A co do emulatorow, kupcie sobie emulator diesla – benzyne na gaz i bedzie najlepiej
Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Dokladnie.
A co do emulatorow, kupcie sobie emulator diesla – benzyne na gaz i bedzie najlepiej
.
A co do emulatorow, kupcie sobie emulator diesla – benzyne na gaz i bedzie najlepiej
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):
A co do emulatorow, kupcie sobie emulator diesla – benzyne na gaz i bedzie najlepiej.

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Wyszperane przy okazji:
http://www.turbo-tec.eu/pl/turbosprezar ... awarii.php
Zwroccie uwage na tekst "Również rozrzedzenie oleju przez paliwo powoduje szybkie zużycie łożysk i wałka, poprzez zwiększenie temperatury ich pracy.", oraz ponizsze opisy pracy w zbyt wysokich temperaturach.
Pisalem wielokrotnie o wadach DPFu, ale potwierdzenie tego rodzaju to rzadkosc. Zaklad ktory cytuje jest jednym z niewielu uznawanych za profesjonalnie regenerujace turbiny.
Swoja droga, to tez kolejne potwierdzenie iz wlasciwa kolejnosc to: DPF psuje turbine, a turbina psuje silnik (potwierdzane rowniez przez niektorych znawcow tematu, a obalane prze niektorych "znawcow wszystkiego").
Dodajcie do tego nagar na smoku (czyli nie dosc ze slabe smarowanie rozrzedzonym olejem to jeszcze braki tego oleju) i macie odpowiedz na chorobe wscieklych diesli oraz kto nam ja zgotowal.
http://www.turbo-tec.eu/pl/turbosprezar ... awarii.php
Zwroccie uwage na tekst "Również rozrzedzenie oleju przez paliwo powoduje szybkie zużycie łożysk i wałka, poprzez zwiększenie temperatury ich pracy.", oraz ponizsze opisy pracy w zbyt wysokich temperaturach.
Pisalem wielokrotnie o wadach DPFu, ale potwierdzenie tego rodzaju to rzadkosc. Zaklad ktory cytuje jest jednym z niewielu uznawanych za profesjonalnie regenerujace turbiny.
Swoja droga, to tez kolejne potwierdzenie iz wlasciwa kolejnosc to: DPF psuje turbine, a turbina psuje silnik (potwierdzane rowniez przez niektorych znawcow tematu, a obalane prze niektorych "znawcow wszystkiego").
Dodajcie do tego nagar na smoku (czyli nie dosc ze slabe smarowanie rozrzedzonym olejem to jeszcze braki tego oleju) i macie odpowiedz na chorobe wscieklych diesli oraz kto nam ja zgotowal.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
a co sądzicie akcji w uk dot dpf naszych mazd- http://www.mazda-campaign.co.uk/ i oczywiscie podobnych problemach – http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/ ... =4&t=70087 ?
- Od: 22 wrz 2012, 08:20
- Posty: 19
- Auto: gh 2.0D 09
Bardzo ciekawe, ale spoznione jakies 6 lat i bez szans na powodzenie, bo inne marki tez spieprzy*y. Ekologow raczej nie powiesza, a Mazda nikomu silnika nie sprezentuje, wiec szkoda naszego cennego czasu.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
a juz sie łudzilem ze mi przeslą zamiennik 2.2 dieselek jedyny jaki MMP ma od kilku dni w ofercie i juz gdybalem sobie którą wersje wybrac podjąłem nawet decyzje biore 2.2 Die 163 KM, tak sobie postanowilem a tu nic z tego niewyniknie moi drodzy i to jest smutne
pojde jeszcze jedno bombardini wychyle pozdrawiam was
– sts
ps jesli znacie kogos zainteresowanoego moja mazdziochą to ja zupelnie powaznie ja wystawiam.
pojde jeszcze jedno bombardini wychyle pozdrawiam was
ps jesli znacie kogos zainteresowanoego moja mazdziochą to ja zupelnie powaznie ja wystawiam.
- Od: 22 wrz 2012, 08:20
- Posty: 19
- Auto: gh 2.0D 09
I co, kupisz sobie Passata z DPFem? hehe Dla odmiany dzisiaj odważyłem się podnieść maskę po blisko 6 miesiącach (10 tkm) od wizyty
w ASO na przeglądzie 40 tkm i mam cały bagnet ufajdany!! Właściwie to aż centymetr nad F... chyba zdecydowanie za mocno pałuję auto.
w ASO na przeglądzie 40 tkm i mam cały bagnet ufajdany!! Właściwie to aż centymetr nad F... chyba zdecydowanie za mocno pałuję auto.
Pozdor Myjk
Pisales, ze palowanie obniza poziom oleju alkiem niedawno jeszcze.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Witam. Niedawno kupiłem mazde6 2006 r 2,0 diesel zapaliła mi sie kontrolka DPF , kontrola trakcji i tak zwany "chip" DPF zostal wypalony, dalsza diagnoza wskazuje na zla parace sondy lambdy. Czy wiecie cos na ten temat? wiecie gdzie mozna kupic taka sonde ? A jesli chodzi o bagnet to sa na nim 3 pozycje L , F i wyzej X co wskazuje "X" ?
- Od: 6 maja 2010, 19:42
- Posty: 6
- Skąd: KOSZALIN
- Auto: MAZDA 6 2006 2,0D
X wskazuje poziom krytyczny oleju po przekroczeniu ktorego Mazda zaleca natychmiastowe udanie sie do ASO celem wymiany oleju (nie pytaj czy na lawecie czy bez – pewnie jesli udasz sie bez, a cokolwiek sie stanie, bedzie na Ciebie).
Poza tym, DPF to nie chip tylko filtr (chip = uklad scalony = czesc elektroniczna – DPF takich nie posiada, bo jest sterowany bezposrednio z komputera pokladowego Mazdy)
Zla praca sondy ma jak najbardziej wplyw na prace DPF i bylo to na tym forum, nawet w tym watku, a w innym watku sa rozprawki o zamiennikach – poszukaj, znajdziesz. I wymien ja jak najszybciej. Powodzenia.
Poza tym, DPF to nie chip tylko filtr (chip = uklad scalony = czesc elektroniczna – DPF takich nie posiada, bo jest sterowany bezposrednio z komputera pokladowego Mazdy)
Zla praca sondy ma jak najbardziej wplyw na prace DPF i bylo to na tym forum, nawet w tym watku, a w innym watku sa rozprawki o zamiennikach – poszukaj, znajdziesz. I wymien ja jak najszybciej. Powodzenia.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
MIedzy "CHiP czy CHECK"(roznie na to mowia) a "DPF" powinna byc kropka:) a przy jakim stanie oleju zapali sie kontrolka ostrzegawcza? a tak btw to we wszystkich silnikach byl DPF
czy tylko tym 143 KM ?
jak szukac tych zamiennikow ?
jak szukac tych zamiennikow ?
- Od: 6 maja 2010, 19:42
- Posty: 6
- Skąd: KOSZALIN
- Auto: MAZDA 6 2006 2,0D
Myjk napisał(a): Dla odmiany dzisiaj odważyłem się podnieść maskę po blisko 6 miesiącach (10 tkm) od wizyty
w ASO na przeglądzie 40 tkm i mam cały bagnet ufajdany!! Właściwie to aż centymetr nad F... chyba zdecydowanie za mocno pałuję auto.
Ja też dawno nie zaglądałem pod maskę. Zrobiłem to wczoraj i byłem pozytywnie zaskoczony. Od przeglądu 8 tkm i oleju przybyło niecały 1 cm. Do x-a jeszcze bardzo daleko. To potwierdza, że mając świadomość wad DPF-u, można się tak nauczyć jeździć autem z tym ustrojstwem, że przyrost oleju będzie minimalny (pod warunkiem, że wszystko jest sprawne). A dodam, że warunków użytkowania wcale nie mam zbytnio sprzyjających, bo sporo się kręcę po mieście lub tylko w krótkich trasach.
Do sta- źle działająca sonda powoduje straszną sodomę w filtrze i im szybciej ją wymienisz, tym lepiej. U mnie przy walniętej sondzie filtr się zapychał w tempie ekspresowym. Nie zwlekaj, bo jak uszkodzisz filtr, to będzie dużo bardziej bolało, niż za sondę. Za nówkę w serwisie zapłaciłem z wymianą coś koło 2 tys zł. A z zamiennikami to różnie bywa. Był w tym wątku kolega, co pisał, że założył jakiś zamiennik i tylko kasę wywalił, bo i tak musiał w końcu kupić nową. Twój wybór, może Ty trafisz lepiej. Pozdr.
sta, kontrolka oleju nie jest połączona z żadnym pływakiem. Jej działanie jest oparte na wyliczeniach komputera, a ponieważ silnik i jego podzespoły mogą trapić różne wady o których komputer nie jest informowany, to są trzy stany – w tym jeden groźny i jeden mało korzystny. W wyniku lejących wtrysków, niepełnego spalania paliwa, etc. ON w oleju będzie przybywać szybciej niż "myśli" komputer – wtedy kontrolka nie zapali się. Może się też zdarzyć, że silnik będzie wypalał ON z oleju i kontrolka zapali się wcześniej. Jak napisałem wcześniej, u mnie jest raptem (niecały) 1 cm nad F, w połowie drogi do serwisu olejowego, czyli w zasadzie bardzo dobrze. Raz prawie dojechałem do X (stary soft) i kontrolki nie zobaczyłem. DPF jest we wszystkich autach z silnikiem diesla produkowanych po 2005r. W ogóle to poczytaj ten wątek (względnie poradnik), bo powielamy informacje bez sensu.
Pozdor Myjk
gorylla w jakim to servisie bylo? ostatnio pytalem sie o taka sonde w servisie mazdy to mi powiedzieli 2270 pln netto.
Z kodu karoseri i wszystkich papierow wynika ze mazda ma 121 KM, a na silniku wszedzie jest napisane RF7J co swiadczy o 143 km nawet filtr paliwa jest od tego 143km, kiedys ktos tam mowil ze w 121km DPF nie bylo, dlatego dziwi mnie to.Dajcie znac jezeli wiecie gdzie sa takie sondy w atrakcyjnych cenach
Z kodu karoseri i wszystkich papierow wynika ze mazda ma 121 KM, a na silniku wszedzie jest napisane RF7J co swiadczy o 143 km nawet filtr paliwa jest od tego 143km, kiedys ktos tam mowil ze w 121km DPF nie bylo, dlatego dziwi mnie to.Dajcie znac jezeli wiecie gdzie sa takie sondy w atrakcyjnych cenach
- Od: 6 maja 2010, 19:42
- Posty: 6
- Skąd: KOSZALIN
- Auto: MAZDA 6 2006 2,0D
Witam,
Swoją Szóstkę kupiłem półtora miesiąca temu, przy zakupie wszystko było sprawdzane i wyglądało elegancko, ale... Po kilku dniach zaczęła się świecić niechlubna trójca kontrolek z DPF na czele. Od razu do serwisu (ASO we Wrocławiu) bo i tak miałem wymienić olej, wykasowali błędy, ale ledwie odpaliłem auto i kontrolka DPF znowu się zaświeciła. Zrobiliśmy wypalanie (o dziwo za to mnie nie skasowali) i miało być ok. Niestety po dwóch dniach pojawiły się te same błędy. Umówiłem się na dokładne sprawdzenie. Okazało się, że DPF jest uszkodzony, niby przecięty, jakby ktoś przy nim grzebał. Na logikę to mi się wydaje, że w takiej sytuacji kontrolka powinna się świecić od początku a auto być w trybie awaryjnym...tego właśnie nie rozumiem. Chyba, że filtr był zajechany a przepalanie w ASO go dobiło, ale to też mnie nie przekonuje.
Jak by nie było, firmy w Polsce za usunięcie wołają jakieś 1800 a zakup filtra to 8 tysi w górę. Zdecydowałem się na usunięcie (auto jednak pochłonęło moje oszczędności). Na razie zrobiłem jakieś 500 km bez filtra, nie jest to za dużo, ale przynajmniej mogę stwierdzić, że powróciła moc. Kwestię spalania będę jeszcze badał bo nie ufam kompowi pokładowemu, ale z moich obliczeń wynika, że jest to w trybie mieszanym około 7,5 l./100km (przy czym część trasy zrobiona przed a część po usunięciu). Za jakiś czas (1 lub 2 wypalone baki) będę miał więcej informacji to się odezwę.
A-ha podobnie jak rado_fx na razie nie podaję firmy, w której to robiłem bo po prostu chciałbym pomóc ludziom, którzy mają problemy z DPF, a piętno handlarza jednak zdyskredytuje moje informacja. Jak ktoś będzie potrzebował szczegółowych informacji to proszę pisać do mnie na maila.
Swoją Szóstkę kupiłem półtora miesiąca temu, przy zakupie wszystko było sprawdzane i wyglądało elegancko, ale... Po kilku dniach zaczęła się świecić niechlubna trójca kontrolek z DPF na czele. Od razu do serwisu (ASO we Wrocławiu) bo i tak miałem wymienić olej, wykasowali błędy, ale ledwie odpaliłem auto i kontrolka DPF znowu się zaświeciła. Zrobiliśmy wypalanie (o dziwo za to mnie nie skasowali) i miało być ok. Niestety po dwóch dniach pojawiły się te same błędy. Umówiłem się na dokładne sprawdzenie. Okazało się, że DPF jest uszkodzony, niby przecięty, jakby ktoś przy nim grzebał. Na logikę to mi się wydaje, że w takiej sytuacji kontrolka powinna się świecić od początku a auto być w trybie awaryjnym...tego właśnie nie rozumiem. Chyba, że filtr był zajechany a przepalanie w ASO go dobiło, ale to też mnie nie przekonuje.
Jak by nie było, firmy w Polsce za usunięcie wołają jakieś 1800 a zakup filtra to 8 tysi w górę. Zdecydowałem się na usunięcie (auto jednak pochłonęło moje oszczędności). Na razie zrobiłem jakieś 500 km bez filtra, nie jest to za dużo, ale przynajmniej mogę stwierdzić, że powróciła moc. Kwestię spalania będę jeszcze badał bo nie ufam kompowi pokładowemu, ale z moich obliczeń wynika, że jest to w trybie mieszanym około 7,5 l./100km (przy czym część trasy zrobiona przed a część po usunięciu). Za jakiś czas (1 lub 2 wypalone baki) będę miał więcej informacji to się odezwę.
A-ha podobnie jak rado_fx na razie nie podaję firmy, w której to robiłem bo po prostu chciałbym pomóc ludziom, którzy mają problemy z DPF, a piętno handlarza jednak zdyskredytuje moje informacja. Jak ktoś będzie potrzebował szczegółowych informacji to proszę pisać do mnie na maila.
-
Radeus
Sta- sondę wymieniłem w Mazda Księżyno Białystok. Wyszło mi nieco ponad 2 tysiące z wymianą- dokładnie nie pamiętam, ale było to niedużo ponad 2 tys. zł z wszystkim. Cena 2270 netto to jakiś absurd- to wychodzi prawie 2800 brutto. Zapytaj w innym serwisie. Albo zadaj pytanie na stronie AZ auto, mają oryginały w niezłych cenach.
Dodam, że ja mam piątkę, a nie szóstkę, więc nie mogę wykluczyć innych cen za sondę do 5, a do 6 (chociaż może się myle i jest to ta sama sonda). Pozdr.
Dodam, że ja mam piątkę, a nie szóstkę, więc nie mogę wykluczyć innych cen za sondę do 5, a do 6 (chociaż może się myle i jest to ta sama sonda). Pozdr.
Eeee... jakto? Były wersje z Dieslem bez komputera?
[/quote]
Cześć.
Nie tylko były ale są
W Danii, sam taką ujeżdżam od czterech lat.
Cześć.
Nie tylko były ale są
-
promic
No to pierwsza relacja z jazdy z emu DPF.
Muszę przyznać, że jestem _zadowolony_
Wypaliłem już 2 baki czyli zrobiłem około 1700 km. Spalanie spadło i komputer pokazuje 7,2 w jeździe mieszanej. Auto ma moc, nic mnie nie denerwuje na desce rozdzielczej.
Powoli zapominam co znaczy skrót DPF.
Muszę przyznać, że jestem _zadowolony_
Powoli zapominam co znaczy skrót DPF.
U mnie dalej DPF sie swieci, a sondy nie mozna nigdzie dostac procz serwisu
, lecz ostatnio zaczał sie zapaalac wtedy gdy np na 5-tym biegu zdejme noge z gazu i samochod hamuje silnikiem, po chwili DPF sie zapala, nie wiem czy to ma jakis zwiazek z uszkodzona sonda.
- Od: 6 maja 2010, 19:42
- Posty: 6
- Skąd: KOSZALIN
- Auto: MAZDA 6 2006 2,0D
Zdecydowanie tak. Miałem identyczne objawy przy mojej padniętej sondzie- kontrolka DPF-u właśnie najczęściej zapalała się po rozpędzeniu auta i nagłym zwolnieniu, czy zhamowaniu silnikiem. Jak turlałem się delikatnie, to można było jeszcze jakoś pojeździć. To sonda na bank.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6