Mazda3 (BL) – Wrażenia i opinie
Od 5 dni jestem szczęśliwym posiadaczem nowej 3. 1.6benz. Subiektywne wrażenia są rzeczywiście takie jakby samochód przyśpieszał dużo lepej niż katalogowe. 12.2s Mój poprzedni samochód miał 144km. I setke osiągał w nieco ponad 9 sekund. Nie odnosze jednak wrażenia a żeby moja nowa mazda była w porównaniu z tym samochodem aż taka mułowata. Gdyby nie Jazda testowa 3 1.6benz , a tylko suche dane katalogowe pewnie bym się na ten samochód nie zdecydował. Z założena chciałem kupić 1-2 letniego sedana 2.0 benz.poprzedniej generacji bo bardzo mi się ten samochód podobał, jednak znalezienie wogóle takiego egzemparza nie mówiąc o jakiś większych wymaganiach jest niemal niemożliwe. Dodatkowo do nowego modelu przekonało mnie przypadkowe zestawienie dwóch generacji obok siebie na parkingu. I co by nie mówić – poprzednia generacja w sedanie jest bardzo ładna ,to jednak gdy stanie obok niej nowa 3 to ta starsza blednie i widać po poprzedniej generacji niestety już swoje lata.
Mam hatchbacka białą perłe na alu 17. Wygląda rewelacyjnie.
minusy na pierwsze oko to kompletnie czarne boczki drzwi z tworzywa średniej jakości. ( na szczęście można dokupić srebne ringi na głośniki i w takim samym kolorze nakładki na uchwyty ) które troche poprawią odbiór tych boczków. Druga sprawa to fajnie gdyby maska silnika była otwierana na teleskopach. Może troche przesadzam z wymaganiami , ale w poprzednim samochodzie tak miałem i brudzenie rąk jakimś prętem kojarzy mi się już z anachronizmem. Ogólnie za niecałe 70 tyś. trudno o równie dobrze wyglądający samochód z takim wyposażeniem , posiadający jeszcze jedną istotną zalete w postaci plakietki made in Japan. co daje nadzieje na długie bezproblemowe użytkowanie.
Pozdrawiam. csscss
Mam hatchbacka białą perłe na alu 17. Wygląda rewelacyjnie.
minusy na pierwsze oko to kompletnie czarne boczki drzwi z tworzywa średniej jakości. ( na szczęście można dokupić srebne ringi na głośniki i w takim samym kolorze nakładki na uchwyty ) które troche poprawią odbiór tych boczków. Druga sprawa to fajnie gdyby maska silnika była otwierana na teleskopach. Może troche przesadzam z wymaganiami , ale w poprzednim samochodzie tak miałem i brudzenie rąk jakimś prętem kojarzy mi się już z anachronizmem. Ogólnie za niecałe 70 tyś. trudno o równie dobrze wyglądający samochód z takim wyposażeniem , posiadający jeszcze jedną istotną zalete w postaci plakietki made in Japan. co daje nadzieje na długie bezproblemowe użytkowanie.
Pozdrawiam. csscss
- Od: 18 kwi 2010, 19:46
- Posty: 15
- Auto: mazda 3 1.6 benz elegance
Witam wielkich tego forum jestem tu nowy i mam pytanko odnosnie mazdy 3 w dizelku,chodzi o to ze chce zamowic mazde w wersji technology i chcialbym wiedziec czy czyms sie rozni silnik ktory jest tam montowany od tych ktore wystepuja w peugotach i fordach fokusach tzn.czy jest on comon rail i rozrzad jest na lancuchu czy pasku.Jezdzilem nowym peugotem i fordem wlasnie z tym silnikiem i wedlug mnie maja troche inna charakterystyke pracy(dynamika i halas),mazda jeszcze nie jezdzilem bo diler bedzie mial ja na placu za dwa tygodnie tak wiec jak narazie nie mam odniesienia w stosunku co do pozostalych dwoch aut.Bede wdzieczny za jakiekolwiek informacje.
-
Struś Pędziwiatr
Struś Pędziwiatr napisał(a):Witam wielkich tego forum jestem tu nowy i mam pytanko odnosnie mazdy 3 w dizelku,chodzi o to ze chce zamowic mazde w wersji technology i chcialbym wiedziec czy czyms sie rozni silnik ktory jest tam montowany od tych ktore wystepuja w peugotach i fordach fokusach tzn.czy jest on comon rail i rozrzad jest na lancuchu czy pasku.Jezdzilem nowym peugotem i fordem wlasnie z tym silnikiem i wedlug mnie maja troche inna charakterystyke pracy(dynamika i halas),mazda jeszcze nie jezdzilem bo diler bedzie mial ja na placu za dwa tygodnie tak wiec jak narazie nie mam odniesienia w stosunku co do pozostalych dwoch aut.Bede wdzieczny za jakiekolwiek informacje.
Witaj,
To są te same silniki.
Common rail. rozrząd jest na pasku.
Jak odbędziesz jazdę Mazdą to napisz o wrażeniach

Jezdzilem mazda i fokusem z tym samym silnikiem i powiem ze fokus w wypsazeniu (wersja platinum)do mazdy w wersji technology wypadl baaaaardzo blado,ale mam inna zagwozdke poziewaz w mazdzie i fokusie sa te same silniki to fokus chodzil glosniej i byl jakby troche mniej dynamiczny od mazdy no i druga sprawa dreczy mnie ten brak szostego biegu nie wiem jak ten silnik bedzie sobie radzil na dluzszych dystanasach przelotowych plus predkosci zedu 160-170 km/h.Wiem ze na forach o peugotach ludzie dosyc narzekaja na te silniki a wszczgolnosci na fap chodzi o plyn do uzupelniania (koszty dolewek i cala z nim obsluga).Jezdzilem rowniez nowa 6 2.2 163 kuce no i ten samochod to juz inna liga (dynamika i kofort),sam jezdze peugotem 407 ale w benzynie i on w porownaniu do mazdy jesli chodzi o jakosc wykonanie i komfort to wypada baaaaaardzo blado,niestety ja mieszkam w Danii i utrzymanie takiej 6 walilo by mnie duzo po kasie chodzi o ubezpieczenie i podatek srodowiskowy dlatego ogladam 3 w sedanie poniewaz koszty utrzymania jej tutaj sa o ponad polowe mniejsze a po zatym dla moich potrzeb wystarzcy mi w zupelnosci,wygladem tez daleko nie odbiega od wiekszej siostry Madzi.
-
Struś Pędziwiatr
Wnętrze Focusa mi nie leży, więc odpadł w przedbiegach
Jeśli jest głośniejszy – to być może kwestia gorszego wyciszenia auta, zaś co do odczuwalnej gorszej dynamiki to np. różnica masy albo/i zestopniowanie skrzyni może mieć wpływ. Szkoda, że „trójka” nie ma w tej wersji „szóstki” – pewno odczujesz to w jakimś stopniu w trasie na spalaniu i hałasie – wiadomo wyższe obroty silnika. Ja bym Diesla nie brał, ale jeśli Ci się opłaca lub lubisz to ok. 

Diesla chce kupic z powodow ekonomicznych,dojezdzam codziennie do pracy ok.30km.po drodze szybkiego ruchu,zadnych korkow i swiatel a i roznica w cenie paliwa jest znaczna PB kosztuje ok.12 koron a ON 9.5 korony.Jezdze tez pare razy w roku do polski i tutez beda spore oszczednosci,kwestia zakupu to tylko przekonanie sie do tego silnika poniwaz inni producenci juz dawno odeszli od zbiornikow na plyn fap i teraz kupuje sie olej z dotakiem tego badziewia,no ale wezme autko na pare godzin to moze przekonam sie do konca co do slusznosci jego zakupu.
-
Struś Pędziwiatr
Struś Pędziwiatr napisał(a):Diesla chce kupic z powodow ekonomicznych,dojezdzam codziennie do pracy ok.30km.po drodze szybkiego ruchu,zadnych korkow i swiatel a i roznica w cenie paliwa jest znaczna PB kosztuje ok.12 koron a ON 9.5 korony.Jezdze tez pare razy w roku do polski i tutez beda spore oszczednosci,kwestia zakupu to tylko przekonanie sie do tego silnika poniwaz inni producenci juz dawno odeszli od zbiornikow na plyn fap i teraz kupuje sie olej z dotakiem tego badziewia,no ale wezme autko na pare godzin to moze przekonam sie do konca co do slusznosci jego zakupu.
A to zmienia postać rzeczy
FAP-em bym się aż tak nie martwił, bo przy takich jak opisujesz warunkach nie powinno być z nim problemów.
Jasne, jak możesz to weź autko na dłużej i potestuj.

a ja zmienię trochę temat na: rura wydechowa.
Moja standardowa mi się nie podobała, bo była baaardzo standardowa i nie pasowała do samochodu. Kupiłem końcówke wydechu chromowaną "z dyfuzorem" (
http://www.allegro.pl/item997104499_koncowka_ulter_n1_90rs_nowa.html – ta ale o mniejsze średnicy, bo tak duża to tochę "wiochą zajeżdża"
). Dyfuzor to pic na wodę (słychać minimalną różnicę) – ale całość wygląda znacznie lepiej. Fotki wkrótce zamieszczę.
Ktoś jeszcze się podjął podobnego zabiegu?
PS. Zaznaczę, że nie zrobiłem tego aby poprawić dźwięk, czy wydajność itp (bo na pewno ktoś się przyczepi) ale tylko po to aby lepiej wyglądało...
Moja standardowa mi się nie podobała, bo była baaardzo standardowa i nie pasowała do samochodu. Kupiłem końcówke wydechu chromowaną "z dyfuzorem" (

Ktoś jeszcze się podjął podobnego zabiegu?
PS. Zaznaczę, że nie zrobiłem tego aby poprawić dźwięk, czy wydajność itp (bo na pewno ktoś się przyczepi) ale tylko po to aby lepiej wyglądało...

- Od: 15 mar 2010, 00:25
- Posty: 93
- Auto: M3 BL Excl+
wedle specyfikacji wchodzi do baku 55l –> natomiast gdy wyjechałem z salonu i od razu na stację (bo podobno opary były) to weszło mi zaledwie 45l.
Tak samo komputer pokładowy pokazywał, że już niewiele przejadę.
To samo gdy ostatnio tankowałem, pokazuje, że bak pusty i weszło 43l.
To w końcu bak ma 45 czy 55l pojemności?
Tak samo komputer pokładowy pokazywał, że już niewiele przejadę.
To samo gdy ostatnio tankowałem, pokazuje, że bak pusty i weszło 43l.
To w końcu bak ma 45 czy 55l pojemności?

- Od: 15 mar 2010, 00:25
- Posty: 93
- Auto: M3 BL Excl+
Zbiornik ma 55 L a rozwiązanie zagadki znajdziesz tu:
http://www.autoporadnik.pl/tajemnice-te ... –?page=0,0
Od siebie dodam jeszcze, że nie jest zalecane przez producentów (również przez Mazdę) jeżdżenie na niskim poziomie paliwa – mówi o tym nawet instrukcja, aby utrzymywać go powyżej 1/4 objętości całego zbiornika.
W temacie chromowanej końcówki tłumika to jeśli kogoś by to interesowało, w wersji sport jest fabryczna i ma średnicę ok. 76 mm. Natomiast dedykowany a znajdujący się w akcesoriach sportowy tłumik Sebring-a wieńczy 84 mm końcówka.
http://www.autoporadnik.pl/tajemnice-te ... –?page=0,0
Od siebie dodam jeszcze, że nie jest zalecane przez producentów (również przez Mazdę) jeżdżenie na niskim poziomie paliwa – mówi o tym nawet instrukcja, aby utrzymywać go powyżej 1/4 objętości całego zbiornika.
W temacie chromowanej końcówki tłumika to jeśli kogoś by to interesowało, w wersji sport jest fabryczna i ma średnicę ok. 76 mm. Natomiast dedykowany a znajdujący się w akcesoriach sportowy tłumik Sebring-a wieńczy 84 mm końcówka.

pluck napisał(a):a ja zmienię trochę temat na: rura wydechowa.
Moja standardowa mi się nie podobała, bo była baaardzo standardowa i nie pasowała do samochodu. Kupiłem końcówke wydechu chromowaną "z dyfuzorem" (http://www.allegro.pl/item997104499_koncowka_ulter_n1_90rs_nowa.html – ta ale o mniejsze średnicy, bo tak duża to tochę "wiochą zajeżdża"
). Dyfuzor to pic na wodę (słychać minimalną różnicę) – ale całość wygląda znacznie lepiej. Fotki wkrótce zamieszczę.
Ktoś jeszcze się podjął podobnego zabiegu?
PS. Zaznaczę, że nie zrobiłem tego aby poprawić dźwięk, czy wydajność itp (bo na pewno ktoś się przyczepi) ale tylko po to aby lepiej wyglądało...
a tutaj obiecane zdjęcia:
http://img13.imageshack.us/img13/4936/dsc0586w.jpg
http://img191.imageshack.us/img191/4034/dsc0585h.jpg

- Od: 15 mar 2010, 00:25
- Posty: 93
- Auto: M3 BL Excl+
W temacie chromowanej końcówki tłumika to jeśli kogoś by to interesowało, w wersji sport jest fabryczna i ma średnicę ok. 76 mm. Natomiast dedykowany a znajdujący się w akcesoriach sportowy tłumik Sebring-a wieńczy 84 mm końcówka.
W 2.0 Excl + również jest fabryczna chromowana w standardzie. Co prawda nie piszą o niej w specyfikacji ale jest
- Od: 17 mar 2010, 20:41
- Posty: 13
- Auto: M3 BL excl+ 2.0
Witam wszystkich zgromadzonych. Mnie rowniez irytuje ta "rurak" zwana tlumikiem w moim sedanie BL. Pomysl z zamontowaniem koncowki znalazlem na tym forum, i bardzo fajnie to wyglada. Tylko chcialbym zobaczyc jak to jeszcze wyglada z profilu bocznego, z ujeciem kolo i zderzak. Chce zobaczyc czy bardzo sie rzuca w oczy to ze jest to dolozona koncowka. Jesli mozna bylo by zrobic pare takich fotek i wrzucic je na forum, bylbym bardzo "dźwięczny" 
- Od: 26 kwi 2010, 03:40
- Posty: 10
- Skąd: Chicago/Tarnów
- Auto: '10 Mazda 3
Dla zainteresowanych. W silniku 1.6 benzyna średnica końcowego odcinka rury wylotowej ma 5,5 cm. Jeśli ktoś nie jest zwolennikiem tuningu i montowania komina pod zderzakiem, ale też nie leży mu co tu mówić kiepski widok rurki jaki dostajemy w standardzie , to polecam końcówke ULTER NX01. Średnica montarzowa 5,5cm. Średnica całkowica 6cm. Pasuje idealnie i wygląd zecydowanie bardziej dostojny. Na allegro były ostatnio po 35 zł. ( mimo dość niskiej ceny jest to naprawde porządny produkt, szybki montarz – imbus) Mi jedynie nie podoba się wyrzeżbiony napis Ulter, ale wystarczy śrube montarzową dać od góry i wtedy napis widać jedynie na podnośniku, a i samej śruby nie widać.
Ostatnio edytowano 28 kwi 2010, 22:14 przez csscss, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 18 kwi 2010, 19:46
- Posty: 15
- Auto: mazda 3 1.6 benz elegance
no masz dwie opcje:
– odciąć kawałek rury i przyspawać nową końcówkę
– kupić nakładkę na rurę (przykręca się 2-3 śrubki)
Podobno lubią kraść te końcówki, więc ja swoją przyspawałem. Oprócz tego jeśli masz przyspawaną to sporo końcówek ma tzw "dyfuzor" wydający lekko pyrkający ;–) dźwięk.
– odciąć kawałek rury i przyspawać nową końcówkę
– kupić nakładkę na rurę (przykręca się 2-3 śrubki)
Podobno lubią kraść te końcówki, więc ja swoją przyspawałem. Oprócz tego jeśli masz przyspawaną to sporo końcówek ma tzw "dyfuzor" wydający lekko pyrkający ;–) dźwięk.

- Od: 15 mar 2010, 00:25
- Posty: 93
- Auto: M3 BL Excl+
Odgrzeję nieco ten temat, bo... zrobiłem "to". Na 3/4 baku (potem wypadło mi tankowanie) zjechałem do 7.9...ZOOMik napisał(a):Jak dla mnie to palisz za mało, nawet jak na eco driving, ale oczywiście przyjmijmy, że można, bo przecież nikt z nas nie będzie tego weryfikował razem z Tobą. Za to na pewno będziesz inspiracją i natchnieniem dla pozostałych użytkowników do prób "jazdy o kropelce"![]()
Nie chciałbym „podcinać skrzydeł”, ale raporty usera „jk_cz” ze Spritmonitor, abstrahując od rzetelności, i tak dotyczą spalania na obszarze (trasa/miasto/autostrada), a przypomnę, że nas interesuje tylko samo miasto, więc chociażby z tego powodu nie jest to dobry przykład. Gdy zajrzeć w statystyki pozostałych użytkowników, którzy podają spalanie wyłącznie w mieście to już nie jest tak różowo, ale za to znacznie bliżej realiów.

Przyczyna i skutek to iluzje słabego umysłu
Jacek Dukaj – Lód
Jacek Dukaj – Lód
- Od: 18 sty 2010, 12:00
- Posty: 16
- Skąd: Sandheim am Teichstrom
- Auto: Mazda 3 (BL)
2.0 DISI i-stop
Exclusive Plus
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości