mazda dziwne przyspieszanie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez puznies0 » 3 maja 2010, 21:10

Witam wszystkich... mam taki oto problem i zastanawia mnie co może być przyczyną... nie znalazłem tu na forum odpowiedzi więc zadaję pytanie w nowym wątku...

mianowicie sprawa wygląda następująco...:
przy starcie z jedynki mazda wkręca się na obroty ale jej przełożenie siły silnika na kola jest takie sobie... tzn .. nie ciągnie od samego dołu jak należy tylko trochę wyje i tak jakby na automacie jechała.,... po przyduszeniu pedału gazu mocniej zaczyna się kręcić wyżej i rozpędza się już w miarę ale jak zapinam drugi bieg to znów wyje i jak automat ...dosłownie poldzior...

mam takie 2 typy...
– jeden to źle ustawiony zapłon
– drugi to przegub zewnętrzny

bardziej skłaniam się ku przegubowi gdyż wiem że jeden mam walnięty i tyrkocze mi na skręconych kołach

jeśli ktoś z was ma jakieś pomysły inne niż te które ja podałem to bardzo proszę o sugestie czym może być to spowodowane...
od razu mówię że aparat zapłonowy sprawny i pali na wszystkie gary bez problemowo... nic w silniku nie stuka i nie puka... nic nie wycieka...
skrzynia biegów i sprzęgło też w porządku... nie huczy nic... biegi wchodzą lekko i bez oporów...


sprawdzę co się będzie działo po wymianie przegubów ... jeśli nadal będzie tak samo to chyba będę inwestował w sprzęgło...







dobra ekipa a takie pytanie poboczne... jakie są koszty kompletnego sprzęgła i jak jest z wymianą???? jakieś większe problemy czy w miarę sprawnie to idzie????
i jeszcze jakiej firmy brać???

wystarczy najzwyklejsze i najtańsze czy może lepiej doinwestować i wziąć coś z wyższej półki????

znalazłem (tarczę firmy PHC VALEO, docisk Aisin a łożysko Japan Line)... cena jakieś 422 zł za kplet więc proszę o opinie lub ewentualnie o jakieś namiary na coś lepszego w lepszej cenie...
Ostatnio edytowano 5 maja 2010, 17:13 przez puznies0, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Lesiu » 3 maja 2010, 22:32

a to czasem nie sprzęgło ślizga ?? wykluczyłeś je bo biegi wchodzą lekko ?
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 12:11 przez Lesiu, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez lesiux » 3 maja 2010, 23:06

również obstawiam sprzęgło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez danielek » 4 maja 2010, 10:51

Normalne objawy slizgającego się sprzęgła. To ze biegi wchodzą lekko nie ma nic do rzeczy. Sprzęgło rozłącza silnik od skrzyni, tylko tarcze się ślizgają. Im będziesz mocniej deptał, tym bardziej będzie ślizgać. Chyba czeka Cię wymiana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 09:51
Posty: 115
Skąd: LIBIĄŻ
Auto: 323 F 1.8 96r.

Postprzez rafał88 » 4 maja 2010, 10:57

Kolega danielek ma 100% racje bo jesli normlanie przyspieszasz nie ma takie obciazenia, napewno sprzegło.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotrek.84 » 4 maja 2010, 12:30

Co może być przyczyną ciężko poruszającego się pedału jeśli sprzęgło zostało wymienione??
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez rafał88 » 4 maja 2010, 13:22

Nie wiem na jakiej zasadzie jest pedal polaczany ze sprzeglem ale pewnie jak wszedzie na lince, moze to byc przyczyna wymien linke i bedziesz widzial jak chodzi zreszta u mnie tez dosc ciezko chodzi pedal od sprzegla, hmmm az sam sobie sprawdze:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez lesiux » 4 maja 2010, 15:40

BA ma sprzęgło hydrauliczne, ten sam płyn co do hamulców. Może czas już wymienić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez rafał88 » 4 maja 2010, 16:03

Thx za info lesiux:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotrek.84 » 5 maja 2010, 12:24

lesiux napisał(a):BA ma sprzęgło hydrauliczne, ten sam płyn co do hamulców. Może czas już wymienić?

Płyn wymieniłem.Podczas odpowietrzania sprzęgła,gdy był odkręcony ten zaworek sprzęgło chodziło bardzo lekko.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez puznies0 » 6 maja 2010, 21:12

ma ktoś z was może opcję jak wykręcić najszybciej skrzynię biegów żeby się dobrać do sprzęgła????

potrzebuję zrobić akcję sprawdzenie jaki rozmiar jest u mnie bo nikt mi nie jest w stanie podpowiedzieć jak to sprawdzić bez ingerencji podsamochodowej...

jakby ktoś mógł powiedzieć na ilu śrubach to cholerstwo się trzyma i co muszę odkręcić oprócz głownego elementu to byłbym wdzięczny...

i na co uważać podczas demontażu...


fotorelacji nie znalazłem tu nigdzie a przydałaby się...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323