Silnik FS z GF pasuje do GE?
1, 2
Witam,
Od jakiegos czasu ciekawi mnie czy moznaby bezproblemowo zrobic swap silnika FS 2.0 z Gf-ki do GE. Wiem ze silnik rozni sie pewnymi szczegolami, zauwazylem miedzyinnymi ze jest na nim umieszczony czujnik przy rozrzadzie. Jak to wyglada w praktyce?
Od jakiegos czasu ciekawi mnie czy moznaby bezproblemowo zrobic swap silnika FS 2.0 z Gf-ki do GE. Wiem ze silnik rozni sie pewnymi szczegolami, zauwazylem miedzyinnymi ze jest na nim umieszczony czujnik przy rozrzadzie. Jak to wyglada w praktyce?
- Od: 23 kwi 2009, 01:21
- Posty: 56
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 SPECIAL 97
Jeżeli chcesz przełożyc kompletny silnik z osprzętem i komputerem to niema problemu.
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
dokładnie jak kolega wojtek79 napisał bo w GF już nie ma aparatu zapłonowego więc instalacja troszki inna 
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
Komputer i kolektor ssący to myśle że napewno no i wiązke kabli a alternator rozrusznik pompa wspomagania i klima chyba to samo.
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
Również zastanawiam się nad taką operacją. Czy komuś udało sie zamontować slnik GF do GE?
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie?
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie?
-
tma
Dwa lata temu chcialem wymienic silnik w GE i przez pomylke kupilem od GF. Mechanik doradzil mi jednak zwrot bo wymiana bylaby skomplikowana ze wzgledu na wymiana calych wiazek kabli. Udalo mi sie wtedy kupic silnik do GE z przebiegiem 110tys!!!. Zrobilem nim do tej pory ok. 50tys i jest idealny, a bierze jakies 0,2l oleju na 10tys.
- Od: 25 wrz 2006, 14:42
- Posty: 200
- Skąd: Gliwice, Dębica
- Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05
tma napisał(a):Również zastanawiam się nad taką operacją. Czy komuś udało sie zamontować slnik GF do GE?
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie?
Nie będziesz miał żadnego problemu jeżeli przełożysz kompletny silnik z wiązką.
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
skarkop napisał(a):Dwa lata temu chcialem wymienic silnik w GE i przez pomylke kupilem od GF. Mechanik doradzil mi jednak zwrot bo wymiana bylaby skomplikowana ze wzgledu na wymiana calych wiazek kabli. Udalo mi sie wtedy kupic silnik do GE z przebiegiem 110tys!!!. Zrobilem nim do tej pory ok. 50tys i jest idealny, a bierze jakies 0,2l oleju na 10tys.
niezle trafiles z tym silnikiem, jesli moge sie spytac ile wtedy za niego dales? tak orientacyjnie bo sam rozwazam teraz kupno
- Od: 23 kwi 2009, 01:21
- Posty: 56
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 SPECIAL 97
Dziekuje za odpowiedzi / podpowiedzi. Znalazlem silnik GE w "podobno" dobrym stanie. Wiec przekładka z GF została na chwilę obecną odwołana.
-
tma
tma napisał(a):Dziekuje za odpowiedzi / podpowiedzi. Znalazlem silnik GE w "podobno" dobrym stanie. Wiec przekładka z GF została na chwilę obecną odwołana.
jak przekladka bedzie zrobiona to daj znac jak wszystko dziala czy udalo Ci sie trafic z silnikiem. powodzenia, pozdro
- Od: 23 kwi 2009, 01:21
- Posty: 56
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 SPECIAL 97
Wszystko OK. Okazało sie że silnik jest w dobrym stanie. Nic nie stuka nie puka. Przy okazji. Czy ktos sie orientuje jaka jest różnica pomiędzy silnikem FS a FS2? Stary na bloku mial symbol FS nowy ma FS2 z zewnątrz nie ma różnic. Wymieniony został sam silnik, osprzęt pozostał od starego wszystko działa wiec zastanawiam sie co oznacza '2' w symbolu na silniku.
-
tma
Pytanie zasadnicze: czy ktoś zrobił swap silnika z GF go GE i może się napisać jakie niespodzianki mogą wystąpić pod kątem elektryki.
Kupiłem silnik z GF z kolektorem ssącym, przepływomierzem, obudową filtra, itd.
Interesuje mnie czy dwie kostki które wchodzą do kabiny będą pasować do poprzedniej wiązki,(chyba idą do liczników),
a także co się robi z immo ; dostałem puszkę immo z kluczykiem, ale nie wiem czy trzeba wymieniać czy zadziała bez wymiany, czy immo w starej wersji jest identyczne jak w nowszej? ( a może w GE w ogóle nie ma immo? )
Proszę o konstruktywne odpowiedzi.
Kupiłem silnik z GF z kolektorem ssącym, przepływomierzem, obudową filtra, itd.
Interesuje mnie czy dwie kostki które wchodzą do kabiny będą pasować do poprzedniej wiązki,(chyba idą do liczników),
a także co się robi z immo ; dostałem puszkę immo z kluczykiem, ale nie wiem czy trzeba wymieniać czy zadziała bez wymiany, czy immo w starej wersji jest identyczne jak w nowszej? ( a może w GE w ogóle nie ma immo? )
Proszę o konstruktywne odpowiedzi.
- Od: 5 sie 2009, 20:08
- Posty: 20
- Skąd: Wrocław
- Auto: 626 GE '96 2.0
Silniki z GE i GF są inne po mimo podobieństw pod wzgledem budowy. Będziesz miał duze problemy z elektryką. Inny aparat zapłonowy inne czujniki inne umiejscowienie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Siw-y napisał(a): noxes napisał(a):Inny aparat zapłonowy
Yhym nie wiem jak mam to rozumieć. Chodzi mi o to że w GF nie ma aparatu zapłonowego mechanicznego, jest natomiast elektronika.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Budowa silnika jest taka sama. Zamiast aparatu zapłonowego jest czujnik położenia wału i cewka sterowana komputerem. Z tym nie przewiduję problemów, bo mam całą wiązkę ze sterownikiem.
Raczej mnie interesuje czy kostki do licznika\kontrolek\wskaźników są takie same i będą pasowały czy trzeba będzie łączyć przewód po przewodzie?
Immobilizer – czy jest identyczny (czy w GE w ogóle jest?) Ewentualnie czy da się go wyłączyć w sterowniku od GF?(jak?)
Pytanie dodatkowe: jakie oznaczenie ma sterownik automatycznej skrzyni biegów w GE? Bo gdzieś go tam tam i też go chcę wyrzucić. (od dawna mam manual)
Raczej mnie interesuje czy kostki do licznika\kontrolek\wskaźników są takie same i będą pasowały czy trzeba będzie łączyć przewód po przewodzie?
Immobilizer – czy jest identyczny (czy w GE w ogóle jest?) Ewentualnie czy da się go wyłączyć w sterowniku od GF?(jak?)
Pytanie dodatkowe: jakie oznaczenie ma sterownik automatycznej skrzyni biegów w GE? Bo gdzieś go tam tam i też go chcę wyrzucić. (od dawna mam manual)
- Od: 5 sie 2009, 20:08
- Posty: 20
- Skąd: Wrocław
- Auto: 626 GE '96 2.0
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6