zł na PB95 to trochę dużo. Ehhhh, że też moja wybranka musi mieszkać 50km odemnie a co dzień by chciała mnie widywać :P Gdyby nie to nigdy nie brał bym pod uwagę LPG do mojej Madzi :) ale teraz poważnie to rozważam bo człowiek dorósł i szuka każdej oszczędności :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez Gared » 18 maja 2010, 10:23

loockas napisał(a):Co do spalania K-Series. Dla ludzi jeżdżących w trasy zainteresujcie się wsadzeniem 5-tki z FS (2.0 z GE). Jest dłuższa. Brii to ładnie opisał w swoim temacie.

Hehe, teraz takie OT :P Jedni chcą mieć mocne auto, ale będą jeździć delikatnie aby ich za bardzo nie szarpało po kieszeni. Ok, pomysł dobry. Są jednak ludzie, którzy założą dobry LPG do takiego auta, pociskają ile wlezie i wychodzą na tym lepiej niż Ci pierwsi. Zastanówcie się może też nad takim rozwiązaniem? :)


Można też założyć LPG i dalej jeździć delikatnie – robię tak od niemal roku. Te 4 – 5k rocznie oszczędności leci na zrobienie innych rzeczy w mxie ;)
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez qazxsw1 » 18 maja 2010, 11:51

Gared i loockas mają rację. Jakbym miał tankować benzynę po 4,5 (np. 8 litrów) to byłoby mnie stać na wiele lepszy, nowszy i mocniejszy samochód niż takie mx3 nawet z v6. Ostatnio na trasię 9 litrów gazu mi poszło (w tym trochę po zakorkowanym Wrocławiu), i to bez emeryt style. Tak więc dusząc grosza i bujając się 90 w trasie można 8 litrów wycisnąć. Gaz za 1,99 zł na Bliskiej, tak więc powodzenia i lekkiej nogi życzę tym na benzynie, bo na stacji serce boli :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez Lukano » 18 maja 2010, 15:14

No wiecie co ;)
Święta v-ke zagazować ??? :P
Toż to już nie będzie ten sam dźwięk silnika :D
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez djArias » 18 maja 2010, 15:30

Lukano chociaż Ty jeden mnie rozumiesz :)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez qazxsw1 » 18 maja 2010, 16:57

Widać niektórzy nie mają skrupułów i są bezwzlędnymi ekonomistami, tak jak na studenta uniwersytetu ekonomicznego przystało :D co wam po 2,5 V6 jak będziecie się obchodzić z pedałem gazu jak z jajkiem :p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez Lukano » 18 maja 2010, 17:01

Bo niektórym wystarczy dźwięk silnika, takie zdanie ostatnio usłyszałem jak wyprzedzałem kumpla aygo 1,0 <diabełek>
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez djArias » 18 maja 2010, 17:07

Jak kiedys pracowałem w UK to był taki bajer do kupienia – podczepiało sie pod silnik (nie mam pojęcia na jakiej zasadzie) i był głośnik który emitował dźwięki różnych aut (WRC, F1 itp) :p także nawet w takim 1.0 można mieć "symfonie" dźwięku :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Rafał » 18 maja 2010, 17:10

djArias napisał(a):Jak kiedys pracowałem w UK to był taki bajer do kupienia – podczepiało sie pod silnik (nie mam pojęcia na jakiej zasadzie) i był głośnik który emitował dźwięki różnych aut (WRC, F1 itp) :p także nawet w takim 1.0 można mieć "symfonie" dźwięku :D


Widziałem też na wyspach błoto w sprayu..... Koleś psikał na swojego nowego jeepa i na miasto frrru.... Dziwny kraj.... <lol>

Sorry za OT
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez Ariel84 » 18 maja 2010, 18:16

dlaczego interesuje spalanie ludzi jeśli chcą mieć 200 KM >?? bo jeśli ma się k8 który ma przyzwoitą moc , to powstaje pytanie czy jeśli wymieniać mam silnik to nie lepiej po podobnej cenie władować KLZE ??? ale w takim razie ile spali ten 2.5 l potwór ? i tutaj padają odpowiedzi , że nie powinien więcej niż 1 l spalić ponad k8 :) odpowiedź satysfakcjonująca , ponieważ na co dzień jadąc do pracy spalimy 4,5 zł mniej na 2 dni ( w moim przypadku ).Ważne jest to dlatego iż do pracy wiele osób nie jeździ samemu (dorabia się na paliwko ) więc przynajmniej ja jadąc z pasażerami zachowuje prędkość podróżną . 2 sprawa nawet mając 1 000 KM nic nie zdziałamy jadąc w korku lub po mieście ... nie raz w trasie jechałem cała drogę 80 km/h ciągnąc się za sznurem tirów .... , poza tym rano do pracy mi się nie spieszy więc nie szaleje hehe :) ale jak wracam i mam czystą drogę albo po prostu wsiadam by sobie pojeździć wtedy jest ten moment by pobudzić koniki , więc uważam że pytanie o spalanie jest jak najbardziej na miejscu, tym bardziej iż jak się dowiadujemy KLZE jest oszczędnym silnikiem jak na swoje gabaryty i chyba warto go władować nie ponosząc większych kosztów. Ja robię do samej pracy około 800 km miesięcznie więc 8 litów paliwka to licząc po 5 zł !!wychodzi tylko 40zł "dopłaty"za 70KM więcej :) Czy nie warto ????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 14:38
Posty: 61
Auto: Mx-3 k8

Postprzez HKSze » 18 maja 2010, 21:40

Pozytwnie ;) <spoko>
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez hopek » 18 maja 2010, 23:15

Ariel84 tak to sobie tłumacz :) bedzie power to i będzie kusic :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez djArias » 18 maja 2010, 23:21

mozecie mi w koncu to wytlumaczyć ---- post zaczął się od tego że ktoś napisał że mu KL średnio Pali 8-9L potem sie okazalo ze zgodnie z katalogiem K8 powinno średnio spalić 10litrów i lepiej, na co ktoś dodał że KL weźmie 1-2L więcej – czyli rachunek mój wychodzi że KL powinien średnio palić ... 11-13L... ;] albo sie pogubiłem w rachunkach albo wychodzi na to ze KL pali mniej niz K8... :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323