Problem z odpaleniem rano (626 GE KL)

Postprzez tomekkrynia » 4 maja 2010, 07:23

Witam jestem świeżym użytkownikiem Mazdy 626 2,5 B+G. Problem mój polega na tym, że rano ciężko mi zapala muszę ją kilka razy kręcić, aż za którymś razem zapali. Auto ma imobiliser, nie wiem o co chodzi wcześniej jeździłem W124, może ktoś będzie wiedział co na to poradzić. Jakieś kontrolki muszą zgasnąć itp, nie miałem takich bajerów w W124, więc proszę o wyrozumiałość.Pozdrawiam i czekam na opinie. <nauka>
Początkujący
 
Od: 4 maja 2010, 07:18
Posty: 8
Auto: Mazda 626 2.5 V6 24V 1992

Postprzez dyszel » 4 maja 2010, 07:35

może wysadzony przepływomierz?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez tomekkrynia » 4 maja 2010, 07:47

Być może, ale teraz nie jestem w stanie tego ocenić. Za jakieś 2 dni wstawię ją do kolegi mechanika, może on coś na to poradzi. Za 5 czy 6 razem zapali, rozrusznik kręci, akumulator nowy.
Początkujący
 
Od: 4 maja 2010, 07:18
Posty: 8
Auto: Mazda 626 2.5 V6 24V 1992

Postprzez kera » 4 maja 2010, 08:28

przy przepływce by były inne objawy
Jaka instalacja LPG
Kera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2009, 14:13
Posty: 289 (1/0)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE-FP 1.8 16V 96r.
Mazda 6 GG/GY 2004r. Kombo 2.0 PB/LPG

Postprzez tomekkrynia » 4 maja 2010, 08:43

Instalacja 2 generacji, sama się przełącza na gaz. Nie wiem, może to coś z immo, nawet nie wiem gdzie go szukać i jak sprawdzać czy można już zapalać.Kręci aż miło, tylko jakoś nie chce załapać.
Początkujący
 
Od: 4 maja 2010, 07:18
Posty: 8
Auto: Mazda 626 2.5 V6 24V 1992

Postprzez kera » 4 maja 2010, 09:36

instalacja 2 generacja czyli mieszalnik
to że się sama przełącza na LPG nic nie znaczy tak jest ustawiona że po przekroczeniu pewnych obrotów się przełączy.
Doradził bym sprawdzić świece zapłonowe i ustawienia zapłonu oraz stan samej instalacji LPG miałem podobnie we wcześniejszym samochodzie który też miał instalacje 2 generacji podczas odpalania kręcił aż miło ale dopiero po dłuższej chwili zachechłał . Tak że ja bym szukał tu. Ale to tylko sugestia.
Kera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2009, 14:13
Posty: 289 (1/0)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE-FP 1.8 16V 96r.
Mazda 6 GG/GY 2004r. Kombo 2.0 PB/LPG

Postprzez tomekkrynia » 4 maja 2010, 10:07

Dzięki kolego za twoje porady i sugestie, mam nadzieję, że to jakaś drobnostka. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Początkujący
 
Od: 4 maja 2010, 07:18
Posty: 8
Auto: Mazda 626 2.5 V6 24V 1992

Postprzez Ania69 » 4 maja 2010, 12:39

Podlacz pod kompa i sprawdz czy nie wyskocza jakies bledy, co do instalacji 2 generacji to przelacza sie sama ale przy okreslonej temperaturze silnika ktora ustawia sie na regulacji u gazownika Nie napisales jaka masz instalacje niektore maja mozliwosc awaryjnego odpalenia na gazie odrazu.Ponadto gaz przelacza sie przy okreslonych ustawionych obrotach ,jest wyraznie slychac elektrozawor.U mnie tak jest ze dopuki nie przelaczy sie na gaz to miga kontrolka od gazu,jak sie przelaczy to pali sie na stale
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez noxes » 4 maja 2010, 17:47

Kiedyś gdzieś czytałem, że jak elektrozawór nie zamyka gazu, a ten leci do układu dolotowego to samochód ciężko pali. Jest to spowodowane tym, że gaz wypiera powietrze(tlen) i samochód ma ciężko zapalić. Nie wiem ile w tym prawdy, ale coś takiego wyczytałem w necie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kera » 4 maja 2010, 18:45

instalacja 2 generacji to instalacja z mikserem a instalacja 4 generacji to na wtryskach instalacje 2 generacji możesz przełączyć na gaz niezależnie od temperatury wystarczy ustawić przełącznik na stałe na LPG i będzie gasł i odpalał na LPG niezależnie od temperatury chociaż przy odpalaniu na gazie przy zimnym silniku rozruch może być utrudniony (swoja drogą powodzenia w zimę przy takim ustawieniu) przy ustawiania na poziomie auto samochód odpala na PB a po prze-gazówce przełącza się na LPG niezależnie od temperatury płynu chłodniczego
Kera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2009, 14:13
Posty: 289 (1/0)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE-FP 1.8 16V 96r.
Mazda 6 GG/GY 2004r. Kombo 2.0 PB/LPG

Postprzez Ania69 » 5 maja 2010, 20:05

Niewiem o jakiej instalacji 2 gen piszesz bo ja mialem dwie i w obecnej przerzuca przy okreslonej temperaturze mam ustawione 20 stopni i ozesz gazowac do woli i wczesniej nie przerzuci.Niepisz herezji ze mozesz przlaczac odrazu chyba ze masz psedoinstalacje ze sruba jaka widzalem.Jest mozliwosc awaryjnego odpalenia na gazie ale to troche trwa.Ztym zaworem to cos nie doczytales bo gaz by sie ulotnil
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez pawelc » 6 maja 2010, 17:43

Lubicie się kłócić ;)?..., i jeden i drugi ma rację instalację drugiej generacji to instalację z tzw. silnikiem krokowym sterującym dawką gazu i sterownikiem który te zadanie spełnia to tak pokrótce, w oprogramowaniu sterownika w większości przypadku można ustawić przełączanie od temperatury reduktora i od obrotów ,jak też awaryjne odpalanie ale można też odhaczyć przełączanie od temperatury i już wtedy będzie instalacja przełączała tylko od obrotów ot cała filozofia ;)
Instalacja I generacji to instalacja z tzw śrubą zamiast silnika krokowego -chociaż niektórzy też wywalają krokowy wstawiając śrubę i mamy jakby instalację 1,5 generacji ;) ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Ania69 » 6 maja 2010, 19:20

To nie chodzi o klutnie tylko przez takie eksperymenty jak odlaczanie czuinikow temperatury aby przelaczac odrazu sa porozwalane przeplywki i membrany w parowniku ,nie mowiac o szkodzeniu silnikowi.Jesli cos sie zaklada i uzytkuje to tak aby to mialo sens ,a nie pozniej nazekanie pozniej na gaz
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez frankiliki » 11 maja 2010, 20:41

koledzy szanowni tak piszecie i zabieracie sie od d strony moze czlowiekowi trzeba poprostu pb nalac bo za malo i pompa nie dociaga??
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2009, 13:59
Posty: 178
Skąd: chelm
Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r

Postprzez wojtek79 » 11 maja 2010, 23:39

frankiliki napisał(a):koledzy szanowni tak piszecie i zabieracie sie od d strony moze czlowiekowi trzeba poprostu pb nalac bo za malo i pompa nie dociaga??

Popieram kolege frankiliki. Dolej kolego paliwka do zbiornika bo już pewnie od dawna komornik Ci sie pali. Jeżeli poziom paliwa jest OK to wsłuchaj się czy pompka paliwa w zbiorniku działa.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez tomekkrynia » 17 maja 2010, 06:36

Paliwa Panowie zawsze mam pod dostatkiem, napewno przyczyna nie tkwi w braku paliwa, nie dopuszczam się, że tak powiem żyda, może jakieś inne spostrzeżenia. Pozdrawiam, dziś auto leci do lakiernika, jak tylko odbiorę wkleję fotkę.
Początkujący
 
Od: 4 maja 2010, 07:18
Posty: 8
Auto: Mazda 626 2.5 V6 24V 1992

Postprzez holkris » 17 maja 2010, 11:22

Kolego spróbuj zrobić tak ,wieczorem jak już nie będziesz nigdzie jeździł przed zgaszeniem przełącz na benzynkę i zgaś , rano [mam nadzieje że też odpalasz na benzynie] odpal zobaczymy co wyjdzie...
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 15:30
Posty: 47
Skąd: Mszczonów/Mazowieckie
Auto: Srebrna Magda 626 Ge 2.0 16v z1996r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6