Mazda3 (BL) – Wrażenia i opinie
Biorę hatchback-a wg mnie jest po prostu ładniejszy no i odlicze od kwoty 22% Vatu więc cena sie zdecydowanie zmniejszy
. Nad kolorem jeszcze się zastanawiam, ale nie czekam do jutra i ide już dzisiaj spisać umowę. Tak jak pisałem wyżej duuuzo chodziłem po salonach ale te auta nie ciągneły do siebie a prawda jest to ,że jeżeli kupimy Mazde to juz tej marki nie zmienimy 
- Od: 28 paź 2008, 10:13
- Posty: 149
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic
@Zawew
Jeśli podpisałeś papierki i wpłaciłeś zaliczkę to niestety, ale raczej już nic nie wynegocjujesz – jest dokładnie tak jak napisał bart.kr
Nie wiem w jaki sposób to oceniałeś, ale nie mogę się zgodzić, że Lancer jest większy od Mazdy, ma większy bagażnik oraz, że dysponuje większą mocą (pomińmy te 4 KM różnicy przy silniku 1.5, bo to jest nic) Nie ma również lepszych osiągów. Oczywiście porównuje obie marki z podobnymi silnikami bo inaczej to nie ma sensu.
@Globy
Jeśli chodzi o nową Astrę 1.6 Turbo 180 KM to wg AMiS przyspiesza w 8.6 s do setki. Niestety „nadwaga” to spory minus tego auta i to się daje we znaki– też ją swego czasu brałem „na tapetę”
I jeszcze w uzupełnieniu zestawienie danych na temat przyspieszenia „trójek”– testy vs (dane producenta):
Mazda 3 1.6 benzyna 105 KM („stara buda”) – przyspieszenie wg AMiS – 11,4 s (12,6 s)
Mazda 3 1.6 benzyna 105 KM (nowa) – przyspieszenie wg Auto Zeitung – 11,2 s (12,2 s)
Mazda 3 2.0 benzyna 150 KM („stara buda”) – przyspieszenie wg Auto Zeitung – 8,5 s (9 s)
Mazda 3 2.0 benzyna 151 KM (nowa) – przyspieszenie wg Auto Zeitung – 8,9 s (10,4 s)
Mazda 3 1.6 diesel 109 KM („stara buda”) – przyspieszenie wg AMiS – 11,2 s (11 s)
Mazda 3 1.6 diesel 109 KM (nowa) – przyspieszenie wg AMiS – 11,0 s (11 s)
@pluck
Są auta z tego samego segmentu, które jeżdżą lepiej w zakrętach od Mazdy. Są także takie, które mają lepsze silniki. Swoją drogą Mazda niemal we wszystkich testach zajmuje prawie zawsze ostatnie miejsce. No i co z tego. Ja świadom jej zalet i wad mimo to wybrałem właśnie ją:) Samochód to jest urządzenie złożone i wybór nie jest wcale taki prosty i oczywisty o czym wie dobrze każdy, kto stał lub właśnie stoi przed takim przyjemnym wyzwaniem. Kryteriów jest całe mnóstwo ale też każdy z nas ma nieco inne priorytety, gusta oraz grubość portfela– dlatego m.in. nie sprzedaje się tylko jedna marka i jeden kolor i bardzo dobrze
@Night
Ta Impreza, moim zdaniem, nawet z Lancerem przegrywa, zwłaszcza jeśli uwzględnić koszt zakupu i późniejszej eksploatacji – pali jeszcze więcej niż Mitsu. Nie będę jej nawet dokładniej porównywał, bo widzę, że już wybrałeś
Gratulacje. Kolor rzecz gustu, ale jak już kupujesz nowe auto to weź taki jaki Ci się podoba, nawet jak będziesz musiał dłużej poczekać. Drobne sprostowanie do tego co napisałeś M3 2.0 w hatchbacku waży 1270 kg. 1250 kg to masa sedana
Spojler od MPS-a kosztuje ok. 1500 zł (jest sprzedawany już jako polakierowany w wybranym kolorze).
Jeśli podpisałeś papierki i wpłaciłeś zaliczkę to niestety, ale raczej już nic nie wynegocjujesz – jest dokładnie tak jak napisał bart.kr
Nie wiem w jaki sposób to oceniałeś, ale nie mogę się zgodzić, że Lancer jest większy od Mazdy, ma większy bagażnik oraz, że dysponuje większą mocą (pomińmy te 4 KM różnicy przy silniku 1.5, bo to jest nic) Nie ma również lepszych osiągów. Oczywiście porównuje obie marki z podobnymi silnikami bo inaczej to nie ma sensu.
@Globy
Jeśli chodzi o nową Astrę 1.6 Turbo 180 KM to wg AMiS przyspiesza w 8.6 s do setki. Niestety „nadwaga” to spory minus tego auta i to się daje we znaki– też ją swego czasu brałem „na tapetę”
I jeszcze w uzupełnieniu zestawienie danych na temat przyspieszenia „trójek”– testy vs (dane producenta):
Mazda 3 1.6 benzyna 105 KM („stara buda”) – przyspieszenie wg AMiS – 11,4 s (12,6 s)
Mazda 3 1.6 benzyna 105 KM (nowa) – przyspieszenie wg Auto Zeitung – 11,2 s (12,2 s)
Mazda 3 2.0 benzyna 150 KM („stara buda”) – przyspieszenie wg Auto Zeitung – 8,5 s (9 s)
Mazda 3 2.0 benzyna 151 KM (nowa) – przyspieszenie wg Auto Zeitung – 8,9 s (10,4 s)
Mazda 3 1.6 diesel 109 KM („stara buda”) – przyspieszenie wg AMiS – 11,2 s (11 s)
Mazda 3 1.6 diesel 109 KM (nowa) – przyspieszenie wg AMiS – 11,0 s (11 s)
@pluck
Są auta z tego samego segmentu, które jeżdżą lepiej w zakrętach od Mazdy. Są także takie, które mają lepsze silniki. Swoją drogą Mazda niemal we wszystkich testach zajmuje prawie zawsze ostatnie miejsce. No i co z tego. Ja świadom jej zalet i wad mimo to wybrałem właśnie ją:) Samochód to jest urządzenie złożone i wybór nie jest wcale taki prosty i oczywisty o czym wie dobrze każdy, kto stał lub właśnie stoi przed takim przyjemnym wyzwaniem. Kryteriów jest całe mnóstwo ale też każdy z nas ma nieco inne priorytety, gusta oraz grubość portfela– dlatego m.in. nie sprzedaje się tylko jedna marka i jeden kolor i bardzo dobrze
@Night
Ta Impreza, moim zdaniem, nawet z Lancerem przegrywa, zwłaszcza jeśli uwzględnić koszt zakupu i późniejszej eksploatacji – pali jeszcze więcej niż Mitsu. Nie będę jej nawet dokładniej porównywał, bo widzę, że już wybrałeś

Tak jak napisał Zoomik – są auta, które lepiej jeżdżą w zakrętach w tym segmencie. Proponuję się przejechać SUBARU :–) Impreza moim zdaniem jest dużo lepszym wyborem jeśli mówimy o prowadzeniu auta. W zimę i na mokrej nawierzchni to już wogóle nie ma o czym mówić... Ale na szczęście każdy ma inne priorytety więc i samochodów różnej maści sporo. Dodam tylko od siebie, że jeździłem przez ostatnie 2 lata imprezą i żeby nie cena, to pewnie kupiłbym żonie nowego "lanosa" zamiast trójki 
Było SUBARU i na pewno jeszcze kiedyś będzie :–) A teraz jest MAZDA...
- Od: 10 mar 2010, 09:55
- Posty: 13
- Auto: MAZDA 3 1.6
Tylko że Subaru ma AWD 
Fajnie, że Opel wszędzie pcha te silnik turbo, ale z moich obserwacji (jeździłem kilkoma egzemplarzami po kilkaset kilometrów), benzyny cierpią z powodu nadwagi, diesle są hałaśliwe, a obydwa rodzaje łączy jedna poważna wada – spory apetyt. Astra 1.6T zużywała w mieście o 20-30% więcej benzyny niż Mazda, to samo było z Insigniami 2.0 CDTi 130 i 160 KM.
A tutaj mój obiecany wcześniej test "trójki" i-stop
=> http://moto.pl/MotoPL/1,99267,7872518,M ... wnica.html

ZOOMik napisał(a):@Globy
Jeśli chodzi o nową Astrę 1.6 Turbo 180 KM to wg AMiS przyspiesza w 8.6 s do setki. Niestety „nadwaga” to spory minus tego auta i to się daje we znaki– też ją swego czasu brałem „na tapetę”
Fajnie, że Opel wszędzie pcha te silnik turbo, ale z moich obserwacji (jeździłem kilkoma egzemplarzami po kilkaset kilometrów), benzyny cierpią z powodu nadwagi, diesle są hałaśliwe, a obydwa rodzaje łączy jedna poważna wada – spory apetyt. Astra 1.6T zużywała w mieście o 20-30% więcej benzyny niż Mazda, to samo było z Insigniami 2.0 CDTi 130 i 160 KM.
A tutaj mój obiecany wcześniej test "trójki" i-stop
=> http://moto.pl/MotoPL/1,99267,7872518,M ... wnica.html

Biorę exclusive plus z biksenonami, kolor graphite mica(zdecydowanie łatwiejszy w utrzymaniu) niestety na 10 lipa bedzie, ale juz wole poczekac i miec taki kolor ktory najbardziej mi pasuje.Co do imprezy to autko ma lepszy naped i odejscie juz od 2tys ponieważ jest tam silnik boxera. Dodatkowo stały napęd w zimie może sie przydac. Ale jak dla mnie auto gorzej sie prowadzi od Madzi, wygląd cóż zamknijmy oczy i kupujmy
. Wnetrze jak 323f z 2000r. Mazda 3 jest idealnym kompromisem miedzy Impreza, Lancerem a np Corolla. Jest po prostu ładna z super wyposażeniem.
Ostatnio edytowano 14 maja 2010, 19:43 przez Night, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 28 paź 2008, 10:13
- Posty: 149
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic
Night napisał(a):Co do imprezy to autko ma lepszy naped i odejscie juz od 2tys ponieważ jest tam silnik boxera. Dodatkowo stały napęd w zimie może sie przydac. Ale jak dla mnie auto gorzej sie prowadzi od Madzi, wygląd cóż zamknijmy oczy i kupujmy. Wnetrze jak 323f z 2000r. Mazda 3 jest idealnym kompromisem miedzy Impreza, Lancerem a np Corolla. Jest po prostu ładna z super wyposażeniem.
Co do wyglądu – rzecz gustu, ale z tym prowadzeniem to chyba trochę przesadziłeś
Było SUBARU i na pewno jeszcze kiedyś będzie :–) A teraz jest MAZDA...
- Od: 10 mar 2010, 09:55
- Posty: 13
- Auto: MAZDA 3 1.6
@Pedros121
Subaru ma AWD, ale nie jeździ lepiej w zakrętach od Mazdy – zgadzam się tu z odczuciami Nighta. Być może zyskuje w ekstremalnych warunkach kiedy jest ślisko, (śnieg, deszcz), ale niestety nie miałem okazji tego sprawdzić. Również, podobnie jak Night, wyżej oceniam napęd, ale nieznaczna przewaga tego boxera nie rekompensuje jego paliwożerności.
@Globy
Spoko teścik
Przyczepiłbym się jedynie do tego, że po stronie minusów wymieniłeś brak nowoczesnego automatu – co samo w sobie jest prawdą, ale test dotyczy wersji Sport (dostępnej tylko z manualem) wobec tego ta uwaga moim zdaniem jest nie na miejscu. Co innego gdybyś ogólnie oceniał „trójkę”, albo jej inną wersję to wtedy OK
Navi w opcji zamiast w standardzie tej wersji, można oczywiście uznać za minus, ale ja bym był w tej kwestii bardziej wyrozumiały 
To i ja coś dorzucę…
http://moto.onet.pl/1467,mazda-3,model_testy.html
Subaru ma AWD, ale nie jeździ lepiej w zakrętach od Mazdy – zgadzam się tu z odczuciami Nighta. Być może zyskuje w ekstremalnych warunkach kiedy jest ślisko, (śnieg, deszcz), ale niestety nie miałem okazji tego sprawdzić. Również, podobnie jak Night, wyżej oceniam napęd, ale nieznaczna przewaga tego boxera nie rekompensuje jego paliwożerności.
@Globy
Spoko teścik

Przyczepiłbym się jedynie do tego, że po stronie minusów wymieniłeś brak nowoczesnego automatu – co samo w sobie jest prawdą, ale test dotyczy wersji Sport (dostępnej tylko z manualem) wobec tego ta uwaga moim zdaniem jest nie na miejscu. Co innego gdybyś ogólnie oceniał „trójkę”, albo jej inną wersję to wtedy OK
To i ja coś dorzucę…

http://moto.onet.pl/1467,mazda-3,model_testy.html

Dzięki za linka, na tej samej stronie www.autosalonpomorski.pl dołożyli jeszcze trójkę w wersji hatchback i parę innych nowych modeli na rynku. Szybcy są. Pozdrawiam – Wirecki
- Od: 20 mar 2010, 23:12
- Posty: 4
Fajny serwis, bo sam testuje osiągi
Mnie się zdarza tylko czasami, jeśli dorwę sprzęt. To już dwie "trójki" 1.6 z przyspieszeniem do setki ok. 10,5 s i wystarczający dowód na to, że Mazda strzela sobie w stopę czy tam kolano własnymi danymi technicznymi.
Dzięki!
Też polecam poczytać o doświadczeniach kolegów z Onetu, zabrali nawet i-stop'a na hamownię, która wypluła zdrowe dane fabryczne. Co do automatu, to prywatnie rozumiem sytuację marki i koszta związane z opracowaniem nowocześniejszych skrzyń. Szanuję Japończyków za wałkowanie sprawdzonych rozwiązań i czekam na nową generację ich przekładni, która ujrzy światło dzienne razem z silnikami Sky-G/Sky-D.
Nie jestem też zdeterminowanym fanem DSG – uważam je za przewartościowane, na dodatek w standardowym trybie cechuje je ospała reakcja na kick-down, a znowu w S stale utrzymują niższe przełożenie (=hałas). Ich zaleta to sam czas zmiany biegu, ale gdybym miał wybierać, wolałbym zwykły automat z konwerterem, 6-7 biegami i dobrze napisanym programem bez tych wszystkich dodatkowych funkcji (jak np. w Nissanie 370Z).
5-biegowa skrzynia i 2-litrowy silnik to wcale nie takie złe połączenie, szczególnie że bez 200 koni pod maską automat służy głównie wygodzie. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę, że ten silnik pochodzi ze starego modelu, a wiele modeli konkurencji oferuje automatyczne przekładnie 6-stopniowe lub zautomatyzowane dwusprzęgłowe, niestety oferta Mazdy dla osoby rozważającej wybór auta z automatem staje się mocno przeciętna.
ZOOMik napisał(a):@Globy
Spoko teścik![]()
Przyczepiłbym się jedynie do tego, że po stronie minusów wymieniłeś brak nowoczesnego automatu – co samo w sobie jest prawdą, ale test dotyczy wersji Sport (dostępnej tylko z manualem) wobec tego ta uwaga moim zdaniem jest nie na miejscu. Co innego gdybyś ogólnie oceniał „trójkę”, albo jej inną wersję to wtedy OKNavi w opcji zamiast w standardzie tej wersji, można oczywiście uznać za minus, ale ja bym był w tej kwestii bardziej wyrozumiały
To i ja coś dorzucę…
http://moto.onet.pl/1467,mazda-3,model_testy.html
Dzięki!
Nie jestem też zdeterminowanym fanem DSG – uważam je za przewartościowane, na dodatek w standardowym trybie cechuje je ospała reakcja na kick-down, a znowu w S stale utrzymują niższe przełożenie (=hałas). Ich zaleta to sam czas zmiany biegu, ale gdybym miał wybierać, wolałbym zwykły automat z konwerterem, 6-7 biegami i dobrze napisanym programem bez tych wszystkich dodatkowych funkcji (jak np. w Nissanie 370Z).
5-biegowa skrzynia i 2-litrowy silnik to wcale nie takie złe połączenie, szczególnie że bez 200 koni pod maską automat służy głównie wygodzie. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę, że ten silnik pochodzi ze starego modelu, a wiele modeli konkurencji oferuje automatyczne przekładnie 6-stopniowe lub zautomatyzowane dwusprzęgłowe, niestety oferta Mazdy dla osoby rozważającej wybór auta z automatem staje się mocno przeciętna.
Nowoczesne skrzynie w mocnych samochodach służą również osiągom 
ZOOMik napisał(a):@Pedros121
Subaru ma AWD, ale nie jeździ lepiej w zakrętach od Mazdy – zgadzam się tu z odczuciami Nighta. Być może zyskuje w ekstremalnych warunkach kiedy jest ślisko, (śnieg, deszcz), ale niestety nie miałem okazji tego sprawdzić. Również, podobnie jak Night, wyżej oceniam napęd, ale nieznaczna przewaga tego boxera nie rekompensuje jego paliwożerności.
Szczerze mówiąc nie sądzą, aby Subaru popsuło sposób prowadzenia w "lanosie", ale mam niezłe porównanie do poprzedniej wersji imprezy. Często przejeżdżałem bardzo charakterystycznym łukiem z poprzecznymi nierównościami i w tym momencie gdzie mazda dostaje "dziwnych i nerwowych przeskoków impreza przy wyższych prędkościach nawet nie zająknie. Oczywiście to oprócz napędu kwestia sztywniejszego zawieszenia. Z mazdą jazda po nierównym łuku czy w ostrym zakręcie nie czuję się już tak bezpiecznie. A co do paliwożerności – mi przy 2,0 160KM wychodziło średnio 9,7l/100 km. Dla porównania mazda 1,6 105KM na tych samych trasach ostatnio pali 7,9l/100km.
Było SUBARU i na pewno jeszcze kiedyś będzie :–) A teraz jest MAZDA...
- Od: 10 mar 2010, 09:55
- Posty: 13
- Auto: MAZDA 3 1.6
Może w ferrari automatyka poprawia. Jeśli automat nie ma możliwości pełnego manualu to może służyć jedynie wygodzie. Mówie to z doświadczenia. Jak na razie najlepsze "osiągi" mają samochody sportowe i tam automatyczna jest jedynie sama zmiana biegu o której decyduje kierowca. Skrzynia automatyczna w subaru służy jedynie do psucia osiągów tego samochodu. W maździe nie miałem okazji używać.Globy napisał(a):Nowoczesne skrzynie w mocnych samochodach służą również osiągom
Pedros121 napisał(a):Szczerze mówiąc nie sądzą, aby Subaru popsuło sposób prowadzenia w "lanosie", ale mam niezłe porównanie do poprzedniej wersji imprezy. Często przejeżdżałem bardzo charakterystycznym łukiem z poprzecznymi nierównościami i w tym momencie gdzie mazda dostaje "dziwnych i nerwowych przeskoków impreza przy wyższych prędkościach nawet nie zająknie.
Mam dokładnie takie same odczucia tylko, że z 3 BK lf i outback H6. Subaru lepiej niweluje małe nierówności – tak jak by na początku zawieszenie było miękkie, a potem twarde.
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Widzę, że nie ja jeden mam dylematy z wyborem auta – także rozważam między markami Mitsu i Mazdą, ale dodatkowo również pomiędzy rodzajem silnika (benz./diesel). W moim przypadku były dylematy pomiędzy Focusem 1.8 Tdci Kombi (Trend/Gold-x) na którego z dodatkowym wyposażeniem dostałem dobrą cenę (ale jakiś taki nijaki ten Ford choć jeśdzi bardzo przyzwoicie z tym silnikiem), Mazdą 3 2.0 disi HB (oba auta z homologacją więc jak dla mnie najbardziej ekonomiczne rozwiązanie z tytułu leasingu)... no i Mitsubishi ASX 1.8 DiD, który jest wielką niewiadomą a na którego mam największą chrapkę, bo nie ukrywam że urzekł mnie. Z Mitsu to trochę jak kupowanie kota w worku, nie ma jak obejrzeć ani zrobić jazdy próbnej, ale można się zapisać wpłacając zaliczkę i auto do odbioru za miesiąc praktycznie w ciemno. No i to rozwiązanie najdroższe z możliwych (leasing osobówki, brak odliczeń za paliwo – chociaż to i tak tylko do końca roku pewnie), liczę jednak (może naiwnie) na najciekawsze walory jezdne i osiągi.
No i mam zagwozdkę...
P/S kolego "Night" – jaką w końcu udało Ci się wynegocjować cenę, z xenonami ?
No i mam zagwozdkę...
P/S kolego "Night" – jaką w końcu udało Ci się wynegocjować cenę, z xenonami ?
- Od: 19 kwi 2010, 16:19
- Posty: 12
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość