regulacja wysokosci swiatel mijania 01r. sport

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez michalek » 11 maja 2010, 10:56

Witam.
Chcialem zapytac czy jest to normalne ze swiatel mijania nie da sie elektrycznie regulowac z wnetrza samochodu? bo w moim sportive reguluje sie swiatla dlugie (drogowe) a wydaje mi sie ze powinno byc na odwrot co do tego swiatla mijania nie swieca tak jak powinny, nie da sie ich ustawic, diagnosta na stacji zalecil mi zmiane reflektorow no ale tego raczej nie zamierzam robic.
Czekam na wasze sugestie w razie gdy byl by to naprawde dziwny problem dorzuce pare zdjec.
Dzieki z gory.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 paź 2008, 17:16
Posty: 19
Skąd: Tychy
Auto: 323F 2.0 DOHC 01`

Postprzez Krusz » 14 maja 2010, 21:54

To chyba nie jest normalne. U mnie ta regulacja jest do świateł mijania właśnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 20:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez pawlo1030 » 14 maja 2010, 22:07

regulacja świateł działa na oba światła razem tzn. przekręcając pokrętło regulacji zmieniamy kąt pochylenia reflektora (odbłyśnik w środku lampy) więc elektryczna regulacja działa zarówno na światła mijania jak i drogowe (jedna żarówka H4). najlepiej sprawdzić na ścianie czy regulacja działa czy nie.
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez Krusz » 15 maja 2010, 13:27

Ja mam z kolei problem z tym że jedna świeci mi wyżej niż druga. Da się w łatwy sposób to ustawić pod maską w 323ce żeby kompletnie tego nie rozregulować?
A tak a propos świateł, czy żarówki +90% jasności czy inne tym podobne faktycznie w maździe coś dają? Obiła mi się gdzieś opinia że różnie to a różnych autach bywa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 20:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez wtyku » 15 maja 2010, 13:47

w wersji sport od mijania jest żarówka H7 a drogowe H1, sprawdź w instrukcji jak w wersji sport powinien być ustawiony "ząbek" żarówki.
Jeśli masz przed samochodem ścianę a samochód jest równo do niej ustawiony (na przeciw) to prawy i lewy reflektor powinien świecić na równej poziomej wysokosci, jeśli tak nie jest to (a żarówki prawidłowo są osadzone w gnieździe) to od korekty jest takie niebieskie plastikowe coś a'la nakrętka przy reflektorze pod maska. Sprawdź tez czy nie masz jakiś kiepskich żarówek made in china.

Jeśli chcesz dobre żarówki to polecam OSRAM Night Breaker czy coś takiego, ale pamiętaj ze żywotność takich żarówek jest mniejsza jak zwykłych, jednak na trasie jest spora różnica i wg mnie warto zakupić (chyba ze jeździsz tylko w mieście).
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez Krusz » 15 maja 2010, 14:53

O to fajnie, światła nie świecą w sumie źle (wcześniej miałem Yarisa 2000 – fajne autko ale światła kiepskie) ale jak można coś poprawić to jestem zawsze za:) Często takie żarówki się palą? Bo jak co pół roku to chyba sobie podaruję...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 20:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez wtyku » 15 maja 2010, 15:19

Z tym przepalaniem to jest rożnie. Wydaje mi się za na to ma wpływ droga po jakiej jedziemy. Ostatnio od strony pasażera wytrzymała 4mc – zdechła po jeździe makabrycznie dziurawą popękana jezdnią, natomiast ta po drugiej stronie ma już rok i działa dalej.
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323