Różne, dziwne odgłosy spod maski.
Mam kilka typów o których pisałem powyżej ale na razie skupie sie na radach kolegi Pioteq25 który twierdzi że to przez tzw "spalanie stukowe"....należy właściwie wyregulować zapłon(10 stopni) i zalać paliwo o większej liczbie oktanowej......zalałem dziś verwe98 i bez zmian
cierkaw jestem co przyniesie regulacja zapłonu.....o wynikach regulacji napisze niebawem.
- Od: 25 lut 2010, 15:58
- Posty: 34
- Skąd: dolnyslask
- Auto: 323F 1.5 BA
ok napisz wszyscy napewno sa ciekawi:)i ja rowniez,Pozdro
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
MatiaS89 same paliwo nie pomoże jak masz mocniej przestawiony zapłon. Verva 98 ma tak na prawdę 95 oktanów
Dość ciężko namierzyć te dwa znaki na kole pasowym i trzeba mieć cierpliwość
Są to bardzo małe nacięcia po zewnętrznej stronie koła – jedno na 0, a drugie ustawiamy na 10. Zapłon powinno się sprawdzać zawsze po wymianie rozrządu, bo nawet lekko wyciągnięty pasek ma na to wpływ.

sadze ze to nie o to chodzi dzis poszedlem zapalilem mijania drogowe i ogrzewanie szyby tylnej posluchalem alternatora ladnie gwizdze jak w wiekszosci mazd ale i tez wydobywal sie z niego ten rzezacy dzwiek wsuchajcie sie czy u was tez on nie robi tej roboty
bo cos nie wierze ze to moze byc lancuszek nie wykluczam tego ale tez zauwazylem ze na zimnym slychac jakies klekotanie albo raczej pukanie i tez nie wiem co to jak sie troszke rozgrzeje to tego nie ma:)skomplikowane te efki bardzo dobre auta ale jak zaskocza jakas [tiiit] to niewiadomo o co chodzi:)
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
no i dodam jeszcze ze przy takim obciazeniu strasznie obroty zjerzdzaja jak dodam gazu i puszcze i to do tego stopnia ze calym silnikiem telepie
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
dzieki za podpowiedz sprawdze to:)ale teraz wrocilem z trasy silnik rozgrzany i chyba sie mylilem co do tego ze to alternator najbardziej slychac jak sie przystawi ucho jak jest ta poducha od silnika z lewej strony tam gdzie rozrzad i alternator o ta strone mi chodzi ale watpie zeby to byla od poduchy po prostu moze w tym miejscu sie najbardziej dzwiek kumuluje ale czy to tez lancuszek??jak mozna sie do niego dostac mozna zdjac ta oslone i odpalic silnik??
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
Zgodnie z obietnicą przedstawiam wyniki regulacji zapłonu w mojej 323F BA jako ewentualną przyczynę rzępolenia i dzwonienia silnika w przedziale mniej więcej 2300 a 3000 obr/min........a wiec owa regulacja za pomocą lampy stroboskopowej nie przyniosła pożądanego efektu a wiec to nie spalanie stukowe jest przyczyną bo najwyraźniej u mnie to zjawisko stety a może niestety nie występuje..
jedyną korzyść jest taka że mam teraz prawidłowo wyregulowany zapłon, chociaż tyle dobrego he
Więc szukam dalej przyczyny..... 
jedyną korzyść jest taka że mam teraz prawidłowo wyregulowany zapłon, chociaż tyle dobrego he
- Od: 25 lut 2010, 15:58
- Posty: 34
- Skąd: dolnyslask
- Auto: 323F 1.5 BA
ale cos sie poprawilo po tej regulacji??praca silnika moc itp??
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
a czy jak miales wlaczone mijania drogowe i tylna szybe to spadaly ci obroty tak ze calym autem trzeslo??
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
a moze ja ma ta zworke wlozona i chodzi na trybie serwisowym??gdzie ta zworka jest??
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
Nie nie...."zworka" to zwarcie lub zmostkowanie za pomocą drucika w kości diagnostycznej (taka mała plastikowa puszeczka tuż obok skrzynki z bezpiecznikami pod maską), dwóch pinów-GND i TEN. Zworke robi sie w celu zresetowania komputera.....należy tak zrobić przed przystąpieniem do regulacji zapłonu....potem sie ten owy drucik wyciąga.
- Od: 25 lut 2010, 15:58
- Posty: 34
- Skąd: dolnyslask
- Auto: 323F 1.5 BA
aha czyli jak nie ustawiam zaplonu to nie moge tego resetowac??slyszalem ze te obroty moga spadac od jakichs bledow w komputerze spowodowanych wyjeciem akumulatora czy moze tak byc??
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
jesli to pompa wody bo tak moze byc to dlaczego sie odzywa dopiero na rozgrzanym silniku
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
Myślę że możesz bo takie zresetowanie komputera powinno pomóc jeśli masz jakieś błędy.....ale nie dam sobie ręki odciąć że tak faktycznie się stanie bo mam za małą wiedzę na ten temat...
Ale raczej taka zworka na tych dwóch pinach nie zaszkodzi;)
Ja pompy wodnej nie biore pod uwagę bo już ją osłuchałem dla pewności....

Ja pompy wodnej nie biore pod uwagę bo już ją osłuchałem dla pewności....
- Od: 25 lut 2010, 15:58
- Posty: 34
- Skąd: dolnyslask
- Auto: 323F 1.5 BA
czyli pompa wody nie??a ktore to zworki pisze to gdzies??
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
Jeżeli na rozgrzanym, to jeszcze warto sprawdzić ten luz zaworowy, bo zwiększa się dużo z rozgrzaniem silnika. W Z5 zauważyłem tendencję do powiększania się luzu na zaworach wydechowych i zmniejszania na ssących. O ile za mały luz nie jest słyszalny (choć bardzo szkodliwy), to duży luz już słychać charakterystycznym dźwiękiem.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości