Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Yans » 26 kwi 2010, 09:14

Krisek napisał(a):Kolego co stosujesz plukanki .. ja bym zaoszczedzil kase i kupywal pozadne oleje Dieslowskie ...


Olej jaki używam to ELF EVOLUTION SXR 5W30 – wg mnie nie, nie jest najgorszym.
A płukankę robię profilaktycznie, koszt to kilkanaście złotych, więc co tutaj oszczędzać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2009, 11:35
Posty: 96
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.

Postprzez marcin255 » 27 kwi 2010, 14:17

misiura napisał(a):NIe musze czytać tematu aby wiedzieć swoje, ;) żadna mazda nie jest autem w 100% sportowym aby lać do niej pełen syntetyk, olej półsyntetyczny jest najbardziej oklepanym olejem i nie twierdze że jest jakiś niewłaściwy, wrecz przeciwnie jest to bardzo dobry olej tutaj można polenizować jaka marka skład itd – można powiedzieć to taki złoty środek :D Olej mineralny nie jest smołą i nie wiem dlaczego odrazu porówynywać go z błotem, bo jest innego koloru :) oleje półsytetyczne również mają różne odcienie i nie zawsze wyglądają jak siki :) Ta oklepana bujda jak to nazwałeś ułatwia wielu ludziom życie i nie wracają po paru dniach do warsztatu bo wiadro półyntetyku się spaliło zamiast smarować. Ale przecież istnieje tylko mazda i tylko trzeba o niej pisać. Jesli kogoś nie stać na naprawe silnika do perfekcyjnego stanu i ma wycieki to dlaczego proponowac mu zalej najlepiej syntetyk i jak dojedziesz do domu bedziesz miał końcówke bagnetu... No jakoś nie należe do osób aby tego typu rady udzielać, widziałem mazdy w opłakanym stanie stare 323 które wołają o pomste do nieba, chce wymienić olej pyta na jaki wymienić jezdził na mineralnym nie narzekał, wcisnałbyś półsyntetyk? żeby za chwile robił dolewki z rana po pół litra? Było by pieknie ekologicznie i napewno lepiej dla silników gdyby każdy lał półsyntetyk ale nie każdy dba jak należy o silnik. papa


zmieniłem w 323F BA przy 196 tys.km na syntetyk i nic sie nie stało <cisza>
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez flywin » 28 kwi 2010, 23:30

panowie co do płukanek ma to jakieś skutki uboczne , typu rozszczelnienie silnika itp..?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Grzyby » 29 kwi 2010, 08:21

Brak. A Ci którzy twierdzą inaczej nigdy ich nie stosowali. To zwykle "kumpel mówił", "a u wujka", "słyszałem", "mechanicy twierdzą" i inne tego typu pierdoły.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez misiak55 » 29 kwi 2010, 11:49

Witam A propos Royal Purple to zajrzyjcie sobie na http://www.youtube.com/watch?v=EC2snrIAU2w ten filmik pokazuje co to za olej a poza tym zakupiłem ten olej na www.innochem.pl i jest genialny przede wszystkim samochód pracuje bardzo cichutko polecam j JEŻDZE NA 5w20
misiak55
 

Postprzez Devo_Y » 29 kwi 2010, 13:44

panowie fachowcy od olejów!
właśnie nadchodzi czas wymiany oleju w moje 323C BP. silnik jest raczej żwawy, przebieg jego jest mi nieznany, gdyż wymieniał go poprzedni właściciel (forumowicz i były klubowicz zresztą) z raczej nieudokumentowanym przebiegiem, choć podobno (?) niedużym. przy ostatniej wymianie w warsztacie wlano mobil 1 10w40, bo taki mieli w beczce, a ja nie miałem swojego (nie byłem na to przygotowany, bo na wymianę zdecydowałem się przy okazji robienia czegoś innego, a drugi raz za miesiąc nie chciało mi się specjalnie po to przyjeżdżać). przedtem w silniku był valvoline maxlife 10w40.
mobila wsiorbało mi ok. 0,5 l na 10kkm. postanowiłem wrócić do valvoline, lub też liqui moly MoS2 Leichtlauf 10W-40 (stosowałem w poprzednim aucie), myślałem też o liqui moly Super Leichtlauf 10W-40. wg mojej skromnej wiedzy są to porównywalne oleje, jednak nie jestem obeznany w tym temacie i jak patrzę na tabelki z danymi ze specyfikacji, to zbyt wiele mi to nie mówi. liczę na to, że ktoś kto się na tym zna wypowie się w tym temacie i wskaże mi, który z nich będzie najbardziej wskazany do mojego silnika na podstawie specyfikacji. a może okaże się, że wszystko jedno, który z tych trzech, bo nie ma różnicy i decydować po prostu będzie cena.
czekam na info i pozdrawiam.
póki co, niczego nie szukam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2007, 15:09
Posty: 500
Skąd: duchem wciąż we wRocku ciałem na usrynowie
Auto: 626 GF FS 136KM

Postprzez Krisek » 29 kwi 2010, 15:59

Grzyby napisał(a):Brak. A Ci którzy twierdzą inaczej nigdy ich nie stosowali. To zwykle "kumpel mówił", "a u wujka", "słyszałem", "mechanicy twierdzą" i inne tego typu pierdoły.



No prawie tak I nie

Syff wsilniku blokuje wycieki na uszczelkach i plukanka je rozpusci ....

Chyba ze ... silnik jest tak usyfiony ... ze plukanka za szybko rozpusci duze kawalki "Sludge" I zostana zapchane kanaly olejowe.
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez tokar » 29 kwi 2010, 18:08

XEEEnq napisał(a):Wymieniał ktoś mineralny 15w40 na półsyntetyk 10w40? Jakie wrażenia? Obecnie jeżdżę na 15 i nie narzekam choć jest to olej wg Castrola niedopuszczalny w Mazdach ;/

323FBA '95 + Gaz



nie wiem czy juz wynieniłeś olej, ale ja miałem identyczną sytuacje jak Ty. Posiadam mazde 323c BA z silnikiem 1,5 Z5, z gazem IV generacji . Wcześniej jeździłem na castrolu magnatecu mineralu 15w40, zmieniłem go na polsystetyk 10w40 valvoline maxlife.
jak wrazenia? powiem tak : lepiej sie czuje wiedząc , ze moja madzia nie jeździ na mineralu. wydaje mi się, ze przy duuuzych mrozach auto troche lepiej odpalalo. Poza tym przejechałem po zmianie oleju ponad 3,5 kkm, ubytku nie stwierdzilem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez Artiks » 29 kwi 2010, 20:35

Devo_Y napisał(a):mobila wsiorbało mi ok. 0,5 l na 10kkm. postanowiłem wrócić do valvoline, lub też liqui moly MoS2 Leichtlauf 10W-40
Przy takim małym braniu oleju pokusiłbym się o przejście na dobrego pełnego syntetyka 5w40 Valvoline, Motul albo Liqui Moly. Sam mam za sobą przejście z 10W40 Mobil 1 – straszny badziew, na 5W40 Motula <czarodziej> – same plusy (elastycznoć, spalanie, głośność,ubytki oleju) .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez lukkas_kg » 30 kwi 2010, 00:19

Siw-y napisał(a):
lukkas_kg napisał(a):no ale wlać teraz ten mineralny?

Ja bym nie lał, ale decyzje musisz sam podjąć.


no i podjąłem, zalałem minerał Lotosa :D

odczułem lekki spadek mocy, a tak poza tym narazie po 240km przejechanych zero problemów, po 1. tys. sprawdze poziom oleju, wlalem 3l i wskaznik byl na max
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez /V6 » 30 kwi 2010, 14:16

Co do olejów samochodowych i wyboru między nimi polecam spojrzeć tutaj -->> http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez Krisek » 30 kwi 2010, 15:31

/V6 napisał(a):Co do olejów samochodowych i wyboru między nimi polecam spojrzeć tutaj -->> http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf



Hey,

Rozmawialismy o tym tescie gdzies wczesniej :) Nie sugerowal bym sie wynikami za bardzo
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez anakonda14 » 30 kwi 2010, 18:24

z olejami to zazwyczaj tak jest, że ten najlepszy na który mechanik ma największa zniżkę. oczywiście nie tyczy się to wszystkich! takie mam doświadczenia, kiedyś zrobiłem takie rozpoznanie i w jednym catrol był the best dla mojego motorka, w drugim tylko mobil, a w trzecim lotos...ja z czystym sumieniem polecam nidoceniony moim zdaniem w tej sondzie valvoline. warto przetestować choć raz i poczuć różnicę :) można się zniechęcić jak się jedzie do trzeciego warsztatu pod rząd, a tam mówią: co???? ale jaka to firma???? rzucam link, gdzie sprawa od ręki – lista serwisów wymiany valvoline http://www.maxlifeservicecenter.com/Polski
anakonda14
 

Postprzez tokar » 1 maja 2010, 14:43

no właśnie, valvoline nie wszędzie jest..., ale ja korzystając z tej stony co podałes wyżej znalazłem punkt wymiany bardzo blisko siebie ;) polecam stronke.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 21:44
Posty: 150
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )

Postprzez Hubisco » 2 maja 2010, 21:10

Mam pytanko, od niedawna jestem posiadaczem swojej Mazdy (Diesel z 2003 r. 121KM), poprzedni właściciel lał olej Castrol 5w40. Na forum (już nie pamiętam gdzie, może nawet w tym temacie) spotkałem się z pozytywnymi opiniami oraz zaleceniem stosowania oleju 5w30.
W specyfikacji tych olejów (Castrol Magnatec i EDGE) 5w40 zalecany jest do silników z DPF, a 5w30 szczególnie do silników z pompowtryskiwaczami. W dodatku napisano, że 5w30 można wymieniać nawet co 30 tysięcy.

W związku z tym mam pytanie czy można i czy warto przejść na 5w30? :)
Początkujący
 
Od: 9 mar 2010, 21:10
Posty: 23
Skąd: wwa
Auto: Mazda 6

Postprzez Croom » 2 maja 2010, 23:44

A jaki silnik dokladnie, model tej mazdy ?
Masz DPF ?

Z tymi 30000km to ostroznie, malo olejów to wytrzyma przynajmniej tych europejskich w klasie 5W/30.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Hubisco » 3 maja 2010, 10:59

Nie, to model z 2003r, które chyba jeszcze nie miały DPF... Mazda z 2-litrowym silnikiem diesla 121 KM... Co do tego przebiegu to jasne, że trochę chyba przesada, bardziej chodzi o to, który byłby lepszy. Castrol w swojej wyszukiwarce, która szuka oleju dla danego modelu auta poleca Castrol Edge właśnie...
Początkujący
 
Od: 9 mar 2010, 21:10
Posty: 23
Skąd: wwa
Auto: Mazda 6

Postprzez Croom » 3 maja 2010, 13:43

No to widzę Mazda 6 z silnikiem 2MZ-CD CiTD albo jak kto woli MZR-CD, jesli to ten to wchodzi do niego 5L oleum.
Ja bym tam wlał solidny 5W-40 :–)
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez rafusmaximus » 3 maja 2010, 20:48

Croom napisał(a):A jaki silnik dokladnie, model tej mazdy ?
Masz DPF ?


DPF był dopiero w poliftach, powiedzmy od połowy lub od jesieni 2005 roku (różne ludziska różnie podają;) )
Ostatnio edytowano 3 maja 2010, 21:15 przez rafusmaximus, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez rafusmaximus » 3 maja 2010, 21:12

Hubisco napisał(a):Co do tego przebiegu to jasne, że trochę chyba przesada, bardziej chodzi o to, który byłby lepszy. Castrol w swojej wyszukiwarce, która szuka oleju dla danego modelu auta poleca Castrol Edge właśnie...


Ja wymieniam co 10 tys. (tak zalecił mi Serwis Mazdy, ale nie ASO :) ) Dexelia Ultra 5W-30. Wcześniej miałem zalany Mobil 1 5W-40, ale zmieniłem na olej zalecany przez Mazdę, czyli producenta silnika, a szczególnie spełniający standardy, z lepkością letnią 30 i po prostu pewniejszy. Powiem Ci, że wg mojego, jak najbardziej subiektywnego zdania, chyba lepiej kierować się tym, co zaleca producent silnika, tudzież samochodu, którym jeździsz niż producent oleju – ten chce sprzedać olej, nieważne do jakiego samochodu (do jednego bardziej pasuje, do innego mniej), a producent samochodu mówi Ci konkretnie jaki olej zalać...
Ostatnio edytowano 5 maja 2010, 11:39 przez rafusmaximus, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki