Szczeki hamulcowe MPV2004
Strona 1 z 1
witam
mam mazde MPV 2.0 diesel 136 rok 2004 rok modelowy 2005 (ostatni model po liftingu).
auto ma przejechane ponad 200 tys (serwisowane w ASO) i jestem II wlascicielem
Ostatnio mam problem z recznym. niestety prawie wogole nie dziala lub dziala na jedno kolo.
wszystkie przewody zostaly sprawdzone i wyregulowanie nic nie pomaga bo po kilku dniach problem wraca i znow reczny prawie nie trzyma
Uklad hamulcowy z tylu sklada sie z tarcz (hamulec glowny) i bebnow (hamulec postojowy).
Sczeki sa juz mocno zuzyte i nie moge ich nigdzie kupic. Nie jest to tradycyjna szczeka (zlozona z dwoch czesci) tylko jeden zespolony element.
Napewno nie pasuja te z katalogu o wymiarach 252 i 54 bodajze- sa zdecydowanie za duze.
Gdzie moge je kupic i ile kosztuja?
czy ktos mial podobny problem?
pozdrawiam
mam mazde MPV 2.0 diesel 136 rok 2004 rok modelowy 2005 (ostatni model po liftingu).
auto ma przejechane ponad 200 tys (serwisowane w ASO) i jestem II wlascicielem
Ostatnio mam problem z recznym. niestety prawie wogole nie dziala lub dziala na jedno kolo.
wszystkie przewody zostaly sprawdzone i wyregulowanie nic nie pomaga bo po kilku dniach problem wraca i znow reczny prawie nie trzyma
Uklad hamulcowy z tylu sklada sie z tarcz (hamulec glowny) i bebnow (hamulec postojowy).
Sczeki sa juz mocno zuzyte i nie moge ich nigdzie kupic. Nie jest to tradycyjna szczeka (zlozona z dwoch czesci) tylko jeden zespolony element.
Napewno nie pasuja te z katalogu o wymiarach 252 i 54 bodajze- sa zdecydowanie za duze.
Gdzie moge je kupic i ile kosztuja?
czy ktos mial podobny problem?
pozdrawiam
- Od: 3 kwi 2010, 19:03
- Posty: 10
- Skąd: Londyn
Napisz kolego, czy i jak rozwiązałeś ten problem.
W mojej MPV zaobserwowałem podobne dolegliwości – ręczny słabo trzymał i po sprawdzeniu okazało się, że na lewe koło wogóle nie łapie.
W mojej MPV zaobserwowałem podobne dolegliwości – ręczny słabo trzymał i po sprawdzeniu okazało się, że na lewe koło wogóle nie łapie.

----- Mazda MPV 2.0 TD 136KM MZR-CD 2004r. ------
to samo bylo u mnie i po pewnym czasie wogole nie trzyma na zadne kolo. regulacje i kombinowanie pomoze ale na bardzo krotko...
zamowilem szczeki w anglii – cena ok £45 w serwisie mazdy.
na drugi tydzien maja byc wiec jak przyjda i je wymienie to wtedy napisze czy pomogla wymiana
zamowilem szczeki w anglii – cena ok £45 w serwisie mazdy.
na drugi tydzien maja byc wiec jak przyjda i je wymienie to wtedy napisze czy pomogla wymiana
- Od: 3 kwi 2010, 19:03
- Posty: 10
- Skąd: Londyn
regulacja jest kolo dzwigni recznego – doslownie nad dzwignia gdzie jest kawalek plastiku co zakrywa reczny jest sruba ktora mozna regulowac.
jesli sciagniesz tarcze i dostaniesz sie do bebna w kazdym z nich jest ala rozpierak i tak tez jest pokretlo ktorym mozna regulowac reczny.
a masz reczny na tarcze czy na beben?
jesli sciagniesz tarcze i dostaniesz sie do bebna w kazdym z nich jest ala rozpierak i tak tez jest pokretlo ktorym mozna regulowac reczny.
a masz reczny na tarcze czy na beben?
- Od: 3 kwi 2010, 19:03
- Posty: 10
- Skąd: Londyn
Nie wiem jaka jest dokładnie konstrukcja tego hamulca ręcznego – przyglądałem mu się podczas zmiany kół z zimowych na letnie ale niewiele z tego wywnioskowałem. Będę więc wdzięczny za każdą sugestię – w M6 jest chyba tarczowy a w Promacy wersja bębnowa (mimo tylnego hamulca tarczowego).
----- Mazda MPV 2.0 TD 136KM MZR-CD 2004r. ------
dzisiaj odebralem szczeki – oryginal z Japonii. termin realizacji zamowienia w UK -2-3 dni
fakt ze maja duzo wiecej okladziny niz moje:)
moge podeslac zdjecia
hamulec tylny sklada sie z bebnow (bardzo male i nietypowe) i z tarcz.wlasnie tarcza hamulcowa jest zarazem oslona bebna:)
jutro przystapie do wymiany.
jak cos w rzeszowie bodajze FOX ma czesci do mazdy ale co do ceny to nie mam pojecia...
fakt ze maja duzo wiecej okladziny niz moje:)
moge podeslac zdjecia
hamulec tylny sklada sie z bebnow (bardzo male i nietypowe) i z tarcz.wlasnie tarcza hamulcowa jest zarazem oslona bebna:)
jutro przystapie do wymiany.
jak cos w rzeszowie bodajze FOX ma czesci do mazdy ale co do ceny to nie mam pojecia...
- Od: 3 kwi 2010, 19:03
- Posty: 10
- Skąd: Londyn
Regulacje hamulca postojowego/ ręcznego przeprowadzamy na dwa sposoby
1. kasowanie naciągniętej linki pod dźwignią hamulca w kabinie przez dokręcenie nakrętki klucz 10.
2. regulacja rozpiętości szczęk ciernych,
a – ściągamy tylne koła,
b – ściągamy tarcze hamulcowe (odkręcamy dwa wkręty z łbem stożkowym (śrubokręt krzyżowy)
c – zbijamy tarcze hamulcową z bębna hamulca ręcznego
d – ściągamy korek gumowy z otworu regulacyjnego
e – ustawiamy bęben otworem do dołu
f – śrubokętem płaskim przekręcamy śrube regulacyną do momentu aż uzyskamy żądany efekt
Ja uważam że jak cokolwiek wymieniać przy ręcznym to napewno linki; są dwie koszt od 30 zŁ za sztuke, lub sprężyny ściągające szczęki, a szczęki to jeszcze nam długo posłużą, na tym się nie jeździ, napewno co jakiś czas trzeba wyczyścić i przesmarować mechanizmy rozpieraka bo rdzewieją
1. kasowanie naciągniętej linki pod dźwignią hamulca w kabinie przez dokręcenie nakrętki klucz 10.
2. regulacja rozpiętości szczęk ciernych,
a – ściągamy tylne koła,
b – ściągamy tarcze hamulcowe (odkręcamy dwa wkręty z łbem stożkowym (śrubokręt krzyżowy)
c – zbijamy tarcze hamulcową z bębna hamulca ręcznego
d – ściągamy korek gumowy z otworu regulacyjnego
e – ustawiamy bęben otworem do dołu
f – śrubokętem płaskim przekręcamy śrube regulacyną do momentu aż uzyskamy żądany efekt
Ja uważam że jak cokolwiek wymieniać przy ręcznym to napewno linki; są dwie koszt od 30 zŁ za sztuke, lub sprężyny ściągające szczęki, a szczęki to jeszcze nam długo posłużą, na tym się nie jeździ, napewno co jakiś czas trzeba wyczyścić i przesmarować mechanizmy rozpieraka bo rdzewieją
- Od: 14 paź 2008, 20:19
- Posty: 37
- Skąd: ok/Krakowa
- Auto: mazda MPV LW 2005 2,0d 16V 136KM
co do hamulca ręcznego w mpv po 2004 to jest montowany tak zwany kopytkowy i nigdzie prócz serwisu nie można go dostać- wiem to bo sam długo szukałem i bez efektu
a koszt takowego to wydatek 300 zl wiec nie jest to mało, lecz kto długo szuka ten w końcu znajdzie
http://moto.allegro.pl/mazda-cx-7-cadil ... 07711.html
Ktoś pisal, ze przecież taki hamulec to długo wytrzyma ,bo przeciez na tym die nie jeździ ,ale u mnie własnie ręczny byl strasznie zjechany wiec jednak wcale tak długo nie wytrzymał

Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Te same szczęki w klubowym sklepie kosztują 185 zł. :)
Uważałbym jednak, bo po numerach nie pasują do MPV.
Powinny mieć numer LEY4-44-39Z lub LEY5-44-39Z (263 lub 260 zł).
Uważałbym jednak, bo po numerach nie pasują do MPV.
Powinny mieć numer LEY4-44-39Z lub LEY5-44-39Z (263 lub 260 zł).
the right man in the wrong place...
Hm... mam ten sam problem, a nawet jeszcze gorzej ...
Po zaciągnięciu hamulca ręcznego podczas jazdy czuć i słychać uderzenie jakby 5kg młotem ktoś przyp...
Ruszając do przodu przy zaciągniętym ręcznym jest zblokowane 1 koło, ale do tyłu nie ma hamulca ręcznego wcale...
Rozbierałem to już kilka razy. Nie ma tam nic skomplikowanego – śruba do mechanicznej regulacji luzu i tyle.
yyy... nie bardzo rozumiem
przecież tam są tarczo-bębny. Nie da się "zbić" tarcze zostawiając bęben...
Co do reszty Ok... wystarczy zdjąć koło, wyjąc gumowy korek , ustawić otworem w pozycji około godz. 7 i płaskim śrubokrętem wyregulować.
Wg mnie problemem nie są szczęki tylko ta "nieszczęsna" regulacja która po kilkukrotnym użyciu hamulca ręcznego samoczynnie się "wkręca"
Już 2-u krotnie przed przeglądem technicznym robiłem regulację hamulca i było super
tyle tylko że krótko.... 
Po zaciągnięciu hamulca ręcznego podczas jazdy czuć i słychać uderzenie jakby 5kg młotem ktoś przyp...
Ruszając do przodu przy zaciągniętym ręcznym jest zblokowane 1 koło, ale do tyłu nie ma hamulca ręcznego wcale...

Rozbierałem to już kilka razy. Nie ma tam nic skomplikowanego – śruba do mechanicznej regulacji luzu i tyle.
remont napisał(a):b – ściągamy tarcze hamulcowe (odkręcamy dwa wkręty z łbem stożkowym (śrubokręt krzyżowy)
c – zbijamy tarcze hamulcową z bębna hamulca ręcznego
yyy... nie bardzo rozumiem

Co do reszty Ok... wystarczy zdjąć koło, wyjąc gumowy korek , ustawić otworem w pozycji około godz. 7 i płaskim śrubokrętem wyregulować.
Wg mnie problemem nie są szczęki tylko ta "nieszczęsna" regulacja która po kilkukrotnym użyciu hamulca ręcznego samoczynnie się "wkręca"
Już 2-u krotnie przed przeglądem technicznym robiłem regulację hamulca i było super


- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
Tak oczywiście tarczo bęben – a dlaczego zbijamy, dlatego że ja po 5 latach nie zaglądania do szczęk musiałem solidnie użyć młota aby rdza puściła. Co do szczęk to ja oddałem do naklejenia nowych okładzin koszt około 60 zł w 2011r. Może sprawdź długości linek. u mnie są 2 linki bez regulacji – regulacja centralna
- Od: 14 paź 2008, 20:19
- Posty: 37
- Skąd: ok/Krakowa
- Auto: mazda MPV LW 2005 2,0d 16V 136KM
Czy oddałeś do jakiegoś specjalistycznego warstatu? Gdzie?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
robertzago napisał(a):co do hamulca ręcznego w mpv po 2004 to jest montowany tak zwany kopytkowy i nigdzie prócz serwisu nie można go dostać- wiem to bo sam długo szukałem i bez efektua koszt takowego to wydatek 300 zl wiec nie jest to mało, lecz kto długo szuka ten w końcu znajdzie
http://moto.allegro.pl/mazda-cx-7-cadil ... 07711.html
Ktoś pisal, ze przecież taki hamulec to długo wytrzyma ,bo przeciez na tym die nie jeździ ,ale u mnie własnie ręczny byl strasznie zjechany wiec jednak wcale tak długo nie wytrzymał
enkai napisał(a):Dobry tip. Dzięki.
PS
OE MAzdahttp://moto.allegro.pl/szczeki-mazda-cx ... 59032.html
Czy ktoś może potwierdzić czy te szczęki podane w postach wyżej pasują do naszych MPV.
- Od: 16 lis 2011, 19:02
- Posty: 15
- Skąd: Białystok
- Auto: MAZDA MPV (LW) 2.0 – MZR-CD '04 136km
IVECO 35-10 2,5tdi
vw lt 35 2,5tdi
te co ja podałem pasują jak najbardziej, jedynie co należy to wywiercić po małym otworku na szczęce na sprężynę- tydzien temu montowałem wiec polecam 
Dzięki. Przyda się ta informacja.
Też pewnie będę musiał w najbliższym czasie je wymienić ,słabo trzyma ręczny szczególnie do tyłu.
Z tego co widzę po postach kolegów to jakaś felerna konstrukcja tego ręcznego.
A swoja drogą pierwszy raz widzę takie szczęki,jak to działa?? są one jakoś rozpierane?
Też pewnie będę musiał w najbliższym czasie je wymienić ,słabo trzyma ręczny szczególnie do tyłu.
Z tego co widzę po postach kolegów to jakaś felerna konstrukcja tego ręcznego.
A swoja drogą pierwszy raz widzę takie szczęki,jak to działa?? są one jakoś rozpierane?

- Od: 16 lis 2011, 19:02
- Posty: 15
- Skąd: Białystok
- Auto: MAZDA MPV (LW) 2.0 – MZR-CD '04 136km
IVECO 35-10 2,5tdi
vw lt 35 2,5tdi
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości