Śmierdzi gazem z nawiewów

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez drzwifrontowe » 7 kwi 2010, 15:32

Witam!
Od dwóch trzech zaczynam coraz bardziej czuć woń gazu z nawiewu, na początku działo się tak tylko przy ustawieniu na zimny nawiew jednak od dziś na ciepły nawiew też czuć smród i to coraz większy. Sporo jeżdżę i zauważyłem że tak stopniowo coraz bardziej czuć. Jakieś pomysły?
Poczytałem że coś z parownikiem albo jakaś nieszczelność, ktoś miał podobny problem i się wypowie?


323 BA 1.4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 10:17
Posty: 168
Auto: 323c BA 1.3

Postprzez ROMAN-R87 » 7 kwi 2010, 17:04

koncza ci sie membrany w parowniku, albo regeneracja(ok 250zl)albo nowy parownik(ok300 zl)
wybor nalezy do ciebie, ale na poczatek sprawdz czy nie ma gdzies nieszczelnosci
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez Ania69 » 7 kwi 2010, 17:18

ktorej generacji masz instalacje.Jesli niema innych objawow to nie jest raczej parownik.Skad ta cena za regeneneracje co to za firma .za regeneracje lowato zaplacilem 80zl.Sprawdz szczelnosc,moze masz za bogata mieszanke,i nie przepala.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez drzwifrontowe » 7 kwi 2010, 17:48

No mam 2 gen, nie było nic grzebane w ostatnich 1500km, tak nagle po trochu coraz bardziej, kurde cena 300zl treoche mnie zszokowała ale cóz:P oby nie to, dodam że jak staje na światłach to najmocniej, wydaje mi się że troche to normalne ale zaczyna dośc intensywnie:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 10:17
Posty: 168
Auto: 323c BA 1.3

Postprzez Ania69 » 7 kwi 2010, 18:21

Spalanie nie wzroslo wszystko jest jak bylo.Jesli niema innych oznak to szukalbym nieszczelnosci chyba ze silnik ,masz cieniutki
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez drzwifrontowe » 7 kwi 2010, 19:09

no jakoś spadku nie zobaczyłem, zawsze dużo paliła gazu. Ania69 proszę Cie nie strasz haha !! bez takich wypowiedzi hehe :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 10:17
Posty: 168
Auto: 323c BA 1.3

Postprzez drzwifrontowe » 29 kwi 2010, 18:45

Wszystko sie wyjaśniło, mała nieszczelność na dwururce powodowała złe zawirowania powietrza stąd smurd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 10:17
Posty: 168
Auto: 323c BA 1.3

Postprzez Ania_TM » 29 lip 2010, 09:50

odświeżę temat :)
wczoraj jechałam na pełnej butli i na pełnym obłożeniu i po raz 1 poczułam gaz w kabinie.
instalacja 2 gen. również.
wiem,że mam sparciały wężyk , od silnika krokowego od gazu, więc chyba tam jest nieszczelność. <oczy>


ale sprawdzę inne wskazówki podane ;)
ogółem, to się zmartwiłam zaistniałą sytuacją <zawstydzony>
Ania_TM
 

Postprzez roberto81 » 9 sie 2010, 20:36

Hej! Najlepszy sposób na sprawdzenie nieszczelności gazu to posmarować przewody mieszanką wody z ludwikiem. Jak będą szły bulki to tam coś się dzieje ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 21:56
Posty: 122
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.

Postprzez desp » 3 wrz 2010, 22:10

Jak nieszczelność jest niewielka, to można niezauważyć na wolnych obrotach. Dopiero pod obciążeniem może walić gazem. Najlepiej jest odłączać węze i sprawdzać ciśnieniowo – mikroszczeliny dla gazu to nie problem, a każdego dnia pali się kilka zagazowanych aut w Polsce, więc nie ma co ryzykować.
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez Ania_TM » 11 wrz 2010, 17:36

twój post przekonał mnie do tego,żeby sprawdzić profesjonalnie na jakiejś stacji :)
dam znać co i jak <spoko>
jeździ na gazie naprawdę ok, spala mało, nie muli :>

tylko ten jeden raz.. ale jeden raz wystarczy jak dla mnie, nie lubię śmigać na gazie , kwestia bezpieczeństwa właśnie <zawstydzony>
Ania_TM
 

Postprzez marcinek84 » 4 lis 2010, 22:41

U mnie uciekał gaz przy parowniku koło kolanka wychodzącego do miksera. Tzn. o ring nie trzymał i przy staniu na światłach było czuć jak zaciąga spod maski. Wydatek 3zł a nie śmierdzi.
Moje byłe cztery koła:
http://www.fotosik.pl/u/marcinek0584/album/672546
Ps. sprzedam kilka części z BBtki (tłumiki, nagrzewnicę, szyberdach, lampy tylne, tylną kanciastą blędę z klapy).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 13:07
Posty: 39
Skąd: Piaski k/Lublina
Auto: sprzedana '91 BG 323GT+LPG BLOS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy LPG