Szybko lapie temperature

Postprzez MichalS80 » 11 kwi 2010, 18:07

Silnik mojej Mazdy 323 1.6 8v bardzo szybko lapie temperature. W sumie zjawisko jest korzystne, bo po 3-4 km jest juz w pelni nagrzany. jednak porownujac do innych starszych samochodow (Golf, Vectra, Carina E) jest to dziwne, bo tam czeka sie dluzej. Zjezdzajac z trasy na podworko praktycznie od razu wlacza sie wentylator, podobnie jest podczas wolniejszej jazdy. Ogolnie jest wrazenie jakby silnik mial tendencje do gotowania sie, ale zieki temu ze wiatrak [tiiit] to tak sie nie dzieje. W innych wzledach jest ok., nie bierze oleju, jedynie na wolnych obrotach troche faluje i przerywa. Co o tym myslicie?
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2009, 12:30
Posty: 83
Auto: Mazda 323 1.6 GLX sedan '89

Postprzez gogo » 11 kwi 2010, 19:29

U mnie tak samo, wentylator w lato praktycznie nie stygnie w zimę czasami też się załącza. Jest gitara :P
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez l3mur91 » 11 kwi 2010, 20:46

Jak dla mnie póki się nie przegrzewa to jest gitara. Ja mam u siebie podobnie i nie narzekam.
W zimę tylko miał problem z nagrzaniem się. Po uzupełnieniu płynu chłodzącego wróciło wszystko do normy.

Ja bym tego nie ruszał. ;)
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez MichalS80 » 11 kwi 2010, 22:03

Dzieki. To moze znaczyc ze ten typ tak ma. Jeszcze odnosnie uzupelniania ego plynu. Nie wiem jak wy, ale ja pilnuje zeby byl stan pod korkiem w chlodnicy wlasciwy a nie w tym zbiorniczku wyrownawczym bo wg mnie te plyny wogole sie nie mieszaja. Zbiorniczek jest bardzo nisko i sluzy chyba jako przelew. Mam tam co prawda stan, ale to sama woda, w zime nawet zamarzla, przy czym w chlodnicy plyn...
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2009, 12:30
Posty: 83
Auto: Mazda 323 1.6 GLX sedan '89

Postprzez YaRQ » 12 kwi 2010, 01:41

hmm ale czym się różni ta 'woda' w zbiorniczku wyrównawczym od 'wody' w chłodnicy??

Chyba dobrze jest rzucić czasami okiem pod korek chłodnicy, jeśli na zimnym silniku płyn jest pod samym korkiem to wszystko ok, sam korek może być nawet mokry. Szczególnie ważne jak się ma podtlenek lpg;]
Dodatkowo po zagrzaniu silnika i ostrzejszej jeździe można popatrzeć na miarke w zbiorniczku wyrównawczym, prawdopodobnie będzie mokra... to normalne i przy zwykłym użytkowaniu tak to z grubsza powinno wyglądać ;)
pozdr.
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez gogo » 12 kwi 2010, 08:22

Jeśli byś miał za mało płynu w chłodnicy i wsio sprawne to z tego zbiorniczka powinno zassać :)
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323