Mazda2 (DY) – Opinie i Informacje
Witam,
Chciałbym się zapytać, jaki olej lejecie do Madzi 2 1.4 diesel?
Czy to jest jakiś olej Fordowski, Mazdy, czy po prostu 5W-30.
Może jakiś polecacie?
I jeszcze jedno: czy może ktoś z Was wie może gdzie dostać instrukcję serwisową typu "sam naprawiam". Znalazłem tylko po niemiecku.
Dzięki za pomoc!
Chciałbym się zapytać, jaki olej lejecie do Madzi 2 1.4 diesel?
Czy to jest jakiś olej Fordowski, Mazdy, czy po prostu 5W-30.
Może jakiś polecacie?
I jeszcze jedno: czy może ktoś z Was wie może gdzie dostać instrukcję serwisową typu "sam naprawiam". Znalazłem tylko po niemiecku.
Dzięki za pomoc!
- Od: 23 wrz 2008, 11:15
- Posty: 17
- Auto: Mazda 2, 1.4CiTD, 2004
moj problem wystepuje caly czas mimo zbadania silnika w warsztacie (nie w autoryzowany serwisie mazdy – niestety nie stac mnie na takie koszty)
cytujac poprzedni moj wczesniejszy post chodzi o:
"
i w sumie mam takie pytanie czy to jest normalne ze mazda przyspiesza dopiero powyzej 2000 obrotow bo ponizej to po prostu stoi a nie jedzie
moze to jest moje wrazenie gdyz przesiadlem sie z laguny 2 rodzicow 1.9 dci ale wydaje mi sie jednak ze to dziwne jakies takie ze jak stoje na swiatlach dodaje gazu nawet gaz w podloge a ona sobie spokojnie toczy sie do przodu i dopiero jak obroty dochodza do odpowiedniego poziomu to juz jedize jak trzeba
"
tak jak opisal sedar rowniez chcialbym miec
@kubush
Moja Madzia nabiera prawdziwego wigoru od mniej więcej 1500 obrotów.
Podczas jazdy na trasie wogóle nie mam problemów z wyprzedzaniem. Mimo 68 KM, jadąc np. 90 km/h nie musze redukować z 5-tego biegu żeby wyprzedzić.
Myślę, że warto byłoby sprawdzić silnik w solidnym serwisie. Gdym to ja (jak to napisałeś we wcześniejszym poście) wcisnął gaz do podłogi na światłach to żonka (siedząca z córa z tyu) musiałaby się czegos złapać. Nie jest to silnik na benzyne, ale zapewniam, że nie jest mułowaty. Na trasce bez żadnych sensacji 145 km/h. Autostradą jeszcze nie jechałem
czy ktos ma pomysl co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy i jak to ewentualnie rozwiazac/naprawic?
cytujac poprzedni moj wczesniejszy post chodzi o:
"
i w sumie mam takie pytanie czy to jest normalne ze mazda przyspiesza dopiero powyzej 2000 obrotow bo ponizej to po prostu stoi a nie jedzie
moze to jest moje wrazenie gdyz przesiadlem sie z laguny 2 rodzicow 1.9 dci ale wydaje mi sie jednak ze to dziwne jakies takie ze jak stoje na swiatlach dodaje gazu nawet gaz w podloge a ona sobie spokojnie toczy sie do przodu i dopiero jak obroty dochodza do odpowiedniego poziomu to juz jedize jak trzeba
"
tak jak opisal sedar rowniez chcialbym miec
@kubush
Moja Madzia nabiera prawdziwego wigoru od mniej więcej 1500 obrotów.
Podczas jazdy na trasie wogóle nie mam problemów z wyprzedzaniem. Mimo 68 KM, jadąc np. 90 km/h nie musze redukować z 5-tego biegu żeby wyprzedzić.
Myślę, że warto byłoby sprawdzić silnik w solidnym serwisie. Gdym to ja (jak to napisałeś we wcześniejszym poście) wcisnął gaz do podłogi na światłach to żonka (siedząca z córa z tyu) musiałaby się czegos złapać. Nie jest to silnik na benzyne, ale zapewniam, że nie jest mułowaty. Na trasce bez żadnych sensacji 145 km/h. Autostradą jeszcze nie jechałem
czy ktos ma pomysl co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy i jak to ewentualnie rozwiazac/naprawic?
Forged in Valhalla by the hammer of Thor
- Od: 6 lut 2008, 12:05
- Posty: 10
zdecydowanie to twoje wrażenie. dci i inne diesle maja to do siebie że ciągną od dołu. a benzyny zaczynaja lecieć tak naprawde od wyższych obrotów.
to nie jest moje wrazenie gdy auto przy starcie ze swiatel jest wyprzedzane przez skutery (mam diesla) albo nie jest w stanie rozwinac wiekszej predkosci maksymalnej niz 125km/h o komfortowym wyprzedzaniu nie wspominajac
Forged in Valhalla by the hammer of Thor
- Od: 6 lut 2008, 12:05
- Posty: 10
hmmm no to w takim razie cos jest nie tak. To musisz poczakać na inne osobu znające sie bardziej w temacie
jakie w mazdzie 2 diesel 68km jest dokladnie oznaczenie silnika bo znalazlem juz 3 – tdi, ditd i citd i sam nie wiem, staram sie sam znalesc jakies informacje o moim problemie lub analogicznych w dziale diesel ale niestety ta niewiedza utrudnia mi szukanie
Forged in Valhalla by the hammer of Thor
- Od: 6 lut 2008, 12:05
- Posty: 10
właśnie zrobiłem prezent mojej małżonce – podniosłem moc w jej maździe 2 1.4 cd. Tuning wykonałem przez zmianę programu. Z 68KM moc wzrosła do 96 kucy a moment wzrósł o 34 Nm. Poprawa jest zdecydowana, samochód nie kopci a i o dziwo spalanie spadło (teraz przy b. dynamicznej jeździe wyszło 6,6 do wcześniejszych 7,5. Przy troszkę spokojniejszej lecz nie oszczędnej wychodzi 5,75 ). Niestety deszcz nas zaskoczył i nie mogliśmy wypróbować jeszcze kilku możliwości – troszkę większy moment chcieliśmy uzyskać przy niższych obrotach.
Po zakończeniu całości wkleję wykres.
Na tą chwilę bardzo poprawiła się elastyczność –
60-100 (IV) – 8,6s (było 15,0)
80-120 (v) – 12,4 (było 20,2)
Podczas testów udało się nawet 180 wyciągnąć ale to tylko incydentalne próby, zaraz po tuningu.
Mazda jest u nas 2 lata i ma przebieg 92tys. podniosłem moc tak naprawdę ze względu na bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu. Teraz to zupełnie inny samochód, aż chce się nim jeździć
Po zakończeniu całości wkleję wykres.
Na tą chwilę bardzo poprawiła się elastyczność –
60-100 (IV) – 8,6s (było 15,0)
80-120 (v) – 12,4 (było 20,2)
Podczas testów udało się nawet 180 wyciągnąć ale to tylko incydentalne próby, zaraz po tuningu.
Mazda jest u nas 2 lata i ma przebieg 92tys. podniosłem moc tak naprawdę ze względu na bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu. Teraz to zupełnie inny samochód, aż chce się nim jeździć
- Od: 3 gru 2009, 11:25
- Posty: 58
- Skąd: Sieradz
- Auto: 323f DITD 101KM
swoja droga jechalem ostatnio autostrada z legnicy do wroclawia caly czas predkosc okolo 140km/h (az bylem zaskoczony ze mazda moze tyle pojechac, w ogole mazda jakas taka bardziej zywotna sie zrobila ostatnio) i w pewnym momencie poczulem zauwazalny spadek mocy, auto zmulilo i wyswietlilo mi blad ECC, ECG czy cos takiego, nie pamietam dokladnie ktos wie moze co to jest?
pamietam ze juz kilkakrotnie w calej karierze wyswietlilo mi ten blad – zawsze wylaczalem silnik, wlaczalm po chwili i juz bylo ok tak samo jak i tym razem
pamietam ze juz kilkakrotnie w calej karierze wyswietlilo mi ten blad – zawsze wylaczalem silnik, wlaczalm po chwili i juz bylo ok tak samo jak i tym razem
Forged in Valhalla by the hammer of Thor
- Od: 6 lut 2008, 12:05
- Posty: 10
koszt to 850 zł
namiary na człowieka podam gdy tuning będzie zakończony (zdradzę tylko że to woj. łódzkie).
Prosił mnie o to, żebym jeszcze nie kierował do niego nikogo z mazdami 2 dopóty dopóki nie sprawdzi czy jeszcze się coś da poprawić przy niższych obrotach. Ze względu na pogodę jeszcze nie byłem u niego drugi raz. Mam nadzieję, że w zbliżającym się tygodniu wszystko załatwię. Podam namiary i wykresy.
namiary na człowieka podam gdy tuning będzie zakończony (zdradzę tylko że to woj. łódzkie).
Prosił mnie o to, żebym jeszcze nie kierował do niego nikogo z mazdami 2 dopóty dopóki nie sprawdzi czy jeszcze się coś da poprawić przy niższych obrotach. Ze względu na pogodę jeszcze nie byłem u niego drugi raz. Mam nadzieję, że w zbliżającym się tygodniu wszystko załatwię. Podam namiary i wykresy.
- Od: 3 gru 2009, 11:25
- Posty: 58
- Skąd: Sieradz
- Auto: 323f DITD 101KM
kubush – Ty narazie nie mysl o tuningu. To moze tylko zaszkodzic. Najpierw radze doprowadzic silnik do serii ay trzymal fabryczne parametry a potem zrobic chiptuninga.
Nie znam sie na Y4 ale u mnie w ditd (tez byla mulowata) zaczalem od... remontu pompy wtryskowej i to dalo efekt a pozniej ingerowalem w parametry paliwo/powietrze.
Nie znam sie na Y4 ale u mnie w ditd (tez byla mulowata) zaczalem od... remontu pompy wtryskowej i to dalo efekt a pozniej ingerowalem w parametry paliwo/powietrze.
bartezm napisał(a):kubush – Ty narazie nie mysl o tuningu. To moze tylko zaszkodzic. Najpierw radze doprowadzic silnik do serii ay trzymal fabryczne parametry a potem zrobic chiptuninga.
Nie znam sie na Y4 ale u mnie w ditd (tez byla mulowata) zaczalem od... remontu pompy wtryskowej i to dalo efekt a pozniej ingerowalem w parametry paliwo/powietrze.
ja sie pytam tak orientacyjnie
a silnika raczej nie bede doprowadzal juz do fabrycznych parametrów gdyż ostatnio koles wychamował nam na tylku i mazda mimo iż nie ma jakiś wielkich uszkodzeń raczej nie będzie już naprawiana tylko pojdzie na sprzedaż, ja natomiast mam zamiar wrócić do mojego kochanego hyundaia accenta
tak jak mowilem z glownie jednak powodow finansowych i braku czasu do zabawy nad mazda zostala wystawiona na sprzedaz (gdyby ktos byl zainteresowany – link w podpisie), a narazie czerwone szalenstwo w postaci bolidu forda model KA swoja droga calkiem przyjazny samochodzik zwlaszcza z przepalonym tlumikiem (dzwiek jak w rasowym wrc), daje sporo frajdy z jazdy, niestety nie tyle ile mazda (zwlaszcza w zimie)
no coz bedzie mi jej brakowac ale mowi sie trudno sytuacja jest jaka jest, mysle ze cena wystawiona za autko jest uczciwa bo zdaje sobie sprawe ze auto nie jest w pelni sprawne
Forged in Valhalla by the hammer of Thor
- Od: 6 lut 2008, 12:05
- Posty: 10
A powiedzcie mi na co zwrócić uwagę przy zakupie diesla?, mam taką jedną upatrzoną, i jak blachy się w niej trzymają, bo powiem że poprzednia 323F BJ zaczynała rdzewieć a obecna Premacy CP już rdzewieje
- Od: 20 sty 2007, 11:41
- Posty: 301
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: 2006-2008 BA '96 (Z5 88 KM)
2008-2010 BG '99 (RF2A 90 KM)
2010-nadal CP '02 (RF3F 101 KM)
Witam. Ostatnio podczas jazdy przy dużej temperaturze biegi chodziły bardzo opornie, żeby je zmienić musiałem użyć większej siły niż zawsze. Jaka może być tego przyczyna?
-
Matusz
Kiedyś tak miałem w 323f wymieniłem olej w skrzyni na ten z pracą w wyższych temp. i jest git.
Witam.
Ostatnio jestem na etapie zakupu mazdy 2 (DY), 1.4 diesel. Ponieważ przeszukałem już całe forum i nie znalazłem wystarczająco dużo informacji to mam kilka pytań do osób orientujących się w temacie tego samochód.
1. Czy znacie jakieś linki gdzie znajdują się testy tego samochodu, ewentualnie jakieś konstruktywne opinie, lub instrukcje obsługi do niego ?
2. Wiem, że część konstrukcji jest wspólna w fordem fusionem, jest to silnik, skrzynia biegów, oraz zawieszenie. Czy układ hamulcowy oraz wydechowy również ? Jakie inne ?
Jeśli nie znacie odpowiedzi na, żadne z tych pytani prosiłbym chociaż o krótką wypowiedź (lub na PW) dotyczącą kosztów eksploatacji, awaryjności oraz odczuć z jazdy tym samochodem.
Z góry dziękuje pozdrawiam.
O przepraszam widzę, że wątek już powstał nie wiem jak mogłem go nie zauważyć.
viewtopic.php?f=109&t=32886
Proszę moderatora o usunięcie tematu lub scalenie go.
Ostatnio jestem na etapie zakupu mazdy 2 (DY), 1.4 diesel. Ponieważ przeszukałem już całe forum i nie znalazłem wystarczająco dużo informacji to mam kilka pytań do osób orientujących się w temacie tego samochód.
1. Czy znacie jakieś linki gdzie znajdują się testy tego samochodu, ewentualnie jakieś konstruktywne opinie, lub instrukcje obsługi do niego ?
2. Wiem, że część konstrukcji jest wspólna w fordem fusionem, jest to silnik, skrzynia biegów, oraz zawieszenie. Czy układ hamulcowy oraz wydechowy również ? Jakie inne ?
Jeśli nie znacie odpowiedzi na, żadne z tych pytani prosiłbym chociaż o krótką wypowiedź (lub na PW) dotyczącą kosztów eksploatacji, awaryjności oraz odczuć z jazdy tym samochodem.
Z góry dziękuje pozdrawiam.
O przepraszam widzę, że wątek już powstał nie wiem jak mogłem go nie zauważyć.
viewtopic.php?f=109&t=32886
Proszę moderatora o usunięcie tematu lub scalenie go.
- Od: 9 paź 2006, 22:36
- Posty: 70
- Skąd: Częstochowa
- Auto: 323F BA 1.5 (Z5) 10 1994
czary mary Hokus pokus połączone
właśnie mam podobny problem z ciężko wchodzącymi biegami. kupiłem jak miał 96tyś km 1.4diesel i od poczatku ciężko wchodzą. a jaki olej się nadaje do skrzyni?
-
dzius1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości