Mazda 626 GF – Pukanie podczas skręcania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Ossy » 20 kwi 2010, 16:17

Witam, co mogą oznaczać następujące problemy z Mazdą 626 (model GF, silnik 2.0DITD, rocznik 2001):
podczas manewrów na parkingu, przy skręcaniu kierownicą słychać pukanie?
Ossy
 

Postprzez Radex » 20 kwi 2010, 18:49

przeguby?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Krzychu_W » 20 kwi 2010, 21:27

Radex84 napisał(a):przeguby?


A po co ten znak zapytania, kolego? W zasadzie wszystko jest jasne. Przegub zaczyna się odzywać. Wymiana i po problemie. Przegub to koszt ok 130zł. Do tego robocizna zależna od warsztatu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 15:10
Posty: 36
Skąd: Legionowo k/Warszawy
Auto: Mazda 626 GF '99 Comfort

Postprzez Radex » 20 kwi 2010, 22:08

Krzychu_W napisał(a):
Radex84 napisał(a):przeguby?


A po co ten znak zapytania, kolego? W zasadzie wszystko jest jasne. Przegub zaczyna się odzywać. Wymiana i po problemie. Przegub to koszt ok 130zł. Do tego robocizna zależna od warsztatu.

pytanie retoryczne kolego ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Emliano » 21 kwi 2010, 17:05

Witam

Nie koniecznie muszą być to przeguby, jeśli stukanie występuje przy kręceniu kierownicą auta stojącego, może być to łożyskowanie kolumny McPersona.
Jeśli auto się toczy i podczas skrętu słychać dziwne dźwięki to najprawdopodobnie jest przegub.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2009, 00:07
Posty: 40 (0/1)
Skąd: Giżycko
Auto: 626 GF 98r 2.0 FS 115km sedan

Postprzez EMILS21 » 21 kwi 2010, 17:32

Gdy stuka np. prawy zewnętrzny przegub, to trzeba wymieniać go razem z lewym? Po prostu wymiana parami?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2010, 18:21
Posty: 29
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM '98 Hatchback

Postprzez Radex » 21 kwi 2010, 18:10

raczej para, bedziesz wtedy mial wymieniony komplet i nie bedziesz musial powtarzac operacji za jakis czas...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Riki » 22 kwi 2010, 15:45

Bzdura. Wymieniasz ten który aktualnie padł. Po co wymieniać drugi na zapas? tym bardziej, że w Maździe (przy normalnej eksploatacji...) starczają one na baaardzo długo. Sprawdź tylko czy drugi ma całą osłonę gumową..
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez EMILS21 » 22 kwi 2010, 18:58

Dzięki, za odpowiedzi.
Pozdrawiam. :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2010, 18:21
Posty: 29
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM '98 Hatchback

Postprzez komati » 3 cze 2010, 18:01

Witam.
w mojej 2.0i gf też grają przeguby przy mocnym skręcaniu ruszając z miejsca. Zadzwoniłem do hurtownii, i dostałem strzała: 150 funtów za sztukę!! (mieszkam w Anglii). powiedzieli, że nie ma zamienników, a tyle kosztuje oryginał. poradźcie, czy szukać zamienników, jeżeli tak, to jakiej firmy, i czy kupować same przeguby, czy z półośkami? Czy warto rozejrzeć się za jakimś dawcą na szrocie? Najlepsze jest to, że na szrotach w moich okolicach NIE MA 626 gf/fs 2.0i w ogóle, co chyba dobrze świadczy o naszych samochodach.
PS: świece też kazali kupować tylko DENSO platynowe 15f/sztuka.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 3 cze 2010, 17:40
Posty: 25

Postprzez thy » 4 cze 2010, 07:52

komati napisał(a): Najlepsze jest to, że na szrotach w moich okolicach NIE MA 626 gf/fs 2.0i w ogóle, co chyba dobrze świadczy o naszych samochodach.

To nie tak, że ich nie ma, one po prostu jadą w całości albo cięte na połówki/ćwiartki na lawetach do Polskia <cisza>
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez 997michael » 29 lip 2010, 12:27

To niekoniecznie przegub. U też mnie stukanie pojawia się przy gwałtownym lub maksymalnym skręcie. Wymiana końcówki drążka kierowniczego załatwia sprawę. Ale po wymianie trzeba ustawić jeszcze zbieżność (dodatkowy wydatek).
Zdrowaś Mazdo...
http://www.oszkiel.pl
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2010, 20:56
Posty: 15
Skąd: Suwałki
Auto: 626 GF 2.0 DiTD '00 sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6