przełożenia skrzyni biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez timmy666 » 22 kwi 2010, 14:16

Grzyby napisał(a):Powodzenia w kręceniu na najwyższym biegu do czerwonego.
Jak Ci się uda na drodze – stawiam pełny zbiornik :P

P.S. Liczniki też przekłamują :P
O wpływie innych czynników na wskazania prędkościomierza nie wspominam. Nie warto. Zresztą nie w tym temacie.


Było jeszcze pól tysiąca do czerwonego normalnie że na piątce nie wejdę na czerwone bo się nie da ,ale jeszcze zbliżyć nieco by dało rade bo czułem jeszcze delikatnie ,że idzie ale już wtedy zacząłem puszczać gaz bo mi było Madzi po prostu szkoda ;).
Nie stwierdziłem ,że liczniki nie przekłamują więc na pewno nie było 215 bo było tylko licznikowe ,ale nie przekłamują zaraz 20km/h :D od 5 do 10 max zazwyczaj chyba ,że właśnie inne czynniki typu średnica felg etc. więc tak czy siak leci więcej niż katalogowo. Tak samo wcześniej jeździłem C220D jeszcze nie CDI tylko sam dieselek katalogowo pisało 185 ,a co się okazało ,że dobiłem nim do 200 :D licznikowego z ogromnym bólem ,ale dał radę i tam było ok 4,9k rpm więc zbliżyć się da radę do 5000 tyle ,że szkoda silnika ale raz czy dwa sprawdzić można.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2010, 12:12
Posty: 63
Skąd: Ostrołęka/Okolice
Auto: M6 GY 2.0 MZR-CD 2003 r.

Postprzez koluk » 22 kwi 2010, 20:22

OK, sprawdziłem i tak:
na biegu jałowym Madzia kręci ok. 5.500 obr/min
na dwójce ok. 5.200 obr/min. i jedzie ok. 85km/h
na trójce ok. 5200 obr/min. i jedzie ponad 115km/h
czwórki niestety nie sprawdzałem (nie miałem gdzie :| )
na piątce dla przypomnienia ok. 4000obr/min przy maksymalnej obecnie prędkości 185km/h

Te 4000 i 185 to chyba trochę mało, no nie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2009, 12:59
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0CiTD

Postprzez timmy666 » 22 kwi 2010, 22:05

koluk napisał(a):OK, sprawdziłem i tak:
na biegu jałowym Madzia kręci ok. 5.500 obr/min
na dwójce ok. 5.200 obr/min. i jedzie ok. 85km/h
na trójce ok. 5200 obr/min. i jedzie ponad 115km/h
czwórki niestety nie sprawdzałem (nie miałem gdzie :| )
na piątce dla przypomnienia ok. 4000obr/min przy maksymalnej obecnie prędkości 185km/h

Te 4000 i 185 to chyba trochę mało, no nie?


Mało mało i co nie chce iść więcej ? moja jak pisałem 4500 obr/min było i 215 na budziku. Ja bym się zaczął zastanawiać na Twoim miejscu co jest grane. Może poszukaj na forum pewnie był taki temat i będzie tam rozwiązanie bo moim zdaniem u Ciebie jest problem
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2010, 12:12
Posty: 63
Skąd: Ostrołęka/Okolice
Auto: M6 GY 2.0 MZR-CD 2003 r.

Postprzez Grzyby » 23 kwi 2010, 08:12

ale nie przekłamują zaraz 20km/

Licznik może przekłamywać do 10% (zawsze zawyża).
Policz sobie ile to jest przy 50km/h a ile przy 200 :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez timmy666 » 23 kwi 2010, 08:45

Grzyby napisał(a):
ale nie przekłamują zaraz 20km/

Licznik może przekłamywać do 10% (zawsze zawyża).
Policz sobie ile to jest przy 50km/h a ile przy 200 :)


No najlepiej jest sprawdzić na GPS'ie i chyba będę musiał chociaż w poprzednim mercedesie jak było 200 na budziku to GPS podawał 193km/h więc tylko 7 zawyżał zobaczymy jak to będzie z Mazdką ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2010, 12:12
Posty: 63
Skąd: Ostrołęka/Okolice
Auto: M6 GY 2.0 MZR-CD 2003 r.

Postprzez Myjk » 23 kwi 2010, 09:40

Grzyby napisał(a):Licznik może przekłamywać do 10% (zawsze zawyża).

Może i może, ale u mnie przekłamuje 4-5% w stosunku do prędkości pokazywanej przez GPS.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Grzyby » 23 kwi 2010, 09:41

Pytanie jaka jest wiarugodność wskazań GPS :P

Dobra. Koniec OT
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Myjk » 23 kwi 2010, 09:45

OK :P Jak dla mnie, to nadal wygląda na zaczątek padającego sprzęgła.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez koluk » 23 kwi 2010, 10:05

Początek?
To kiedy sie spodziewac nastepnej fazy tego etapu? ;)
Jak ewentualnie ustrzec sie przed szybkim zuzywaniem sie tego elementu?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2009, 12:59
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0CiTD

Postprzez Grzyby » 23 kwi 2010, 10:16

Nie jeździć :P
To normalny element eksploatacyjny. Zużywa się i tyle.
Dla mnie to nie wygląda na sprzęgło. Kwestia sprawdzenia filtra pow., innego paliwa itp. itd.
Gdybać można do tzw. usranej śmierci.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Myjk » 23 kwi 2010, 10:19

W sumie, przecież się nie wkręca wyżej, czyli sprzęgło trzyma... pomroczność jasna. ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Grzyby » 23 kwi 2010, 10:38

Sprzęgło ślizgałoby się bardziej na niskich biegach. A tu masz odwrotnie. Na 2 i 3 kręci do 5200 i po prędkościach widać że nie ślizga.
pojasność ciemna :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez timmy666 » 23 kwi 2010, 10:39

Myjk napisał(a):W sumie, przecież się nie wkręca wyżej, czyli sprzęgło trzyma... pomroczność jasna. ;)


Albo nie ma po prostu mocy może filtry ,albo coś innego nie wiem mechanikiem nie jestem i Mazdę też mam od niedawna :) więc niechce wprowadzać nikogo w błąd ,ale powinien gdzieś podjechać gdzie się znają na Mazdach i niech sprawdzą bo co jak wymieni sprzęgło a problem zostanie ? to tylko sporo kasy wyłoży na darmo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2010, 12:12
Posty: 63
Skąd: Ostrołęka/Okolice
Auto: M6 GY 2.0 MZR-CD 2003 r.

Postprzez koluk » 23 kwi 2010, 11:34

Filtry powiadacie?
Powietrza mam czyściutki a jeśli chodzi o filtra paliwa – hmmm... ostatnio zalałem Forte więc mógł się nieco zabrudzić.

No ale tak czy inaczej: na nizszych biegach kreci dobrze...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2009, 12:59
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0CiTD

Postprzez Grzyby » 23 kwi 2010, 11:39

na nizszych biegach kreci dobrze...

I właśnie to moim zdaniem wyklucza sprzęgło.

Ciśnienie w oponach ok?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Myjk » 23 kwi 2010, 11:49

Grzyby napisał(a):Sprzęgło ślizgałoby się bardziej na niskich biegach. A tu masz odwrotnie. Na 2 i 3 kręci do 5200 i po prędkościach widać że nie ślizga.
pojasność ciemna :P

No tak, właśnie tak napisałem na przeciw swojej poprzedniej tezie.
W ogóle to straszny OT się zrobił z tego :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez kristoferson1 » 23 kwi 2010, 13:07

Jak złożysz lusterka, pojedziesz szybciej <lol>
Paliwo, ciśnienie w oponach i jej rodzaj, filtry, temperatura powietrza, cisnienie atm, kierunek i siła wiejacego wiatru, zmieniona waga auta (moze zapomniales o worku ziemniakow w bagazniku ;) ), zużywana w danym czasie energia (odbiorniki elektr., klima), ułożenie terenu (niezauważalne nawet kilkudziesiecio kilometrowe wzniesienie terenu), rodzaj podłoża (asfalt, beton), dalej.... takie przyziemne rzeczy: stan łożysk, lekkie tarcie klocków ham, naderwana dolna osłona w podwoziu................
Mógłbym tak jeszcze wymieniać przez nastepne kilka minut. To wszystko może mieć mniejsze lub wieksze znaczenie.
W przypadku zmiany predkości max. proszę wybrać jedno z listy, lub kilka opcji z listy.. lub sobie jeszcze coś dopisać <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez timmy666 » 23 kwi 2010, 20:04

koluk napisał(a):OK, sprawdziłem i tak:
na biegu jałowym Madzia kręci ok. 5.500 obr/min
na dwójce ok. 5.200 obr/min. i jedzie ok. 85km/h
na trójce ok. 5200 obr/min. i jedzie ponad 115km/h
czwórki niestety nie sprawdzałem (nie miałem gdzie :| )
na piątce dla przypomnienia ok. 4000obr/min przy maksymalnej obecnie prędkości 185km/h

Te 4000 i 185 to chyba trochę mało, no nie?


co jeszcze do tego to mi dzisiaj poszła 180km/h na czwórce więc prawie tyle co Tobie na 5-tce radziłbym szybko udać się na Twoim miejscu do jakiegoś warsztatu :).

Grzyby napisał(a):Pytanie jaka jest wiarugodność wskazań GPS :P

Dobra. Koniec OT


A co do prędkości moja przy 180 na GPsi'e wskazywała 174 więc przekłamała tylko 6 jeżeli wierzyć w wiarygodność GPs'u ,a myślę że wiarygodny wynik bo kiedyś tak mi świta zatrzymała mnie policja jak miałem na budziki 90 w terenie zabudowanym ,a u nich było 83 chyba albo 84 i GPS też wskazywał jak jeździłem potem te 6 – 7 km/h przekłamania ,a to jeszcze było poprzednim mesiem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2010, 12:12
Posty: 63
Skąd: Ostrołęka/Okolice
Auto: M6 GY 2.0 MZR-CD 2003 r.

Postprzez koluk » 2 maja 2010, 12:05

Witam,
powracam do postu.
Pewien mechanik zasugerował, że w moim przypadku (brak mocy w górnym zakresie prędkości) przyczyną problemu może być padająca turbina :(
Zgadzacie się z tą opinią?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2009, 12:59
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0CiTD

Postprzez koluk » 24 lip 2011, 20:32

Witam,

Wracam do tematu braku mocy po nieco dłuższym czasie.
W moim przypadku przeczyna okazała się dziecinnie prosta... Otóż, przyczyną braku mocy przy wyższych prękościach okazal się brudny i zapchany kurzem filtr powietrza. <lol>
Teraz po jego wymianie Madzia śmiga aż miło.
Widzicie? Proste rozwiązanie ni wiadomo jak wielkiego (wydawałoby się) problemu <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2009, 12:59
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0CiTD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6