Wyważenie – ilość ciężarków

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez PP89 » 1 kwi 2010, 18:54

Byłem na wymianie kół zimowe/letnie, a w domu sobie popatrzyłem i wszystkie koła mam tak wyważone, że na kazdej jest koło 8-10 ciężarków 5g, a na jednej nawet 12 po 5g = 60g na feldze :|
Czy to tak można czy wulkanizator nie powinien ściągnąć opone i ustawić tak żeby jak najbardziej zmniejszyć ilość gram na feldze? Nie wpływa to niekorzysnie na piaty/zawieszenie/inne elementy?
Felgi nie są krzywe i nigdy nie były prostowane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 12:45
Posty: 211 (0/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BK LF '04 lpg

Postprzez Yans » 2 kwi 2010, 08:30

Wczoraj u kuzyna zmieniałem zimówki na letnie. I na jednej feldze wyszło 90g do dodania. Na innych mieściło się w granicach 0-10g i tą od razu kazał mi na prostowanie oddać (dziś po nią jadę). I uwierz mi, że krzywizny felgi nie widziałem – dopiero na urządzeniu jak się kręciłem było to widoczne i... aż bolało. Może warto jednak rozważyć oddanie jej na wyprostowanie.
ps. swoją drogą dużo masz po-dokładane ciężarków skoro na każdej od 40 do 60 gram.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2009, 11:35
Posty: 96
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.

Postprzez ADHD » 3 kwi 2010, 11:26

Profesjonalna firma ( a raczej chcący zrobić poprawnie pracownicy ) nałoży/ą oponę tak żeby było najlepiej, próbując nawet parę razy – niestety to rzadkość.
Co do gramów na kołach, wszystko wiadomo kwestią koła i opony a krzywizny się sumują i potem wychodzi duża suma.
40/60 g to nie jest tak źle.
Odbierając ostatnio koła przy okazji prostowania i renowacji zapytałem o "gramy" u siebie(było dużo lepiej niż przed), usłyszałem odpowiedź od pracownika, że czasami dostają zupełnie nowe opony do założenia a na maszynie wychodzi nawet 100g.
Dlatego niektóre firmy niestety czekają na właścicieli złych opon żeby "podprostować kółka" bo to zarobek, a czasami wystarczy powalczyć z oponą.
Na szczęście w Bydgoszczy jest przynajmniej jedna firma która podchodzi do tego PRO.
MOJA BYŁA M
BABCIA
Klubowicz
 
Od: 30 lip 2008, 21:15
Posty: 3600 (24/150)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: – porno X
– MK6
----------------------------
– X6 CA KF 94'
– 323 BF LX E3 86'

Postprzez PP89 » 3 kwi 2010, 21:42

Dzięki za odpowiedź i informacje na przyszłość. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 12:45
Posty: 211 (0/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BK LF '04 lpg

Postprzez Yans » 7 kwi 2010, 07:31

ADHD napisał(a):Dlatego niektóre firmy niestety czekają na właścicieli złych opon żeby "podprostować kółka" bo to zarobek, a czasami wystarczy powalczyć z oponą.

Całkiem możliwe, że tak jest. Ale skoro mi zrobił to za free (rodzina) tzn. że jednak coś wg niego było nie tak, a nie że szukał łatwego zarobku. Mimo wszystko myślę, że im mniej gramów dodajemy tym lepiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2009, 11:35
Posty: 96
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.

Postprzez fazzi » 7 kwi 2010, 09:28

ADHD, mój osobisty wujek prowadzi warsztat i wulkanizację i co nieco mi opowiadał o tym układaniu opon. Problem jest taki, że są możliwe takie sytuacje:
1. Prosta felga, prosta opona – nie ma problemu
2. Krzywa felga (co relatywnie łatwo zauważyć), prosta opona – trzeba prostować felgę
3. Prosta felga, krzywa opona – problem, bo nie wiadomo na początku czy da się coś zrobić, a dodatkowo zajmuje to czas
4. Krzywa felga, krzywa opona – zrobienie tego dobrze oznacza stracenie naprawdę dużej ilości czasu, a i tak efekt niekoniecznie będzie tego wart.

Dla mnie oczywistym jest że jeśli felga jest krzywa to należy ją naprawić, a nie kombinować z oponą. Przecież oprócz wyważenia ważny jest jeszcze równomierny 'ślad' koła. Próbowanie dobrania najbardziej nierównej opony żeby skompensować krzywa felgę to.... jakieś nieporozumienie.
Ciekawostką jest, że na rynku pojawia się niestety dużo opon, które już fabrycznie mają problemy z wyważaniem. Najczęściej są to nadlewki, opony od Chińczyków i jakieś nieudane partie nawet dobrych marek, które dziwnym trafem trafiły na rynek...
Potem przyjeżdża klient z takimi oponami i wymaga od pracownika dużo dodatkowej pracy przy wyważaniu (każdorazowo oponę trzeba zdjąć i ponownie założyć, napompować i wyważać), a i tak za tę samą cenę 15-20zł/szt.
W sytuacji wiosennego czy jesiennego sezonu sam sobie wyobraź te kolejki zniecierpliwionych klientów zapisanych na konkretną godzinę.
Efekt jest więc prosty.
Jak felga jest krzywa, to się proponuje prostowanie
Jak opona jest krzywa, a felga prosta to i tak nie ma co zrobić chyba, że zaproponują nowe opony.
Jak krzywe jest to i to, to proponuje się prostowanie felg i wymianę opon, a jeśli to klientowi wisi to wyważa się koło i puszcza do domu, bo jak komuś totalnie nie zależy, to po co tracić czas?
Jeszcze odnośnie prostowania felg – dużo osób się skarży, że auto im ściąga. Jak gdzieś robili geometrię, a mają krzywą felgę, to przecież nie da się dobrze ustawić zawieszenia. Dlatego bardzo ważne jest posiadanie prostych kół i należy to zrobić jeśli zachodzi taka potrzeba.
Jak ktoś olewa ten temat to znaczy że totalnie zlewa stan swojego samochodu i te kilka ciężarków na kole naprawdę mu nie zrobi.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Ariel84 » 18 maja 2010, 20:43

Mi nie raz nie zdjęli starych odważników i dodali nowe....strasznie mnie ściągało i pojechałem na ponowne wyważanie w innym miejscu.Opona była źle wyważona i niedopuszczalne jest dokładanie nowych odważników do starych !!
Co do 1 postu , jeśli autko jedzie dobrze tzn . nie ściąga i nie wibruje powinno być ok . Aha i często też po prostu opony są źle pozakładane i trudno wyważyć .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 14:38
Posty: 61
Auto: Mx-3 k8

Postprzez Bruce » 26 maja 2010, 19:41

U mnie na nowych kompletach (felgi +opony) mam paski dochodzące do 100g. W odpowiedzi na moje pytanie usłyszałem że coraz częściej na nowych kompletach zdarzają się duże ilości odważników. Gdy założę zimówki, zdejmę z tamtych felg opony i sprawdzę co jest powodem tylu pasków. Mam felgi o zmiennym rozstawie otworów na śruby, więc może tak ma być
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2006, 22:00
Posty: 103
Skąd: Bartniczka k/Brodnicy
Auto: Peugeot 407 SW
2.0 HDI 136

Postprzez Yans » 27 maja 2010, 08:42

Bruce napisał(a):usłyszałem że coraz częściej na nowych kompletach zdarzają się duże ilości odważników

I kuzyn wymienia opony i kumpel też się oponiarstwem zajmuje...
i od nich zawsze słyszę, że dążyć trzeba do ZERA, więc dziwi mnie stwierdzenie, że w NOWYCH jest coraz więcej odważników...
A zadam jeszcze pytanie:
czy jak wyważali Ci koła to zrobili to na większej liczbie prób- tzn. odkręcili zacisk, trochę obrócili koło i znów sprawdzali wyważenie, aby dojść do sytuacji, że przy każdym założeniu nie trzeba już nic dokładać ??
Bo często jest tak, że zakładają raz... wyważą... i już niby wg nich ok, a wystarczy zdjąć koło i założyć od nowa po lekkim obrocie i znów wychodzą duże różnice.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2009, 11:35
Posty: 96
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.

Postprzez McMan » 27 maja 2010, 08:51

Yans napisał(a):
Bruce napisał(a):usłyszałem że coraz częściej na nowych kompletach zdarzają się duże ilości odważników

I kuzyn wymienia opony i kumpel też się oponiarstwem zajmuje...
i od nich zawsze słyszę, że dążyć trzeba do ZERA, więc dziwi mnie stwierdzenie, że w NOWYCH jest coraz więcej odważników...


pewnie związane jest to z pojawieniem się sporej ilości nowych marek oponiarskich, których głównymi zaletami są cena i.. egzotyczna nazwa..

pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 11:34
Posty: 315 (1/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL
Nissan..

Postprzez Bruce » 27 maja 2010, 11:17

Yans napisał(a):pewnie związane jest to z pojawieniem się sporej ilości nowych marek oponiarskich, których głównymi zaletami są cena i.. egzotyczna nazwa..

Mam Matadory MP42 Elite 2 więc nie jest to jakaś egzotyka, choć górna półka też nie.

McMan" napisał(a):A zadam jeszcze pytanie:
czy jak wyważali Ci koła to zrobili to na większej liczbie prób- tzn. odkręcili zacisk, trochę obrócili koło i znów sprawdzali wyważenie, aby dojść do sytuacji, że przy każdym założeniu nie trzeba już nic dokładać ??

Nie przekładali. Zrobili za jednym podejściem.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2006, 22:00
Posty: 103
Skąd: Bartniczka k/Brodnicy
Auto: Peugeot 407 SW
2.0 HDI 136

Postprzez fazzi » 27 maja 2010, 12:47

Yans napisał(a):Bo często jest tak, że zakładają raz... wyważą... i już niby wg nich ok, a wystarczy zdjąć koło i założyć od nowa po lekkim obrocie i znów wychodzą duże różnice.

Yans takie zachowanie oznacza albo źle skalibrowaną albo uszkodzoną maszynę. Albo uchwyt na koło... Coś musi być nie tak, bo ten system powinien wyważać koło idealnie.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Yans » 28 maja 2010, 06:46

fazzi napisał(a):takie zachowanie oznacza albo źle skalibrowaną albo uszkodzoną maszynę. Albo uchwyt na koło... Coś musi być nie tak, bo ten system powinien wyważać koło idealnie.

Wiem, że kiedyś tak mi wyważali koła... od grudnia kuzyn kupił sobie wyposażenie do warsztatu do wymiany opon i mi wyważał za jednym razem... ale ja doświadczony poprzednimi latami zmusiłem go aby koło założył inaczej... i wszakże wszystko wyszło ok... ale byłem przekonany, że tak trzeba... widocznie ten co wcześniej zawsze mnie obsługiwał miał tak jak mówisz cośik felerną maszynę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2009, 11:35
Posty: 96
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.

Postprzez lukaszm » 26 lis 2013, 22:09

Chciałbym się upewnić czy dobrze rozumuję ciężarki na felgach się sumuje np. z zewnątrz jest 25g, a od wewnątrz 10g to łącznie jest 35g na feldze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Dawidoski » 26 lis 2013, 22:21

lukaszm napisał(a):Chciałbym się upewnić czy dobrze rozumuję ciężarki na felgach się sumuje np. z zewnątrz jest 25g, a od wewnątrz 10g to łącznie jest 35g na feldze?

No tak, wulkanizatorowi wyświetla się tylko na której stronie założyć dany ciężarek w danym miejscu i tyle.
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 860 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto