Skrzynia z 1.8SOHC w 1.8DOHC
artur_lbn napisał(a):U mnie w 1.6 8V nie wiem jaką mam skrzynię ale na 5 biegu przy 100km/h mam ok 2.700-2.800rpm/min. Czy to skrzynia od 1.6 czy od 1.3????
Najprawdopodobniej 1.6 lecz moze byc inaczej posiadajac obecna mam tyle samo przy 100km/h.
Odnośnie roboty to jak ktoś to robił pierwszy raz czyli oddzielał skrzynie od silnika i ściągał ja spodem to robota na około 8h (było w moim przypadku) wiem ze następnym razem trwałoby to na pewno o polowe krócej.
odwiezam, nastepne auto ale z tym samym silnikiem i problem ten sam. wizualnie skrzynia nie wydaje sie inna niz skrzynia z SOHC.
97~100kmh = 3 tys obrotow
130 kmh = 4 tys obrotow
kola 195/55/15
auto 323f BG 1.8 DOHC
jaka to skrzynia ?
97~100kmh = 3 tys obrotow
130 kmh = 4 tys obrotow
kola 195/55/15
auto 323f BG 1.8 DOHC
jaka to skrzynia ?

- Od: 4 mar 2008, 01:41
- Posty: 247
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp
U mnie przy tym samym silniku co wyżej przy 100kmh jest 3.5-4 tys obrotów
Co utwierdza mnie w przekonaniu, że sprzęgło do wymiany. Chyba, że też tam inna skrzynia siedzi

Co utwierdza mnie w przekonaniu, że sprzęgło do wymiany. Chyba, że też tam inna skrzynia siedzi

- Od: 18 lip 2010, 12:07
- Posty: 7
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 323f BG 1.8 V16 DOHC 128KM 93r.
odswiezam ale mam pytanie
czy jesli mam wlozna skrzynie od 1.6 do samochodu z silnikiem 1.8dohc, to moge zalozyc do niej sprzeglo od dohc? i co musze zmienic? tylko kolo zamachowe czy cos jeszcze?
bo mam taka sytuacje ze mam 323F 1.8 dohc ze skrzynia z 1.3 / 1.6. mam nowe sprzeglo od DOHC na wymiane bo stare jest spalone. co musze zrobic zeby je wlozyc w ta skrzynie?
czy jesli mam wlozna skrzynie od 1.6 do samochodu z silnikiem 1.8dohc, to moge zalozyc do niej sprzeglo od dohc? i co musze zmienic? tylko kolo zamachowe czy cos jeszcze?
bo mam taka sytuacje ze mam 323F 1.8 dohc ze skrzynia z 1.3 / 1.6. mam nowe sprzeglo od DOHC na wymiane bo stare jest spalone. co musze zrobic zeby je wlozyc w ta skrzynie?

- Od: 4 mar 2008, 01:41
- Posty: 247
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp
spytaj jacka176.jak na moj gust nie podejdzie bo wieloklin w gt jest inny niz w sohc.pozdrawiam
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
fil!p napisał(a):odswiezam ale mam pytanie
czy jesli mam wlozna skrzynie od 1.6 do samochodu z silnikiem 1.8dohc, to moge zalozyc do niej sprzeglo od dohc? i co musze zmienic? tylko kolo zamachowe czy cos jeszcze?
bo mam taka sytuacje ze mam 323F 1.8 dohc ze skrzynia z 1.3 / 1.6. mam nowe sprzeglo od DOHC na wymiane bo stare jest spalone. co musze zrobic zeby je wlozyc w ta skrzynie?
miałem skrzynie DOHC GT rzecz jasna
sama skrzynia pasuje do motoru lecz nic po za tym z przenoszenia napedu z GT.
Mianowicie:
jeżeli masz skrzynie 1.3/1.6 to masz również sprzęgło z tych skrzyń, nie ma takiej możliwości wpasowania sprzęgła z GT DOHC ponieważ na skrzyni i sprzegle jest inna ilość frezów jak i wieloklinów. to samo tyczy się półosi.
a moje pytanie czy skrzynia 1.3 i 1.6 maja ta sama ilość frezów na sprzęgle i wielokliny na półosiach? ? dokładniej tam gdzie się montuje sprzęgło.
Bo skrzynia która posiadam 1.6 zamula silnik jednak za długie przełożenia.
Jaro, spzegla raczej pasuja z 1.3 1.6 i 1.8 SOHC bo jak robilem swap silnika to konsultowalem go z marcinmazda, polecal wtedy mi sprzeglo 1.8 , kolo zamachowe od 1.3 bo lzejsze i skrzynia 1.3.
Chyba nie robilby mnie w konia chociaz kto wie

Chyba nie robilby mnie w konia chociaz kto wie


- Od: 12 lip 2009, 20:59
- Posty: 155
- Skąd: Sulęcin
- Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC
skrzynia z 1.6 nie powinna zamulac silnika chyba, przeciez ona ma krotsze przelozenia na 1, 2 i 3 biegu, jednie 4 i 5 sa dluzsze...
a sprzeglo od 1.8 SOHC wytrzyma jakis sensowny przebieg przy silniku 1.8 DOHC czy spali sie dosc szybko przez roznice mocy/momentu? czy to nie jest az taka roznica wielka ?:P
a sprzeglo od 1.8 SOHC wytrzyma jakis sensowny przebieg przy silniku 1.8 DOHC czy spali sie dosc szybko przez roznice mocy/momentu? czy to nie jest az taka roznica wielka ?:P

- Od: 4 mar 2008, 01:41
- Posty: 247
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp
Zgadza sięjaro23 napisał(a):miałem skrzynie DOHC GT rzecz jasna
sama skrzynia pasuje do motoru lecz nic po za tym z przenoszenia napedu z GT.
Mianowicie:
jeżeli masz skrzynie 1.3/1.6 to masz również sprzęgło z tych skrzyń, nie ma takiej możliwości wpasowania sprzęgła z GT DOHC ponieważ na skrzyni i sprzegle jest inna ilość frezów jak i wieloklinów. to samo tyczy się półosi.
Tak. Wszystkie skrzynie od 1.3, 1.6 i 1.8SOHC maja taki sam wałek sprzęgłowy jak i wejścia na półosie. To co już powtarzałem tysiące razy: najlepsza konfiguracja (jezeli chodzi o osiągi oczywiście) to skrzynia i zamach od 1.3 oraz sprzegło od 1.8SOHC.jaro23 napisał(a):a moje pytanie czy skrzynia 1.3 i 1.6 maja ta sama ilość frezów na sprzęgle i wielokliny na półosiach? ?
Skrzynia od 1.6SOHC ma nie wiele krótsze przełożenia od 1.8SOHC, także może zamulaćfil!p napisał(a):skrzynia z 1.6 nie powinna zamulac silnika chyba, przeciez ona ma krotsze przelozenia na 1, 2 i 3 biegu, jednie 4 i 5 sa dluzsze...
Przy seryjnym silniku spokojnie wytrzyma. Mi zaczęło się ślizgać dopiero po przekroczeniu 140KM.fil!p napisał(a):a sprzeglo od 1.8 SOHC wytrzyma jakis sensowny przebieg przy silniku 1.8 DOHC czy spali sie dosc szybko przez roznice mocy/momentu? czy to nie jest az taka roznica wielka ?:P
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
wg postu piwo z tego tematu
viewtopic.php?f=102&t=93356
skrzynia z 1.6 ma 1 i 2 krotsza niz skrzynia z 1.8 dohc
3 jest porownywalna a 4 i 5 dluzsza co jest chyba dobre na trasy bo nie bedzie jechal 130 i mial 5000 obrotow? (to nie ironia, poprostu pytam bo nie wiem)
viewtopic.php?f=102&t=93356
skrzynia z 1.6 ma 1 i 2 krotsza niz skrzynia z 1.8 dohc
3 jest porownywalna a 4 i 5 dluzsza co jest chyba dobre na trasy bo nie bedzie jechal 130 i mial 5000 obrotow? (to nie ironia, poprostu pytam bo nie wiem)

- Od: 4 mar 2008, 01:41
- Posty: 247
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp
fil!p napisał(a):wg postu piwo z tego tematu
viewtopic.php?f=102&t=93356
skrzynia z 1.6 ma 1 i 2 krotsza niz skrzynia z 1.8 dohc
3 jest porownywalna a 4 i 5 dluzsza co jest chyba dobre na trasy bo nie bedzie jechal 130 i mial 5000 obrotow? (to nie ironia, poprostu pytam bo nie wiem)
Ja tak się zastanawiam przypominam sobie sprawdzanie spalania to na skrzyni GT miałem niższe spalanie.
z GT potrafiłem zejść do 6.7l/100km
a z 1.6 nie dam rade niżej 7.2l/100km
Po protu dla silnika lżej pchać auto pod wiatr na wyższych obrotach
Dodam ze mam motor bez sondy lambda i dlatego te efekty.
Jacek176 napisał(a):To co już powtarzałem tysiące razy: najlepsza konfiguracja (jezeli chodzi o osiągi oczywiście) to skrzynia i zamach od 1.3 oraz sprzegło od 1.8SOHC.
myslalem nad tym ale sprzeglo od SOHC ma 200mm a sprzeglo od 1.3 – 185mm. co oznacza ze kolo zamachowe od 1,3 ma ten 'slad' na sprzeglo 185 mm – co z tym zrobic? zeszlifowac zeby bylo gladkie na 200mm?
i czysto teoretycznie – jaka daje to zmiane w osiagach zakladajac ze cala reszta to seria? bo przypadkiem mam czesci zeby taka przekladke zrobic ale jesli ma mi to urwac 0,1 s do 100 kmh – czyli 8,0 a nie 8,1 to chyba nie ma to sensu...

- Od: 4 mar 2008, 01:41
- Posty: 247
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp
fil!p napisał(a):wg postu piwo z tego tematu
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 02&t=93356
skrzynia z 1.6 ma 1 i 2 krotsza niz skrzynia z 1.8 dohc
3 jest porownywalna a 4 i 5 dluzsza co jest chyba dobre na trasy bo nie bedzie jechal 130 i mial 5000 obrotow? (to nie ironia, poprostu pytam bo nie wiem)
No jeśli chodzi o skrzynie od 1.6 to dwie książki o Mazdzie 323 podają inne dane. Ciężko zweryfikować, które są prawdziwe. Wg. książki WKŁ (która moim zdaniem jest bardziej wiarygodna) 1.6 ma krótszą tylko jedynkę (to normalne, że mocniejsze silniki mają ją dłuższą żeby nie mielić kołami za bardzo przy ruszaniu). Porównywałem prędkości osiągane na trójce i czwórce w moich obydwu Mazdach. Ta ze skrzynią 1.6 miała o ok. 10km/h większe prędkości przy tych samych obrotach niż ta ze skrzynią 1.3
fil!p napisał(a):myslalem nad tym ale sprzeglo od SOHC ma 200mm a sprzeglo od 1.3 – 185mm. co oznacza ze kolo zamachowe od 1,3 ma ten 'slad' na sprzeglo 185 mm – co z tym zrobic? zeszlifowac zeby bylo gladkie na 200mm?
Tak, zeszlifować.
fil!p napisał(a):i czysto teoretycznie – jaka daje to zmiane w osiagach zakladajac ze cala reszta to seria? bo przypadkiem mam czesci zeby taka przekladke zrobic ale jesli ma mi to urwac 0,1 s do 100 kmh – czyli 8,0 a nie 8,1 to chyba nie ma to sensu...
W moim aucie nigdy nie było skrzyni GT także ciężko mi porównywać. Ale raczej nie spodziewałbym sie urwania 1s. Na takie mody trzeba poświęcic trochę więcej czasu i pieniędzy
Chociaż z drugiej strony ktoś już dawno temu napisał na passwordjdm.pl:
"jednak przedewszystkim w skrzyni leza zapasy mocy. wymiana skrzyni na ta z 1.3 razem z kolem zamachowym budzi potwora :szok: , generalnie po takim zabiegu to zupelnie inny samochod"
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Kurcze już się pogubiłem. Mam silnik 1.8 DOHC z katalizatorem
1). Montując skrzynię od SOHC będę musiał wymienić docisk, sprzęgło i półośki (pomijając przełożenia i zamulanie) na to od SOHC.
2). Montując skrzynię od 1.6 docisk i sprzeglo od wersji 1,8 sohc, 1.6 lub 1.3 – ale może się ślizgać no i półośki od 1,8 sohc, 1.6 lub 1.3
3). Skrzynia od 1.3 to i sprzęgło i docisk od 1,8 sohc, 1.6 lub 1.3 , półośki od 1,8 sohc, 1.6 lub 1.3 ale sprzęgło od 1.3 może się ślizgać.
4). Obudowy są we wszystkich takie same ale sumując koszty wymiany przy innej skrzyni niż z DOHC muszę wymienić sprzęgło, docisk i półośki to koszty będą podobne do zakupu skrzyni od DOHC GT.
Czy się gdzieś mylę?
1). Montując skrzynię od SOHC będę musiał wymienić docisk, sprzęgło i półośki (pomijając przełożenia i zamulanie) na to od SOHC.
2). Montując skrzynię od 1.6 docisk i sprzeglo od wersji 1,8 sohc, 1.6 lub 1.3 – ale może się ślizgać no i półośki od 1,8 sohc, 1.6 lub 1.3
3). Skrzynia od 1.3 to i sprzęgło i docisk od 1,8 sohc, 1.6 lub 1.3 , półośki od 1,8 sohc, 1.6 lub 1.3 ale sprzęgło od 1.3 może się ślizgać.
4). Obudowy są we wszystkich takie same ale sumując koszty wymiany przy innej skrzyni niż z DOHC muszę wymienić sprzęgło, docisk i półośki to koszty będą podobne do zakupu skrzyni od DOHC GT.
Czy się gdzieś mylę?
- Od: 15 maja 2008, 23:38
- Posty: 7
- Skąd: Ząbki
- Auto: 323 PROTEGE 1,8 DOHC '94
Dobra, a więc wytłumaczę wszystko od początku
Silnik nie ma znaczenia. Każdy silnik z 323 można połączyć z każdą skrzynią z 323.
Kwestia jest tylko sprzęgła (docisku i tarczy), koła zamachowego i półosiek.
Do skrzyni od GT (bez znaczenia czy z katem czy bez) będzie pasowało sprzęgło, zamach i półosie tylko od GT. No i oczywiście w drugą stronę to samo czyli sprzęgło, zamach i półosie od GT będą pasować tylko do skrzyni od GT.
W pozostałych przypadkach wszystko możemy dowolnie mieszać. Tak jak już pisałem setki razy, jeśli zależy nam na osiągach, najlepsza konfiguracja to zamach od 1.3, sprzęgło od 1.8 SOHC, półosie mogą byc od 1.6 albo 1.8 SOHC (w 1.3 też chyba były takie same ale tego nie jestem pewien na 100%)
Silnik nie ma znaczenia. Każdy silnik z 323 można połączyć z każdą skrzynią z 323.
Kwestia jest tylko sprzęgła (docisku i tarczy), koła zamachowego i półosiek.
Do skrzyni od GT (bez znaczenia czy z katem czy bez) będzie pasowało sprzęgło, zamach i półosie tylko od GT. No i oczywiście w drugą stronę to samo czyli sprzęgło, zamach i półosie od GT będą pasować tylko do skrzyni od GT.
W pozostałych przypadkach wszystko możemy dowolnie mieszać. Tak jak już pisałem setki razy, jeśli zależy nam na osiągach, najlepsza konfiguracja to zamach od 1.3, sprzęgło od 1.8 SOHC, półosie mogą byc od 1.6 albo 1.8 SOHC (w 1.3 też chyba były takie same ale tego nie jestem pewien na 100%)
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Witam sie troche naczytalem o tych skrzyniach z tego watku i mam teraz dylemat, poniewaz zrobilem swapa z 1,6 na 1,8 dohc razem ze skrzynia co sie okazalo po paru set kilometrach ze skrzynia gt cieknie jak cholera. Druga sprawa nie moge wyciagnac slimaka od linki zeby cos tam dolac, siedzi w skrzyni i tylko moge nim pokrecic a do gory ani rusz. Na dokladke dluzsza poloska nie siedzi cala w skrzyni odstaje na jakies 4mm dlaczego? Skoro dluzsza ma podpore ktora jest przykrecona do silnika.
Duzo jest roboty z uszczelnieniem tej skrzyni? Bo mam jeszcze zostawiona skrzynie 1,6 ale nie mam juz ani tarczy ani sprzegla do niej a w gt niby bylo nowe sprzeglo. To lepiej uratowac skrzynie od gt prawda? 

- Od: 15 gru 2010, 14:19
- Posty: 97
- Skąd: Lubawa
- Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości