drżenie drążka zmiany biegów
BadBoy_89 chyba juz Ci pisalem(chyba Tobie) ze to sruba mocujaca ciegno skrzyni z lewarkiem.idziesz na kanal,bierzesz 2 klucze(nie pamietam jakie ale chyba 10 albo 13) i skrecasz.w sumie to sie chyba tuleja nazywa a nie sruba.roboty 2 minuty tylko najgorzej sie zebrac
wtyku moja tez delikatnie drga na wolnych obrotach(co prawda inne auto),obroty masz dobre.moze maja delikatne wachania przez delikatnie zle ustawiony czujnik polozenia przepustnicy(na forum znajdziesz informacje o tym)ale skoro masz takie obroty to ja bym sie nie przejmowal.sprawdz tez ta tuleje lewarka.znajduje sie ona na koncu drazka pod autem.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
wtyku moja tez delikatnie drga na wolnych obrotach(co prawda inne auto),obroty masz dobre.moze maja delikatne wachania przez delikatnie zle ustawiony czujnik polozenia przepustnicy(na forum znajdziesz informacje o tym)ale skoro masz takie obroty to ja bym sie nie przejmowal.sprawdz tez ta tuleje lewarka.znajduje sie ona na koncu drazka pod autem.
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Witam, ja na tym forum jestem pierwszy raz mam 323BJ 1,5 '99 od kilku miesiecy, zrobilem juz wszystko co nie grało (wymiana skraplacza klimy, łożysko w kole, amortyzatory z przodu, przepływomierz) i została mi jeszce taka rzecz jak drżenie drążka zmiany biegów – na wolnych obrotach drży tak że to widać a podczas jazdy amplituda drgań mniejsza ale jak sie trzyma rękę na lewarku no mocno wyczywalna; biegi wchodzą łatwo; jak wyczytałem na forum z wcześniejszych postów to rozumiem ze mogą być jakieś tulejki bądź poduszki pod silnikiem, choć znajomy mechanik mówi że poduszki są ok choć nie wim czy można to tylko tak na oko stwierdzić (a tylko tak to badał). Wkurza mnie to drżenie i coś bym z tym zrobił> Jeśli ktoś ma wiedze w tym temacie to będe wdzieczy za odpowiedź i info. Pozdrawiam Loq
-
loq
Dzieki, fajnie jek bede sie mogl czegos od Ciebie dowiedziec, u mnie w miescie serwis dopiero co uruchomili i jeszcze sie gdzies szkolą ale moze nie bede zmuszony tam jechac. Troche mnie ta moja mazda denerwuje, kupilem i ciągle coś musze robic ; wczesniej miałem mitsubishi colta i to dopiero był trwały i bezawaryjny samochód. pzdr
-
loq
Byłem, patrzyłem, ale narazie robie konserwacje przed zimą bo trochu kwitnie od spodu. Przyglądałem się dźwigni zmiany biegów od spodu i wygląda to tak jakby poduszki gumowe pod lewarkiem były wybite albo coś poluzowało. Jutro już postaram się zobaczyć dokładniej na ten lewarek.
- Od: 25 paź 2009, 15:19
- Posty: 50
- Auto: 323f BJ B3
WitaM!
Mi również drży dźwignia zmiany biegów (323f bj 1,8) ale do tego dochodzi jeszcze mocniejsze szarpnięcie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu , biegi wchodzą bobrze.
I co to może być nie chce jechać do mechan. i bulić.
Mi również drży dźwignia zmiany biegów (323f bj 1,8) ale do tego dochodzi jeszcze mocniejsze szarpnięcie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu , biegi wchodzą bobrze.
I co to może być nie chce jechać do mechan. i bulić.
TYLKO MAZDA POZWOLI CIESZYĆ SIĘ JAZDĄ
- Od: 25 wrz 2009, 08:16
- Posty: 6
- Skąd: Jawor
mariusz-lew napisał(a):WitaM!
Mi również drży dźwignia zmiany biegów (323f bj 1,8) ale do tego dochodzi jeszcze mocniejsze szarpnięcie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu , biegi wchodzą bobrze.
I co to może być nie chce jechać do mechan. i bulić.
Mam identyczny problem i jest to poduszka pod skrzynią.
- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
Witam,
ja już załamuje ręce z drganiami: drga mi drążek na jałowym dosyć mocno, żeby zlikwidować tą przypadłość wymieniłem poduszki, wszystkie oprócz tej od skrzyni biegów, ponieważ jest w bardzo dobrym stanie. Wymieniłem również tulejki i śrubę mocującą skrzynie biegów. Z tego co zauważyłem po wymianie zero efektów poprawy? mechanicy też nic nie mogą poradzić
Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego akurat drążek drga dodam że drga również na biegu do 1200 obrotów
ja już załamuje ręce z drganiami: drga mi drążek na jałowym dosyć mocno, żeby zlikwidować tą przypadłość wymieniłem poduszki, wszystkie oprócz tej od skrzyni biegów, ponieważ jest w bardzo dobrym stanie. Wymieniłem również tulejki i śrubę mocującą skrzynie biegów. Z tego co zauważyłem po wymianie zero efektów poprawy? mechanicy też nic nie mogą poradzić
- Od: 13 kwi 2010, 20:35
- Posty: 13
- Skąd: Gdynia
- Auto: była Mazda 323F DiTD 2.0 98'
jest Citroen Xsara 2.0 HDI 01'
ja z kolei zauważyłem ze im auto bardziej obciążone tym lewarek bardziej stabilny...
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
W ASO Mazda Lublin powiedzieli mi że to normalne bo dźwignia zmiany biegów jest połączona z silnikiem drążkiem i drgania muszą się przenosić i jeśli drążek jak go się dotyka ma wibrację którą sie odczuwa jest oki, ale jeśli ma aż taką wibrację że gołym okiem cały lata na boki to źle. I prawdopodobnie to może być nie poduszka silnika czy skrzyni a cały ten mechanizm drążka zmiany biegów może być wyrobiony i mieć za duże luzy.
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
to norma... mam honde i tez mi lewarek drży.. ogólnie japońce tak mają... ze wyczuwalne są obroty silnika na drążku zmiany biegów.
pozdro!
pozdro!
-
Gallus
Panowie pojechałem do mechanika powiedział ze to zerwana poduszka pod skrzynia biegów powoduje drgania lewarka. Została wymieniona i jakoś wibracja nawet odrobinę odrobinę się zwiększyły ale cóż chyba przyczyna będzie gdzieś indziej możne trzeba tulejki wymienić.
- Od: 20 mar 2010, 10:54
- Posty: 71
- Skąd: Ostrów Wlkp
- Auto: 323F 98 1.5
Mialem ten sam problem latal na prawo i lewo wystarczylo przykrecic nakretke ktorej nie mialem, tylko nakretke samokontrujaca(jak sie znajduje lewarek wchodzimy pod samochod i tam jest taki drazek idzie od skrzyni do lewarka i tu przy lewarku czesto gubia sie nakretki) koszt nowej nakretki to 50gr M8 na klucz 13mm bo oryginalna to 12mm
- Od: 28 wrz 2009, 07:49
- Posty: 39
- Skąd: Koszalin
- Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM
obecne VOLVO V40 2003r 116KM
Witam.
Wszyscy macie te same problemy z lewarkiem pierwszy post drugi, dziesiąty ale mało wystarczających odpowiedzi jakiś fotorelacji. Jest was tylu z tym problemem może by ktoś z was wreszcie zajrzał pod samochód i zrobił parę fotek to coś byśmy pomyśleli ze zdjec.....a nie w kolko pytać o to samo...
Pozdrawiam.
Wszyscy macie te same problemy z lewarkiem pierwszy post drugi, dziesiąty ale mało wystarczających odpowiedzi jakiś fotorelacji. Jest was tylu z tym problemem może by ktoś z was wreszcie zajrzał pod samochód i zrobił parę fotek to coś byśmy pomyśleli ze zdjec.....a nie w kolko pytać o to samo...
Pozdrawiam.
- Od: 29 lis 2009, 12:35
- Posty: 23
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: 323F/1,6/2001 było, jest 3/1.6 HDI/2007 sedan czarny m.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość