HID H4 Standardowy klosz
same zarowki xsenonowe podobno topia klosze oryginalne tak słyszalem bo sam bylem zainteresowany:)
- Od: 18 sty 2010, 21:32
- Posty: 518
- Skąd: Przyłubsko/Katowice
- Auto: Była Mazda MX-3
DOHC 1.6 16v 96r.
"Oriental red"
jest Fiat Coupe 2.0 20v 147KM
Kevin9118, akurat to jest nieprawda. Ksenon daje mocniejsze światło, ale emituje mniej ciepła. Żarówka z definicji daje bardzo dużo promieniowania podczerwonego, ksenon ma zupełnie inne widmo.
Ogólnie ksenony to b. dobre źródło światła i gdyby nie LEDy, to miałyby 'świetlaną' przyszłość. Tyle że zupełnie nie nadają się do kombinacji z tradycyjnymi reflektorami, przystosowanymi do żarówek.
Ogólnie ksenony to b. dobre źródło światła i gdyby nie LEDy, to miałyby 'świetlaną' przyszłość. Tyle że zupełnie nie nadają się do kombinacji z tradycyjnymi reflektorami, przystosowanymi do żarówek.
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
A co powiedzielibyscie na zarowki 95/100wat? Byloby za cieplo w kloszu, czy byloby mocniejsze swiatlo?
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
[b]maris801801[b/], na pewno będzie mocniejsze światło, na pewno będzie dużo cieplej (w końcu prawie 2 x większa moc musi się wydzielić na żarniku) i na pewno będzie większy pobór prądu w instalacji, na czym mogą ucierpieć przekaźniki.
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
dodatkowo, może ucierpieć na tym sam klosz wewnątrz, dokładnie elementy nie mające wpływu na świecenie, częstą przypadłością w mx3 jest złuszczona farba na spodzie lampy, można przypuszczać, ze takie żarówki mają również spory wpływ na to.
pozdrawiam
pozdrawiam
O Philipsach, Osramach i innych est osobny rozdział w eksploatacji. Ten jest w innych kwestiach.
Ja tam nie wiem czy takie najlepsze. Miałem kiedyś osramy, więcej nie kupię. Coś tam lepiej było, ale za to wytrzymały 3 miesiące.
Na razie zainwestowałem w nowe odbłyśniki do lamp.
Ja tam nie wiem czy takie najlepsze. Miałem kiedyś osramy, więcej nie kupię. Coś tam lepiej było, ale za to wytrzymały 3 miesiące.
Na razie zainwestowałem w nowe odbłyśniki do lamp.
Ja mam w swoim MX założone HID bixenon. I powiem wam że nie oślepiają ludzi. Ładnie się prezentują i swiecą o wiele lepiej niż seryjne, nawet dla porównania wkładałem jedną seryjną a drugą na xenonie.
Tylko że jakoś u mnie długie kiepsko świecą tak jakby były źle ustawione, wie ktoś może w czym tkwi problem
?
A jak Jacol u Ciebie z długimi??
Tylko że jakoś u mnie długie kiepsko świecą tak jakby były źle ustawione, wie ktoś może w czym tkwi problem
A jak Jacol u Ciebie z długimi??
- Od: 10 sie 2009, 09:04
- Posty: 5
- Skąd: Warszawa
- Auto: MX-3 1.8 V6 K8 94'
Kolin napisał(a):wie ktoś może w czym tkwi problem?
Moim zdaniem w tym:
Kolin napisał(a):Ja mam w swoim MX założone HID bixenon
A reflektor przystosowany do H4... I tylko Ci się wydaje że nie oślepiasz, jak i wielu innym pomysłowym Dobromirom.
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Zgadzam się z fazzi'm w 100%
Sam posiadałem bixenony 6000 w standardowych reflektorach i niestety ale oślepiały i to strasznie!!! Próbowałem je odpowiednio ustawić jednak nadal oślepiały. Ostatecznie ustawiłem je tak, że widoczność na światłach mijania była tragiczna (4-5m przed samochodem ) ale ludzie przestali mi mrygać i tyle z bixenonów. Prócz ładnego wyglądu w nocy xenonki w tych reflektorach nic nie pokazują a jedynie utrudniają jazdę innym. Lepiej już założyć jakieś dobre żarówki i nie mieć problemów ani z widocznością ani z pozostałymi użytkownikami dróg.
Ostatnio wymieniłem w drugiej Madzi żarówki Philipsa Extreme Power na Osram Cool Blue i efekty są bardzo dobre. Widoczność poprawiła się i to znacznie, szczegolnie na światłach mijania. Teraz zamiast żółtych świateł mam bielutkie
Sam posiadałem bixenony 6000 w standardowych reflektorach i niestety ale oślepiały i to strasznie!!! Próbowałem je odpowiednio ustawić jednak nadal oślepiały. Ostatecznie ustawiłem je tak, że widoczność na światłach mijania była tragiczna (4-5m przed samochodem ) ale ludzie przestali mi mrygać i tyle z bixenonów. Prócz ładnego wyglądu w nocy xenonki w tych reflektorach nic nie pokazują a jedynie utrudniają jazdę innym. Lepiej już założyć jakieś dobre żarówki i nie mieć problemów ani z widocznością ani z pozostałymi użytkownikami dróg.
Ostatnio wymieniłem w drugiej Madzi żarówki Philipsa Extreme Power na Osram Cool Blue i efekty są bardzo dobre. Widoczność poprawiła się i to znacznie, szczegolnie na światłach mijania. Teraz zamiast żółtych świateł mam bielutkie
- Od: 2 cze 2009, 16:46
- Posty: 133
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)
Witam
Mam pytanie do osób które miały lub mają zestaw bixenon.
Czy palnik taki jak niżej pasuję do reflektora w mx-3 i nic nie trzeba wiercić ani nacinać
Pytam gdyż z tego co stwierdziłem jest dłuższy o ok 30 mm od standardowej żarówki H4

Mam pytanie do osób które miały lub mają zestaw bixenon.
Czy palnik taki jak niżej pasuję do reflektora w mx-3 i nic nie trzeba wiercić ani nacinać
Pytam gdyż z tego co stwierdziłem jest dłuższy o ok 30 mm od standardowej żarówki H4

- Od: 16 sty 2009, 20:02
- Posty: 201
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 1.3
Przepraszam że offtopic ale proszę was nie róbcie tego, często podróżuje nocą i jadąc wąską drogą parę razy omal nie wjechałem na takiego bixenonowca lub na pobocze, strasznie daje to po oczach. Czy jeszcze nie możecie zrozumieć że reflektory nie są fabrycznie przystosowane do takich wynalazków ?
Nie jestem złośliwy lubię gdy w reflektorze światło jest bardziej białe niż żółte ale tych ksenownów powinni zabronić sprzedawać.
– Edit
Niestety łatwo poznać hidowca ze zwykłym kloszem – po prostu światło rozprowadza się na cały klosz przez co efekt jest podobny jak bym patrzył w słońce. Po za tym światła drogowe to tzw długie więc nie ma co odróżniać poza nazwą.
Nie jestem złośliwy lubię gdy w reflektorze światło jest bardziej białe niż żółte ale tych ksenownów powinni zabronić sprzedawać.
– Edit
siera napisał(a):ponawiam pytanie
a co do kolegi który wypowiedział się wyżej, to moje zdanie jest takie
ludzie którzy oślepiają na drodze to:
80% – fabryczne xenony w reflektorach typu clear + złe ustawienie lub ogólne olewanie tego typu spraw
czyli brak płynu w spryskiwaczach itp sprawy
15% – zestawy hid w reflektorach wyprodukowanych dla halogenów
5% – ludzie mający problem w rozróżnieniu świateł długich od drogowych
Niestety łatwo poznać hidowca ze zwykłym kloszem – po prostu światło rozprowadza się na cały klosz przez co efekt jest podobny jak bym patrzył w słońce. Po za tym światła drogowe to tzw długie więc nie ma co odróżniać poza nazwą.
Ostatnio edytowano 30 wrz 2010, 12:24 przez PatMx, łącznie edytowano 2 razy
Mazda
- Od: 24 paź 2009, 11:25
- Posty: 69
- Skąd: ---
- Auto: –
ponawiam pytanie 
a co do kolegi który wypowiedział się wyżej, to moje zdanie jest takie
ludzie którzy oślepiają na drodze to:
80% – fabryczne xenony w reflektorach typu clear + złe ustawienie lub ogólne olewanie tego typu spraw
czyli brak płynu w spryskiwaczach itp sprawy
15% – zestawy hid w reflektorach wyprodukowanych dla halogenów
5% – ludzie mający problem w rozróżnieniu świateł długich od drogowych
a co do kolegi który wypowiedział się wyżej, to moje zdanie jest takie
ludzie którzy oślepiają na drodze to:
80% – fabryczne xenony w reflektorach typu clear + złe ustawienie lub ogólne olewanie tego typu spraw
czyli brak płynu w spryskiwaczach itp sprawy
15% – zestawy hid w reflektorach wyprodukowanych dla halogenów
5% – ludzie mający problem w rozróżnieniu świateł długich od drogowych
- Od: 16 sty 2009, 20:02
- Posty: 201
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 1.3
siera
I co w związku z tym??
O ile z 80% nic się nie zrobi (często za oślepianie odpowiada nagminne przekraczanie prędkości – nowoczesne reflektory podnoszą wiązkę światła żeby świecić dalej w momencie gdy auto jedzie szybko), to te 15% mogłoby użyć rozumu i dostosować się do przepisów. Poza tym zdecydowanie jest różnica w rodzaju oślepienia przez prawdziwy reflektor a zenon-drut.
Więc o co chodzi? Po co pytasz skoro sam widzisz problem?
I co w związku z tym??
O ile z 80% nic się nie zrobi (często za oślepianie odpowiada nagminne przekraczanie prędkości – nowoczesne reflektory podnoszą wiązkę światła żeby świecić dalej w momencie gdy auto jedzie szybko), to te 15% mogłoby użyć rozumu i dostosować się do przepisów. Poza tym zdecydowanie jest różnica w rodzaju oślepienia przez prawdziwy reflektor a zenon-drut.
Więc o co chodzi? Po co pytasz skoro sam widzisz problem?
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
problem widzę
ale moje pytanie nie dotyczy sensu ani przepisów tylko tego czy taki palnik wejdzie do reflektora i nie trzeba będzie dokonywać żadnych wierceń, klejenia czy czegoś podobnego.
Co do przepisów to Polska i PoRD oraz rozporządzenia typu np "w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia" to dosyć chora sprawa ale dyskusja o tym mija sie z sensem. I nie chodzi mi tutaj o zestawy HID z allegro ale np o konstrukcje typu SAM ktore nie musza przechodzić procesu homologacji a mogą normalnie poruszać się po drogach i można w nich zamontować co się komu podoba później jechać na badanie do Pana diagnosty. Który w sumie to nie wiem na jakiej podstawie dopuszcza taki pojazd do ruchu, no bo np jak na stacji można stwierdzić czy grubość osi w przyczepce marki SAM jest wystarczająca do jej ładowności
? albo czy burta z deski sosnowej wytrzyma na zakręcie ;]
? przy 70 km/h
Przemyślenia o prawie są efektem mojej 5 letniej pracy w Wydziale Komunikacji .
Uwazam ze sprawa HID na drogach to poważny problem ale ilość tych poważniejszych jest znacznie większa.
A co do samego porównania to uważam że HID w Facie 125p a PRAWDZIWY xenon w Mercedesie czy tam jakimś Renaulcie źle ustawiony powoduje dokładnie takie samo zagrożenie na drodze.
ale moje pytanie nie dotyczy sensu ani przepisów tylko tego czy taki palnik wejdzie do reflektora i nie trzeba będzie dokonywać żadnych wierceń, klejenia czy czegoś podobnego.
Co do przepisów to Polska i PoRD oraz rozporządzenia typu np "w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia" to dosyć chora sprawa ale dyskusja o tym mija sie z sensem. I nie chodzi mi tutaj o zestawy HID z allegro ale np o konstrukcje typu SAM ktore nie musza przechodzić procesu homologacji a mogą normalnie poruszać się po drogach i można w nich zamontować co się komu podoba później jechać na badanie do Pana diagnosty. Który w sumie to nie wiem na jakiej podstawie dopuszcza taki pojazd do ruchu, no bo np jak na stacji można stwierdzić czy grubość osi w przyczepce marki SAM jest wystarczająca do jej ładowności
Przemyślenia o prawie są efektem mojej 5 letniej pracy w Wydziale Komunikacji .
Uwazam ze sprawa HID na drogach to poważny problem ale ilość tych poważniejszych jest znacznie większa.
A co do samego porównania to uważam że HID w Facie 125p a PRAWDZIWY xenon w Mercedesie czy tam jakimś Renaulcie źle ustawiony powoduje dokładnie takie samo zagrożenie na drodze.
- Od: 16 sty 2009, 20:02
- Posty: 201
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 1.3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości