Podświetlenie schowka w 323C
teraz w leroy merlin widziałem takie paseczki z diodami samo przylepne, myśle że to by mogło być całkiem ciekawym rozwiązaniem.
-
Krzysiek27
yoshiwwy nick jak nick haha! Przyznam ze sam nie wiem skad sie wziol haha
Co do samego schowka
Slonce wyjzalo i sie wezme za to.
Co do samego schowka
- Od: 17 gru 2009, 10:17
- Posty: 168
- Auto: 323c BA 1.3
Ja podświetlenie schowka robilem z czterech lub pięciu (musze sprawdzic) diod flux, diody podlaczone równolegle do 12v , kazda osobno ma opornik (chyba 1kOhm). albo dalem nawet mniejszy (ok 800ohm) juz dokładnie nie pamietam;p w kazdym badz razie polecam łaczenie równoległe. koszt rezystorów to naprawde grosze, a diody są "bezpieczniejsze".
Na początku byl pomysl zeby wywiercic u góry w schowku otwory na główki od diod, jednak po probie okazalo sie, ze wtedy dioda swieci bardziej punktowo, a przeciez nie o to chodzi. Najlepszym i najbardziej estetycznym rozwiązaniem (wedlug mnie) bylo zrobiebie malutkich dziurek na nózki od diod, a nastepnie wcisnienie ich w nie, a od drugiej strony przylutowanie kabelków.
postaram sie zrobić jakies zdjecia
PS. na wczorajszym spotkaniu na Wałach Chrobrego część osób widziała jak to wygłada
pozdrawiam
Na początku byl pomysl zeby wywiercic u góry w schowku otwory na główki od diod, jednak po probie okazalo sie, ze wtedy dioda swieci bardziej punktowo, a przeciez nie o to chodzi. Najlepszym i najbardziej estetycznym rozwiązaniem (wedlug mnie) bylo zrobiebie malutkich dziurek na nózki od diod, a nastepnie wcisnienie ich w nie, a od drugiej strony przylutowanie kabelków.
postaram sie zrobić jakies zdjecia
PS. na wczorajszym spotkaniu na Wałach Chrobrego część osób widziała jak to wygłada
pozdrawiam
Ostatnio edytowano 16 mar 2010, 08:23 przez tokar, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 9 kwi 2009, 21:44
- Posty: 150
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )
Pogoda przyszła
czas zabrać się do roboty! Jak skończę wstawię fotorelacje z montażu światełka w 323C (przy okazji rozbiórka nawiewów przed FL)
- Od: 17 gru 2009, 10:17
- Posty: 168
- Auto: 323c BA 1.3
światełka? polecałbym jakis modul led
nie sa drogie i ladnie oswietlaja 
- Od: 9 kwi 2009, 21:44
- Posty: 150
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )
tokar – spoko spoko
tylko póki co chcę rozkręcić wszystko i kable poprzeciągać a to jaka żarówka będzie to potem już mały pikuś
chociaż fakt że aby było estetyczne to trzeba zrobić do porządku
Zobaczymy co z tego wyjdzie
Zobaczymy co z tego wyjdzie
- Od: 17 gru 2009, 10:17
- Posty: 168
- Auto: 323c BA 1.3
no wlasnie co do zasilania to ja bralem dwie opcje pod uwage:
-12v stałe , np z kostki iso radia ( podtrzymanie pamieci )
– 12v po stacyjce ( zasilanie radia lub zasilanie zapalniczki )
ja przełączik krańcowy (taki czarny z mala roleczka na metalowym pałąku ) zamontowałem z prawej storny kolo zawiasów.
ogolnie schowek łatwo sie wymontowuje ( razem z jego obudową ). wez to do domu zobacz gdzie zamonowac oświetlenie tak zeby ladnie oświetlało
-12v stałe , np z kostki iso radia ( podtrzymanie pamieci )
– 12v po stacyjce ( zasilanie radia lub zasilanie zapalniczki )
ja przełączik krańcowy (taki czarny z mala roleczka na metalowym pałąku ) zamontowałem z prawej storny kolo zawiasów.
ogolnie schowek łatwo sie wymontowuje ( razem z jego obudową ). wez to do domu zobacz gdzie zamonowac oświetlenie tak zeby ladnie oświetlało
- Od: 9 kwi 2009, 21:44
- Posty: 150
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )
tokar jak wyjąć cały ten schowek żeby nic nie złamać i żeby nie ściągać całej deski? chociaż w sumie żeby kabelek przeciągnąć to muszę ściągnąć wszystko.
Masz jakiś pomysł skąd wziąć zasilanie do uniwersalnych elektrycznych szyb? Planuje sobie założyć i bym sobie sam to zrobił bo pewnie elektryk 5 dyszek skasuje haha
Masz jakiś pomysł skąd wziąć zasilanie do uniwersalnych elektrycznych szyb? Planuje sobie założyć i bym sobie sam to zrobił bo pewnie elektryk 5 dyszek skasuje haha
- Od: 17 gru 2009, 10:17
- Posty: 168
- Auto: 323c BA 1.3
sam schowek da sie wyciagnac jak sie przy otwartym odpowiednio pociągnie go.. ale ja dopiero na to wpadlem jak mialem go calego w domu ( razem z jego obudowa ,ktora nie ejst wiele wieksza od niego.)
no wiec z tego co pamietam:
-otwierasz prawe drzwi, podwazasz srubokretem ten boczek deski, on jest na zaczepy i latwo odchodzi. pod nim sa dwie srubki...– odkrecasz je
-otwierasz schowek...no i "na suficie schowka" sa dwie srubki.
nie jestem pewien czy jest jeszcze jedna w nogach blisko tej konsoli srodkowej..czy tam jest taki zaczep, ale jak odkrecisz te 4 to wszystko bedzie "latalo".
zasilanie do szyb...wiem ze one troche pradu ciagna.. wiec najlepiej to podlaczyc sie gdzies w skrzynke bezpiecznikow, gdzie jest na piecie tylko jak wlaczony jest zaplon (kwestia bezpieczenstwa), albo mozesz podalczyc sie tam gdzie jest napeicie caly czas...ale oddzielic je przekaznikiem ktory bedzie je odcinal jak bedzie wylaczony zaplon.
jakie mechanizmy do szybek kupiles? ja mam na kooorbke^^
no wiec z tego co pamietam:
-otwierasz prawe drzwi, podwazasz srubokretem ten boczek deski, on jest na zaczepy i latwo odchodzi. pod nim sa dwie srubki...– odkrecasz je
-otwierasz schowek...no i "na suficie schowka" sa dwie srubki.
nie jestem pewien czy jest jeszcze jedna w nogach blisko tej konsoli srodkowej..czy tam jest taki zaczep, ale jak odkrecisz te 4 to wszystko bedzie "latalo".
zasilanie do szyb...wiem ze one troche pradu ciagna.. wiec najlepiej to podlaczyc sie gdzies w skrzynke bezpiecznikow, gdzie jest na piecie tylko jak wlaczony jest zaplon (kwestia bezpieczenstwa), albo mozesz podalczyc sie tam gdzie jest napeicie caly czas...ale oddzielic je przekaznikiem ktory bedzie je odcinal jak bedzie wylaczony zaplon.
jakie mechanizmy do szybek kupiles? ja mam na kooorbke^^
- Od: 9 kwi 2009, 21:44
- Posty: 150
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )
Jeszcze nie kupiłem ale planuje zwykłe za 140zł allegro, widziałem na necie kilka fotorelacji i wyglądało to całkiem ok. Co do spisywania podobno szyby w zależności od wielkości szyby chodzą szybciej i wolniej, jednak mi to nie przeszkadza, zawsze dużo lepiej niż nachylanie się i kręcenie tym bardziej że moja cetka nie posiada klimy 
- Od: 17 gru 2009, 10:17
- Posty: 168
- Auto: 323c BA 1.3
moja również nie ma klimy;p ale widzialeś fotorelacje montowania tego w 323c? bo ja jeszcze z taka sie nie spotkalem;p
jak zrobisz podświetlenie schowka to daj znac, jak wyszlo i czy jestes zadowolony
jak zrobisz podświetlenie schowka to daj znac, jak wyszlo i czy jestes zadowolony
- Od: 9 kwi 2009, 21:44
- Posty: 150
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )
Nie w 323c ale to nie ma wielkiego znaczenia w kwestii mechanicznego montażu, ponieważ producent zapewnia że pasuje do tego auta, jest masa różnych przejściówek więc byle na klamkę pasowało a to gdzie przymocujesz silniczek itd to już mało istotne. Co do elektryki, przyznam się że jestem zielony w sumie
dlatego najpierw udam się do elektryka i spytam skąd wziąć prąd i ile by to kosztowało
Jak się dowiem to napisze.
Co do schowka czekam ponownie na słońce, ale byłem wyjąć schowek i faktycznie banał więc dzięki
Tylko dalej nie wiem skąd pociągnąć prąd, do zapalniczki nie dojdę od tył. Jest jedynie jakaś kostka za schowkiem ale nie wiem od czego
Swoją drogą żarówki do podświetlenia nawiewów to T5. Wymieniłem sprawdziłem – działa. Do przycisków są jakieś "mikroskopijne".
Co do schowka czekam ponownie na słońce, ale byłem wyjąć schowek i faktycznie banał więc dzięki
Swoją drogą żarówki do podświetlenia nawiewów to T5. Wymieniłem sprawdziłem – działa. Do przycisków są jakieś "mikroskopijne".
- Od: 17 gru 2009, 10:17
- Posty: 168
- Auto: 323c BA 1.3
mozesz zasilanie do podswietlenie schowka pociagnac z kotki od radia ;p zółty lub czerwony kabel, zależnie od tego , czy cchesz zeby schowek mozna bylo zapalic nawet bez kluczyka w stacyjce, czy tez tylko wtedy ,gdy kluczyk jest w pozycji ACC ( w tek w ktorej radio sie włącza).
jak masz pewnosc dzialania przycisku krancowego (wlaczajacego podswietlenie w schowku) , to lepiej zrobic tak zeby dzialalo podswietlenei bez kluczyka. – wygodniejsza opcja
jak masz pewnosc dzialania przycisku krancowego (wlaczajacego podswietlenie w schowku) , to lepiej zrobic tak zeby dzialalo podswietlenei bez kluczyka. – wygodniejsza opcja
- Od: 9 kwi 2009, 21:44
- Posty: 150
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )
czyli:
żółty – nawet bez kluczyka
czerwony – z kluczykiem
a czy muszę jakieś zabezpieczenie stosować czy poporstu skręcić dodatkowy kabel? Sory że takie pytania ale nie znam się na tym haha
żółty – nawet bez kluczyka
czerwony – z kluczykiem
a czy muszę jakieś zabezpieczenie stosować czy poporstu skręcić dodatkowy kabel? Sory że takie pytania ale nie znam się na tym haha
- Od: 17 gru 2009, 10:17
- Posty: 168
- Auto: 323c BA 1.3
teraz nie jestem pewien czy nie jest wlaśnie odwrotnie tzn:
czerwony podtrzymanie pamieci (bez kluczyka)
zółty – zasilanie radia ( z kluczykiem)
tak czy inaczej- jak wykonasz juz podswietlenie ( elementy świecące + przełącznik) to sprawidzisz sobie na którym kablu masz napięcie , gdy nie ma kluczyka w stacyjce
na zabezpieczenia dodatkowego w postaci bezpiecznika nie dawałem. w skrzynce bezpieczników jest bezpiecznik od obwodu radia. Jednak bezpiecznik na pewno nie zaszkodzi ( jednak nie wiem jaka jego wartosc by miala byc...napewno mała...)
"poprostu skrecic" – brzmi to troche niefachwo, aczkolwiek nie każy skreca tak samo:D Ogólnie należalo by to przylutować. Domyślam sie , ze wiele osob nie ma dostapu do lutownicy przy aucie..
podświetlenie schowa pobiera bardzo mało prądu (szczególnie wykonane z diod) , tak wiec myślę że jak PORZĄDNIE to skrecisz, oraz dobrze zaizolujesz – bedzie ok
czerwony podtrzymanie pamieci (bez kluczyka)
zółty – zasilanie radia ( z kluczykiem)
tak czy inaczej- jak wykonasz juz podswietlenie ( elementy świecące + przełącznik) to sprawidzisz sobie na którym kablu masz napięcie , gdy nie ma kluczyka w stacyjce
na zabezpieczenia dodatkowego w postaci bezpiecznika nie dawałem. w skrzynce bezpieczników jest bezpiecznik od obwodu radia. Jednak bezpiecznik na pewno nie zaszkodzi ( jednak nie wiem jaka jego wartosc by miala byc...napewno mała...)
"poprostu skrecic" – brzmi to troche niefachwo, aczkolwiek nie każy skreca tak samo:D Ogólnie należalo by to przylutować. Domyślam sie , ze wiele osob nie ma dostapu do lutownicy przy aucie..
podświetlenie schowa pobiera bardzo mało prądu (szczególnie wykonane z diod) , tak wiec myślę że jak PORZĄDNIE to skrecisz, oraz dobrze zaizolujesz – bedzie ok
- Od: 9 kwi 2009, 21:44
- Posty: 150
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )
Wprowadzam poprawkę
Poprostu porządnie skręcę
dzięki ponownie Tokar
Poprostu porządnie skręcę
dzięki ponownie Tokar
- Od: 17 gru 2009, 10:17
- Posty: 168
- Auto: 323c BA 1.3
słuchaj..tak pomyślałem ze moglbys kupic rurke termokurczliwa
tylko zeby ja zalozyc na ten np żółty kabel , musisz go nia chwile wypiąć z kostki ISO.
pootem sciagasz lekko izolacje z żóltego.. owijasz tym co idzie do schowla i zakladasz rorke termokurczliwa... no i podgrzewasz zapalniczka
pootem sciagasz lekko izolacje z żóltego.. owijasz tym co idzie do schowla i zakladasz rorke termokurczliwa... no i podgrzewasz zapalniczka
- Od: 9 kwi 2009, 21:44
- Posty: 150
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f BA Z5 98', LPG BRC sequent ( IV gen. )
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości