Silnik FS z GF pasuje do GE?

Postprzez mareczek » 7 kwi 2010, 21:48

Witam,

Od jakiegos czasu ciekawi mnie czy moznaby bezproblemowo zrobic swap silnika FS 2.0 z Gf-ki do GE. Wiem ze silnik rozni sie pewnymi szczegolami, zauwazylem miedzyinnymi ze jest na nim umieszczony czujnik przy rozrzadzie. Jak to wyglada w praktyce?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 01:21
Posty: 56
Auto: Mazda 626 GE 2.0 SPECIAL 97

Postprzez wojtek79 » 7 kwi 2010, 21:57

Jeżeli chcesz przełożyc kompletny silnik z osprzętem i komputerem to niema problemu.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez marimart81 » 7 kwi 2010, 22:05

dokładnie jak kolega wojtek79 napisał bo w GF już nie ma aparatu zapłonowego więc instalacja troszki inna :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez mareczek » 7 kwi 2010, 22:08

tak, rozumiem. Co oprocz komputera nalezaloby przelozyc? (najlepiejsz wszystko? czy tylko pare podzespolow?)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 01:21
Posty: 56
Auto: Mazda 626 GE 2.0 SPECIAL 97

Postprzez wojtek79 » 7 kwi 2010, 22:17

Komputer i kolektor ssący to myśle że napewno no i wiązke kabli a alternator rozrusznik pompa wspomagania i klima chyba to samo.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez mareczek » 7 kwi 2010, 22:43

dzieki za szybkie odpowiedzi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 01:21
Posty: 56
Auto: Mazda 626 GE 2.0 SPECIAL 97

Postprzez tma » 10 kwi 2010, 23:56

Również zastanawiam się nad taką operacją. Czy komuś udało sie zamontować slnik GF do GE?
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie?
tma
 

Postprzez skarkop » 18 kwi 2010, 22:09

Dwa lata temu chcialem wymienic silnik w GE i przez pomylke kupilem od GF. Mechanik doradzil mi jednak zwrot bo wymiana bylaby skomplikowana ze wzgledu na wymiana calych wiazek kabli. Udalo mi sie wtedy kupic silnik do GE z przebiegiem 110tys!!!. Zrobilem nim do tej pory ok. 50tys i jest idealny, a bierze jakies 0,2l oleju na 10tys.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez wojtek79 » 19 kwi 2010, 13:45

tma napisał(a):Również zastanawiam się nad taką operacją. Czy komuś udało sie zamontować slnik GF do GE?
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie?


Nie będziesz miał żadnego problemu jeżeli przełożysz kompletny silnik z wiązką.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez mareczek » 19 kwi 2010, 16:50

skarkop napisał(a):Dwa lata temu chcialem wymienic silnik w GE i przez pomylke kupilem od GF. Mechanik doradzil mi jednak zwrot bo wymiana bylaby skomplikowana ze wzgledu na wymiana calych wiazek kabli. Udalo mi sie wtedy kupic silnik do GE z przebiegiem 110tys!!!. Zrobilem nim do tej pory ok. 50tys i jest idealny, a bierze jakies 0,2l oleju na 10tys.


niezle trafiles z tym silnikiem, jesli moge sie spytac ile wtedy za niego dales? tak orientacyjnie bo sam rozwazam teraz kupno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 01:21
Posty: 56
Auto: Mazda 626 GE 2.0 SPECIAL 97

Postprzez skarkop » 19 kwi 2010, 17:34

Napewno cie zdziwie, ale brutto 1000zl. Odliczajac VAT wyszlo mi 820zl. Wyciagali przy mnie z anglika ktory mial przebieg ok. 70tys.mil (110tys.km). W aucie jeszcze bylo czuc fabryke.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez mareczek » 20 kwi 2010, 00:50

no to ladnie :) trzeba miec dobrego nosa i troche szczescia zeby trafic na cos dobrego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 01:21
Posty: 56
Auto: Mazda 626 GE 2.0 SPECIAL 97

Postprzez tma » 20 kwi 2010, 10:04

Dziekuje za odpowiedzi / podpowiedzi. Znalazlem silnik GE w "podobno" dobrym stanie. Wiec przekładka z GF została na chwilę obecną odwołana.
tma
 

Postprzez mareczek » 20 kwi 2010, 15:11

tma napisał(a):Dziekuje za odpowiedzi / podpowiedzi. Znalazlem silnik GE w "podobno" dobrym stanie. Wiec przekładka z GF została na chwilę obecną odwołana.


jak przekladka bedzie zrobiona to daj znac jak wszystko dziala czy udalo Ci sie trafic z silnikiem. powodzenia, pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 01:21
Posty: 56
Auto: Mazda 626 GE 2.0 SPECIAL 97

Postprzez tma » 6 maja 2010, 14:30

Wszystko OK. Okazało sie że silnik jest w dobrym stanie. Nic nie stuka nie puka. Przy okazji. Czy ktos sie orientuje jaka jest różnica pomiędzy silnikem FS a FS2? Stary na bloku mial symbol FS nowy ma FS2 z zewnątrz nie ma różnic. Wymieniony został sam silnik, osprzęt pozostał od starego wszystko działa wiec zastanawiam sie co oznacza '2' w symbolu na silniku.
tma
 

Postprzez wqurzony » 3 sie 2011, 08:34

Pytanie zasadnicze: czy ktoś zrobił swap silnika z GF go GE i może się napisać jakie niespodzianki mogą wystąpić pod kątem elektryki.
Kupiłem silnik z GF z kolektorem ssącym, przepływomierzem, obudową filtra, itd.
Interesuje mnie czy dwie kostki które wchodzą do kabiny będą pasować do poprzedniej wiązki,(chyba idą do liczników),
a także co się robi z immo ; dostałem puszkę immo z kluczykiem, ale nie wiem czy trzeba wymieniać czy zadziała bez wymiany, czy immo w starej wersji jest identyczne jak w nowszej? ( a może w GE w ogóle nie ma immo? )
Proszę o konstruktywne odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 5 sie 2009, 20:08
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GE '96 2.0

Postprzez noxes » 3 sie 2011, 12:24

Silniki z GE i GF są inne po mimo podobieństw pod wzgledem budowy. Będziesz miał duze problemy z elektryką. Inny aparat zapłonowy inne czujniki inne umiejscowienie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Siw-y » 3 sie 2011, 12:25

noxes napisał(a):Inny aparat zapłonowy

;)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez noxes » 3 sie 2011, 14:18

Siw-y napisał(a): noxes napisał(a):Inny aparat zapłonowy


;)

Yhym nie wiem jak mam to rozumieć. Chodzi mi o to że w GF nie ma aparatu zapłonowego mechanicznego, jest natomiast elektronika.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez wqurzony » 3 sie 2011, 20:55

Budowa silnika jest taka sama. Zamiast aparatu zapłonowego jest czujnik położenia wału i cewka sterowana komputerem. Z tym nie przewiduję problemów, bo mam całą wiązkę ze sterownikiem.
Raczej mnie interesuje czy kostki do licznika\kontrolek\wskaźników są takie same i będą pasowały czy trzeba będzie łączyć przewód po przewodzie?
Immobilizer – czy jest identyczny (czy w GE w ogóle jest?) Ewentualnie czy da się go wyłączyć w sterowniku od GF?(jak?)

Pytanie dodatkowe: jakie oznaczenie ma sterownik automatycznej skrzyni biegów w GE? Bo gdzieś go tam tam i też go chcę wyrzucić. (od dawna mam manual)
Początkujący
 
Od: 5 sie 2009, 20:08
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GE '96 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6