Mazda przybiera oleju/323f BJ 2.0 ditd 99 rok

Postprzez pron » 29 kwi 2010, 10:45

HEj

mam problem, ostatnio zauwazylem, ze madzia przybiera mi oleju. Nigdy czegos takiego wczesniej nie bylo(zawsze olej stal na polowce miarki bagnetu, od wymiany do wymiany), ostatio dolelwalem troche plynu do chlodzenia, okolo pol litra prestona... niestety ten plyn w ciagu 2-3 miechow znowu zniknal... po prostu dolalem plynu prawie na max (bez cwiartki), teraz plynu na zimnym jest na dnie, po rozgrzaniu jest na mniej niz polowa zbiorniczka. Bagnet pokazuje ze oleju jest o cwiarke wiecej niz polowka wskaznika bagnetu... domyslam sie ze strzelila uszczelka pod glowica :( jaki jest koszt tego? i czy moze byc to spowodowane jeszcze czyms innym? prosze o pomoc

pozdrawiam
Marcin
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2010, 10:42
Posty: 4

Postprzez Rafko » 30 kwi 2010, 08:52

Fachowcem nie jestem, ale to może być uszczelka pod głowicą.
Radzę szybko się tym zając, bo zatrzesz silnik.
Jeżeli do oleju wessało ćwiartkę płynu chłodzącego, to olej stracił swoje właściwości.
Otwórz korek wlewu paliwa. Zapewne masz "masełko".
Inne przyczyny- hmm – jak ubywa płynu a "przybywa" oleju, to na 99% uszczelka.
Początkujący
 
Od: 11 gru 2009, 08:33
Posty: 15
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 323F BJ 1.6/98 LIFT 2003.

Postprzez Mako » 30 kwi 2010, 10:15

Oleju moze tez przybywac z powodu mieszania sie z ropa, wszystko na ten temat znajdziesz w poradniku diesla. Poradnik znajdziesz tutaj. Jest to dosc obszerne kompendium wiedzy nt ropniakow w mazdzie pozbierane do kupy z calej masy tematow pojawiajacej sie na forum. Z tego co kojarze jest tam kilka slow o nienormalnych zachowaniach z olejami w silniku RF** jaki posiadasz
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez pron » 30 kwi 2010, 17:24

dzieki wielkie chlopaki, pod korkiem nie mam majonezu ;) ani maselka nic... po prostu przybral na miarce, zapachu nie zmienil, jestem tak naprawde przed wymiana oleju, bo wlasnie zrobilem 180 peklo i czas na olej, ale jeszcze czekam i ciagle obserwuje co sie dzieje, silnik dziala normalnie, obroty rowne, kurcze, martwi mnie to bo faktycznie plynu od chlodnicy troche malo, przy rozgrzanym teraz jest na polowce.

dzieki za linka zaraz poszperam zobacze :) a ile moze kosztowac wymiana tej uszczelki? hmm czy lepiej opchnac autko?

edit:

dzieki za link, poczytalem troche sie rozjasnilo :) "choć może się zdarzyć w DiTD, gdzie jest to raczej znak "puszczających" uszczelek przelewów", czyli co on dostaje mi sie do oleju? czyli czego szukac, jakiej usterki? bardzo prosze o pomoc

zszedlem jeszcze raz obejzalem korek, silnik troszke cieply, nie ma majonezu na korku, ani tam glebiej tez, powachalem troche wzialem na palec i nie wiem co sadzic, otworzylem korek wyrownawczy od plynu chlodzacego i troche sie sciemnil zawsze byl dosc jasno zielony teraz jest troszke ciemno zielony ;) pomocy, pojade do mechanika tylko musze wiedziec czego szukac hehe
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2010, 10:42
Posty: 4

Postprzez pron » 1 maja 2010, 22:00

hej

bardzo prosze o pomoc :) jednak stawiam nad uszczelke pod glowica, teraz pytanie do was koledzy:) wiecie ile wymiana tego czegos moze kosztowac? tak na oko?
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2010, 10:42
Posty: 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323