
Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)
lucy napisał(a):A ja właśnie odebrałem samochód z warsztatu po naprawie webasta
Ja mam podobną sytuację, właśnie po wizycie w serwisie webasto, po odpalaniu silnika na ok 2 sekundy zapalają się i następnie gasną w/w kontrolki. Auto po odbiorze wykazywało oznaki odłączenia aku = reset kompa. Coś mi się zdaje, że chłopaki od webasto wsadziły łapy tam gdzie nie trzeba...
- Od: 2 lis 2009, 18:33
- Posty: 5
- Skąd: Gdynia
koledzy znów mam problem z kontrolkami w madzi. Byłem u Jaksy na komputerze i powiedziano mi że jest to błąd chwilowy, polecono mi elektryka w piasecznie ale na razie wolę sam co nieco posprawdzać bo krucho u mnie z kasą. Kontrolki zapaliły się gdy temperatura spadła po raz pierwszy w tym roku do 8 stopni, zauważyłem również że gdy zrobię dłuższą trasę ok 150-200km to gasną, ale następnego dnia świecą się znów, zastanawia mnie również fakt że gdy odepnę akumulator (skasuję błędy) to wszystko jest w porządku, ale wystarczy że zgaszę silnik i zapalę ponownie no i kontrolka silnika z kontrolką trakcji znów sobie świecą. Ehhh...
Dziękuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam.
Dziękuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam.
Też mi się zapaliły obie
Odebrałem samochód z warsztatu webasto (zdaje się, że coś tam trzeba zdemontować i poodłączać żeby się do tego ustroństwa dobrać) i po 2 dniach jeżdżenia, podczas ruszania ze świateł, kontrolki się zapaliły. Jakoś tak dziwnie mi się ruszyło, za długo pociągnąłem na sprzęgle ale od razu "check engine" i "trakcja"?!
Odebrałem samochód z warsztatu webasto (zdaje się, że coś tam trzeba zdemontować i poodłączać żeby się do tego ustroństwa dobrać) i po 2 dniach jeżdżenia, podczas ruszania ze świateł, kontrolki się zapaliły. Jakoś tak dziwnie mi się ruszyło, za długo pociągnąłem na sprzęgle ale od razu "check engine" i "trakcja"?!
- Od: 12 lis 2009, 00:11
- Posty: 6
- Skąd: Wa-wa
- Auto: M6'04 GG/GY CR diesel
WraczNiet napisał(a):Coś mi się zdaje, że chłopaki od webasto wsadziły łapy tam gdzie nie trzeba...
Też miałem wrażenie, że chłopaki z autoryzowanego seriwsu webasta są mocno niezorientowani w Mazdach. Tylko, że u mnie te kontrolki świecą się ciągle...
- Od: 12 lis 2009, 00:11
- Posty: 6
- Skąd: Wa-wa
- Auto: M6'04 GG/GY CR diesel
Witam wszystkich!
Postanowiłem założyć nowy wątek ponieważ przeczytałem chyba wszystkie posty o podobnym problemie ale nie znalazłem usterki w moim aucie.
Podczas spokojnej jazdy trasie zapaliły mi się kontrolki Check i TCS. Pojechałem do serwisu i po podłączeniu do komputera wyświetliło błędy:
P0401
P0402
P0406
C1119 i nie daje się ich wykasować
zalecono mi sprawdzenie i wyczyszczenie zaworu EGR. Tak też uczyniłem.
Po ponownej wizycie okazało się że wszystkie błędu można skasować oprócz P0406.
Wróciłem do warsztatu i po dokładnych oględzinach Panowie zauważyli przerwany przewód w wiązce która prowadzi do czujnika zamontowanego na zaworku EGR. Przewód został naprawiony i wszystkie błędy dało się bez problemu wykasować. Moje szczęśćie jednak nie trwało zbyt długo ponieważ po przejechaniu ok 200km w takich samych okolicznościach kontrolki zapaliły się ponownie. Proszę o radę co robić dalej,lub gdzie udać się po pomoc w okolicach Trójmiasta.Dodam jeszcze że auto zachowuje się normalnie i jeździ jakby nigdy nic.
Pozdrawiam
Łukasz
PS.
moje auto to : Mazda 6, 2.0D, 136KM, prod: 12.2003r
Postanowiłem założyć nowy wątek ponieważ przeczytałem chyba wszystkie posty o podobnym problemie ale nie znalazłem usterki w moim aucie.
Podczas spokojnej jazdy trasie zapaliły mi się kontrolki Check i TCS. Pojechałem do serwisu i po podłączeniu do komputera wyświetliło błędy:
P0401
P0402
P0406
C1119 i nie daje się ich wykasować
zalecono mi sprawdzenie i wyczyszczenie zaworu EGR. Tak też uczyniłem.
Po ponownej wizycie okazało się że wszystkie błędu można skasować oprócz P0406.
Wróciłem do warsztatu i po dokładnych oględzinach Panowie zauważyli przerwany przewód w wiązce która prowadzi do czujnika zamontowanego na zaworku EGR. Przewód został naprawiony i wszystkie błędy dało się bez problemu wykasować. Moje szczęśćie jednak nie trwało zbyt długo ponieważ po przejechaniu ok 200km w takich samych okolicznościach kontrolki zapaliły się ponownie. Proszę o radę co robić dalej,lub gdzie udać się po pomoc w okolicach Trójmiasta.Dodam jeszcze że auto zachowuje się normalnie i jeździ jakby nigdy nic.
Pozdrawiam
Łukasz
PS.
moje auto to : Mazda 6, 2.0D, 136KM, prod: 12.2003r
- Od: 5 sie 2009, 11:25
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6
2003r 2.0D, 136KM
Exclusive sport
Witam.! ja mam to samo już od 3 miesięcy kupiłem nowy zawór EGR i dalej błąd z tym zaworem tzn. on się pojawia a za niedługi czas znika sam!!! nawet nie trzeba resetować kompa przez odłączenie klem z akumulatora... także nie wiem co jest z tym ustrojstwem również się przyłącze do kolegi w poszukiwaniu odpowiedzi... u mnie się ten błąd wykasować... autko jeździ i wszystko z nim jest ok żadnej zamuły przerywania, nawet nie kopci.! nic zero minusów.. tylko te lamki świecące..
!

Pal Gume nie dusze !!!
- Od: 28 kwi 2010, 15:57
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2004r.
Mazda 6 MPS 4X4 2.3 265 kucy xD
No to witaj w klubie!
Może ktoś wpadnie na jakieś rozwiązanie
Ktoś mi powiedział że to może być początek kończącego się sprzęgiełka na alternatorze ale czy tak jest to nie wiem...
Może ktoś wpadnie na jakieś rozwiązanie
Ktoś mi powiedział że to może być początek kończącego się sprzęgiełka na alternatorze ale czy tak jest to nie wiem...
Ostatnio edytowano 4 maja 2010, 13:14 przez blaciu, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 sie 2009, 11:25
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6
2003r 2.0D, 136KM
Exclusive sport
Ja z tym błędem pojadę jeszcze do myślenic podobno sa tam koledzy od mazd. więc jak coś bedę wiedział więcej dam znać Ci na pw. chyba że ktoś wcześniej rozwiąże go na forum co bym chciał bardzo 
Pal Gume nie dusze !!!
- Od: 28 kwi 2010, 15:57
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2004r.
Mazda 6 MPS 4X4 2.3 265 kucy xD
Witam ja mam trochę inny problem też z lampką TCS czy przy przekręceniu kluczyka w pozycje on ta lampka TCS powinna się zaświecić ? czy chociaż mignąć ? ponieważ u mnie ona się nie pojawia nawet przy ostrym hamowaniu .Kiedy przekręcam kluczyk w on w tym rogu świeci się tylko DSC.OFF może mi ktoś powiedzieć coś na ten temat?
Mazda 6 TS
- Od: 26 sty 2010, 23:06
- Posty: 14
- Skąd: Łęczna woj. Lubelskie
- Auto: Mazda 6 TS 2,0 DI.136KM
Widzę że u każdego inaczej, mi też kontrolki zapalały się i gasły. Jak się świeciły to około 40-60km jak gasły to na około 10-15km (nie licząc korków) i tak przez jakieś trzy tygodnie. Zacząłem od przeczyszczenia zaworu EGR. Z zewnątrz był czysty i jak się okazało po odkręceniu nie było co czyścić w środku więc skręciłem (bez zaślepiania jak to niektórzy robią). Zacząłem szukać po przewodach ale wszystko dopięte. Akurat przyszedł czas wymiany oleju (12tys.), po owej wymianie ku mojemu zdziwieniu kontrolki pogasły, przejechałem okolo 300 km i problemu już nie ma. Dziwne ?
- Od: 11 lip 2009, 00:11
- Posty: 30
- Skąd: wrocław
- Auto: Mazda 6 2006 2.0 benzyna 147 km
jeżeli chodzi o sam zawór EGR i błędy przez niego wywalane to poponuję zdjąć wszystkie przewody gumowe i obciąć po centymetrze z każdej strony. U mnie tylko to pomogło a wcześniej błąd wyskakiwał co ok 200km
- Od: 19 lut 2008, 02:32
- Posty: 10
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 2004
kurde już sam nie wiem o co chodzi z tym EGR'em jak przewody gumowe tylko od EGR'u? ten zawór jest dziwny mam kolegę który ma mazde 6 i ma nabite 280tys. i nie wymieniał zaworu i raz go czyścił i nie ma żadnych problemów a ja mam już 2-gi i dalej błędy... WTF!!
Pal Gume nie dusze !!!
- Od: 28 kwi 2010, 15:57
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2004r.
Mazda 6 MPS 4X4 2.3 265 kucy xD
blaciu napisał(a):obok lewego kolana masz przycisk DSC OFF!! Naciśnij go to wszystko wróci do normy
Sprawdziłem to sorki że po takim czasie ale nie miałem dłuższego czasu mojej madzi , tak że nic sie nie zmieniło kontrolka TCS dalej się nie zapala, co można zrobić podłączenie pod kompa wykryje to?
Mazda 6 TS
- Od: 26 sty 2010, 23:06
- Posty: 14
- Skąd: Łęczna woj. Lubelskie
- Auto: Mazda 6 TS 2,0 DI.136KM
Mi się wczoraj znowu zaświeciły a dzisiaj rano już zgasły, ehh.Niebawem mam urlop więc się biorę za wymianę podkładek pod wtryskiwaczami i czyszczenie czopa, być może to ma coś wspólnego. Niby te fabryczne są wadliwe i czy prędzej czy później i tak je trzeba wymienić jak się dowiedziałem lepiej nie zwlekać, a roboty max na godzinkę no może dwie.
- Od: 11 lip 2009, 00:11
- Posty: 30
- Skąd: wrocław
- Auto: Mazda 6 2006 2.0 benzyna 147 km
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6