Witam
Szukam jakiejś informacji jak ustawić kąt koła przedniego w Madzi 626 1,8 1999r hatchback. Otóż byłem na ustawieniu zbieżności autko było ale rozbieżne to ustawili mi na drążkach. Niestety okazało się że mam także zły kąt prawego przedniego koła z tego co pamiętam 1 stopień i 45 minut schodzi się koło do środka górą. Jak to przestawić bo nie ma tam regulacji. Gość na zbieżności mówił żeby popytać właśnie na forum czy przypadkiem nie jest źle włożone gniazdo amortyzatora to z czterema szpilkami widocznymi pod maską. Prosze o jakąkolwiek pomoc jak ustawić ten nieszczęsny kąt. Dziękuję i pozdrawiam.
ustawienie zbieżności mazda 626 1,8 hatchback 1999r
Strona 1 z 1
Witaj. Może masz auto po dzwonie dlatego zawieszenie trochę koślawe. Wydaje mi się, że nie da się amora krzywo wsadzić ale nie rozbierałem tego jeszcze to pewności nie mam. Można zmienić kąt przez rozpiłowanie otworu na śrubę w amortyzatorze przy zwrotnicy. Tak się w uno robiło bo się z czasem zbiegały amory do środka.
- Od: 26 sie 2009, 08:22
- Posty: 53
- Skąd: Gliwice
- Auto: 626 GW 98` 2.0 HP
Witam ponownie!!
Czy ktoś może mi pomóc???? Potwierdzić czy jest tam ta regulacja czy też nie, bo zaczynam się zastanawiać czy coś nie jest uszkodzone po jakimś wypadku. Czekam na odpowiedzi. Pozdrawiam
Czy ktoś może mi pomóc???? Potwierdzić czy jest tam ta regulacja czy też nie, bo zaczynam się zastanawiać czy coś nie jest uszkodzone po jakimś wypadku. Czekam na odpowiedzi. Pozdrawiam
- Od: 7 maja 2010, 22:45
- Posty: 15
- Auto: Mazda 626 1999r 1,8 + gaz sekwencja
Witam ponownie!!!
POMOŻECIE???? Bardzo proszę. Wynalazłem manuala na necie i pisze że jest regulacja do +/-30'. Ma ktoś o tym pojęcie rozbierał przednie zawieszenie????
POMOŻECIE???? Bardzo proszę. Wynalazłem manuala na necie i pisze że jest regulacja do +/-30'. Ma ktoś o tym pojęcie rozbierał przednie zawieszenie????
- Od: 7 maja 2010, 22:45
- Posty: 15
- Auto: Mazda 626 1999r 1,8 + gaz sekwencja
Witaj. Niestety nie pomogę Ci przy ustawieniu zbieżności ale gdybyś chciał mieć 100% pewności czy Twoja MADZIA miała kiedykolwiek dzwona naruszającego geometrię pojazdu musiałbyś poddać autko badaniu na kratownicy – sprawdzanie punktów bazowych pojazdu – w zależności od marki i modelu jest ich od 12 do 16 – zdarza się więcej w bardziej luksusowych modelach. Koszt takiego badania to 450 ZŁ! Wiem, drogo ale wtedy masz 100% pewności co do stanu pojazdu. Ja ostatnio rbiłm, czysto.
- Od: 27 maja 2010, 20:38
- Posty: 10
mechanik Ci chyba dobrze powiedział. jeśli były wyciągane amorki razem z górnymi mocowaniami to mogły zostać z powrotem źle wsadzone -otworów na śruby w gnieździe amorka masz 4, górne mocowanie jest kwadratowe, więc jest kilka możliwości. najlepiej porównaj z innym autem (ten sam model) bo to mocowanie z tego co pamiętam ma taki znaczek patrząc spod maski. ale czy by to robiło różnicę na zbieżności? tego nie wiem. prędzej bym obstawiał dzwonka, ale to na zbieżności często wychodzi. w pierwszej maździe miałem przestawione koło o 2cm 
Witam ponownie:):)
Dalej walczę z tą zbieżnością. Ostatnio wpadłem na pomysł i sprawdziłem sobie kąt nachylenia kół przy pomocy bardzo dokładnej poziomicy, którą docisnąłem na dwóch tulejach identycznej długości do krawędzi felgi z góry i z dołu w pionie. Po dokładnym sprawdzeniu wychodzi mi że wychylenie jest identyczne z lewej i z prawej strony autka. Dodam że samochód stał na powierzchni idealnie poziomej. Wiem wiem, że to może nie profesjonalne ale ta poziomica jest naprawdę dokładna, a nie zauważyłem nawet najmniejszego wychylenia na tym niby "złym" kole. W związku z powyższym może ktoś mi odpowie dlaczego na zbieżności mówią mi, że mam koło górą dośrodka a reszta kół jest idealnie (czyli górą koła na zewnątrz) a jak sprawdzam sobie metodą chałupniczą, to nie mam najmniejszej różnicy?????w końcu powiedzieli mi na zbieżności że koło górą mam do środka a powinno być na zewnątrz. Czegoś tu nie rozumiem, chyba że pojadę gdzie indziej na zbieżność, może źle założyli przyrządy na moje alumy????? Dodam tylko że autka mi wogóle nie ściąga, jedzie jak po szynach, nawet przy bardzo szybkiej jeździe mogę puścić kierwnicę i nie ucieknie nawet troszkę. Czekam na podpowiedź. Pozdro
Dalej walczę z tą zbieżnością. Ostatnio wpadłem na pomysł i sprawdziłem sobie kąt nachylenia kół przy pomocy bardzo dokładnej poziomicy, którą docisnąłem na dwóch tulejach identycznej długości do krawędzi felgi z góry i z dołu w pionie. Po dokładnym sprawdzeniu wychodzi mi że wychylenie jest identyczne z lewej i z prawej strony autka. Dodam że samochód stał na powierzchni idealnie poziomej. Wiem wiem, że to może nie profesjonalne ale ta poziomica jest naprawdę dokładna, a nie zauważyłem nawet najmniejszego wychylenia na tym niby "złym" kole. W związku z powyższym może ktoś mi odpowie dlaczego na zbieżności mówią mi, że mam koło górą dośrodka a reszta kół jest idealnie (czyli górą koła na zewnątrz) a jak sprawdzam sobie metodą chałupniczą, to nie mam najmniejszej różnicy?????w końcu powiedzieli mi na zbieżności że koło górą mam do środka a powinno być na zewnątrz. Czegoś tu nie rozumiem, chyba że pojadę gdzie indziej na zbieżność, może źle założyli przyrządy na moje alumy????? Dodam tylko że autka mi wogóle nie ściąga, jedzie jak po szynach, nawet przy bardzo szybkiej jeździe mogę puścić kierwnicę i nie ucieknie nawet troszkę. Czekam na podpowiedź. Pozdro
- Od: 7 maja 2010, 22:45
- Posty: 15
- Auto: Mazda 626 1999r 1,8 + gaz sekwencja
Przede wszystkim mylisz pojęcia. W skład geometrii kół osi przedniej naszych mazd wchodzą 3 wartości. Zbieżność,kąt pochylenia sworznia zwrotnicy i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
Pomiary , które próbujesz dokonać dotyczą tego drugiego parametru. Muszą się one zawierać w przedziale -0 st 20' +– 1st
Na Twoim miejscu podjechałbym na jakąś cyfrową geometrię pojazdu i się upewnił. Poziomica do wykonania dokładnego pomiaru z pewnością się nie nadaje
Pomiary , które próbujesz dokonać dotyczą tego drugiego parametru. Muszą się one zawierać w przedziale -0 st 20' +– 1st
Na Twoim miejscu podjechałbym na jakąś cyfrową geometrię pojazdu i się upewnił. Poziomica do wykonania dokładnego pomiaru z pewnością się nie nadaje
- Od: 11 mar 2008, 17:47
- Posty: 9
- Skąd: Sopot
- Auto: 626 GF '98 2.0 115 KM
Witam
I jak tam jakieś nowe pomysły z moją zbieżnością???? Narazie tak jeżdżę i nawet przy około 160 km/h nic mi nie ściąga. Nie zauważyłem też żeby mi cięło oponę. Pozdro
I jak tam jakieś nowe pomysły z moją zbieżnością???? Narazie tak jeżdżę i nawet przy około 160 km/h nic mi nie ściąga. Nie zauważyłem też żeby mi cięło oponę. Pozdro
- Od: 7 maja 2010, 22:45
- Posty: 15
- Auto: Mazda 626 1999r 1,8 + gaz sekwencja
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6