diagnostyka 323 1.6 BG

Postprzez alukard » 13 kwi 2010, 17:20

witam
panowie przeszukalem chyba wszystkie watki odnosnie 323BG i nigdzie nei znalalzem jak zdiagnozowac te Mazde ...

wiec mam pytanie jak to zrobic
w zlaczu diagnostycznym mam aktywne piny FEN / MEN / TEN / B+ / IG- / GND / TFA / F\P o ile dobrze odczytalem rodzaj kostki to H381 wyglada ona tak http://www.323f.info/images/kody.jpg

zrobilem sobie juz diode z opornikiem 1k tylko pytanie co gdzie podpiasc
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 09:11
Posty: 12

Postprzez EUNOS » 13 kwi 2010, 17:54

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 258 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez alukard » 13 kwi 2010, 18:00

no spoko zmostkowalem GND z TEN
podlaczylem diode do FEN i PLUSA W AKUMULATORZE


I tak po wlaczeniu zaplonu dioda swieci ciagle przez 3 sekundy i pozniej gasnie i minute nie swieci
teraz odpalilem auto i dioda nawet nie mrugla ....

po odpieciu sondy lambda nic sie nie zmienia
po odpieciu czujnika przy termostacie tez nic sie nie zmienia


wiec chyba ten opis jest zly ... <co?>


bo auto dalej pali okolo 13 litrow na 100km
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 09:11
Posty: 12

Postprzez EUNOS » 13 kwi 2010, 19:09

Podłączyłeś do plusa w aku? to trzeba podłączyć do miejsca oznaczonego B+ w złączu diagnostycznym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 258 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez alukard » 13 kwi 2010, 20:00

:|
jutro podlacze do plus w zlaczu :D
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 09:11
Posty: 12

Postprzez alukard » 15 kwi 2010, 17:41

podlaczylem w gniezdzie do b+ i dalej dioda zachowuje sie tak samo :|

teraz konkrety;
-auto pali jakies 13 l
-po nagrzaniu silnika obroty wachaja sie bardzo delikatnie, napewno nie wiecej niz 30obr/min
-auto po odpaleniu np. po nocy wskakuje na 1300obr/min i dopiero po ok. 10 minutach jazdy spada na 800 obrotow [czy u was jest tak samo ? ]
-auto po nagrzaniu [a dokladnie wskaznik temp. utrzymuje sie lekko poza polowa skali] czy to prawidlowe ? [ jesli nie jak jest u was ?]
– lambda jest raczej dobra wskazuje napiecie [na meirniku elektronicznym] od 0,2 do 0,7 w zaleznosci ile sie da gazu
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 09:11
Posty: 12

Postprzez YaRQ » 15 kwi 2010, 18:39

Wygląda na to że wszystko jest w normie;)
W czym widzisz problem? Spalanie? może na analize spalin wyjdzie, ale skoro piszesz że lambda jest ok, powinno być w miare dobrze
pozdr.
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez EUNOS » 15 kwi 2010, 19:18

Fakt że te 13l to za dużo, moja w mieście tak około 10l pali, trasa orientacyjnie 7-8l. ale nie mierzyłem jakoś dokładnie. Staram się jeździć w miarę eko, ale gdybym kręcił na czerwone to 13 zrobić to żaden problem <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 258 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez alukard » 15 kwi 2010, 19:33

no spoko ale tym autem jezdzi moja matka i nie opcji zeby przekraczala 3 tys obr...
z tymi wysokimi obrotami na poczattku i temp jest u was tak samo //
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 09:11
Posty: 12

Postprzez EUNOS » 15 kwi 2010, 19:47

Wskazówka temperatury jest tak delikatnie za połową skali ale silnik nagrzewa mi się szybciej, jakieś 3-4 minuty. Po odpaleniu masz raczej dobre obroty na ssaniu, ja mam wyższe jakieś 1600 ale nie mogę się zebrać żeby to ustawić. Tak że raczej wszystko jest. A co do tego że autem jeździ kobieta to być może zbyt mało dynamicznie, a długie przyśpieszanie wpływa na zwiększenie spalania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 258 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez alukard » 15 kwi 2010, 19:49

specialnie z nia jechalem i jezdzi wmiare ok...
tzn nie tak ze pol minuty rozkreca na jedynce do 3 tys zmienia bieg itd.... idzie jej to plynnie...
czyli po analizie tych kodow blyskowych wychodzi na to ze nie mam zadnych bledow //


dodam ze jak kumpel ja mial rok wczesniej mazda palila max 9l
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 09:11
Posty: 12

Postprzez EUNOS » 15 kwi 2010, 20:01

Jeśli zrobiłeś wszystko jak w tej instrukcji(test KOEO i KOER) to powinno być dobrze. Możesz jeszcze skasować pamięć błędów i przeprowadzić test.
U mnie tez nie miga żadnych błędów.
Nie jestem w tej dziedzinie ekspertem, dobrze by było gdyby ktoś bardziej doświadczony się wypowiedział.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 258 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez alukard » 15 kwi 2010, 20:07

zrobilem tak ...

podlaczylem jak oisze w instrukcji
wlaczylkem zaplon dioda zaswiecila na 2 s i pozniej dlugo dlugo nic wiec przekrecilem dalej na odpelenie tu nawet przez dlugi czas nie mrygla ...
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 09:11
Posty: 12

Postprzez Nabial » 25 kwi 2010, 10:13

Ja też na początku tak miałem ze sie tylko zapalała na 2s i potem ... nic . Ale ciekawiło mnie jak to działa(i czy w ogóle działa) to zrobiłem tak odczepiłem 4 żyłowa wtyczkę z aparatu zapłonowego i próbowałem odpalić silnik. Po tym wszystkim podpiąłem tester i dioda zaczęła mrugać czyli wcześniej nie miałem błędu.

P.S. Teraz nie mogę się uporać z kodem 18 może ktoś wie przy okazji co on oznacza???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2008, 16:12
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1,8 16V 1993r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323