Mazda Tribute (EP) – Opinie i Informacje
witam posiadaczy mazdy czy wiecie jak podkręcić silnik 2.0 124km bo trochę słabo sie wkręca
-
pobrebski
Pytanie do użytkowników europejskiej wersji – jak działa klimatyzacja?
Czy jak świeci się zielona kontrolka na pokrętle to jest wyłączona czy włączona?
Bo u mnie świeci się przy nadmuchu na nogi i twarz, ale automatycznie gaśnie przy ustawieniu nadmuchu na przednią szybę, a przecież wtedy klima powinna działać, a nawet zgodnie z instrukcja do wersji amerykańskiej powinna załączać się automatycznie. Zresztą w tej samej instrukcji jest napisane, że klima przy nadmuchu na nogi i twarz nie będzie działać
Stąd mój wniosek że: kontrolka świeci=klima wyłączona, kontrolka nie świeci=klima włączona. Potwierdźcie proszę.
Czy jak świeci się zielona kontrolka na pokrętle to jest wyłączona czy włączona?
Bo u mnie świeci się przy nadmuchu na nogi i twarz, ale automatycznie gaśnie przy ustawieniu nadmuchu na przednią szybę, a przecież wtedy klima powinna działać, a nawet zgodnie z instrukcja do wersji amerykańskiej powinna załączać się automatycznie. Zresztą w tej samej instrukcji jest napisane, że klima przy nadmuchu na nogi i twarz nie będzie działać

Stąd mój wniosek że: kontrolka świeci=klima wyłączona, kontrolka nie świeci=klima włączona. Potwierdźcie proszę.
- Od: 13 lut 2010, 17:21
- Posty: 19
jukonek napisał(a):Pytanie do użytkowników europejskiej wersji – jak działa klimatyzacja?
Czy jak świeci się zielona kontrolka na pokrętle to jest wyłączona czy włączona?
Bo u mnie świeci się przy nadmuchu na nogi i twarz, ale automatycznie gaśnie przy ustawieniu nadmuchu na przednią szybę, a przecież wtedy klima powinna działać, a nawet zgodnie z instrukcja do wersji amerykańskiej powinna załączać się automatycznie. Zresztą w tej samej instrukcji jest napisane, że klima przy nadmuchu na nogi i twarz nie będzie działać![]()
Stąd mój wniosek że: kontrolka świeci=klima wyłączona, kontrolka nie świeci=klima włączona. Potwierdźcie proszę.
Świeci się – włączona, poza tym, mimo , ze po przełączeniu na szybę kontrolka gaśnie , mam wrażenie że klima dalej działa
Częste mycie skraca życie.....

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
- Od: 23 sty 2005, 16:42
- Posty: 219
- Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
- Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6
Przy włączeniu tylko na szybę klima automatycznie sama się uruchamia. Mam wrażenie, że to pomysł jakiegoś amerykańskiego inżyniera – pewnie wyszedł z założenia, że skoro ktoś chce włączyć nawiew tylko na szybę to musi być to wyjątkowa sytuacja i klima musi działać (zaparowana szyba, albo oblodzona itp itd bo nie wiadomo co autor miał na myśli).
- Od: 25 paź 2008, 22:26
- Posty: 39
- Skąd: Łódź
- Auto: Tribute'02, 4x4 2L, LPG
mario_g76 napisał(a):Mam wrażenie, że to pomysł jakiegoś amerykańskiego inżyniera .
Przynajmniej niektóre francuskie klimatroniki (np. Renault Laguna) też tak mają – ustawiasz nawiew na szybę i automatycznie włącza się klima, ale tam przynajmniej świeci się kontrolka.
A przy okazji – u mnie kontrolka od klimy jest tak głęboko "wciśnięta" w pokrętło że w słoneczny dzień trzeba się schylić żeby zobaczyć czy się świeci.
Czy u Was jest tak samo ? Czy nie powinna być w tej samej płaszczyźnie co pokrętło ?
- Od: 13 lut 2010, 17:21
- Posty: 19
U mnie jest wyraźnie widoczna, gorzej z włacznikiem podgrzewania tylnej szyby, zasłania mi go dźwignia zmiany biegów i kompletnie nie widze czy ogrzewanie jest załączone czy wyłączone 
Z innej beczki, demontował ktoś z Was może kierownicę, przestał mi działac klakson, tzn raz działał, raz nie a w końcu padł. Sam klakson działa, bezpieczniki wszystkie ok, podejrzewam tasiemkę w kierownicy, tylko jak to cholerstwo zdemontowac? W instrukcji znalazłem niby opis ale niejasny jakiś. Luzuję kluczem ten czarny sześciokątny bolec pod kierownicą, i próbuję zdjąc kierownicę, tylko jak? zablokowałem ją i próbuje przekręcic na siłe w lewo lub prawo i nic, mocno się boję żebym blokady nie zerwał albo czegoś innego nie uwalił
Z innej beczki, demontował ktoś z Was może kierownicę, przestał mi działac klakson, tzn raz działał, raz nie a w końcu padł. Sam klakson działa, bezpieczniki wszystkie ok, podejrzewam tasiemkę w kierownicy, tylko jak to cholerstwo zdemontowac? W instrukcji znalazłem niby opis ale niejasny jakiś. Luzuję kluczem ten czarny sześciokątny bolec pod kierownicą, i próbuję zdjąc kierownicę, tylko jak? zablokowałem ją i próbuje przekręcic na siłe w lewo lub prawo i nic, mocno się boję żebym blokady nie zerwał albo czegoś innego nie uwalił
Częste mycie skraca życie.....

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
- Od: 23 sty 2005, 16:42
- Posty: 219
- Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
- Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6
Witajcie po dłuższej przerwie ... spowodowanej zakupem nowe zabawki
troszkę zaniedbałem Tributa i teraz się mści się cacko
potrzebuję pomocy – niedługo rozleci mi się podpora wału i posypały się pierścienie abs-u na przodzie – macie Koledzy jakieś propozycje- jakieś doświadczenia
dzwoniłem do wszelakich części amerykańskich itp. ale chcą dokładne wymiary – a ja bidaka zielony jestem jedyne co wiem to to że ma tributa 2,0 2003 rok
pozdrawiam
potrzebuję pomocy – niedługo rozleci mi się podpora wału i posypały się pierścienie abs-u na przodzie – macie Koledzy jakieś propozycje- jakieś doświadczenia
dzwoniłem do wszelakich części amerykańskich itp. ale chcą dokładne wymiary – a ja bidaka zielony jestem jedyne co wiem to to że ma tributa 2,0 2003 rok
pozdrawiam
po zachwytach samochodowych i audiofilowych wróciłem do korzeni : Grubas VL1500 – i tera nie ma bata!!!
- Od: 28 paź 2008, 11:49
- Posty: 31
- Skąd: Zamość
- Auto: Suzuki vl1500 Boulevard, Tribute 2,0 LPG, VW passat 1,9 tdi
Panowie.
Muszę wymienić łączniki, gumy stab. przed. i tulejki (przy przednich wahaczach jest tulejka przednia i tylna).
I tu jest kłopot – łączniki można dobrać, tulejki przednie też, ale jest problem z tulejkami tylnymi.
W warsztacie, do którego prowadzam autko mają problem ze znalezieniem tych tulejek. Nie uśmiecha mi się kupowanie całego wahacza z zapyziałą tulejką w komplecie.
Może coś poradzicie jeśli ktoś z was już jest po takiej wymianie?????
Łączniki wiem, że niektórzy już zmieniali, ale co do reszty to nie doszukałem się tutaj postów.
Ewentualnie gdybym znał nr oryginalnych części to też w warsztacie znaleźliby części.
Mario
Muszę wymienić łączniki, gumy stab. przed. i tulejki (przy przednich wahaczach jest tulejka przednia i tylna).
I tu jest kłopot – łączniki można dobrać, tulejki przednie też, ale jest problem z tulejkami tylnymi.
W warsztacie, do którego prowadzam autko mają problem ze znalezieniem tych tulejek. Nie uśmiecha mi się kupowanie całego wahacza z zapyziałą tulejką w komplecie.
Może coś poradzicie jeśli ktoś z was już jest po takiej wymianie?????
Łączniki wiem, że niektórzy już zmieniali, ale co do reszty to nie doszukałem się tutaj postów.
Ewentualnie gdybym znał nr oryginalnych części to też w warsztacie znaleźliby części.
Mario
- Od: 25 paź 2008, 22:26
- Posty: 39
- Skąd: Łódź
- Auto: Tribute'02, 4x4 2L, LPG
mario to juz Ci podsyłam gościa
http://www.allegro.pl/item971511663_lac ... _gwar.html ja u niego nabrałem i tydzień chodzą. Wcześniejsze na szybkiego dopasowali mi z mazdy premancy – ale 18.000 km wytrzymaly , zobaczymy co teraz.
aha nadal szukam suki na wał (podpora wału) i zębatek abs na przód
pozdrówka

aha nadal szukam suki na wał (podpora wału) i zębatek abs na przód
pozdrówka
po zachwytach samochodowych i audiofilowych wróciłem do korzeni : Grubas VL1500 – i tera nie ma bata!!!
- Od: 28 paź 2008, 11:49
- Posty: 31
- Skąd: Zamość
- Auto: Suzuki vl1500 Boulevard, Tribute 2,0 LPG, VW passat 1,9 tdi
Mario,
Numery części znajdziesz na tej stronie: http://allmazda.net/parts/TRIBUTE/ Można też założyć tam darmowe konto, wówczas będą widoczne rysunki.
Andy,
Czy zębatki ABS są razem z przegubem?
Numery części znajdziesz na tej stronie: http://allmazda.net/parts/TRIBUTE/ Można też założyć tam darmowe konto, wówczas będą widoczne rysunki.
Andy,
Czy zębatki ABS są razem z przegubem?
- Od: 15 wrz 2008, 07:26
- Posty: 37
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG
bkruchy – są razem, ale mechanik mówi, że można je bez uszczerbku zdjąć ale nie ot tak 
w dalszym ciągu szukam łożyska wału (podpora wału tzw. suka) no i te zębatki
w dalszym ciągu szukam łożyska wału (podpora wału tzw. suka) no i te zębatki
po zachwytach samochodowych i audiofilowych wróciłem do korzeni : Grubas VL1500 – i tera nie ma bata!!!
- Od: 28 paź 2008, 11:49
- Posty: 31
- Skąd: Zamość
- Auto: Suzuki vl1500 Boulevard, Tribute 2,0 LPG, VW passat 1,9 tdi
Zapytałem o to, bo potrzebuję wymienić przegub. W ASO zaproponawli mi całą półoś za ok. 1100pln (przegubów osobno ponoć Mazda już nie produkuje). Poprosiłem też ASO Forda o ofertę, ale na razie cisza.
Dzisiaj jadę też do Japancar'u po używkę (za 150zł) jeśli byłoby wszystko w porządku, to mogę przesłać Tobie wymiary pierścienia z mojego przegubu, może będzie pasował.
Dzisiaj jadę też do Japancar'u po używkę (za 150zł) jeśli byłoby wszystko w porządku, to mogę przesłać Tobie wymiary pierścienia z mojego przegubu, może będzie pasował.
- Od: 15 wrz 2008, 07:26
- Posty: 37
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG
Interaktywny katalog części on-line z ich numerami i rysunkami można znaleźć również na stronie http://www.japancars.ru/cat/mazda/?h=L&model=TRIBUTE. Może się przydać, ale niekoniecznie, znajomość jęz. rosyjskiego
Po wybraniu modelu Mazdy lub po wpisaniu nr VIN możliwe jest wyszukiwanie części z listy lub przez klikanie na rysunki.
- Od: 13 lut 2010, 17:21
- Posty: 19
bkruchy – a Ty masz też wersję 2,0 z fordowskim motorem?? Pewnie te pierścienie byłyby takie same – obdzwoniłem i oblookałem wszystko – nie ma, nie skatalogowane i dlatego w ASO walą z całej półosi – ale na kij mi cały silnik kiedy mi filtra trza!!!
Bzdura – panowie chyba muszę wyjąc tą podporę (łożysko) wału i te pierścienie ABS i dopiero coś dobierać.
Bzdura – panowie chyba muszę wyjąc tą podporę (łożysko) wału i te pierścienie ABS i dopiero coś dobierać.
po zachwytach samochodowych i audiofilowych wróciłem do korzeni : Grubas VL1500 – i tera nie ma bata!!!
- Od: 28 paź 2008, 11:49
- Posty: 31
- Skąd: Zamość
- Auto: Suzuki vl1500 Boulevard, Tribute 2,0 LPG, VW passat 1,9 tdi
Tak, mam 2.0 z fordowskim ZETECiem, więc powinno być to samo. Przegub planuję wymienić dopiero w przyszłym miesiącu i wtedy okaże się, czy będzie pasował i czy jest sprawny. Na pierwszy rzut oka wyglada lepiej, niż mój.
Pierścień będzie raczej ciężko zdjąć, bo dookoła przegub "porośnięty" jest rdzą, więc chyba będziesz musiał zakupić całość. Przy okazji możesz też zaopatrzyć się u nich w łożysko. Albo gdzieś w Twojej okolicy na jakimś szrocie.
Pierścień będzie raczej ciężko zdjąć, bo dookoła przegub "porośnięty" jest rdzą, więc chyba będziesz musiał zakupić całość. Przy okazji możesz też zaopatrzyć się u nich w łożysko. Albo gdzieś w Twojej okolicy na jakimś szrocie.
- Od: 15 wrz 2008, 07:26
- Posty: 37
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG
Witam mam kolejny problem , tym razem z dziwnym dźwiękiem wydobywającym się obok silnika, byłem w 4 warsztatach i nie potrafili się sprecyzować dokładnie co się dzieje. Stawiali na pompę wspomagania kierownicy, pasek klinowy i napinacz paska. Ten dźwięk jest bardzo irytujący jest to buczenie o jednostajnym tonie, może ktoś z Was się spotkał z takim samym problemem? Pozdrawiam.
- Od: 22 mar 2009, 18:02
- Posty: 10
- Skąd: Gdansk
- Auto: Mazda Tribute 2002 lx-v6 3.0
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości