Komputer pokazujący spalanie MX-3

Postprzez Bart87 » 7 kwi 2010, 00:08

Witam,

Czy jest możliwość spasowania do MX-3 jakiegoś kompa z innej Mazdy pokazującego spalanie?

Ewentualnie jeśli odp będzie brzmiała "nie" to co sądzicie o czymś takim?

Pozdrawiam, B.
Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2008, 15:08
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 1.8 V6 Precidia
BMW E39 520i
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V

Postprzez ROMAN-R87 » 7 kwi 2010, 16:44

fajna zabawka, mysle ze mozliwa do montazu w kazdym autku zasilanym wtryskowo, ale elektrykiem nie jestem,niech sie madrzejsi wypowiedza
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez Rain » 7 kwi 2010, 21:31

Myślę, że ten temat warty jest zgłębienia: http://www.206club.net/showthread.php?t=49448
Pytanie tylko, czy to cudo udałoby się w mxie wcisnąć ładnie na miejsce fabrycznego zegarka na blacie, tam byłoby chyba najlepiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2008, 21:13
Posty: 57
Skąd: okolice Częstochowy
Auto: Mx-3

Postprzez huher » 7 kwi 2010, 21:46

Kiedyś mysalem i nawet szukałem czegos takeigo ale bez powodzenia. Czekam, aż ktos potwierdzi działanie tego i z chęcią sam bym sobie to zamontował:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2009, 17:57
Posty: 492
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda MX-3 1997 1.8 V6 LPG

Postprzez ROMAN-R87 » 8 kwi 2010, 07:53

na stronie peugota calkiem super to wyglada i dziala
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez rook » 8 kwi 2010, 09:16

Gościu chyba nie wie co sprzedaje. Najpierw pisze o bezpośrednim wtrysku benzyny lub gazu (chyba chodziło mu o wtrysk) a dalej pisze że może współpracować z instalacją LPG II generacji. Przecież to się wyklucza. Najistotniejsze jest to skąd bierze to urządzenie sygnały pomiarowe a tego już nie napisał. To na stornie klubu 206 to raczej nie to samo, tam jest wyświetlacz ciekłokrystaliczny a nie LED.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez Topaz » 8 kwi 2010, 09:19

Kolego rook dlaczego sie wyklucza? O ile samochod nie ma gaznika, to wszystko jest OK. Jaka masz isntalacje LPG nie ma znacenia. POdlaczasz sie i tak pod wtryskiwacz benzyny i tyle.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2006, 20:18
Posty: 477
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 Sport

Postprzez rook » 8 kwi 2010, 09:23

Topaz napisał(a):Kolego rook dlaczego sie wyklucza? O ile samochod nie ma gaznika, to wszystko jest OK. Jaka masz isntalacje LPG nie ma znacenia. POdlaczasz sie i tak pod wtryskiwacz benzyny i tyle.

Skoro tylko o to chodzi to ok (z tym że spalanie gazu i benzyny na pewno nie będzie równe przy II generacji). A drugi kabel do czego się podłącza?
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez Topaz » 8 kwi 2010, 09:28

A trzeba czytac instrukcje podlaczenia.

Instalacja modułu polega na podłączeniu czterech
przewodów: dwa przewody zasilania, sygnał sterujący jednym
wtryskiwaczem oraz sygnał z czujnika prędkości VSS (vehicle
speed sensor).
Sygnał prędkości najwygodniej jest pobrać z wiązki idącej z
czujnika VSS do jednostki sterujące ECU lub do wskaźników
(nie zakłuci to działania fabrycznego prędkościomierza). U
niektórych producentów pojazdów sygnał prędkości jest takŜe
dostępny na kostce radio-odtwarzacza gdzie wykorzystywany
jest do automatycznej regulacji głośności (GALA).
Podłączenie do obwodu jednego z wtryskiwaczy najlepiej
dokonać w pobliŜu jednostki sterującej ECU.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2006, 20:18
Posty: 477
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 Sport

Postprzez Gared » 8 kwi 2010, 14:59

Rzecz bardzo ciekawa, aczkolwiek czy w mx-3 sprzed liftu jest coś takiego jak czujnik prędkości? Po lifcie są inne zegary, ale przed liftem prędkościomierz jest na linkę – czysta mechanika.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez EUNOS » 8 kwi 2010, 15:23

Obawiam się, że nie ma takiego czujnika, chyba że w jakiś sposób komputer odczytuje prędkość z samego prędkościomierza, ale to mało prawdopodobne. Gdyby jednak udało się to zrobić w wersji z przed liftu to sam bym sobie coś takiego zamontował. A co do LPG to z tego co zrozumiałem to tylko do sekwencji(III generacji) można to podłączyć, bo tylko w tej instalacji są wtryskiwacze gazu. W przypadku LPG II generacji gaz jest podawany z parownika w układ dolotowy i ni jak nie da się zmierzyć dawkowania gazu, tym bardziej na jeden cylinder.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 258 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez EUNOS » 8 kwi 2010, 15:24

Obawiam się, że nie ma takiego czujnika, chyba że w jakiś sposób komputer odczytuje prędkość z samego prędkościomierza, ale to mało prawdopodobne. Gdyby jednak udało się to zrobić w wersji z przed liftu to sam bym sobie coś takiego zamontował. A co do LPG to z tego co zrozumiałem to tylko do sekwencji(III generacji) można to podłączyć, bo tylko w tej instalacji są wtryskiwacze gazu. W przypadku LPG II generacji gaz jest podawany z parownika w układ dolotowy i ni jak nie da się zmierzyć dawkowania gazu, tym bardziej na jeden cylinder.
(Sorki coś miałem nie tak z netem i 2 razy wskoczyło i nie mogę usunąć)
Ostatnio edytowano 8 kwi 2010, 15:28 przez EUNOS, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 258 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez huher » 8 kwi 2010, 22:38

Bart87 i kupujesz to?
Jak kupisz i zamontujesz napisz jak to się spisuje:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2009, 17:57
Posty: 492
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda MX-3 1997 1.8 V6 LPG

Postprzez Bart87 » 9 kwi 2010, 04:32

huher napisał(a):Bart87 i kupujesz to?
Jak kupisz i zamontujesz napisz jak to się spisuje:)


Miałem nadzieję, że będą krótkie odp w stylu "pasuje plug&play", a tu się okazuje, że będzie trzeba dokładniej się dowiedzieć jak to jest z tymi czujnikami, linkami itp....

Dzięki za liczne odp, jeśli jesteście zainteresowani to wspólnymi siłami może damy radę dokładnie zbadać temat.

Pozdrawiam, B.
Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2008, 15:08
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 1.8 V6 Precidia
BMW E39 520i
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323