Paląca się kontrolka silnika
Otóż dzisiaj pojawilła mi się na desce rozdzielczej pomarańczowa kontrolka – ikonka o kształcie silnika (przy obrotomierzu) – co ona oznacza, czy mogę użytkowa pojazd. Nie wiem, co mam robic i jak dalej postępowa. Proszę o pomoc wszystkich, którzy się spotkali z czymś takim w swoich Mazdach a w szczególnosci w 323F/S BJ.
chodzi mi o trzecią w kolorze pomarnaczowym kontrolke, ktora po odpaleniu silnika gasnie, u mnie niestety tak nie jest
chodzi mi o trzecią w kolorze pomarnaczowym kontrolke, ktora po odpaleniu silnika gasnie, u mnie niestety tak nie jest
- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
Zerknij na to:
MazdaSpeed.pl – Odczyt kodów błędów (samochody z interfejsem OBD-I)
Czujnik prędkości VSS
Zapalanie kontrolki silnika – Honda



RAFI napisał(a):Posiadam toyote corolle z 1998 r i mam problrm z nie równa pracą silnika jagby gubił iskrę,wymieniłem kable wysokiego napięcia ,cewki ,świece i nic to nie pomaga , nie wiem co jest grane? pozatym zapala mi się kontrolka silnika przy 100-120 km/h , byłem w servisie i podpiołem sie do kompa wykryto kod błędu 42 (czujnik prędkości) polecono wymiane silniczka krokowego , ale to nic nie pomogło może ktoś się na tym zna , bo servism nie wierze
niech ktoś pomoże?
PowodzeniaRobert napisał(a):Mam Vectrę 1,6 16V, przy 145 tys (późno, ale wcześniej jeździłem nim w firmie) założyłem LPG firmy BRC (2 lata gwarancji) za 1900 w Lublinie i po przejechaniu ok 60 tys większych problemów nie było.
Raz pekła gumka od kolektora dolotowego i obroty głupiały – koszt z wymianą 60 zł,czasem gdy nie jest jeszcze dobrze rozgrzany to "zawieszaja "się obroty na ok 2-2,5 tys, ale po przełączeniu na benz i powrocie na gaz po paru km mija.
A kontrolka silnika może czasem sie zapalić, na parę chwil i jest to normalne – tak mówi opel. U mnie się zapalała, gdy tworzyła się nieszczelność w tej gumie.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Na pewno EOBD, więc nici z wybłyskania czegokolwiek
Skaner.
Skaner.
Dzięki Wam wszystkim za udzielenie informacji na ten tamat. Proszę mi wytłumaczyć (pytanie skierowane do Newbie'go) co to jest i do czego służy EOBD, bo niestety nie jarzę. Z góry dzięki.
- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
tomekrvf napisał(a):W V6 K-series do roku 1995 (OBD-I) były dwie sondy LAMBDA – po jednej na każdy rząd cylindrów i oczywiście każda przed katalizatorem.
Po wprowadzeniu systemu OBD-II lub jak kto woli EOBD zastosowano drugą sonde LAMBDA, która jest za katalizatorem i służy wyłącznie do nadzorowania jego pracy.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet, ten wycinek mojej wypowiedzi nie załatwia sprawy. EOBD to system diagnostyki pokładowej pracujący zgodnie z przyjętym standardem tak, aby posiadając uniwersalny tester (np. KTS Bosch'a) można było odczytać kody usterek w różnych systemach.
W Europie i Japonii przeważnie nadzorowana jest praca katalizatora i dwóch sond LAMBDA, ale już w Stanach EOBD ma więcej funkcji i może na przykład sprawdzać EGR, układ odsysania par paliwa, lewe powietrze.
I taka rada na przyszłość – jeśli ktoś Wam naprawia auto, gdzie był błąd, np: P0420[/b ] ([b]P0421), P0136 i inne kody, związane z katalizatorem, sondami LAMBDA i układem paliwowym (P0170), to nie dajcie się nabrać, że po wykasowaniu CHECK ENGINE, auto już jest naprawione. Istnieje coś takiego, jak Readiness Test i dopóki w odpowiedniej rubryce nie ma Completed, to nie ma pewności, że naprawiany układ został faktycznie naprawiony.
Czyli jeśli mieliśmy błąd sondy LAMBDA i ktoś stwierdził, że konieczna jest jej wymiana, to dopiero po wykonaniu Readiness Test'u można być pewnym, że naprawa była skuteczna. Czasem można bardzo długo jeździć, zanim te testy zostaną wykonane (patrz: test drogowy dla kodów błędu P0170, P420, P421, itp.)
No i na koniec to EOBD oczywiście powstało ze względu na ekologię Na ekologię można wszystko zwalić...
W Europie i Japonii przeważnie nadzorowana jest praca katalizatora i dwóch sond LAMBDA, ale już w Stanach EOBD ma więcej funkcji i może na przykład sprawdzać EGR, układ odsysania par paliwa, lewe powietrze.
I taka rada na przyszłość – jeśli ktoś Wam naprawia auto, gdzie był błąd, np: P0420[/b ] ([b]P0421), P0136 i inne kody, związane z katalizatorem, sondami LAMBDA i układem paliwowym (P0170), to nie dajcie się nabrać, że po wykasowaniu CHECK ENGINE, auto już jest naprawione. Istnieje coś takiego, jak Readiness Test i dopóki w odpowiedniej rubryce nie ma Completed, to nie ma pewności, że naprawiany układ został faktycznie naprawiony.
Czyli jeśli mieliśmy błąd sondy LAMBDA i ktoś stwierdził, że konieczna jest jej wymiana, to dopiero po wykonaniu Readiness Test'u można być pewnym, że naprawa była skuteczna. Czasem można bardzo długo jeździć, zanim te testy zostaną wykonane (patrz: test drogowy dla kodów błędu P0170, P420, P421, itp.)
No i na koniec to EOBD oczywiście powstało ze względu na ekologię Na ekologię można wszystko zwalić...
Ostatnio edytowano 11 sie 2005, 14:03 przez tomekrvf, łącznie edytowano 1 raz
Dziś pojechałem do znajmoego mechanika (w Żarach – świetny fachowiec
) podłączył program do mojej mazdeńki i usunął błedy. Przyczyną palącej kontrolki silnika (CHECK ENGINE) w mojej 323F, była prawdopodobnie zła jakość paliwa (potwierdzam to w 100% – w woj. lubuskim, w którym mieszkam, jest najgorsze paliwo w całej Polsce). Po udanej operacji kontrolka się już nie zaświeciła. Postanowiłem się przejachać swoją mazdeńką na dystansie 120 kilometrów i nic się nie pojawiło
Dziękuję wszystkim za pomoc
i za zaintersowanie się tematem.
Dziękuję wszystkim za pomoc
- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
Oświeć nas, co zeskanował, bo jeśli za ubogą mieszankę... to nawet po nalaniu super hiper benzyny usterka powróci 
przpraszam ze neidozywalem sie tak przez dlugi okres czasu na ten problem : otóż po podlaczeniu komputer zdiagnozowal usterke -czujnik spalania stukowego .
Na nic się to zdało kontrolka nadal sie pali bez przerwy zaraz po przkreceniu kluczyka w stacyjce. Jeden z forumowiczów poradzil mi abym odpial klmare ujmna od akumulatora odczekal 5 min i nastepnie ja przymocowal i odpalil silnik pomoglo ale nie na dlugo po 15 km dzisiaj na autostradzie A4 do Wrocławia znowu wyskoczyla pomaranczowa kontrolka check engine 
- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
Witam,
podczepie sie do tematu... kumpel chce kupic mazde 323 rok 2000 silnik 1.5.
Ogladalismy ja dzis i zwrocilo moja uwage fakt braku kontrolki silnika – czy to mozliwe ze mazda nie ma takowej? przegladalem manuala i rzeczywiscie nic o niej na szybko nie znalazlem. Prosze dajcie znac czy te modele maja kontrolke czy koles wyjal zaroweczke moze
podczepie sie do tematu... kumpel chce kupic mazde 323 rok 2000 silnik 1.5.
Ogladalismy ja dzis i zwrocilo moja uwage fakt braku kontrolki silnika – czy to mozliwe ze mazda nie ma takowej? przegladalem manuala i rzeczywiscie nic o niej na szybko nie znalazlem. Prosze dajcie znac czy te modele maja kontrolke czy koles wyjal zaroweczke moze
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
Ja podepne sie do poprzedniego tematu. Zakupilem jakis czas temu mazdeczke 323 f 2.0 BJ Sportive i wlasnie byla juz ta nieszczesna palaca sie kontrolka check engine. Po kupnie pojechalem na diagnostyke autka i koleszka ktory ja zdiagnozowal powiedzial ze to moze byc albo katalizator albo sonda lambda do wymiany. Postanowilem zaryzykowac niepewny i kupilem sonde, pojechalem do kolegi i mi ja wymienial oczywiscie mowie o tej za katalizatorem. Po wymianie jakis tydzien kontrolka sama zgasla i jest wszystko ok. Spalanie mam w normie caly cza, bo wczesniej wariowalo. Raz mialem srednie spalanie w granicach 10-15 a raz 8-9. A teraz sie ustatkowalo i caly czas pogazuje od 9,4 do 9,7. Radzilbym ci pojechac z ta kontrolka na diagnostyke i mozesz miec ten sam problem co u mnie byl.
-
bugi200
Witam,
Odswieze temat. W mojej mazdzie 323 bj 1.6 16v padla cewka. Jezdzilem troche na niej, raz dzialala, raz nie i musialem zatrzymac auto az odpalila znowu. Czasami robilem 2 kilometry na 2 tlokach.
Wymienilem cewke na nieoryginalna, bledy zniknely ale po okolo 100 kilometrach wyskoczyl blad p0420. Kasowanie nic nie pomaga, przejade 50, 100 kilometrow i znow sie pojawia p0420. Bylem na badaniach technicznych, sprawdzali mi tez jakosc spalin i wszystko wyszlo ok (przed badaniami wykasowalem blad), wiec chyba to nie jest lambda. Samochod pali okolo 9, 10 litrow na 100 km w jezdzie mieszanej, chyba jest ok.
Zauwazylem wycieki przy wtryskiwaczach, po stronie uszkodzonej cewki. Nie sa one wielkie, jakies 2 mm srednicy. Nie powiekszaja sie wiec chyba jest ok?
Samochod jest troche mulowaty do 2500 obrotow ale wyglada ze sprzeglo mi sie zaczyna slizgac wiec to chyba w tym tkwi problem. Czy ktos moglby mi pomoc, co sprawdzic? Czy jest mozliwosc ze nieoryginalna cewka ma przestwiony zaplon, slyszalem ze to tez moze byc przyczyna bledy p0420? Niestety nie mam jak sprawdzic na innej cewce a wolalbym uniknac niepotrzebnych wydatkow. Czy tez moze to te wycieki przy wtryskiwaczach? Sa tam jakies uszczelki i czy jestem to w stanie sam wymienic?
Pozdrawiam
Maciek
Odswieze temat. W mojej mazdzie 323 bj 1.6 16v padla cewka. Jezdzilem troche na niej, raz dzialala, raz nie i musialem zatrzymac auto az odpalila znowu. Czasami robilem 2 kilometry na 2 tlokach.
Wymienilem cewke na nieoryginalna, bledy zniknely ale po okolo 100 kilometrach wyskoczyl blad p0420. Kasowanie nic nie pomaga, przejade 50, 100 kilometrow i znow sie pojawia p0420. Bylem na badaniach technicznych, sprawdzali mi tez jakosc spalin i wszystko wyszlo ok (przed badaniami wykasowalem blad), wiec chyba to nie jest lambda. Samochod pali okolo 9, 10 litrow na 100 km w jezdzie mieszanej, chyba jest ok.
Zauwazylem wycieki przy wtryskiwaczach, po stronie uszkodzonej cewki. Nie sa one wielkie, jakies 2 mm srednicy. Nie powiekszaja sie wiec chyba jest ok?
Samochod jest troche mulowaty do 2500 obrotow ale wyglada ze sprzeglo mi sie zaczyna slizgac wiec to chyba w tym tkwi problem. Czy ktos moglby mi pomoc, co sprawdzic? Czy jest mozliwosc ze nieoryginalna cewka ma przestwiony zaplon, slyszalem ze to tez moze byc przyczyna bledy p0420? Niestety nie mam jak sprawdzic na innej cewce a wolalbym uniknac niepotrzebnych wydatkow. Czy tez moze to te wycieki przy wtryskiwaczach? Sa tam jakies uszczelki i czy jestem to w stanie sam wymienic?
Pozdrawiam
Maciek
-
rudy9999
Ja również podłańczam się do tego tematu. KUPIŁEM ostatnio mazde 323f bj z 2002roku. Wydawała sie pewna, ale zauważyłem , że nie świeci się kontrolka ręcznego wiec wykręciłem dęskę a tam ... brakowało kilku zarówek, a dokładnie od ręcznego, abs i czeck ( MIL). Po włożeniu brakujących żarówek wszystkie świecą (kontrolka check świeci się cały czas). ABS OKAZAŁ SIE USZKODZONY ALE PO PRZECZYTANIU KILKU POSTÓW NA FORUM WYMRUGAŁE PRAWY TYŁ. MOJE PYTANIE BRZMI CZY W TYM MODELU JEST LAMPKA CZEKU. PYTAM SIE BO NA FORACH ZNALAZŁEM ZE NIEKTÓRE MODELE TEJ KONTROLKI NIE MAJĄ. JAK ZWIERAM GND I TEN TO KONTROLKA SWIECI CAŁY CZAS A W GNIEZDZIE DIAGNOSTYCZNYM NIE MAM ZŁĄCZA B+
- Od: 23 kwi 2009, 22:10
- Posty: 10
- Auto: Mazda 323f bj, 2002
Jest kontrolka silnika, wygląda tak:
Więc jest. Teraz jest tylko dylemat, czy zapala się ona po przekręceniu kluczyka i gaśnie później czy nie zapala się w ogóle. Ja sprawdzając profilaktycznie błędy nie zauważyłem nic, żadnego nie wymigało więc jest możliwość ,że kontrolka jest odpięta. Teraz ktoś kto ma od nowości bjotę niech napisze jak jest z tą kontrolką po przekręceniu kluczyka...

Więc jest. Teraz jest tylko dylemat, czy zapala się ona po przekręceniu kluczyka i gaśnie później czy nie zapala się w ogóle. Ja sprawdzając profilaktycznie błędy nie zauważyłem nic, żadnego nie wymigało więc jest możliwość ,że kontrolka jest odpięta. Teraz ktoś kto ma od nowości bjotę niech napisze jak jest z tą kontrolką po przekręceniu kluczyka...
"Szóstka jest beznadziejna. Już na pierwszy rzut oka widać, że tak naprawdę to niewiele ją od poprzednika różni… który z kolei niewiele się różnił od poprzednika. I tym sposobem od kilkudziesięciu lat pół Europy wzdycha do lekko modernizowanego garbusa..."
Święta prawda
Święta prawda
- Od: 27 maja 2008, 22:23
- Posty: 97
- Auto: BJ ZM '03
Jak w każdym samochodzie zapala się po przekręceniu kluczyka i gaśnie po 2-3 sek. Tak mnie zastanawiają te Wasze problemy pozakupowe... Myślałem, że to normalne, że przy jeździe próbnej sprawdza się, czy działa ABS, TCS, itp. Przynajmniej dla mnie to oczywiste.
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
Dobrze że ty jesteś czujny. Mi pali się ręcznego, ładowania, oleju, absu, poduszek i pewnie czegoś jeszcze natomiast check engine nie. Mógłby ktoś zaznaczyć w którym miejscu ona jest? Przed chwilą mi kolega mówił ,że nie w każdym samochodzie ona się zapala, już sam nie wiem
"Szóstka jest beznadziejna. Już na pierwszy rzut oka widać, że tak naprawdę to niewiele ją od poprzednika różni… który z kolei niewiele się różnił od poprzednika. I tym sposobem od kilkudziesięciu lat pół Europy wzdycha do lekko modernizowanego garbusa..."
Święta prawda
Święta prawda
- Od: 27 maja 2008, 22:23
- Posty: 97
- Auto: BJ ZM '03
Dzięki piękne. Łudzę się ,że może żaróweczka się przepaliła lub mam coś inaczej niż Ty bo masz sportive'a...
Jeśli jednak wszystko będzie wskazywało że jej nie ma to jak ją założyć, dużo z tym roboty? Dziwi mnie czemu by ją miał ktoś wyciągnąć skoro silnik chodzi prawidłowo, spala 6-7l, zapala w porządku, szybko się nagrzewa, nie traci mocy równo pracuje...
Pozdrawiam
Jeśli jednak wszystko będzie wskazywało że jej nie ma to jak ją założyć, dużo z tym roboty? Dziwi mnie czemu by ją miał ktoś wyciągnąć skoro silnik chodzi prawidłowo, spala 6-7l, zapala w porządku, szybko się nagrzewa, nie traci mocy równo pracuje...
Pozdrawiam
"Szóstka jest beznadziejna. Już na pierwszy rzut oka widać, że tak naprawdę to niewiele ją od poprzednika różni… który z kolei niewiele się różnił od poprzednika. I tym sposobem od kilkudziesięciu lat pół Europy wzdycha do lekko modernizowanego garbusa..."
Święta prawda
Święta prawda
- Od: 27 maja 2008, 22:23
- Posty: 97
- Auto: BJ ZM '03
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość