Problemy Z Obrotami, Szarpanie, Gaśnięcie itp.

Postprzez tomi9901 » 31 mar 2010, 22:29

tomi9901 napisał(a):
jaro23 napisał(a):nieszczelny układ chłodzenia jest przyczyna ;)
i Odpowietrz układ chłodzenia :)

szczelny jest nic nie ucieka-temp.non stop na polowie
podejrzewam przepustnice i jej elementy

odpowietrzony wg wzkazowek z forum
Początkujący
 
Od: 29 mar 2010, 04:15
Posty: 6
Skąd: Łódź
Auto: 323f bg 1.6 16 z klimą-na razie nie śmiga:)

Postprzez tomi9901 » 1 kwi 2010, 22:53

tomi9901 napisał(a):
tomi9901 napisał(a):
jaro23 napisał(a):nieszczelny układ chłodzenia jest przyczyna ;)
i Odpowietrz układ chłodzenia :)

szczelny jest nic nie ucieka-temp.non stop na polowie
podejrzewam przepustnice i jej elementy

odpowietrzony wg wzkazowek z forum


ZMIENILEM 3 PRZEPUSTNICE -KAZDA SPRAWDZONA WCZESNIEJ NA INNYM SILNIKU , U MNIE TO SAMO WIEC PROBLEM NIE LEZY PO STRONIE PRZEPUSTNICY

UKLAD ODPOWIETRZONY WG WZKAZOWEK Z FORUM
Początkujący
 
Od: 29 mar 2010, 04:15
Posty: 6
Skąd: Łódź
Auto: 323f bg 1.6 16 z klimą-na razie nie śmiga:)

Postprzez Bohun 323f » 24 kwi 2010, 13:40

Witam pora na reaktywacje tematu bo pomału już brakuje mi pomysłów przyczyna nadal taka sama wymienione świece kable na nówki przyepływka wyczyszczona przepustnica tez. kopółka palec etc. nadal jest problem Madzia chodzi nie równo trzyma 1,500 2,000 RPM przy dodaniu gazu przygasa lub sie dławi czasami cos strzeli jakby z kolektora z rury śmierdzi jak od syrenki oraz pluje olejem;/;/ dodam że na LPG wszystko OK.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 paź 2009, 15:11
Posty: 21
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 323f BG

Postprzez ROMAN-R87 » 25 kwi 2010, 08:33

pomierz sonde lambda, bo takie objawy tez moze dawac
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez piwo » 25 kwi 2010, 20:03

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Kanies » 29 kwi 2010, 21:21

Witam,

Moze temat był , no ale znalezc go nie mogłem, mianowicie moj problem polega na ..pod czas jazdy sa momenty gedy auto jakby tracilo paliwo..jedzie , jedzie i nagle bach.. jakby paliwa nie bylo..i po chwili znowu jedzie.. obroty podczas zbijania na luz..spadaja do 0 a czasem nawet zgaśnie, filtr paliwa wymieniony, z baku spuszczone paliwo wiec opcje wody odpuszczam, krokowiec też działa bo obroty po właczeniu np.świateł na chwile opadaja i sie normują.. co może być przyczyna takiej pracy? a no i czasem tez jest problem z odpaleniem..kiedys palila od strzały teraz czasem trzeba wiecej razy kluczykiem przekrecić tak jakby paliwa tyle ile trzeba nie dostawała. Prosze o pomoc!

pozdrawiam
2FAST 4YOU..!!
3rd w Rykach 2007..
Mazda 323F BG GT w rodzinie od 2006..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2007, 09:15
Posty: 166
Skąd: Włocławek // Gdańsk
Auto: 323F BG GT
323F BA GT
CRX EH6

Postprzez Nabial » 30 kwi 2010, 10:18

Prawdopodobnie dostaniesz odpowiedz typu "sprawdź świece , kable WN, filtry" bo tak może być ja z tym problemem jeżdżę już od jakiegoś roku i nie wiem co to jest. Pomogło mi chociaż nie na długo (dwa dni) umycie silnika karcherem z gorącą wodą a potem z powrotem to samo w końcu przestawiłem aparat zapłonowy tak na pałe o kilka mm i jest poprawa ale jeszcze potrafi od czasu do czasu szczekać. No i te spalanie 20l\100km tragedia nie mam już sił.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2008, 16:12
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1,8 16V 1993r

Postprzez piwo » 30 kwi 2010, 10:26

bo wy panowie od du&y strony podchodzicie.najpierw sprawdzamy bledy silnika,potem mierzymy voltomierzem wysoko napieciowym jakie napiecie jest na poszczegolnych swiecach,nastepnie patrzymy czy wszystkie wtryski sa czyste itd.a nie korde na pale.trzy podstawowe sprawy to paliwo, iskra i powietrze.no i poza tym kompresja silnika.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Kanies » 30 kwi 2010, 15:59

hmm wiec tak, swiece wyminione na irydowe NGK :) jak sprawdzic wtryski? filtr powietrza wymieniony..możliwe że uklad paliwowy jest zapowietrzony? :)
2FAST 4YOU..!!
3rd w Rykach 2007..
Mazda 323F BG GT w rodzinie od 2006..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2007, 09:15
Posty: 166
Skąd: Włocławek // Gdańsk
Auto: 323F BG GT
323F BA GT
CRX EH6

Postprzez piwo » 30 kwi 2010, 16:03

pierwsze co musisz zrobic to podpiac diode i sprawdzic czy nie ma jakichs beldow.moze byc tyle rzeczy glupich elektornicznych ze od tego tzreba zaczac.moze byc przeplywka suzkodzona sonda lambda czujnik temperatury aparat zaplonowy itd.podlacz sie pod gniazdo diagnostyczne i sprawdz czy nie wyrzuca bledow.jak tak najpeirw rzecz sprowadza sie do wyeliminowania uszkodzenia. a potem dopeiro zaczynaj wymyslac co dalej.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Nabial » 1 maja 2010, 09:11

Co do błędów to może będziesz wiedział co oznacza kod 18? A tak pozatym to świece wymienione filtry także, kopmpresja
1-12
2-11,5
3-12,2
4-11,8
tak więc nie wiem. A szkoda mi kasy aby wymienić coś czego nie jestem pewny ze jest trafione.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2008, 16:12
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1,8 16V 1993r

Postprzez bobi8652 » 3 maja 2010, 16:10

Witam panoie mam taki problem co mnie już wk........... i to bardzo auto chodzi ładnie itd oprucz obroto na jalowym lpg i benzyna ustawiam na gazie wolne obroty i jest ok puki nie zaczną powoli spadać aż zgasnie ustawie na 1100 i dziwnie chodzi i spadają powolutku na postoju stawiam na pekniety kol ssący albo na wypalone zawory bo jest dziwne syczenie w kolektorze ssącym i w ogóle obroty falują co może być bo na obrotach 900 to szarpie silnikiem jak by nie gadał na jeden cylinder i wogóle iskra oki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2009, 17:20
Posty: 33
Skąd: sieradz

Postprzez Borys » 3 maja 2010, 17:35

Polecam wyszukiwarkę, bo tematów o tym jest od groma ;)
Patrzyłeś do FAQ?
viewtopic.php?f=43&t=23865
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez bobi8652 » 3 maja 2010, 22:10

nic ciekawego nie wyczytałem na innych forach wiem ze coś jest nie tk że przy 1000 obrotow chodzi tak jak by nie palił na jeden gar a iskra jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2009, 17:20
Posty: 33
Skąd: sieradz

Postprzez bobi8652 » 5 maja 2010, 20:38

Autko zrobione po tygodniach menczarni przyczyna nie wiem ale bo włożyłem kawałek gąbki w weżyk miedzy silniczkiem krokowym a tą czarną puszką w filtrze powietrza i problem znikł tylko jaki mam mały problem to to ze jak włączy mi sie wentylator na postoju to obroty spadają a za wentylatorem jest parownik i nie wiem wlasnie co powoduje wiatr z wentylatora na parownik ???????????????????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2009, 17:20
Posty: 33
Skąd: sieradz

Postprzez PeteMazda323F » 3 cze 2010, 01:22

Witam.
Kupiłem auto jakieś 3 tyg temu z gazem :)
1.6 Mazde 323F BG. Zapalając auto, obroty wskazują 2tys i moim zdaniem są wysokie. Gdy wrzucę bieg 1 i popuszczę troszkę sprzęgło, obroty spadają.
Jak postoje na światłach i wcisnę kilka razy mocno hamulec to obroty również z 2tys zjadą poniżej. Byłem bardzo zdziwiony iż na traasie powinien palić 10litrów z hakiem :) czyli za 25zł jakieś 100KM, a o dziwo robię tylko 70 i auto się dusi, okazuję się że w baku nie ma Gazu. Jak zaleję za 50zł LPG w cenie 2.16 to zrobię na tym jakieś 150KM i historia się powtarza. Poprzedni właściciel (szwagier) na trasie lejąc za 55zł LPG robił 220KM. Także pytam się jak to możliwe.
Dzisiaj wymieniałem olej na mineralny 15W40 Lotos wraz z filtrem. Autko tak jak na PB95 oraz na LPG ma duże obroty. Jestem świeżak także proszę o jakąś poradę, bo pieniądze mi uciekają.
jest Mazda jest impreza ;D
Początkujący
 
Od: 28 maja 2010, 18:56
Posty: 14
Skąd: Wejherowo woj.pomorskie
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 94r 88KM

Postprzez markmas » 3 cze 2010, 09:40

Na początek proponował bym sprawdzić błędy komputera – użyj szukajki – było milion razy jak to się robi.
Obroty – po odpaleniu silnik musi się nagrzać. Wysokie obroty przez ok 2 km to norma. Po tym dystansie już powinny schodzić do 750/800. Jeśli tak nie jest to błędy powinny ujawnić usterkę.
Wysokie spalanie – coś mi się widzi że to ciężka noga jest przyczyną – zmienić obuwie na lżejsze :P

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez PeteMazda323F » 3 cze 2010, 11:56

Kolego właśnie jeżeli chodzi o ciężką nogę to nie należę do takich. Nie przekraczam 120KM/h. Jeżdzę oszczędni bo na szalenie nie pozwalają mi fundusze.
Mógłbyś mi podać link do usunięcia tej usterki ?? Bo trochę tego nie ogarniam.
jest Mazda jest impreza ;D
Początkujący
 
Od: 28 maja 2010, 18:56
Posty: 14
Skąd: Wejherowo woj.pomorskie
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 94r 88KM

Postprzez markmas » 3 cze 2010, 12:28

Leniuszek :P masz kilka postów niżej jak odczytać błędy. Zanim zaczniesz rozbierać pół samochodu sprawdź je. To naprawdę nie wymaga wiele wysiłku, a będziesz miał dużą wiedzę na temat ewentualnych usterek. Wysokie spalanie może być spowodowane przepustnicą, krokowcem, dziurami w dolocie, kablami, zapłonem, świecami, sondą lambda, już nie piszę o niewłaściwym ustawieniu gazu, filtrach, itp. http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=126&t=620&hilit=kody+b%C5%82%C4%99d%C3%B3w+silnika.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez kapsel78 » 13 cze 2010, 17:20

witam wszystkich. mam mały problem ze swoja mazda 1.6 16v samochodzik faluje mi na obrotach i czasami zgaśnie i wtedy nie mogę go uruchomić. strasznie śmierdzi paliwem. muszę długo bardzo długo kręcic rozrusznikiem i w końcu zaskoczy. Może to być przyczyna świec ze mi go zalewa? pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuje.
Początkujący
 
Od: 7 cze 2010, 13:14
Posty: 27
Skąd: POMORZE - Słupsk
Auto: 323 F BG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323