Znowu mam problem z moja Mazdą 929 3.0 V6
Dokładnie chodzi mi o problem falujących obrotów i nierównej pracy silnika.
Opisze wszystko teraz ze szczegółami
Silnik odpala idealnie i pracuje równo nawet jak się zagrzeje. Po przejechaniu paru kilometrów zaczyna wariować tzn. nie wkręca się na obroty, a na wolnych zaczyna falować między 300 a 1500 potem znowu coś mu się przestawi i zaczyna pracować równo dodam jeszcze, że mam instalacje gazową sekwencyjną i nie ma różnicy czy auto chodzi na gazie czy na benzynie robi się ciągle to samo.
Błąd jaki wyrzuca mi komputer to 36 a nie znalazłem w serwisówce opisu od tego błędu.
Czekam na jakie kolwiek pomysły i rady.
POMÓŻCIE !
Falujące obroty i nierówna praca Mazdy 929
Strona 1 z 1
- Od: 28 paź 2009, 20:33
- Posty: 17
- Skąd: Kalisz
- Auto: 929 3.0 V6 1993r
626 2.0D 1986r ponad 500000km
36 to zapewne prawa sonda lambda. Nie powinna mieć wpływu na takie zachowanie, bo z takim kodem błędu komputer pracuje w otwartej pętli i nie bierze jej pod uwagę. Na moje oko w pierwszej kolejności do sprawdzenia ustawienie wolnych obrotów i czujnika położenia przepustnicy, ale chyba już to mówiłem. Na zimnym silniku łapie powietrze przez obieg ssania, a po rozgrzaniu przerwy mogą być spowodowane np. załączaniem klimatyzacji.
P.S. Przenoszę do działu 929 HD.
P.S. Przenoszę do działu 929 HD.
the right man in the wrong place...
Tylko właśnie o to chodzi, że to nie zawsze się dzieje i nieraz na ciepłym silniku chodzi idealnie a nieraz przerywa.
Ustawienie wolnych obrotów jest dobrze wyregulowane.
Musze sprawdzić ten czujnik położenia przepustnicy tylko za bardzo nie wiem jak.
Ustawienie wolnych obrotów jest dobrze wyregulowane.
Musze sprawdzić ten czujnik położenia przepustnicy tylko za bardzo nie wiem jak.
- Od: 28 paź 2009, 20:33
- Posty: 17
- Skąd: Kalisz
- Auto: 929 3.0 V6 1993r
626 2.0D 1986r ponad 500000km
najpierw wyeliminuj błąd 36 a jak to nie pomoże zajmij się resztą. Sprawdź w pierwszej kolejności połączenia i okablowanie sond lambda
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
- Od: 13 gru 2004, 14:14
- Posty: 258
- Skąd: Kraków
- Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT
Sonda lambda wymieniona i błąd 36 zniknął.
Ale problem falowania obrotów nadal się pojawia od czasu do czasu.
Zauważyłem, że jak się świeci komputer to chodzi idealnie a jak się nie świeci to zaczyna szarpać i zauważyłem też gdy szarpie wtedy wariuje elektromagnes od ssania i jak zdejmę z niego końcówkę to przestaje falować.
Więc co to może być??????????????????????????????
Ale problem falowania obrotów nadal się pojawia od czasu do czasu.
Zauważyłem, że jak się świeci komputer to chodzi idealnie a jak się nie świeci to zaczyna szarpać i zauważyłem też gdy szarpie wtedy wariuje elektromagnes od ssania i jak zdejmę z niego końcówkę to przestaje falować.
Więc co to może być??????????????????????????????
- Od: 28 paź 2009, 20:33
- Posty: 17
- Skąd: Kalisz
- Auto: 929 3.0 V6 1993r
626 2.0D 1986r ponad 500000km
zenith839 napisał(a):co to znaczy: jak świeci się komputer??
No normalnie na desce rozdzielczej jak świeci się kontrolka od komputera czyli ta co sygnalizuje jakieś błędy
- Od: 28 paź 2009, 20:33
- Posty: 17
- Skąd: Kalisz
- Auto: 929 3.0 V6 1993r
626 2.0D 1986r ponad 500000km
Więc masz jeszcze jakieś kody błędów w komputerze silnika.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
- Od: 13 gru 2004, 14:14
- Posty: 258
- Skąd: Kraków
- Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT
zenith839 napisał(a):Więc masz jeszcze jakieś kody błędów w komputerze silnika.
Wyskakuje od czasu do czasu 2 i 3
- Od: 28 paź 2009, 20:33
- Posty: 17
- Skąd: Kalisz
- Auto: 929 3.0 V6 1993r
626 2.0D 1986r ponad 500000km
02 – problemy z linią pomiędzy czujnikiem położenia wału a rozdzielaczem zapłonu – brak sygnału Ne2.
Sprawdź sobie szczególnie wtyczkę przy czujniku położenia wału. Masz ją zaraz na wierzchu jak ściągniesz osłonę silnika. Czujnik jest przykręcony z boku przy wale głównym. Miałem podobny problem nie chciał od razu zapalać. Okazało się że zbyt napięte kable przy wtyczce tego czujnika przecierają się wskazując dodatkową oporność.
03 – problemy z elektryką rozdzielacza zapłonu – brak sygnału G2.
Sprawdź linie elektryczne łączące rozdzielacz zapłonu z komputerem ECU oraz wtyczki przy kopułce. W najgorszym wypadku komputer do wymiany.
Z tych błędów łatwo wywnioskować że masz problemy z obrotami silnika
Sprawdź sobie szczególnie wtyczkę przy czujniku położenia wału. Masz ją zaraz na wierzchu jak ściągniesz osłonę silnika. Czujnik jest przykręcony z boku przy wale głównym. Miałem podobny problem nie chciał od razu zapalać. Okazało się że zbyt napięte kable przy wtyczce tego czujnika przecierają się wskazując dodatkową oporność.
03 – problemy z elektryką rozdzielacza zapłonu – brak sygnału G2.
Sprawdź linie elektryczne łączące rozdzielacz zapłonu z komputerem ECU oraz wtyczki przy kopułce. W najgorszym wypadku komputer do wymiany.
Z tych błędów łatwo wywnioskować że masz problemy z obrotami silnika
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
- Od: 13 gru 2004, 14:14
- Posty: 258
- Skąd: Kraków
- Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT
Ponawiam temat, ale z nowymi objawami.
Wymieniłem komputer i teraz mam błąd 16 a silnik na wolnych i wysokich obrotach po nagrzaniu cały się trzęsie i potrafi sam zgasnąć.
Co to może być?
Wymieniłem komputer i teraz mam błąd 16 a silnik na wolnych i wysokich obrotach po nagrzaniu cały się trzęsie i potrafi sam zgasnąć.
Co to może być?
- Od: 28 paź 2009, 20:33
- Posty: 17
- Skąd: Kalisz
- Auto: 929 3.0 V6 1993r
626 2.0D 1986r ponad 500000km
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość