Nagły spadek mocy

Postprzez emilch » 3 kwi 2010, 09:10

Już mnie cholera bierze. Władowałem w auto jakieś 5kzł, ostatnio wymianiłem kompletny rozrząd. Od tej pory przejechałem z 1000KM i znowu jest do bani. Przyspieszenie 80 – 120 ponad 30s (było 15s). Auto zachowuje się tak jakbu nie było turbo. Zdjąłem węże od strony filtra, łopatki turbiny wyglądają ok, wyczuwalny lekki opór przy próbie przekręcenia. Przejrzałem IC i wygląda ok. Auto nie kopci jedyny błąd jaki wystukuje to 0101 (co to za błąd?). Aha ostatnio zatankowałem Lotosa Dynamic może to paliwo?
626 GW 2.0 DiTD 110KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sie 2009, 19:47
Posty: 20
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 2001

Postprzez Neonixos666 » 3 kwi 2010, 10:26

A dymi, dużo pali, na zimnym czy na rozgrzanym, czy łączysz to z jakimś zdarzeniem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9516 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez emilch » 3 kwi 2010, 10:55

nie dymi, jak jeździła normalnie to paliła 6.7l, odpala od razu. Zwykle tankowałem na Statoilu, ostatnio zatankowałem na Lotosie ale żeby osiągi tak spadły od kiepskiego paliwa?
626 GW 2.0 DiTD 110KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sie 2009, 19:47
Posty: 20
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 2001

Postprzez Neonixos666 » 3 kwi 2010, 15:09

a filtry? może paliwa się przy pchał ? nic nie było ruszane z przewodami podciśnienia? sprawdź czy działa EGR i zawór przy turbinie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9516 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez emilch » 4 kwi 2010, 16:04

Zawór przy turbinie zaczyna otwierać się ok 2tys obr, EGR też działa. Widze dwie możliwości albo przestawił się rozrząd (był wymieniany ze 3 tyg temu) albo paliwo
626 GW 2.0 DiTD 110KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sie 2009, 19:47
Posty: 20
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 2001

Postprzez topik » 4 kwi 2010, 22:15

emilch napisał(a):Auto nie kopci jedyny błąd jaki wystukuje to 0101 (co to za błąd?).


Witam. Masowy czujnik przepływu powietrza (MAF). Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez emilch » 5 kwi 2010, 09:10

topik napisał(a):Witam. Masowy czujnik przepływu powietrza (MAF). Pozdrawiam

Dzięki za info. W ogóle to dziwna sprawa z tym czujnikiem w manualu do mojej mazdy nie występuje natomiast jest rozrysowany w instrukcji do modelów sprzed 2000r
626 GW 2.0 DiTD 110KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sie 2009, 19:47
Posty: 20
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 2001

Postprzez Riki » 5 kwi 2010, 13:57

Lotos ma dobre paliwa. Sam tam tankuję – stale, trzy diesle.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (7/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Aro66 » 5 kwi 2010, 18:24

Spróbuj przeczyścić styki kostki potencjometra pedała gazu. Jeśli nie pomoże, zmień go :–)
aro66
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2008, 08:49
Posty: 25
Skąd: Lubaczów
Auto: Premacy 2,0 DiTD 2003r.
Peugeot 307 1,6 HDI 2004r.

Postprzez emilch » 5 kwi 2010, 19:04

Aro66 napisał(a):Spróbuj przeczyścić styki kostki potencjometra pedała gazu. Jeśli nie pomoże, zmień go :–)

Potencjometr? Nie ma kłopotu z obrotami...
626 GW 2.0 DiTD 110KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sie 2009, 19:47
Posty: 20
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 2001

Postprzez Dodo » 5 kwi 2010, 19:59

:) Witam.Miałem dokładnie takie same objawy.Po wyczyszczeniu rur i samego intercollera Auto dalej było zmulone.Więc mysle sobie brak paliwa jak niechce jechać i biore sie za filtry.Wymieniłem filtr paliwa,dalej muł.Kolejny etap-czyszczenie sitka przy wejsciu do pompy wtryskowej.Wykreciłem patrze w te sitko a tam całe zapchane prawie i czarne od syfu.Więc spreżąrką je potraktowałem i tą małą dziurke co ropa wcieka do pompy igłą przeczyściłem,poskłądałem i zapliłem i jade.Cud sie stał--auto zaaczeło jechać jak sie należy.Kop taki żę aż ssie niechce wysiadać z madzi.Pozdrawiam.
Dodo
 

Postprzez emilch » 19 kwi 2010, 11:37

Usterka znaleziona, pękł intercooler a wymieniałem go na nowy ok pół roku temu :( . Jeśli ktoś ma na zbyciu używany – odkupię
626 GW 2.0 DiTD 110KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sie 2009, 19:47
Posty: 20
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 2001

Postprzez Riki » 19 kwi 2010, 15:40

W którym miejscu Ci pękł?

Obecnie wszystkie IC sprzedane, ja nic nie mam.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (7/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez emilch » 19 kwi 2010, 16:09

Riki napisał(a):W którym miejscu Ci pękł?


Na jednym z żeber. Poprostu nie wytrymał ciśnienia....
626 GW 2.0 DiTD 110KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sie 2009, 19:47
Posty: 20
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6