Co można sądzić o takim zachowaniu tarcz podczas hamowania przyprędkości 140-120?
Auto na początku jazdy przy hamowaniu zachowuje sie poprawnie. Kiedy tarcze popracują trochę (w okolicach 120km/h zaczyna coś bić- wychodzi na to, że są to tarcze) Były przetaczane i teraz jest niby lepiej, nawet dużo lepiej, ale przy częstym hamowaniu po jakiś10 minutach czuć lekkie drgania na kierownicy
Dodam, że przy normalnej jeździe auto raczej zbiera standardowe nierówności drogi a bicie pojawia siętylko podczas hamowania przy rozgrzanych tarczach... a może to coś innego?
Pozdr,
KAi
rozgrzane tarcze biją, zimne są ok
Strona 1 z 1
u mnie też da się odczuć. i dokładnie tak samo – jak się je trochę podgrzeje to przestaje być idelanie.
ale czy jest aż tak źle? Pamiętam, że w mojej Hondzie Civic z 2008 jak zaczęło walić, to się wysiedzieć w środku nie dało...
ale czy jest aż tak źle? Pamiętam, że w mojej Hondzie Civic z 2008 jak zaczęło walić, to się wysiedzieć w środku nie dało...
Jakiś czas temu też obserwowałem bicie przy mocniejszym hamowaniu, szczególnie z wyższych prędkości. Ostatnio jakoś nie zauważyłem, więc albo się przyzwyczaiłem, albo nie hamowałem ostatnio wystarczająco mocno, albo przeszło (czytaj: warstwa ścierna na tarczach, pochodząca z klocków, się wyrównała).
Były przetaczane i teraz jest niby lepiej, nawet dużo lepiej, ale przy częstym hamowaniu po jakiś10 minutach czuć lekkie drgania na kierownicy
Teraz proponuje wymiane ( takie sa procedury , najpierw toczenie jak problem wraca producent wymienia na nowe – przerabiałem juz ten temat u siebie przy 20 tys km , mam teraz 36 tys i jest ok jak dotychczas )
Teraz proponuje wymiane ( takie sa procedury , najpierw toczenie jak problem wraca producent wymienia na nowe – przerabiałem juz ten temat u siebie przy 20 tys km , mam teraz 36 tys i jest ok jak dotychczas )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Mam ten sam problem w serwisie mi powiedzieli że tarcze nawet jeżeli są krzywe to niepodlegają wymianie na gwarancji tylko na własny koszt mogę wymienić ! Ma ktoś doświadczenia w tym temacie na gwarancji ma 76.000 km przejechane
Mazda 6 2.0 CD KOMBI
- Od: 4 lis 2009, 02:00
- Posty: 11
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 Exclusive '08
A to ciekawe ..... z tego co wiem tarcze są objete gwarancją , chyba ze cos sie zmieniło ?Sierot@ napisał(a):w serwisie mi powiedzieli że tarcze nawet jeżeli są krzywe to niepodlegają wymianie na gwarancji tylko na własny koszt mogę wymienić !
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Hamulce w tym modelu to masakra. Mam przelatane 66 tyś i już 2 razy tarcze miałem wymieniane wraz z klockami, a teraz mi w serwisie powiedzieli, ze klocki trzeba wymienić. Pierwsza wymiana tarcz i klocków przy 20 tyś, druga wymiana tarcz przy 40 tyś bo się tarcze fioletowe zrobiły a klocki zeszkliły, a teraz klocków nie ma prawie bo się wytarły. Panowie, już się sam zastanawiam o co chodzi. W 3 serwisach byłem i rozkładają ręce mówiąc – widocznie za szybko Pan jeździ – BZDURA!!
Jeździłem wcześniej Hondą Accord 2005r i tam nie było takich problemów.
Jeździłem wcześniej Hondą Accord 2005r i tam nie było takich problemów.
- Od: 9 cze 2008, 14:13
- Posty: 8
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 – 2008
Zidik napisał(a):Mam przelatane 66 tyś i już 2 razy tarcze miałem wymieniane wraz z klockami, a teraz mi w serwisie powiedzieli, ze klocki trzeba wymienić.
Co do wymieniania tarczy i klockow to wg mnie nie mozna jednoznacznie powiedziec co ile sie powinno wymieniac – to zalezy glownie tylko i wylacznie od stylu jazdy, jak ktos paluje na maxa a pozniej hamulce w deche i tak non stop to takim stylem jazdy mozna i kilka razy w roku zmieniac klocki
Sierot@ napisał(a):OOO dzięki za info w takim razie przejadę się jeszcze raz do serwisu.
Witam, z moimi tarczami odwiedziłem włoski autoryzowany serwis i powiedzieli że przy przebiegu 76 tyś nie ma możliwości wymiany na gwarancji i żaden autoryzowany serwis się tego nie podejmie bo mazda nie zwróci kasy. Wróciłem do Polski i wymieniłem tarcze na własny koszt około 700 PLN ale co ciekawe klocki miałem jeszcze w bardzo dobrym stanie ( wymieniałem w grudniu 2009) więc by obniżyć koszty dopasowali klocki szlifując je – bardzo mnie zdziwiło takie stanowisko autoryzowanego serwisu ale jak sie pod tym podpiszą czemu nie
Mazda 6 2.0 CD KOMBI
- Od: 4 lis 2009, 02:00
- Posty: 11
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 Exclusive '08
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6