Mazda6 MPS (GG) – Opinie i Informacje

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez FeniX » 17 maja 2010, 18:24

ja też żadnym fachowcem nie jestem :) tylko wymieniam co sie psuje.

Pozatym mam kolege za woda ,który tam użytkuje speeda6 i od niego mam wiecej info...

Napisze może w co ja zainwestowałem jak narazie- może to komuś pomoże...

poduszka silnika (troszke wieksza) i twardsza. lepiej usztywnia silnik (mniej szarpe przy bucie) zakupione stąd http://www.streetunit.com/MS6_Engine_Mo ... p/su31.htm
łapa do której jest mocowany dyfer (pękła mi po prostu od "jump startu" ) seryjna za słaba do ostrego butowania :) dla porownania powiem ze seryjna wazy 2,5kg a ta z linka 5kg zakupione stad http://www.streetunit.com/StreetUnit_Di ... ms6rdb.htm

kolejne wzmocnienie do dyfra gdyż oprócz łapy urwałem też śruby które tą łapę mocują. zakupione tu http://www.streetunit.com/Turbine_Tech_ ... s6rdfm.htm

kolejne wmocnienie chroniące "transmission case" nabyłem okazyjnie. sam nie wiem do końca czemu ma służyć ale kolega z Usa gorąco polecał. napewno usztywnia silnik i przenosi drgania na bude. zakupione tu http://www.streetunit.com/Turbine_Tech_ ... ms6fem.htm

regulator zmiennych faz rozżądu do kupienia jedynie w aso dadz u kogos kto ma dostep do czesci z katalogu mazdy jest to zębatka sterująca pracą wałków rozżądu. Jej zużycie objawia się tym iż samochód klekocze jak diesel. mazda sugeruje też aby wraz z regulatorem wymienić łańcuch rozżądu. co ma uzasadnienie gdyż stray łańcuch się wyciera pod zęby starego regulatora.( Jest to bardzo słaby punkt silników 2.3 DISI turbo)

sprzęgło (seryjne bardzo słabe) polecam lekture tu! http://przyspieszenie.pl/mazda-6-mps-te ... ystansowy/
ja zakupiłem takie http://www.streetunit.com/ACT_clutch_p/zx4-hdss.htm wywaliłem koło 2masowe auto troszeczkę szybciej wchodzi na obroty i z nich schodzi, o wiele lepsze niz "oryginalne" straszna kaszana z tym originalem mimo iz pochodi z znanej firmy exeddy
pozatym tarcze hamulcowe(dosyć szybko się lubia zwichrować ) i teraz czekam aż padnie przepustnica bo to też słaby puknt silnika


Reszta gadzetów które zamowilem to juz tylko tuning tuning tuning :) i nie są wymagane ani zalecane :P

BUrdoror Ty masz mps 3 więc ciebie nieszczęścia związane z dyfrem po prostu nie dotkną :)

Przy "normalnym" oszczednym uzytkowaniu auta niektóre z tych rzeczy pewnie nawet nie będa zauważone :)

O tym,że turbo przepuszcza olej to już nie bede wspominał bo mi przepuszcza i dymi na niebiesko ale F..ck it. Ni emożna zmienic wsyztskiego :) jak się zatrze to bedzie tzreba zmienić na cos lepszego niż HITACHI
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez rzulo » 17 maja 2010, 20:46

FeniX napisał(a):regulator zmiennych faz rozżądu do kupienia jedynie w aso dadz u kogos kto ma dostep do czesci z katalogu mazdy jest to zębatka sterująca pracą wałków rozżądu. Jej zużycie objawia się tym iż samochód klekocze jak diesel. mazda sugeruje też aby wraz z regulatorem wymienić łańcuch rozżądu. co ma uzasadnienie gdyż stray łańcuch się wyciera pod zęby starego regulatora.( Jest to bardzo słaby punkt silników 2.3 DISI turbo)

No to chyba mnie to czeka. Od kilku dni zastanawiałem się czy tak kiedyś klekotało. Cieżko przkonać ASO do tej naprawy ?( bo coś czuję że nie będzie łatwo), są jeszcze jakieś inne objawy uszkodzenia tego regulatora, trzeba się z tym śpieszyć ?
rzulo
 

Postprzez FeniX » 17 maja 2010, 20:59

spiesz sie puki masz gwarancje. Ja w ASO bylem raz i juz wiecej nie bede! te regulatory zazwyczaj siadaja do 40tys km. Mozna z tym jeżdzic. Bardzo delikatnie wplywa na osiagi. Ale wymiana wczesniej czy pozniej nastapic musi. Zalezy do jakiego aso pojedziesz i na kogo trafisz, ale bedac w aso upieraj sie ze to wada i zeby Ci to wymienili!!!! bo sam taki regulator kosztuje ok 2500zł + robocizna ok 1500zł. to sa ceny po gwarancji w aso oczywiscie...
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez DDan » 17 maja 2010, 22:08

Fenix, tak z ciekawości, ile wsadziłeś w ten wóz? :D
Początkujący
 
Od: 5 mar 2009, 14:05
Posty: 22
Auto: 6 MPS

Postprzez FeniX » 17 maja 2010, 22:15

w tek chwili kolo 15tyś :) wiekszosc niestety na nprawy a nie na tuning :P
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez DDan » 17 maja 2010, 23:07

A szalejesz? :D
Początkujący
 
Od: 5 mar 2009, 14:05
Posty: 22
Auto: 6 MPS

Postprzez rzulo » 17 maja 2010, 23:21

FeniX dzieki za info. Rewelacyjna powtarzalnosc produkcji – wlasnie jestem niedaleko 40K przebiegu i klekocze.
rzulo
 

Postprzez Stivi » 18 maja 2010, 00:47

u mnie tez tluklo jak mialem ok 37K . Ja jednak tego nie wymienialem,zostawilem nastepcy.
Stivi
 

Postprzez FeniX » 18 maja 2010, 01:01

Hehe Stivi można i tak. Czym teraz sie bujasz w takim razie?? :)
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez Stivi » 18 maja 2010, 01:24

W sumie to zostawilem duzo wiecej do roboty. Na razie sie bujam zonki autem. Mam zamiar wskoczyc w bmw 335i (e90).
Stivi
 

Postprzez nash13 » 18 maja 2010, 07:40

mamy nadzieje Stivi ze mu o tym napomknales chociaz troche <spie>
Raczej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 22:25
Posty: 128
Skąd: Warszawa
Auto: speed 6

Postprzez FeniX » 18 maja 2010, 10:34

w sumie tak dokladnie liczac nie jest tak źle bo wychodzi 11.600 :) wsadzone w naprawy :P a ja oj mam ciężką noge :) ciężką :D
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez habzimierz » 18 maja 2010, 10:47

FeniX ale niestety nie tylko wariator faz rozrządu siada – u mnie wymienili go i dalej było to samo. Dopiero wymiana łańcucha pomogła

pzdr
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez FeniX » 18 maja 2010, 17:33

napisałem powyzej ze najczesciej wymienia sie w parze (wariator + łańcuch), a ja ci powiem taka sytuacje ze u znajomego wymienili i dalej klekotalo... dopiero po 5tys km przestalo. Prawdopodobnie zebatka się ułożyła pod wyszlifowany stara zebatka lancuch..
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez Darkman111 » 18 maja 2010, 17:55

Siema,

FeniX napisał(a):dalej klekotalo...


Chciałem zapytać co to znaczy "klekotało" ??

Mi "klekocze" po dłuższym staniu prze pierwsze 2 sekundy, byłem z tym u Jaksy, powiedzieli, że to norma bo napinacz paska rozrządu musi dostać oleju by się napiąć :) Czy o takim klekotaniu mówicie, czy może jest to klekot ciągły ??

Będę wdzięczny za info

pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2009, 15:58
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS

Postprzez FeniX » 18 maja 2010, 17:57

mowimy o klekocie ciągłym i długotrwałym na wolnych obrotach.
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez Darkman111 » 18 maja 2010, 18:58

FeniX napisał(a):mowimy o klekocie ciągłym i długotrwałym na wolnych obrotach.


Czyli spokojnie czekam kiedy przyjdzie pora na doktora :P

dzięki za wiele przydatnych informacji :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2009, 15:58
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS

Postprzez Stivi » 18 maja 2010, 22:19

nash13 napisał(a):mamy nadzieje Stivi ze mu o tym napomknales chociaz troche <spie>

alez oczywiscie ze nie. Mi tez nikt niczego nie powiedzial przed zakupem. Jak by mi powiedzial to bym napewno nie kupil.
Stivi
 

Postprzez FeniX » 22 maja 2010, 20:32

co polecacie założyc zamiast fabrycznego dolotu? moja rurka Fujity sie strasznie nagrzewa i auto jest dosyc ospałe przez to. zastanawiam się czy jest wogóle sens zmieniać dolot??
Prostak narzeka, mądry radzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 04:00
Posty: 580
Skąd: Kraków
Auto: LEXUS IS250

Postprzez DISItune » 22 maja 2010, 21:52

FeniX napisał(a):co polecacie założyc zamiast fabrycznego dolotu? moja rurka Fujity sie strasznie nagrzewa i auto jest dosyc ospałe przez to. zastanawiam się czy jest wogóle sens zmieniać dolot??


ja jako wszem i wobec znany frajer który uwielbia przepłacać i na dodatek dał się wydymać w SSG mam dolot który w cenie Fujita działa tak:
Obrazek

a uwzględniając różnicę temperatur tak:
Obrazek

Prawdę mówiąc nie odczuwałem żeby auto po dolocie było jakoś specjalnie ospałe... ale w sumie chyba nie mam prawa się odzywać... poza tym, przecież patrzyłeś po wykresach i części zza wody dają lepsze efekty więc nie bardzo rozumiem po co ten post <oczy> załóż seryjną puszkę filtra, zresetuj komputer, podjedź na hamownię, później załóż Fujitę, podjedź na hamownię i wszystko będzie jasne.
Nie będzie odczuć, wrażeń tylko suche fakty.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed