oprócz braku mocy przy przyspieszaniu (zacina sie) muszę po 2 razy wcisnąć pedał gazu,w dodatku jak dodaje gazu to czuć nie równy takt silnika.
Sytuacja wygląda następująco wybrałem się do serwisu na test i Pan serdecznie stwierdził ze mogą to być świece(które wymieniałem), potem przewody wysokiego napięcia lub cewka.bo wyskoczyło mu ze nie pracuje 1 i 3 cylinder(owszem mam wrażenia ze tak jest) i stwierdził w żadnym wypadku nie sonda-lambda.
na wszelki wypadek z kolega sprawdziliśmy czy wszystkie świecę pracują, po chwili okazało się ze iskra była na wszystkich świecach wiec niby przewody i świecę ok ?
proszę o jakaś sensowną rade może ktoś miał dokładnie ten sam problem?
Mazda 1.8 benzyna 2004r
Zacina sie,nie rowny takt silnika. 1,8benzyna
Strona 1 z 1
Jeśli chodzi o objawy to są bardzo podobne. Dzieje się to w różnych momentach jazdy: podczas ruszania, czasami podczas jazdy jak ujmę nogę z gazu na chwile i później znowu go depnę, czasami po prostu jak jade to zaczyna niedomagać. Objawia się to najczęściej podobnie. Jak odpuszcze nogę z gazu i znowu nacisne to wtedy jakby załapuje, jak nie popuszcze i cisnę gaz mocniej to przez kilka sekund nic a później nagle szarpie i przyspiesza jak szalony. Czasami w trakcie przyspieszania czujesz że nie ciągnie równo tylko tak jakby skokowo – pulsuje/szarpie.
Byłem z tym u mechanika 2 razy na razie: raz w serwisie Mazdy – tam go podpięli i stwierdzili że to sonda lambda ta za katalizatorem. Diagnoza wymiana czujnika i najprawdopodobniej katalizatora. Podziękowałem serdecznie i pojechałem do innego mechanika pokazując mu wydruk z kodem błędu. Ten stwierdził, że to zdecydowanie lambda z tym, że nie druga tylko pierwsza. Podpiął auto do komputera i okazało się że obie sondy pracują poprawnie (mimo, że pierwsza cały czas pokazywała błąd) lecz on stwierdził że to prawdopodobnie przez przepływomierz bo ten z kolei pokazywał brak jakiejkolwiek aktywności przez cały czas.
Własnie dzisiaj wymieniłem przepływomierz tylko po to żeby po krótkiej jeździe przekonać się że to nie pomogło – auto jest bardziej płynne ale problem cały czas pozostaje.
Teraz tak szczerze mówiąc jestem w kropce bo nie mam pojęcia co to może być. Ty mówisz że wymieniłeś świece i najprawdopodobniej to nie lambda. Ja świec nie sprawdzałem ale w moim przypadku ta sonda lambda cały czas pokazywała błąd więc może tam leży przyczyna? Chwile mi to zajmie zanim znowu coś przy nim zrobie bo czasu brak permanentnie, ale jak uda mi się torozwiązać to na pewno dam znać. Jakby ktoś miał jakiekolwiek pomysły to proszę pisać.
Auto benzyna 1.8 2006
Pozdrawiam i powodzenia życze
Byłem z tym u mechanika 2 razy na razie: raz w serwisie Mazdy – tam go podpięli i stwierdzili że to sonda lambda ta za katalizatorem. Diagnoza wymiana czujnika i najprawdopodobniej katalizatora. Podziękowałem serdecznie i pojechałem do innego mechanika pokazując mu wydruk z kodem błędu. Ten stwierdził, że to zdecydowanie lambda z tym, że nie druga tylko pierwsza. Podpiął auto do komputera i okazało się że obie sondy pracują poprawnie (mimo, że pierwsza cały czas pokazywała błąd) lecz on stwierdził że to prawdopodobnie przez przepływomierz bo ten z kolei pokazywał brak jakiejkolwiek aktywności przez cały czas.
Własnie dzisiaj wymieniłem przepływomierz tylko po to żeby po krótkiej jeździe przekonać się że to nie pomogło – auto jest bardziej płynne ale problem cały czas pozostaje.
Teraz tak szczerze mówiąc jestem w kropce bo nie mam pojęcia co to może być. Ty mówisz że wymieniłeś świece i najprawdopodobniej to nie lambda. Ja świec nie sprawdzałem ale w moim przypadku ta sonda lambda cały czas pokazywała błąd więc może tam leży przyczyna? Chwile mi to zajmie zanim znowu coś przy nim zrobie bo czasu brak permanentnie, ale jak uda mi się torozwiązać to na pewno dam znać. Jakby ktoś miał jakiekolwiek pomysły to proszę pisać.
Auto benzyna 1.8 2006
Pozdrawiam i powodzenia życze
- Od: 18 kwi 2010, 16:46
- Posty: 7
no dokładnie take same objawy mam. kod P0133 – HO2S-11
wyczytalem w jakims pismie, ze uzywana mazda6 w benzynie ma jedna wade to sonda-lambda.
przebieg 150 tys km
wyczytalem w jakims pismie, ze uzywana mazda6 w benzynie ma jedna wade to sonda-lambda.
przebieg 150 tys km
Ostatnio edytowano 15 maja 2010, 20:20 przez rOSTYSLAV, łącznie edytowano 2 razy
-
rOSTYSLAV
Przyczyn tego błędu może być kilka
1 sonda
Zwarcie w instalacji
Przepływka
Zła jakośc paliwa
Nieszczelnośc układu wylotowego nad lub za sondą
Pozdr
1 sonda
Zwarcie w instalacji
Przepływka
Zła jakośc paliwa
Nieszczelnośc układu wylotowego nad lub za sondą
Pozdr
-
Grucha
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6