Czujnik termiczny układu chłodzenia

Postprzez rook » 30 mar 2010, 21:35

maris801801 napisał(a):Hehe tak tak co do podawania temp na desce to wiem gdzie to ;) tez juz to wymienialem hh. Jutro rano sprawdze po werzu tak jak opisywales, ale wydaje mi sie ze tam nie ma takiego wlasnie cuzjnika :(

Musi być skoro manual podaje że jest. Patrzyłeś na te obrazki?
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez maris801801 » 30 mar 2010, 22:29

patrzalem ale to jest czujnik ktory podaje informacje na deske. A mi chodzi o czujnik ktory wlacza wentylator ;p Termowylacznik wentylatora ;d
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez rook » 30 mar 2010, 22:36

według manuala ten czujnik podaje temperaturę do Ecu a Ecu steruje wentylatorem. Być może w K8 jednak nie ma drugiego czujnika do wskaźnika temp. U mnie w B6 jest. A skoro już wiesz gdzie ten czujnik jest to ile ma końcówek 1 czy 2 i czy jest to szara wtyczka czy nasuwka?
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez maris801801 » 31 mar 2010, 20:12

Hehe czujnik ktory podaje informacje na deske rozdzielcza to calkiem cos innego ;) Czujnik termiczny (termowylacznik) steruje wlaczaniem/wylaczaniem wentylatora ;) I zanalesc go nie umie nadal hehe. Dzis oddalem go do mechanika niech szukaja ;p Nie mialem juz sily. Mysle ze jutro bede wiedzial co i jak ;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez rook » 31 mar 2010, 21:40

Ależ się uparł na ten termowyłącznik. W naszych mazdach nie ma oddzielnego czujnika do włączania wentylatora. W dużej ilości samochodów rzeczywiście tak jest. Zwykle taki termowyłącznik jest włożony w chłodnice i przez niego przechodzi zasilanie do wentylatora. Tak jest np. w renault Clio I , miałem tak też w CC ale w MX-3 jest czujnik który zbiera odczyt, podaje informacje do Ecu, który uruchamia w razie potrzeby wentylator. A ten do deski rozdzielczej u mnie też jest i go nawet naprawiałem kiedyś bo się oberwało złącze i mi wskaźnik świrował. Mam nadzieje że masz dobrego mechanika. Ja niestety nie mam dobrych mechaników w swojej miejscowości. Jak chciałem ustawić zapłon to jeden powiedział że on nie umie takich rzeczy robić a drugi chciał na słuch ustawiać :–)
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez maris801801 » 1 kwi 2010, 21:03

Now alsnei dzis sie dowiedzialem ze takiego czujnika nie ma :p Owszem czujniki sa ale z temp silnika, temp plynu i owy wskaznik deski. teraz ktory wymienic zeby wiatrak przestal dzialac ;d. Po za tym wymienialem ostatnio czujnik temp silnika tylko ze przyslali mi z zielona kostka i wczepilem do otworu gdzie powinien byc z czarnym. Mozliwe ze ma inne parametry i podaje info do kompa ze juz osiagnal wysoka temp. Jest to mozliwe?
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez rook » 1 kwi 2010, 22:43

Poczytałem jeszcze trochę i już chyba wiem w czym problem. Podejrzewam że twoja mazda jest wyprodukowana przed 1995 r. Jeśli tak to rzeczywiście masz oddzielny czujnik do wentylatora i silnika chociaż obydwa mierzą temperaturę wody. Ten z zieloną kostką jest do silnika a ten z czarną do wentylatora. Jeżeli zmieniłeś czujnik i zamiast czarnego masz zielony to mogą być problemy. Po 1995r. zrezygnowali z oddzielnych czujników i był tylko jeden dlatego upierałem się że nie ma oddzielnego czujnika dla wentylatora. W silniku 1.6 przed 1995 r. był natomiast termowyłącznik wentylatora :–) . Mam nadzieje że pomogłem. Zmień z powrotem na czarny czujnik tylko sprawny i powinno być ok. Możesz spróbować zastąpić czujnik rezystorem i zobaczyć czy się wentylator wyłączy. A tak w ogóle to wentylator chodzi zawsze czy po prostu zbyt wcześnie się włącza?
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez maris801801 » 2 kwi 2010, 17:37

Juz rozwiazalem swoj problem. Kiedys kolezanka madziuniaaa1994 pytala czy takowe czujujniki nie roznia sie niczym wiecej niz tylko kolorami. Odpowiadali ze nie rozni sie... A jednakl sie rozni... Czujnik zielony ma ciensza warstwe metalu, zatem szybciej dociera do niego cieplo. Ten z czarna ma gorbszy metal i temp dociera pozniej. Dzis zamienilem spowrotem (jak bylo) i rzeczywiscie, problem znikl jak reka odial... Zresetowac kompa i smigac. dzieki chlopaki! wesołych!
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez rook » 2 kwi 2010, 22:11

Cieszę się że rozwiązałeś problem. A tak dla sprostowania nie chodzi o to że czujniki mają inną grubość metalu a po prosu są inaczej wykonane (inny termistor) i w związku z tym mają zupełnie inną charakterystykę. Ten zielony ma taką samą rezystancje co czarny przy dużo niższej temperaturze i dlatego włącza się wentylator. Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez maris801801 » 3 kwi 2010, 08:34

O dokladnie! ;) Dzieki wam chopcy! ;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez EUNOS » 7 maja 2010, 21:59

Witam,
Mam takie pytanie odnośnie włącznika termicznego wentylatora. Muszę go wymienić i chciałem zapytać o opinie czy lepiej kupić taki jak jest według manuala do B6 SOHC w mx3, czy taki jak do B6 SOHC w BG. Silnik ten sam a włączniki różne. Według manuala z mx3.com wentylator powinien się włączać dopiero przy przekroczeniu 97˚C a wyłączyć poniżej 90˚C. Według książki jaką posiadam do BG wentylator powinien się włączać przy 91˚C a wyłączać poniżej 84˚C.(Swoją drogą termostaty też są różne, tylko dlaczego <co?> ) Ja myślę że lepiej ten drugi, bo chyba lepiej jak silnik ma niższą temperaturę, zwłaszcza latem w korkach korzystniej będzie jak się wentylator wcześniej włączy.
Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 258 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez rook » 7 maja 2010, 22:56

Ja na twoim miejscu założyłbym ten do MX-3 , w końcu taki zaprojektowali do tego silnika.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez maris801801 » 9 maja 2010, 09:58

Tez bym tak zrobil jak rook :) Jeszcze sie okaze ze bedziesz mial niedogrzany silnik, skoro temp robocza mx3 wynosi 90st, a bg 84. Ja bym nie ryzykowal hihi
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez EUNOS » 9 maja 2010, 19:11

Już kupiłem ten od BG. Sprawdzałem i wszystko jest ok, przynajmniej tak mi się wydaje. A co do tego żeby kupować do mx a nie do bg, to przecież jest ten sam silnik wiec nie zrozumiałe jest dla mnie dlaczego temperatura pracy ma być inna. Czas pokaże czy dobrze zrobiłem, ale konsekwentnie pozostaje przy tym że jednak lepiej temperaturę obniżyć o te kilka stopni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 258 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Postprzez maris801801 » 20 maja 2010, 23:10

Hehe karollo_6 Ja mysle ze roznicy zbytniej nie zauwazysz... Bo 84 a 90 to tylko 6stopni roznicy :) Ale mi sie wydaje ze jak najlepszym byloby zeby silnik bym ziniejszy to by sprzredawali te z BF ;pp hh. Ja sie juz przejechalem na cuzjniku temperatury i wiem ze najlepiej kupowac te co sa skonstrulowane do odpowiedniego modelu :)
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez EUNOS » 20 maja 2010, 23:23

Zgadzam się z tobą ale ja myślę że ważniejszy tu jest silnik niż oznaczenie nadwozia. Skoro chcę kupić czujnik do B6 to nie powinno być różnicy czy on siedzi w budzie EC czy BG. Ale nie ważne ja jestem zadowolony z zakupu, wskazówka temp stoi w jednym miejscu i jest dobrze. A to że mi się wentylator włączy wcześniej to moim zdaniem latem w mieście in plus bo właśnie tam on ma działać. W trasie, czy nawet zimą w mieście raczej praca wentylatora jest zbędna. Jestem przekonany że dobrze zrobiłem :P a jak nie to nie łatwo będzie mnie przekonać <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2010, 23:38
Posty: 258 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: EC KL-DE 96' SilverStone
GL 2.0 AT SkyEnergy SonicSilver

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323