Bicie kierownicy przy 100km/h przyczyna?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez AlbatrosGrodno » 16 maja 2010, 12:59

Trzęsie kierownicą przy prędkości 100km/h i powyżej ale najbardziej czuć to właśnie przy setce i to dość wyraźnie..że nawet pasażer do odczuwa.Denerwuje mnie to bo to już trzecie auto z taką przygo da idzie mi eksploatować.Nie wiem już co jest..koła wyważone,jeno zwrotnica do wymiany.Może to przez to że na piascie jest rdza czytałem kiedyś że to również może mieć znaczenie.Może ktoś walczył kiedyś z taką przypadłością i udało mu sie z tego wyleczyć?
Dodam że podczas hamowania drganie nie występuje wiec zapewne tarcze dobre.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2010, 21:55
Posty: 189
Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r

Postprzez pszemot » 16 maja 2010, 16:27

Ja bym spróbował jeszcze raz wyważyć opony ale w dobrym warsztacie, albo spróbuj tylne opony dać na przód i wtedy zobacz.. może jakaś opona ma feler..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2009, 15:38
Posty: 18
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 GH 2,0 sedan – Pb

Postprzez Radex » 17 maja 2010, 09:20

a zbieżność? takie bicie zazwyczaj związane jest ze źle wyważonymi kołami, może odważniki Ci odpadły odkąd je wyważałeś??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez frugolc » 17 maja 2010, 14:42

-źle wyważone koła
-zużyte opony
-uszkodzona opona

Miałem podobny problem (przy 60km/h nic a od 90km/h wibracje), tkwił on w uszkodzonej oponie, balon się zrobił i ciężko było go zauważyć bo od strony wew. auta.
Sądzę iż najlepiej było by zrobić tak jak kolega wcześniej pisał zamienić opony [jakie?] z przednimi w celu sprawdzenia.
Początkujący
 
Od: 17 maja 2010, 14:35
Posty: 10
Auto: Mazda 626 GF 2000 2.0 DiTD 101KM

Postprzez AlbatrosGrodno » 18 maja 2010, 18:33

Nie wiem już co się dzieje z tym autem..auto przechodziło przegląd na stacji w lutym na urzadzeniach.Ostatnio odkryłem że w czasie jazdy na 5 biegu pojawia się nagłe "trzęsienie lewarkiem zmiany biegów" i całego auta..jakby wpadał w wibracje od skrzyni biegów.Pomaga popuszczenie pedału gazu i ponowne dodanie.
Niby ta zwrotnica jest do wymiany ... ale to chyba nie jest tą przyczyną.Może mi ktoś doradzi gdzie się udać aby to posprawdzać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2010, 21:55
Posty: 189
Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r

Postprzez Marea62650519 » 23 maja 2010, 09:00

mogą być to również uszkodzone przeguby wewnętrzne !!!
Początkujący
 
Od: 21 maja 2010, 18:14
Posty: 4

Postprzez TheKingfisher » 30 cze 2010, 14:04

Mam podobny problem! Drgania na kierownicy zaczynają się przy 95-100 km/h potem nic, a następnie przy ok 120km/h. Opony dopiero co zmieniłem na nowe, balans i zbieżność robiłem ostatnio 2 razy w odstępie jakichś 2 miesięcy w dwóch rożnych warsztatach dla pewności, przednie tarcze i klocki również zmienione jakieś 3 miesiące temu. Nic mi nie stuka ale przy hamowaniu trochę wibruje przód pomimo nowych tarcz i klocków. Jaka może być tego przyczyna?

Pozdrawiam
TheKingfisher
 

Postprzez zibi626 » 1 lip 2010, 15:22

TheKingFisher – czy felgi masz oryginały z GFki czy sam kupowałeś jakiekolwiek ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez kwiatu5 » 14 lip 2010, 22:24

czasami nawet odrona zaschnietego błota w felgach potrafi przyprawić kierownicę o spore drżenia przy dużych prędkościach, pamiętam, że kiedyś trochę pod kołpakami mi sie zebrało śniegu, niezbyt dużo, a efekt był tragiczny.
Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 10:46
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback

Postprzez alan78 » 21 cze 2012, 23:41

Mi tez bije kierownica ale od 110 km/h w góre... Im szybciej tym bardziej. Wrzuce na probe zimowki i zrobie test. Albo w ciemno pojade do gumiarza zeby przednie koła przepuscil przez wywazarke.
Napisze tu na pewno jaki byl efekt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:22
Posty: 78
Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002

Postprzez zibike » 22 cze 2012, 07:39

Witam

Kolejna przyczyna to zużyte tarcze. Od prędkości ok. 90 km/h zaczynało się bicie. Zmieniłem przednie tarcze i klocki (tarcze były bardzo zużyte) i bicie ustało.

pozdrawiam
zibike
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2009, 11:26
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: 626GW, 2001, 2,0 benzyna
Xedos 9, 1998, 2,5 benzyna

Postprzez grzech_z » 22 cze 2012, 08:39

kwiatu5 napisał(a):czasami nawet odrona zaschnietego błota w felgach potrafi przyprawić kierownicę o spore drżenia przy dużych prędkościach


W poprzednim autku miałem odłamany kawałek kołpaka i też przy określonych prędkościach telepało. Co się naszukałem to moje. Ale jak znalazłem przyczynę to mi to telepanie przestało przeszkadzać :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez umcyk » 22 cze 2012, 23:33

ja proponuje sprawdzic same opony pod katem ZABKOWANIA. Latwo rozpoznac to organoleptycznie; przesuwajac w jedna strone, reka idzie gladko, a druga czuc jakby zeby pily. Jeszcze pewniej to kola z przodu przelozyc na tyl i jesli przy danej predkosci zacznie trzesc calym autem to znaczy ze wyzabkowane opony
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6