Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez krzych » 30 mar 2010, 21:26

Docieraja, do kosza. No chyba, ze ktos z forum pracuje w MMP w co watpie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Myjk » 31 mar 2010, 08:30

Ponieważ "ogień" nie ma czasu pisać, a wczoraj obdarzył mnie ciekawą informacją – skrobnę za Niego. Otóż Dawid był na przeglądzie okresowym i okazało się, że do jego silnika jest jakiś nowy program. Był to program dotyczący DPFu – ale ponieważ auta mamy zakupione w tym samym okresie i mniej więcej z takim samym przelotem, to upgrade tego softu powinien być zrobiony na poprzednim przeglądzie okresowym (czyli około rok temu). U mnie został zrobiony, ogień myślał tak samo, ale jednocześnie dziwił się dlaczego u niego oleju jest zawsze więcej niż u mnie, pomimo lepszych warunków użytkowania jego auta. No i niestety... miał co prawda wprowadzone numery wtrysków, ale sam program nie został zaktualizowany – prawdopodobnie przez niewiedzę lub nieuwagę człowieka z poprzednio dokonującej przeglądu ASO. Także jeśli ktoś ma jeszcze problemy z drastycznie przybywającą mieszanką olejową, proponuję zrewidować czy aby na pewno dokonano zmiany oprogramowania.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gorylla » 31 mar 2010, 09:30

Popieram kolegę Mario12. Po wymianie softu problem z przybywającym w nadmiernym tempie olejem został, jeśli nie wyeliminowany, to przynajmniej mocno ograniczony. Ja również mam około 6 tys. od wymiany i poziom mam niecały centymetr nad f-em. Także z poziomem oleju jest luz.

Ale o zwiększeniu spalania po wymianie softu pisałem już wcześniej i po tych 6 tysiącach jestem tego pewien. Wcześniejsze wypalania miały miejsce w granicach 350-400km od poprzedniego cyklu i trwały podobnie jak obecne. Nowy soft wcale nie skrócił okresu trwania wypalania, co jest o tyle dziwne, że na logikę powinny być one krótsze, bo przecież przy mniejszym przebiegu od poprzedzającego wypalenie filtr winien nazbierać mniej syfu, co winno skutkować skróceniem czasu potrzebnego do jego spalenia. Jednak tak nie jest i nie do końca jest to zrozumiałe.

Dlatego częstsze wypalania zwiększyły nieco (przynajmniej u mnie) średnie zużycie. Nie jest to jakaś duża wartość, ale na moje oko wychodzi tak z 0,5 litra/100km.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez chmooreck » 31 mar 2010, 22:42

gorylla napisał(a):Dlatego częstsze wypalania zwiększyły nieco (przynajmniej u mnie) średnie zużycie. Nie jest to jakaś duża wartość, ale na moje oko wychodzi tak z 0,5 litra/100km.

Granica błędu /ciężaru nogi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1123 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Myjk » 1 kwi 2010, 07:36

chmooreck napisał(a):Granica błędu /ciężaru nogi...

Do tego zima tej wiosny nie rozpieszczała, samochodów na ulicach wciąż przybywa, ulic raczej przeciwnie, etc.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzych » 6 kwi 2010, 00:32

Ja od siebie dodam, ze mi rowniez czesciej wypala sie DPF niz na poprzednim sofcie, spalanie utrzymuje takie samo jak na poprzednim, dlugosc wypalania tez taka sama, wiec nawet bez sprawdzania wiadomo, ze zuzycie paliwa wyjdzie wieksze, i wychodzi (mierzone dystrybutorem). Zima do tego nic nie ma, bo upgrade softu mialem wiosna zeszlego roku. Na poczatku wydawalo sie, ze roznicy nie ma, ale na przestrzeni czasu patrzac na srednie zuzycie, jednak jest. Zabawne jest tylko jedno – nie zauwazylem tego na poprzednim sofcie (ale byc moze przeoczylem) – jesli rozpoczety cykl dojdzie do jakiegos nieokreslonego momentu chyba poza 50% to jesli nawet wypalanie bedzie przerwane i kontynuowane dnia nastepnego, trwa juz tylko chwile, nie jest to pelny cykl. Zaobserwowane rzadko, ale jednak.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez lopez21 » 9 kwi 2010, 12:19

krzych napisał(a): Zabawne jest tylko jedno – nie zauwazylem tego na poprzednim sofcie (ale byc moze przeoczylem) – jesli rozpoczety cykl dojdzie do jakiegos nieokreslonego momentu chyba poza 50% to jesli nawet wypalanie bedzie przerwane i kontynuowane dnia nastepnego, trwa juz tylko chwile, nie jest to pelny cykl. Zaobserwowane rzadko, ale jednak.

A jednak bo już myślałem że jest ze mną coś nie tak :D
A co do ubywania oleju to gdzieś czytałem (chyba w "Motorze") że jest to coś normalnego bo silnik podczas pracy zużywa (spala) olej. W zależności od marki są różne wartości nawet bodajże do 1l/1000km. <oczy>
Początkujący
 
Od: 18 mar 2009, 12:41
Posty: 17
Skąd: Pszów
Auto: Mazda 6 2.0 121KM Diesel '07r.

Postprzez Myjk » 9 kwi 2010, 12:43

lopez21 napisał(a):A co do ubywania oleju to gdzieś czytałem (chyba w "Motorze") że jest to coś normalnego bo silnik podczas pracy zużywa (spala) olej. W zależności od marki są różne wartości nawet bodajże do 1l/1000km. <oczy>

Wszystko zależy od konstrukcji silnika i jego smarowania oraz od szybkości obrotowych (temperatura). Dlatego teoria o podnoszeniu obrotów (co za tym idzie temperatury) i spalania ON z oleju jest sensowna. Wystarczy spojrzeć na temperatury wrzenia ON i oleju smarującego – wszystko stanie się jasne.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez schneider » 10 kwi 2010, 16:08

Mam Mazdę 3 Diesel, 2.0 l, 143 PS, dwa i pół roku od nowości. Po 60.00 km zaczęło się, co 200-300 km lampka DPF, no i serwis za 300 PLN. Oczywiście płaciłem sam, nie wiem za co, no ale serwis też nie wiedział, tylko usuwał błędy, do następnej wizyty. Poziom oleju rósł minimalnie, ale zawsze dostawałem rady wymiany oleju, no i poinstruowanie, że żle wypalam. Zresztą nieważne, skoro nie mogłem się oddalać więcej jak 200 km od serwisu. Tak było 4 razy.
Żaden serwis nie mógł mi pomóc radykalnie, a te chwilowe naprawy mnie nie interesowały. Przeczytałem wszystkie fora, w Niemczech radzi się sprzedać autko "miłemu Polakowi" co jeden facet też zrobił. W Polsce są tylko rady. jak wypalać DPF. Próbowałem znależć firmę, która zmieni soft, na sterownik bez DPF.
Niestety, to jest sterownik Denso Hitachi i zmiana jest niemożliwa.
Zaryzykowałem zamontowanie emulatora w Żernikach/ k Wrocka http://www.filtrfap.pl/. Gwarancja 2 lata.
Mam już przejechane 1.000 km, no i rewelacja, pali o 1 litr mniej, moc ma jak miał, żadne lampki się nie świecą. Za pół roku spróbuję nawet zrobić mu TUEV, a jeżeli mnie odrzucą, to przerejestruję go na Polskę.
Mam nadzieję, że nie będę musiał zmieniać zdania.
fiestasee@yahoo.de
schneider
 

Postprzez chmooreck » 11 kwi 2010, 12:29

Kolejny post reklamowy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1123 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez krzych » 11 kwi 2010, 14:53

chmooreck napisał(a):Kolejny post reklamowy ?

Widac kiepsko sie sprzedaja te emulatory. Co tez daje o nich swiadectwo :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez gorylla » 12 kwi 2010, 09:50

Podzielę się ciekawym spostrzeżeniem (być może ktoś o tym pisał, ale nie chce mi się kopać po wątku).


Kilka dni temu kupiłem CB radio. Jakie było moje zdziwienie, gdy okazało się, że proces wypalania filtra znacznie zakłóca odbiór. Przy niezmienionej czułości RF-Gaina sprzed wypalenia nie paliła się żadna lampka. Jak zaczął się proces i w całym jego trakcie paliła się cały czas jedna lampka czułości i musiałem odkręcić znacznie więcej poziom squelcha, aby wyciszyć zakłócenia. Dodatkowo przed i po wypaleniu filtr ANL eliminował niemalże całkowicie zakłócenia odsilnikowe. W trakcie wypalania poziom zakłóceń był już jednak tak wysoki, że ANL nie wyrabiał, więc w radyjku było już straszne wycie silnika.

W momencie, jak zauważyłem koniec cyklu (spalanie chwilowe znacznie spadło) od razu zgasła też paląca się lampka czułości i ustały zakłócenia.

Wszystkie te obserwacje poczyniłem w trasie, więc nie ma mowy o jakiejś przypadkowości. Gdyby to było w mieście, gdzie jest cała masa zakłóceń od różnych linii, trafostacji i innych, to nie byłoby to takie miarodajne. Ale w takiej sytuacji to jak najbardziej.

Jako że radyjko jest spięte z instalacją elektryczną samochodu pewnie proces wypalania powoduje jakieś zamieszanie w elektryce auta.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez chmooreck » 12 kwi 2010, 10:51

Czyli już masz kontrolkę wypalania ? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1123 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez krzych » 12 kwi 2010, 11:26

chmooreck napisał(a):Czyli już masz kontrolkę wypalania ? ;)

Kontrolke to ja mam ;P On ma "wyjca" ;) Ale skutecznego. Ide o zaklad, ze jest to regula i to dosc prosta do wytlumaczenia (elektrycznie sterowane wtryski pracuja z inna czestotliwoscia i pewnie nie tylko). Swoja droga, dowodzi to tez kiepskiej instalacji CB lub samego CB ;) (no chyba, ze antene Gorylla z przodu ;P)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez gorylla » 12 kwi 2010, 14:27

krzych napisał(a): Swoja droga, dowodzi to tez kiepskiej instalacji CB lub samego CB ;) (no chyba, ze antene Gorylla z przodu ;P)


To nic nie dowodzi w kwestii radia, a raczej w kwestii silnych zakłóceń elektrycznych w trakcie wypalania. Radyjko mam super (najbardziej popularny w Polsce klasyk, którego nazwy nie podam, ze względu na pewne zawirowania prawne- wtajemniczeni z pewnością skumają), na antenie amerykańskiego Wilsona LW, bo Sirio ML145 na mój gust jest za długa. Więc sprzęt jest godny. Pozdr.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez krzych » 12 kwi 2010, 15:07

Sprzet tak, ja o instalacji pisalem. Wielokrotnie slyszalem o zbieranej pracy w Mazdzie przez CB jak tez o rozwiazaniach tego problemu, aczkolwiek ze nie potrzebuje, nie wnikalem – skoro zwiekszenie natezenia (DPF) powoduje przekroczenie bariery zaklocen to znaczy, ze moznaby to pewnie lepiej podlaczyc. Ale to nie watek o tym – na pewno zaklocenia sa calkiem dobrym miernikiem intensywnosci pracy wtryskow i reszty elektryki, tego sie nie da zaprzeczyc :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez gorylla » 12 kwi 2010, 18:22

chmooreck napisał(a):Czyli już masz kontrolkę wypalania ? ;)


Zapomniałem się odnieść.

Rzeczywiście tak to wygląda ! <lol> Jest wreszcie jakiś-tam "domowy" sposób na obczajenie wypaleń! <jupi>

Ale i bez tego wypalania rozpoznaję z "zamkniętymi oczami" (no może nie zamykam, bo to jest nieco niebezpieczne). Nawet na (sic!) słuch i sposób pracy silnika w trakcie jazdy. Wszystką jest kwestią "nauczenia się" samochodu. Pozdr.

PS. Z tą kontrolką chmooreck mnie rozwalił. Szacun. Przyznam, że nie od razu zajarzyłem – jakaś zaćma mnie ogarnęła. Myślałem, że nawiązujesz do tekstów krzycha. Spox. hahaha

Ale sama idea takiej lampki – spiętej z instalacją elektryczną -nadaję się do rozwinięcia i dalszych badań.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez krzych » 12 kwi 2010, 21:37

gorylla napisał(a):Ale sama idea takiej lampki – spiętej z instalacją elektryczną -nadaję się do rozwinięcia i dalszych badań.

Toz wlasnie sie spialem – ELM327 jest "spinaczem" :) Kontrolka dziala bez najmniejszych przeszkod ;).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez piotrek39 » 15 kwi 2010, 23:01

Panowie ,a ja mam straszny dramat ze swoja "piątką"
Pisalem w styczniu ,ze kupilem uzywane auto i widzę problem ,więc teraz rozwinę temat.

Samochodem jezdżę głównie po miescie ,trasy sporadycznie ( ok 25 proc)
Po zakupie wymieniłem olej i w sumie po przejechaniu 2 tys kilometrów, wskażnik oleju doszedł z pozimu F do poziomu X.

Czyli po kakiś 8-10 regeneracjach DPF, olej nadawal się do wymiany .Przy tym wystepowalo bardzo wysokie spalanie.
Policzyłem ,ze w trasie samochód pali ok 7 litrow natomiast w jeździe miejskie powyzej 13.

Pojechalem do serwisu ,objaśnilem dolegliwości .Stwierdzili ,ze jest przedmuch i należy wymienic uszczelki pod wtryskami.
Kazalem więc wymienic uszczelki i czywiście zmienić olej .
Przy okazji okazalo się ,ze mam gdzieś wyciek z silnika i zdejmowana byla kiedys miska olejowa.

Tematu z wyciekiem na razie wogóle nie ruszalem jako ,ze nie wydawal mi się najważniejszy i odlożylem go na póżniej.
Wspominam jednak o tym bo być moze tutaj tkwi jakiś problem.
Komputer oczywiście żadnych błędów nie pokazuje

Teraz mam podejrzenia ,ze auto użytkowane we Francji miało awarie silnika więc wlaściciel opchnąl je firmie dzialającej na LItwie ,a tam niechlujnie wszystko poskładali. Handlarz stamtąd auto przyprowadził i opchnął mi byc może nieswiadomie trefny towar

Po wymianie oleju i uszczelek pod wtryskiwaczami jak na razie przejechalem 400 km .
Już widze ,ze w misce mimo niewielkiego wycieku przybylo ok 1 cm oleju ( odległość między stanem F i X wynosi 5 cm)
Jako ,ze codziennie sprawdzam stan oleju wiem ,ze było 2 regeneracje filtra.W tym tempie przybywania wydaje mi się ,ze po 2 tys kilometrow znów w misce będzie pełno :|
Jeśli chodzi o spalanie to znacznej poprawy nie zauważyłem .Być moze wyjdzie teraz ok 12 l na 100 km w jezdzie miejskiej ,ale nie wiem ile w tym zasługi wymiany uszczelek pod wtryskiwaczami a ile lepszej pogody ( w końcu ciepło się zrobilo i kolo masowe się nie włącza)

Jestem totalnie wkurzony i nie widzę szans na normalne rozwiązanie problemu.

Znajomy mechanik ( nie kolega ,ale znajomy ) ,zajmuje się silnikami powiedzial ,ze jest już patent rozpracowany dla denso do ominięcia DPF. Niby to jakaś nowość ,w każdym bądź razie nie emulator.Oczywiście on tego nie wymyslił ,ale skądś tam online pobiera sobie opragramowanie (nie za darmo). Cena w sumie 2 tys zl
Nie znam się na tym ,wiec mogłem coś przekręcic ,ale niby zmieniają sterownik w silniku i komputer cały czas widzi ,ze DPF jest czysty .Oczywiście jeśli jest czysty to nie ma regeneracji ,ale problem w tym ,ze jeśli regeneracji niet ,to trzeba przewiercić DPF-a ,zeby się nie zapchał więc nie ma odwrotu bo filtr przy tym tuningu zostanie nieodwracalnie zniszczony.

Mam więc jakieś obiekcje ,ze jak cos się nie sprawdzi zostanę z ręką w nocniku ,ale z drugiej strony jestem w sytuacji bez wyjścia i musze brzytwy się chwytać.
Umówilem sie wstępnie na koniec przyszłego tygodnia na ta operację ,ale mam mieszane uczucia tym bardziej jak szperam po internecie i nie znalazlem nigdzie informacji ,zeby ktoś denso rozpracowal

Co o tym myslicie ?
Jeśli skutecznie wyłączę DPF ( o ile faktycznie da się oszukać komputer) to przyboru oleju juz nie będzie ,ale o ile spalanie wtedy spadnie ?

czy ktos wie Ile ON jest dodatkowo spalane przy kazdej regeneracji filtra ?

Bo jeśli u mnie przy każdym wypalaniu przybywa w silniku ok 0,5-1 cm to znaczy ,ze od 0,5 do 1 litra ON dostaje się przy tym zabiegu do silnika ,a przecież większość jest wypalana a do silnika powinny dostawać się tylko resztki.
Czyżby u mnie w trakcie wypalania mogło iść w rurę dodatkowo 4-5 litrow ON i stad to koszmarne srednie zuzycie ? :|

Proszę o sugestie ,

Dodam ,że auto nie ma komputera ,który pokazuje chwilowe zuzycie ON , wszystko mierzę na podstawie tankowania pod korek ,wiec nie potrafie określic chwilowego spalania przy wypalaniu DPF
Początkujący
 
Od: 29 sty 2010, 14:48
Posty: 18
Skąd: Lublin

Postprzez Myjk » 15 kwi 2010, 23:27

piotrek39 napisał(a):kolo masowe się nie włącza)

Co ma piernik do wiatraka?

piotrek39 napisał(a):Co o tym myslicie ?

Sądzę, że reagujesz zbyt pochopnie. Sprawdziłeś czujniki, sondy? Sprawdziłeś czy wtryski Ci nie leją?
Co z tego, że wydasz 2 kafle na wycięcie filtra, skoro nadal będziesz miał auto z chorym silnikiem
i tak czy siak będziesz musiał włożyć kasę w jego naprawę?

piotrek39 napisał(a):Jeśli skutecznie wyłączę DPF to przyboru oleju juz nie będzie ,ale o ile spalanie wtedy spadnie ?

W normalnych warunkach od 1 do 1,5 L/100km

piotrek39 napisał(a):Dodam ,że auto nie ma komputera ,który pokazuje chwilowe zuzycie ON , wszystko mierzę na podstawie tankowania pod korek ,wiec nie potrafie określic chwilowego spalania przy wypalaniu DPF

Eeee... jakto? Były wersje z Dieslem bez komputera? :|
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6