Odcięcie pompy paliwa (626 GE FS 92r.)

Postprzez roccomistrz » 18 kwi 2010, 22:56

Witam, chcę sobie zamontować odcięcie pompy paliwa, jako że mam założoną sekwencyjną instalacje gazową (dobrze wyregulowaną) i po pierwsze zbyt szybko znika mi benzyna ze zbiornika (najprawdopodobniej poprzez nietrzymające wtryski bo wycieków nie ma) i po drugie z racji oszczędności pompy. Chciałem się wpiąć pod bezpiecznik od pompy paliwa tylko... gdzie on jest??
I drugie moje pytanie, czy przy wymianie wahaczy tuleje należy posmarować jakimś smarem?
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez noxes » 19 kwi 2010, 17:42

Skoro masz sekwencje to samochód będzie pobierał paliwo, więc nie wiem czy jest w tym jaki kolwiek sens aby odcinać pompę. Jeśli się myle proszę o poprawienie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez wojtek79 » 19 kwi 2010, 18:21

roccomistrz napisał(a):I drugie moje pytanie, czy przy wymianie wahaczy tuleje należy posmarować jakimś smarem?
Pozdrawiam

Nie musisz nic smarowac.
Co do paliwa to ono nie jest pobierane jeżeli auto jeżdzi na gazie jest to nie możliwe jezeli by sie tak działo to auto dusiło by sie i nie dało by sie nim jechac. Jedz do jakiegos gazownika i założy Ci jakiś przekażnik i wtedy jeżeli przełączy się na gaz automatycznie wyłączy się pompka paliwa.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez noxes » 19 kwi 2010, 18:34

No nie może popijać dużo, ale trochę zawsze powinna chyba
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez wojtek79 » 19 kwi 2010, 18:50

Silnik nie powinien pobierac ani kropli jeżeli jest przełączony na gaz.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez noxes » 19 kwi 2010, 19:06

Kłócił się nie będę bo nie mam pewności, napisałem tylko to co mi gazownik kiedyś mówił...
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez roccomistrz » 19 kwi 2010, 20:27

Niby nie powinno pobierać, ale jednak bierze. przy tych temperaturach jakie mamy obecnie przełącza mi się na gaz najpóźniej po minucie. 12 litrów benzyny na 100 litrów gazu to chyba jednak trochę za dużo, tym bardziej że tras nie mam bardzo krótkich i tak często odpalany nie jest.
Przekaźnik odcinający pompę zamontuje sobie sam, tylko chcę się podpiąć pod bezpiecznik od pompy, żeby nie ciągnąć kabli przez cały samochód.
Stąd moje pytanie, który bezpiecznik odpowiada za pompę paliwa i czy nie jest on powiązany z innymi podzespołami??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez Hazu » 19 kwi 2010, 21:39

Nie można przy sekwencji wyłączać pompy paliwa.
bo instalacja będzie wariować.
skoro podlewa benzyna trochę to znaczy że trzeba zmienić ustawienia instalacji lpg
a skoro jest ustawiona tak jak jest to pewnie nie bez powodu.
Jak instalacja nie wyrabia się, to się ją tak ustawia że w pewnych warunkach będzie podlewać benzynę (wysokie obroty lub max. przyspieszenia)
Napisz jaka to instalacja z jakim sterownikiem to można będzie Ci coś podpowiedzieć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez roccomistrz » 20 kwi 2010, 00:04

Instalka Stag4, reduktor KME Silver (zestawowy tomasetto nie wyrabiał) wtryski valteki 3ohm. Ciśnienie na reduktorze 1.2 bar. dysze 2.5, przełączenie ponowne na benzynę przy 7500obr/min. Mapa ustawiona prawidłowo, pokrywa się z mapą benzyny. pracuje na wszystkich wtryskiwaczach na gazie. Nie żyłuje samochodu. Znajomy (naprawdę dobry) mechanik powiedział mi że wtryski mogą nie przepuszczać.
Wiem, że mimo przełączenia się na gaz, pompa paliwa i tak pracuje i podaje ciśnienie mimo że wtryski benzynowe są nieaktywne. Odcięcie pompy można zrobić, nawet z opóźnieniem czasowym wyłączenia pompy żeby nabiło ciśnienie.
Więc który to bezpiecznik odpowiada za pompę? Bo w opisie przy klapkach od bezpieczników nie znalazłem nic związanego z "fuel" :/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez Hazu » 20 kwi 2010, 06:50

w ustawieniach
stag przy błędzie ciśnienia ustaw sobie opcję "wyłącz przy pierwszym"
obroty przełączenia na benzynę możesz ustawić nawet na odcince, jak masz mnożnik w pobliżu 1 na końcu zakresu obrotów.

i wtedy nie ma prawa sobie benzyną podlewać

a jak wyłączysz pompę to przy wyprzedzaniu, gdy ciśnienie gazu bedzie niewystarcząjace samochód Ci zgaśnie itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez roccomistrz » 20 kwi 2010, 21:12

opcja zaznaczona, mnożnik ok, mapa ok.
no właśnie chodzi o to że nie powinien zgasnąć, bo w momencie przełączenia na noPb ponownie pompa się załączy.

Ok, podłącze się chyba jednak bezpośrednio pod pompę, bo bezpiecznika od pompy nie zlokalizowałem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez pawelc » 21 kwi 2010, 09:30

Nic Ci odcięcie pompy przy sekwencji nie da i z resztą to niezbyt logiczny pomysł ,jakby nawet popuszczały Ci wtryski benzynowe to miałbyś obniżony mnożnik na lpg -przyjrzyj się mapie lpg i benzyny albo zgraj pliki z oscyloskopu w stag-u i wrzuć je tutaj wraz z zrzutami ustawień ,a tak na marginesie temat bardziej nadaję się do działu LPG ,i jeszcze jedno te 12 litrów to jak rozumiem sprawdziłeś przy zatankowanym aucie na full ? ,wychodzi Ci 1,2l benzyny i 10 litrów gazu na 100km ? czy przejedziesz więcej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez noxes » 21 kwi 2010, 16:17

Moja też paliła ok 1l na 10l gazu tylko że w zimie. A i jeszcze raz autora utwierdzę ze odcięcie nic nie da bo samochód nie będzie chodził i wtryski zapieką się szybko.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez misiek@07 » 25 kwi 2010, 12:39

Ja próbowałem odłączyć pompę, wyskoczył błąd silnika... Mam sekwencję i chyba nie ma sensu odcinac paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2009, 09:46
Posty: 77
Skąd: Warszawa- Bródno
Auto: 626 1.8 16V GE "96 Hatchback

Postprzez roccomistrz » 26 kwi 2010, 12:34

Tylko że w piątek zrobiłem 300 km w trasie odpalając samochód w sumie 4 razy. Jak ruszałem w drogę miałem wskazówke na 1/4 baku. po powrocie mam o połowę niżej i świeci się rezerwa. Samochód na gaz przełączał się po ok 30 sek. Więc dlaczego tracę benzynę? jechałem w trasie średnio ok 120-130 km/h. spalanie gazu zeszło mi poniżej 9l/100km. W mieście mam około 11l.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez wojtek79 » 26 kwi 2010, 14:05

podobnie miałem w innym aucie po zamontowaniu gazu wskazuwka paliwa spadała tak jak bym jezdzil na benzynie a jezdiłem na gazie. i cały czas dolewałem benzyny no i co sie pozniej okazało.... rozkreciłem zbiornik a tam pełono paliwa. W passacie b5 był brany impuls na wskaznik paliwa z licznika kilometrow nie wiem na jakiej zasadzie to działa bo juz nie pammietam no i po kazdorazowym wyłączeniu silnika wszystko pwinno sie resetowac i wskazowka powinna wracac na swoje miejsce i wskazywac faktyczyny stan paliwa albo tez po odkreceniu korka paliwa. U mnie niestety nie chciało sie resetowac i gazownicy załozyli na pompe jakis przekaznik czy cos ktory po wyłączeniu silnika kasował pamięc wskaznika paliwa i po ponownym odpaleniu wskazuwka pokazywałak wlasciwa ilosc paliwa. nie wim czy w mazdach tak jest ale moze sprawdz ile masz zeczywiscie paliwa w zbiorniku.
Ostatnio edytowano 26 kwi 2010, 18:02 przez wojtek79, łącznie edytowano 1 raz
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez roccomistrz » 26 kwi 2010, 17:59

może faktycznie coś w tym jest. sprawdzę, dzięki wojtek79 za pomysł.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez Hazu » 26 kwi 2010, 18:33

A nie śmierdzi Ci czasem benzyna?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez roccomistrz » 26 kwi 2010, 20:26

nie
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez VeryCoolMan » 30 kwi 2010, 17:05

Pany i jak w końcu odłączyć tą pompke paliwa w GE? przymierzam się do mierzenia kompresji w kupowanym autku i dobrze by było ją odłączyć są jakieś pomysły?
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6