Problemy z chłodzeniem
To może dawać takie objawy ... mozesz sprawdzić czy uszcelka Ci sie puszcza, odkrecając korek zbiorniczka wyrównawczego (uwaga !) na pracującym silniku ....
II. Co mi przyszło do głowy to czy masz drożny układ chłodzenia ? Moze byc jakas zarosnięta, lub zagieta rurka (ja tak mialem), teoretycznie zapowietrzoony cały układ (lub np. sama chłodnica)
Ps. Skasowale wiekszosc tego co napisalem,gdyz przeczytalem caly temat.
Skoro wszytko juz wymieniles co proponowalismy ....stawiam na ten zarosiety lub zagitey, nieoryginalny przewod chlodniczy ...
Ps. Pękniety blok raczej nie ... to byloby juz tragicznie wtedy.
Jednego nie rozuiem skąd i w jakich ilościach wywala Ci ten plyn ?
II. Co mi przyszło do głowy to czy masz drożny układ chłodzenia ? Moze byc jakas zarosnięta, lub zagieta rurka (ja tak mialem), teoretycznie zapowietrzoony cały układ (lub np. sama chłodnica)
Ps. Skasowale wiekszosc tego co napisalem,gdyz przeczytalem caly temat.
Skoro wszytko juz wymieniles co proponowalismy ....stawiam na ten zarosiety lub zagitey, nieoryginalny przewod chlodniczy ...
Ps. Pękniety blok raczej nie ... to byloby juz tragicznie wtedy.
Jednego nie rozuiem skąd i w jakich ilościach wywala Ci ten plyn ?
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Puhcio napisał(a):A sprawdzales usczelkę pod głowicą ?
jak sprawdzałem szczelnosc glowic to poszly nowe uszczelki
Puhcio napisał(a):czy masz drożny układ chłodzenia
chlodnice sprawdzal mi mechanik (tak przynajmniej twierdzi i mowi ze drozna, inne przewody nie wiem – sprawdze przy najblizszej sposobnosci
Puhcio napisał(a):skąd i w jakich ilościach wywala Ci ten plyn
w momencie gdy sie podgrzeje za mocno to przelewem ze zbiorniczka, ale to bylo moze raz albo dwa.
wczoraj widzialem poszlo gdzies kolo przewodu powrotnego do chlodnicy bo tam byly niewielkie biale slady glikolu (nieszczelnosci nie znalazlem pomimo poszukiwan, ktore bede kontynuowal). co do ilosci – ostatnio dolalem ok 0,5ltr.
sam juz nie wiem.........
V6 is the BE(A)ST
Pozdrawiam
Piotrek
Pozdrawiam
Piotrek
- Od: 30 sie 2004, 12:52
- Posty: 153
- Skąd: Zależy dokąd jadę
- Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6
ptrklm napisał(a):w momencie gdy sie podgrzeje za mocno to przelewem ze zbiorniczka, ale to bylo moze raz albo dwa.
Mi tak wywalalo, zwalilem na nie drożne przewdoy ...
To sprawdziłeś już chyba wszytko .... ja mialem problemy nieszczeloności ze względu na stan gumowych przewodów. I z tego brały się kłopoty.
Wszytko było dobrze, do czasu, gdzy nie wyjeli silnika (remont ....) wtedy wiekszosc gumowych przewodów uległa uszkodzeniu, duperele ... króre wykańczają mnie zdrowotnie i finansowo.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
jeszcze czekam na plyn, ktory doleje do cieczy chlodzacej – podobno wchodzi w reakcje z gazami z silnika. jak beda przedmuchy to podobno wyjdzie. a jak nie bedzie to juz sam nie wiem 
V6 is the BE(A)ST
Pozdrawiam
Piotrek
Pozdrawiam
Piotrek
- Od: 30 sie 2004, 12:52
- Posty: 153
- Skąd: Zależy dokąd jadę
- Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6
ptrklm napisał(a):mam, ale dawno na nim nie jechalem. pali mi 10/100 wiec nie jest tragicznie a powiedzialem sobie ze dopoki silnik nie bedzie OK nie przelacze go na gaz.
Hmmm, to obala moją koncepcję
To sprawdź jeszce drożność tych rur.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
KORKI, wymien dla swietego spokoju korki. Ewentualnie ktos mogl wczesniej zakroplic chlodnice magicznym plynem do latania dziur, jest w tej chwili zapchana.
mercer napisał(a):mam pekneiecie elementu plastikowego przy chlodnicy nie da sie skleic
Jestes pewien, ze na pewno nie da sie skleic? Ja mialem to samo i zrobili mi w ASO w Warszawie calkiem tanio – sami zaproponowali zamiast nowej chlodnicy. Czy u Ciebie plyn wycieka rowniez po prawej stronie?
Nowa chlodnica to koszt ok 2K, zamiennik 1K. Jesli chcesz miec pewnosc kupujac uzywana, musisz kupic jakas w miare nowa, zeby jej nie spotkalo to samo.
Przy naprawie/wymianie chlodnicy sugerowalbym wymienic przewod wody, one rowniez "padaja".
Pozdrawiam,
voytecku.
mercer napisał(a):Chyba trzeba bedzie kupowac nowa (uzywana) jakies propozycje ?
Tutaj masz uzywana chlodnice, bardzo tanio:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazda-Mi ... 3608QQrdZ1
Sprzedawca wysyla rowniez do Polski.
Pozdrawiam,
voytecku.
Dzieki za informacje. A co do ebay to wolalbym brac taki zakup w ostatecznosci. Bo jakby cos sie okazalo jednak nie tak to bylby klopot. Pewnie jest dobra ,ale....roznie bywa....
Cieknie mi po prwej stronie biorac pod uwage za punkt siedzenia kierowcy. Ten plastikowy element byl juz lepiony 2 razy i teraz to juz raczej nie da sie odratowac. z drugiej strony nie chce mi sie ganiac do Wawy ,z ta chlodnica wiecej kosztow ,zamieszania niz to warte. A jak by sie okazalo ze jednak nie jest juz do ponownego sklejenia ? i chyba wolalbym juz jej nie kleic po raz 3... Moze pasowala by od 626 z takim samym motorem ?
Cieknie mi po prwej stronie biorac pod uwage za punkt siedzenia kierowcy. Ten plastikowy element byl juz lepiony 2 razy i teraz to juz raczej nie da sie odratowac. z drugiej strony nie chce mi sie ganiac do Wawy ,z ta chlodnica wiecej kosztow ,zamieszania niz to warte. A jak by sie okazalo ze jednak nie jest juz do ponownego sklejenia ? i chyba wolalbym juz jej nie kleic po raz 3... Moze pasowala by od 626 z takim samym motorem ?
- Od: 6 lis 2006, 12:28
- Posty: 10
- Skąd: lublin
- Auto: millenia 2.5 1996
Mercer,
Cena jest tak niska, ze bralbym w ciemno
U mnie rowniec po prawej stronie cieklo. Jak wlewalem plyn jadac do ASO, to ciurkiem lecialo
Powinna pasowac, ale moze lepiej ustal to dokladnie z ASO. Np. z AZ, oni wbrew pozorom calkiem duzo wiedza
Pozdrawiam,
voytecku.
Cena jest tak niska, ze bralbym w ciemno
mercer napisał(a):Cieknie mi po prwej stronie biorac pod uwage za punkt siedzenia kierowcy
U mnie rowniec po prawej stronie cieklo. Jak wlewalem plyn jadac do ASO, to ciurkiem lecialo
mercer napisał(a):Moze pasowala by od 626 z takim samym motorem
Powinna pasowac, ale moze lepiej ustal to dokladnie z ASO. Np. z AZ, oni wbrew pozorom calkiem duzo wiedza
Pozdrawiam,
voytecku.
voytecku napisał(a):mercer napisał:
Chyba trzeba bedzie kupowac nowa (uzywana) jakies propozycje ?
Tutaj masz uzywana chlodnice, bardzo tanio:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazda-Mi ... 3608QQrdZ1
u mnie tez w koncu skonczylo sie wymiana chlodnicy ale z tego co pamietam to nie byla ona az tak powalajaco droga. o le dobrze kojarze to wyniosla mnie cos kolo 400PLN z robocizna. niestety mozecie mnie

V6 is the BE(A)ST
Pozdrawiam
Piotrek
Pozdrawiam
Piotrek
- Od: 30 sie 2004, 12:52
- Posty: 153
- Skąd: Zależy dokąd jadę
- Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6
Cześć,
zauważyłem w swojej milleni problem z temperaturą tzn:
podczas jazdy jest wszystko ok, jak tylko staję na światłach rośnie temperatura silnika jak na zdjęciu poniżej:
http://img146.imageshack.us/img146/9002/01082009001.jpg
jak tylko ruszam, zaraz spada
Co powinienem sprawdzić?
zauważyłem w swojej milleni problem z temperaturą tzn:
podczas jazdy jest wszystko ok, jak tylko staję na światłach rośnie temperatura silnika jak na zdjęciu poniżej:
http://img146.imageshack.us/img146/9002/01082009001.jpg
jak tylko ruszam, zaraz spada
Co powinienem sprawdzić?

- Od: 17 paź 2006, 07:47
- Posty: 298
- Skąd: Łódź
- Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV
Czy temperatura rosnie wyzej niz poziom pokazany na zdjeciu?
Np w silniku KJ wskazowka zawsze ustawiona jest na 60% skali niezaleznie od okolicznoci. Dla pewnosci sprawdz poziom plynu i czy nie ma gdzies wyciekow.
Pozdrawiam,
voytecku.
Np w silniku KJ wskazowka zawsze ustawiona jest na 60% skali niezaleznie od okolicznoci. Dla pewnosci sprawdz poziom plynu i czy nie ma gdzies wyciekow.
Pozdrawiam,
voytecku.
powyżej tego nie rośnie, zauważyłem na postoju że jak osiągnie mniej więcej taki poziom to wtedy załącza się wiatrak.
Wcześniej nie zauważyłem żeby wskazówka temperatury podnosiła się ponad 50%, ale mam jeszcze w międzyczasie kłopoty z instalką LPG, którą w poniedziałek zmieniam z 2 gen + BLOS na sekwencję (teraz gaśnie, marznie parownik). Zauważyłem, że rurka którą ciepły płyn dociera do parownika jest dluga i poskręcana. Być może wymiana instalki i nowo położona przez profesjonalistów pomogą
W poprzednim Xedzie miałem przygodę z przegrzaniem silnika
i teraz nerwowo reaguję na każdy objaw problemów z chłodzeniem
Wcześniej nie zauważyłem żeby wskazówka temperatury podnosiła się ponad 50%, ale mam jeszcze w międzyczasie kłopoty z instalką LPG, którą w poniedziałek zmieniam z 2 gen + BLOS na sekwencję (teraz gaśnie, marznie parownik). Zauważyłem, że rurka którą ciepły płyn dociera do parownika jest dluga i poskręcana. Być może wymiana instalki i nowo położona przez profesjonalistów pomogą
W poprzednim Xedzie miałem przygodę z przegrzaniem silnika


- Od: 17 paź 2006, 07:47
- Posty: 298
- Skąd: Łódź
- Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV
postanowiłem odświeżyc temat.
Problem polega na tym ze mazda sie grzeje na postoju. po okolo 3-5 minutach temperatura wskakuje na poziom czarnej kreski ze zdjęcia -->
Dodam ze nie wiem w jakim stanie jest pompa wody oraz termostat. Wiem jednak, ze chlodnica po mocnym nagrzaniu sinika u GÓRY JEST GORĄCA A NA DOLE ZIMNA...
SUGESTIE?
Problem polega na tym ze mazda sie grzeje na postoju. po okolo 3-5 minutach temperatura wskakuje na poziom czarnej kreski ze zdjęcia -->

Dodam ze nie wiem w jakim stanie jest pompa wody oraz termostat. Wiem jednak, ze chlodnica po mocnym nagrzaniu sinika u GÓRY JEST GORĄCA A NA DOLE ZIMNA...
SUGESTIE?
Pozdrawiam MlodyMatt 
Może masz zapowietrzony układ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości