Problem z drganiami
Lorbas napisał(a):Tak. Zer odrgań podczas jazdy, tylko zatrzęsie na jałowych obrotach. Ale teraz bez klimy. A wentylator tak szybko też się w mrozy nie załącza...
to zobaczysz dopiero w upały co sie dzieje

juz na kilku serwisach i u Jaksy usłyszalem wiadomość: "poduchy ok, ten typ tak ma" i każdy rozkłada ręce
w jednym z warsztatów tylko jeden mechanik cos mowil o sterowniku do kompa który wyeliminuje tą dziurę czasową miedzy spadkiem obrotow a zalaczeniem wentylatora..
jeździsz ON czy PB??
- Od: 7 lut 2008, 20:56
- Posty: 18
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 1,8 2002
Pb + LPG.
W upały to potrafił zgasnąć przy dojeździe do świateł, ale rzadko i to w zasadzie, gdy klima była załączona...
Ale raczej po wymianie świec i kabli WN to się uspokoiło.
Ciekawostka. Dziś -8 stopni. Jak wstałem z pilota załączyłem webasto na 30 minut. Wsiadam, odpalam. Po ok 20-30 sekundach zafalowały obroty lekko, ale nie zgasł! Po ok. 2-3 minutach na jałowym przeszedł na LPG. POtem trasa jakieś 22-25 km. Tylko dwukrotnie zgasł gdy dojeżdzałem do świateł.
Przepustnica prawie na pewno winna, ale temperatura otoczenia nie jest bez znaczenia i to mnie nurtuje.
Ostatnio jak przeglądałem parametry, to czujnik ECT wskazywał temperaturę o dwa stopnie wyższą niż temperaturę otoczenia i to wydaje się sensowne, ale wzrost temperatury ECT o jeden stopień co 2-3 sekundy to trochę mnie ździwiło...
A pro po komputera i sterownika. Gdzieś wyczytałem na forum, że niektórym wgywano nowy soft. Tylko szczegółów nie pamiętam jakie dokładnie modele itd. Czy można się na to "załapać"?
W upały to potrafił zgasnąć przy dojeździe do świateł, ale rzadko i to w zasadzie, gdy klima była załączona...
Ale raczej po wymianie świec i kabli WN to się uspokoiło.
Ciekawostka. Dziś -8 stopni. Jak wstałem z pilota załączyłem webasto na 30 minut. Wsiadam, odpalam. Po ok 20-30 sekundach zafalowały obroty lekko, ale nie zgasł! Po ok. 2-3 minutach na jałowym przeszedł na LPG. POtem trasa jakieś 22-25 km. Tylko dwukrotnie zgasł gdy dojeżdzałem do świateł.
Przepustnica prawie na pewno winna, ale temperatura otoczenia nie jest bez znaczenia i to mnie nurtuje.
Ostatnio jak przeglądałem parametry, to czujnik ECT wskazywał temperaturę o dwa stopnie wyższą niż temperaturę otoczenia i to wydaje się sensowne, ale wzrost temperatury ECT o jeden stopień co 2-3 sekundy to trochę mnie ździwiło...
A pro po komputera i sterownika. Gdzieś wyczytałem na forum, że niektórym wgywano nowy soft. Tylko szczegółów nie pamiętam jakie dokładnie modele itd. Czy można się na to "załapać"?
- Od: 28 maja 2009, 12:09
- Posty: 218
- Skąd: GWE
- Auto: M6 LF GY + LPG Prins
skoro pb to dziwne ze wystepują u Ciebie drgania. U mnie jeden serwis winę za drgania zrzucił na to, że 1,8 ma tylko 120km i ze to trochę za malo jak na taka klime. Stwierdzili ze silnik jest mocno obciążony klimatyzacja + jedna poducha może być słabsza (ale nie wiadomo która) i stad drżenia.
W twoim przypadku teoria troche pada bo masz ponad 140KM wiec mocy powinno starczyc na klime...
Co do akcji ASO ja sie nie łapałem. Dzwonilem do ASO i stwierzili, że moje auto przeszło wszystkie akcje u naszych sasiadow.. ale czy mówili prawde, kto to wie
W twoim przypadku teoria troche pada bo masz ponad 140KM wiec mocy powinno starczyc na klime...
Co do akcji ASO ja sie nie łapałem. Dzwonilem do ASO i stwierzili, że moje auto przeszło wszystkie akcje u naszych sasiadow.. ale czy mówili prawde, kto to wie
- Od: 7 lut 2008, 20:56
- Posty: 18
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 1,8 2002
coś musi być z tymi przepustnicami nie tak,sprawdzając jakiś samochód przed kupnem w ASO z przebiegiem poniżej 80kkm pamiętam; ze jadną z rzeczy w nim wymienianych była właśnie przepustnicaLorbas napisał(a):Przepustnica prawie na pewno winna
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Witam, posiadam 6 od tygodnia i zauważyłem też lekkie drgania na kierownicy. Pojawiają się po nagrzaniu silnika.Obrotomierz stoi w miejscu, mnie jednak na ucho wydaje się że czasami pracuje nierówno. Na komputerze wyszło że coś się zaczyna dziać z pierwszą sondą lambda (check się jeszcze nie świeci), czy to może być przyczyną?
Japoniec w moim życiu było super....
Amerykan szkoda gadać....
Ameryka z Japonią w jednym? Zobaczymy .....
Amerykan szkoda gadać....
Ameryka z Japonią w jednym? Zobaczymy .....
- Od: 20 lut 2010, 17:34
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Madzia 6 Sedan manual 2.3 Ameryka 2006 r.
Sie naprawiło pogoniłem madzię tak pod 190 i tera na wolnych obrotach O.K. Ciekaw jestem gdzie tkwiła przyczyna.
Japoniec w moim życiu było super....
Amerykan szkoda gadać....
Ameryka z Japonią w jednym? Zobaczymy .....
Amerykan szkoda gadać....
Ameryka z Japonią w jednym? Zobaczymy .....
- Od: 20 lut 2010, 17:34
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Madzia 6 Sedan manual 2.3 Ameryka 2006 r.
Witam.
Ja rowniez mam taki problem z drganiami.
Samochod to Mazda 6 combi 2.0 benzyma z automatyczna skrzynia biegow.
Drgania wystepuja zarowno jak odpale samochod na pozycji Parking jak rowniez dojade do swiatel na pozycji Drive i stoje na wduszonym hamulcu. Najbardziej drgania sa wyczuwalne niestety na fotelach,doslownie czuc jak cale plecy wibruja,jest to dosc uciazliwe. Zauwazylem rowniez,ze jak mam zalozony uchwyt do nawigacji na przedniej szybie to rowniez on strasznie drzy, drzwi kierowcy jak sa otwarte,a auto stoi na pozycji P to rowniez az cale lataja. Musze dodac,ze jak auto tylko zaczyna sie powoli toczyc i obroty skocza powyzej 1000obr. to drgania momentalnie znikaja. Myslicie,ze to wina jakiejs poduszki,czy moze obroty na postoju sa za niskie?
Ja rowniez mam taki problem z drganiami.
Samochod to Mazda 6 combi 2.0 benzyma z automatyczna skrzynia biegow.
Drgania wystepuja zarowno jak odpale samochod na pozycji Parking jak rowniez dojade do swiatel na pozycji Drive i stoje na wduszonym hamulcu. Najbardziej drgania sa wyczuwalne niestety na fotelach,doslownie czuc jak cale plecy wibruja,jest to dosc uciazliwe. Zauwazylem rowniez,ze jak mam zalozony uchwyt do nawigacji na przedniej szybie to rowniez on strasznie drzy, drzwi kierowcy jak sa otwarte,a auto stoi na pozycji P to rowniez az cale lataja. Musze dodac,ze jak auto tylko zaczyna sie powoli toczyc i obroty skocza powyzej 1000obr. to drgania momentalnie znikaja. Myslicie,ze to wina jakiejs poduszki,czy moze obroty na postoju sa za niskie?
- Od: 15 sty 2010, 19:40
- Posty: 23
- Skąd: Zbąszynek
- Auto: Mazda 6 Exclusiv combi 2.0 benzyna automat.
Co znaczy za niskie?

Uploaded with ImageShack.us
Gazu nie masz, wiec raczej luzy zaworowe odpadają...
Robi pyr pyr pyr z rury wydechowej na jałowych obrotach?

Uploaded with ImageShack.us
Gazu nie masz, wiec raczej luzy zaworowe odpadają...
Robi pyr pyr pyr z rury wydechowej na jałowych obrotach?
- Od: 28 maja 2009, 12:09
- Posty: 218
- Skąd: GWE
- Auto: M6 LF GY + LPG Prins
raczej jak u mnie z nierówna pracą cylindrów.
Boję się jechać do mechaniora – serio
Oby tylko regulacja zaworó pomogła...
A teraz w robocie od kilu tygodni młyn, że nie mogę urlopu dostać.
A moja panna wyjechała i nie odstawi MAdzi do serwisu...
Boję się jechać do mechaniora – serio
Oby tylko regulacja zaworó pomogła...
A teraz w robocie od kilu tygodni młyn, że nie mogę urlopu dostać.
A moja panna wyjechała i nie odstawi MAdzi do serwisu...
- Od: 28 maja 2009, 12:09
- Posty: 218
- Skąd: GWE
- Auto: M6 LF GY + LPG Prins
Pewnie trzeba...

Uploaded with ImageShack.us
Zwróć uwagę, że tam wspominają o automatycznej skrzyni...

Uploaded with ImageShack.us
Zwróć uwagę, że tam wspominają o automatycznej skrzyni...
- Od: 28 maja 2009, 12:09
- Posty: 218
- Skąd: GWE
- Auto: M6 LF GY + LPG Prins
Hahahahahaha!!! Ostatanie jest bomba! Jak nie pomoglo o wymien PCM, ROTFL!
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Wlasnie dlatego unikam ludzi stosujacych sie sztywno do zalecen napisanych przez kogokolwiek. U mnie drzenie jest wieksze po zimie, a zadna z powyzszych rad nie pasuje raczej, wiec wypadaoby wymienic PCM zgodnie z ta rada – czego oczywiscie nie zrobie. Za to mam jeszcze na oku kilka rzeczy tutaj nie wymienionych.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):Wlasnie dlatego unikam ludzi stosujacych sie sztywno do zalecen napisanych przez kogokolwiek. U mnie drzenie jest wieksze po zimie, a zadna z powyzszych rad nie pasuje raczej, wiec wypadaoby wymienic PCM zgodnie z ta rada – czego oczywiscie nie zrobie. Za to mam jeszcze na oku kilka rzeczy tutaj nie wymienionych.
Nie wiem, jak jest w GG. Ale ogólnie do sprawdzenia podobno krokówka, lambdzia, przepływomierz, przepustnica itd.
Te chyba tez sa ok... ale kto wie... Jesli znajdzie sie rada, dam znac co mi pomoglo 
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Dzisiaj stojac na swiatlach na pozycji D z ciekawosci przezucilem na N i musze przyznac,ze wibracje znikly niemalze calkowicie,fakt jeszcze troszke bylo je czuc,ale nie az na tyle,aby to przeszkadzalo w takim stopniu jak to ma miejsce teraz. Po wrzuceniu spowroten na D wibracje powracaja momentalnie 
- Od: 15 sty 2010, 19:40
- Posty: 23
- Skąd: Zbąszynek
- Auto: Mazda 6 Exclusiv combi 2.0 benzyna automat.
Czy jest jakiś sposób, żeby podnieść obroty biegu jałowego?
Póki co wibracji nie mam, ale zauważyłem, że jest to powszechnym zjawiskiem w "szóstkach" z przebiegiem ponad 150tys km. A po nawet minimalnym dodaniu gazu wibracje ustają. Tak więc, jeśli udałoby się je nieco podnieść, poduszki pod silnikiem pożyłyby na pewno nieco dłużej.
Póki co wibracji nie mam, ale zauważyłem, że jest to powszechnym zjawiskiem w "szóstkach" z przebiegiem ponad 150tys km. A po nawet minimalnym dodaniu gazu wibracje ustają. Tak więc, jeśli udałoby się je nieco podnieść, poduszki pod silnikiem pożyłyby na pewno nieco dłużej.
- Od: 13 maja 2010, 23:20
- Posty: 21
- Auto: Mazda 6 2.0 16V '07
Ford Cougar 2.0 16V '99
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6