Zużycie paliwa | 323 BA / BH
Czyli jeśli rezerwa ustawiona jest na 8-10 L to powinienem na niej przejechać około 100 Km?
-
eagleek
eagleek napisał(a):Czyli jeśli rezerwa ustawiona jest na 8-10 L to powinienem na niej przejechać około 100 Km?
Teoretycznie tak ale w warunkach bardzo delikatnego używania pedału gazu i bez męczenia silnika. W normalnej jeździe na stale świecącej rezerwie robię ok 50 km w mieście i nigdy jeszcze silnik nie zgasł z braku paliwa. Ale nie zalecam jeździć do ostatniej kropli – po co ściągać wszystkie syfy z dna baku.
www.mtj.auto.pl
- Od: 7 lut 2008, 01:20
- Posty: 570
- Skąd: Jawor
- Auto: była eFka BaGietka '92 jest
Accord CG8 1.8 16V
Zgadzam sie z Buczosem
Mazda 323f ba silnik 1.5
Spalanie w miescie Krakowie na krotkich trasach 2, 3 km przy minusowej temperaturze 13 litrow co najmniej (dokladnie nie sprawdzalam – szanuje nerwy ;–)
Z tym ze jazda po 20 km odcinkach, stojac duzo w korkach (centrum Krakowa, godziny szczytu) przy temperaturze kilkanascie stopni pow. zera (jazda w jesieni) – spalanie dokladnie 10,8 l (bez klimy). O dziwo, jest to niewiele mniej niz jazda po krotkich odcinkach w takiej samej temp. = 11,3 l (rzadko uruchamiana klima).
Ogolem w Krakowie spalanie nigdy jeszcze nie spadlo ponizej 10l.
Za to w trasie – do Zakopanego (droga powrotna samochod zaladowany na full) – juz tylko 6,8 l
Trasa do Radomia – 6,5 l
Ale nigdy nie spadlo w trasie ponizej 6 l.
Mazda 323f ba silnik 1.5
Spalanie w miescie Krakowie na krotkich trasach 2, 3 km przy minusowej temperaturze 13 litrow co najmniej (dokladnie nie sprawdzalam – szanuje nerwy ;–)
Z tym ze jazda po 20 km odcinkach, stojac duzo w korkach (centrum Krakowa, godziny szczytu) przy temperaturze kilkanascie stopni pow. zera (jazda w jesieni) – spalanie dokladnie 10,8 l (bez klimy). O dziwo, jest to niewiele mniej niz jazda po krotkich odcinkach w takiej samej temp. = 11,3 l (rzadko uruchamiana klima).
Ogolem w Krakowie spalanie nigdy jeszcze nie spadlo ponizej 10l.
Za to w trasie – do Zakopanego (droga powrotna samochod zaladowany na full) – juz tylko 6,8 l
Trasa do Radomia – 6,5 l
Ale nigdy nie spadlo w trasie ponizej 6 l.
- Od: 18 mar 2009, 13:59
- Posty: 127
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 (1996)
waski_lwo napisał(a):Mój model nie ma rezerwy, albo dioda się przepaliła
Mój też nie ma rezerwy, i MX5 po 97 też chyba nie mają. Troche to dziwne bo nigdzie indziej się nie spotkałem z brakiem lapki rezerwy.
- Od: 19 kwi 2009, 17:57
- Posty: 492
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Mazda MX-3 1997 1.8 V6 LPG
Witam mx3 1.6 spalanie oceniam super nie w cyklu mieszanym 8 litrów średnio na 100km test przeprowadzony od rezerwy zalane 23 litry do rezerwy nastepnej przejechane 280km 
P O Z D R A W I A M
- Od: 2 mar 2010, 18:00
- Posty: 107
- Skąd: Wlkp / Poznań okolice
- Auto: 2x MX3 1.6 16V 98r. Było sobie życie;)
VW Passat B6 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
VW Golf 4 1.9 TDI 150KM
moja madzia (323f poj.1,5) spala 7,5 na 100 a teras w zime doszlo do 9, jezdze w 80% po obwodnicy wiec caly czas stala predkoscia, w zime na jednym baku przejezdzam jakies 550-560 km z srednia predkoscia 120-140km/h wiec mysle ze jest spoko.pozdro 600000000
- Od: 6 mar 2010, 14:35
- Posty: 8
A ja dodam tylko male updt
Teraz na 35-37~ litrach przejadę po mieście 340 km ( nie oszczędzam )
Na trasie przy tyle samu litrach już ok 600 km ( 90 km/h 2200-2400 obr/min – głośny wydech i przy tych obrotach jest cicho
)
Zawsze tankuje do pełna i nie czekam aż się zaświeci rezerwa więc stąd ta różnica 35-37 litra.
Dodam że w zimę było znacznie gorzej.
Opony
przód standardowa ( nie pamiętam jaka, 14", szerokości nie pamiętam z katalogu standard ) – zimowa
tylna 17" 225/45
Teraz na 35-37~ litrach przejadę po mieście 340 km ( nie oszczędzam )
Na trasie przy tyle samu litrach już ok 600 km ( 90 km/h 2200-2400 obr/min – głośny wydech i przy tych obrotach jest cicho

Zawsze tankuje do pełna i nie czekam aż się zaświeci rezerwa więc stąd ta różnica 35-37 litra.
Dodam że w zimę było znacznie gorzej.
Opony
przód standardowa ( nie pamiętam jaka, 14", szerokości nie pamiętam z katalogu standard ) – zimowa
tylna 17" 225/45
Mazda
- Od: 24 paź 2009, 11:25
- Posty: 69
- Skąd: ---
- Auto: –
Mazda 323f 2.0 V6/ GT
Ostatnia trasa 2 tyś km – 7,5 l/100km
Jazda 120-140 km/h na niemieckich autostradach w 2 osoby.
Ostatnia trasa 2 tyś km – 7,5 l/100km
Jazda 120-140 km/h na niemieckich autostradach w 2 osoby.
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
Mazda 323GB 3d 1.8GT bez sondy lambda
467km – 41.08l = 8.79 (40%miasto – 60% pseudo trasa odcinki 50km, oczywiście z takim silnikiem każda prosta bez oszczędzania
)
538km – 40.42 = 7.51 (odcinek Hajnówka – Warszawa droga numer 8 "S8" wspaniała expresowa
średnia 140
z maxem nawet do 200 non stop lewy kierunek =p ) glownie jazda 110km/h, Malo pali skubana na katy
coś na 2500km 0.5l oleju dolałem ale kurcze nie dziwie się trochę pędzę nią.
Niedługo wypad nad morze
będzie oszczędna jazda 
juz po wypadzie:
tam:
556km – 38.0 = 6.8 (450km w trasie reszta w miejscowości gdzie bylem)
powrót:
395km – 25.20 = 6.3 (już wracając w Elblągu tankowałem powrót przez Olsztyn zajechałem z dziewczyna do jej znajomej. świetny wynik ale wiadomo Warmia-mazury kreta droga no i w prawdzie nie najlepsza 80-90 max 100/h)
Wnioski to takie ze mimo ze silnik duzy, bez lambda, sporo koni, benzyna jest czym ciskać a spalanie naprawdę świetne nawet do 6.3l/100 a jazda jest dynamiczna nie jakiś emeryt.
Wyniki sprawdzane były tankując po sam korek
Pozdrawiam!
467km – 41.08l = 8.79 (40%miasto – 60% pseudo trasa odcinki 50km, oczywiście z takim silnikiem każda prosta bez oszczędzania
538km – 40.42 = 7.51 (odcinek Hajnówka – Warszawa droga numer 8 "S8" wspaniała expresowa
Niedługo wypad nad morze
juz po wypadzie:
tam:
556km – 38.0 = 6.8 (450km w trasie reszta w miejscowości gdzie bylem)
powrót:
395km – 25.20 = 6.3 (już wracając w Elblągu tankowałem powrót przez Olsztyn zajechałem z dziewczyna do jej znajomej. świetny wynik ale wiadomo Warmia-mazury kreta droga no i w prawdzie nie najlepsza 80-90 max 100/h)
Wnioski to takie ze mimo ze silnik duzy, bez lambda, sporo koni, benzyna jest czym ciskać a spalanie naprawdę świetne nawet do 6.3l/100 a jazda jest dynamiczna nie jakiś emeryt.
Wyniki sprawdzane były tankując po sam korek
Pozdrawiam!
Mazda MX-3 1.8 V6 133hp 92'
W Aucie nic nie zostało modyfikowane! Full seria
Madzia śmiga na oponach 185/60/15
Zacznę od sposobu pomiaru żeby nie wprowadzać w błąd. Przed próbą pomiaru praktycznie wyjeżdziłem całę paliwo w zbiorniku. Na rezerwie przejechałem 54km i powoli zaczynało brakować paliwa bo przerywała więc odwiedziłem stację.
Pierwsze tankowanie:
100zł/PB95 – 4.45zł ("Bliska" Wyszogród – Płońsk) = 22.47l
Cykl mieszany: 30% – miasto, 70% – reszta
Przejechane = 300km Spalanie = 7.49l
Drugie tankowanie:
100zł/PB95 – 4.56 ("Orlen" Sochaczew) = 21.92l
Cykl mieszany: 15% – miasto, 85% – reszta
Przejechane = 298km Spalanie = 7.35l
Trzecie Tankowanie
100zł/PB95 – 4.62 ("BP" Grodzisk Mazowiecki) = 21.64l
Cykl mieszany: 35% – miasto, 65% – reszta
Przejechane = 240km Spalanie = 9.01l
Czwarte tankowanie
50zł/PB95 – 4.67 ("BP" Grodziskm Mazowiecki) = 10.70l
Cykl mieszany: 25% – miasto, 75% – reszta
Przejechane = 142km Spalanie = 7.53 l
Dla porównania moja stara MX-3 1.8V6 129hp 94' po lifcie ze zmodyfikowanym dolotem, stożek, układ wydechowy, po lekkim odchudzaniu i na oponach 205/55/15
50zł/PB95 – 4.42 ("BP" Grodzisk Mazowiecki) = 11.31l
Cykl mieszany: 30% – miasto, 70% – reszta
Przejechane = 138km Spalanie = 8.19l
Na koniec coś o moim stulu jazdy bo chyba od niego w głównej mierze zależy spalanie. Nie jeżdżę jak emeryt ale i nie kręcę Madzi pod czerwone pole. Choć czasem zdarzają się takie sytucję, że się przeciągnie i tak właśnie było po 3 tankowaniu gdzie wielokrotnie przeciagałem do 4.5k RPM. Na co dzień mam kilka zasad, które stosuję i one pomagaja mi w ekonomicznej jeżdzie. Przy 1 i 2 tankowaniu w 100% trzymałem się tych zasad.
1. Unikam "pierwszego biegu" – tzn. staram się jak tylko samochód ruszy zmieniać na drugi bieg. Przeważnie 1-1.5k RPM.
2. Nie przekraczam 3k RPM z wyjatkiem piątego biegu.
3. Staram się jak najszybciej dobić do danej prędkości z jaką będę jechał a przeważnie jest to 90-110km/h
4. Hamuję biegami
W Aucie nic nie zostało modyfikowane! Full seria
Zacznę od sposobu pomiaru żeby nie wprowadzać w błąd. Przed próbą pomiaru praktycznie wyjeżdziłem całę paliwo w zbiorniku. Na rezerwie przejechałem 54km i powoli zaczynało brakować paliwa bo przerywała więc odwiedziłem stację.
Pierwsze tankowanie:
100zł/PB95 – 4.45zł ("Bliska" Wyszogród – Płońsk) = 22.47l
Cykl mieszany: 30% – miasto, 70% – reszta
Przejechane = 300km Spalanie = 7.49l
Drugie tankowanie:
100zł/PB95 – 4.56 ("Orlen" Sochaczew) = 21.92l
Cykl mieszany: 15% – miasto, 85% – reszta
Przejechane = 298km Spalanie = 7.35l
Trzecie Tankowanie
100zł/PB95 – 4.62 ("BP" Grodzisk Mazowiecki) = 21.64l
Cykl mieszany: 35% – miasto, 65% – reszta
Przejechane = 240km Spalanie = 9.01l
Czwarte tankowanie
50zł/PB95 – 4.67 ("BP" Grodziskm Mazowiecki) = 10.70l
Cykl mieszany: 25% – miasto, 75% – reszta
Przejechane = 142km Spalanie = 7.53 l
Dla porównania moja stara MX-3 1.8V6 129hp 94' po lifcie ze zmodyfikowanym dolotem, stożek, układ wydechowy, po lekkim odchudzaniu i na oponach 205/55/15
50zł/PB95 – 4.42 ("BP" Grodzisk Mazowiecki) = 11.31l
Cykl mieszany: 30% – miasto, 70% – reszta
Przejechane = 138km Spalanie = 8.19l
Na koniec coś o moim stulu jazdy bo chyba od niego w głównej mierze zależy spalanie. Nie jeżdżę jak emeryt ale i nie kręcę Madzi pod czerwone pole. Choć czasem zdarzają się takie sytucję, że się przeciągnie i tak właśnie było po 3 tankowaniu gdzie wielokrotnie przeciagałem do 4.5k RPM. Na co dzień mam kilka zasad, które stosuję i one pomagaja mi w ekonomicznej jeżdzie. Przy 1 i 2 tankowaniu w 100% trzymałem się tych zasad.
1. Unikam "pierwszego biegu" – tzn. staram się jak tylko samochód ruszy zmieniać na drugi bieg. Przeważnie 1-1.5k RPM.
2. Nie przekraczam 3k RPM z wyjatkiem piątego biegu.
3. Staram się jak najszybciej dobić do danej prędkości z jaką będę jechał a przeważnie jest to 90-110km/h
4. Hamuję biegami
- Od: 2 cze 2009, 16:46
- Posty: 133
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)
średnio dokładne te pomiary, zatankuj pod korek pojeździj i znów pod korek. ilość zatankowanego paliwa podzielisz przez trasę która pokonałeś między tankowaniami i masz bardzo dokładne spalanie obliczone.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
Te tankowania są to pierwsze zaraz po kupnie auta. W baku było paliwa na nie więcej jak 1-2km bo podczas jazdy musiałem ją na boki bujać żeby jechała 
Można zsumować trasę jaką pokonałem i wyjdzie średnie spalanie czyli:
Zatankowane – 76.73 l Przejechane – 980km Spalanie – 7.82l
Można zsumować trasę jaką pokonałem i wyjdzie średnie spalanie czyli:
Zatankowane – 76.73 l Przejechane – 980km Spalanie – 7.82l
- Od: 2 cze 2009, 16:46
- Posty: 133
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)
Moja mazda 1.8V6 pali ok 18l i to przy spokojnej jezdzie, max 120km/h nie wiem dopieru ją kupiłem chyba cos jest nie tak wczorej wymieniłem sondy zobacze teraz 
KL-DE
BEST ET 14,8xx
SERIA
Sprzedam felgi widoczne na zdjęciach (złote)
BEST ET 14,8xx
SERIA
Sprzedam felgi widoczne na zdjęciach (złote)
- Od: 15 lis 2009, 23:13
- Posty: 20
- Skąd: Chorzele
- Auto: Mx-3 2.5 kLDE
323F 1.8 DOHC 91r.
jazda na laczkach 205/40/R17 ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
zima ( to sie dopiero okaze )
lato miasto 8-10 PB98
10-12 LPG
czasami porywy fantazi 18 LPG w miescie
trasa 8 PB98
10 LPG jazda w granicach 100 – 150
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
zima ( to sie dopiero okaze )
lato miasto 8-10 PB98
10-12 LPG
czasami porywy fantazi 18 LPG w miescie
trasa 8 PB98
10 LPG jazda w granicach 100 – 150
Była będzie i jest moja madzia 323F

- Od: 14 gru 2006, 00:27
- Posty: 10
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f (BG) GT 1.8 DOHC 16V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość