Hej.
Mam problem z moją mazdą 929 3.0 V6. Od samego początku jak ją kupiłem silnik źle chodził (nierówno pracował i nie wkręcał się na obroty). Podejrzewałem złe ustawienie rozrządu i miałem racje bo punkty były całkowicie porozstawiane, więc ustawiłem wszystko na punkty i teraz w ogóle nie odpala. Więc zacząłem sprawdzać ustawienie krzywek w wałkach rozrządu względem położenia tłoka i zaczęły się schody bo nie bardzo się wszystko zgrywa.
Czy może ktoś z was ma jakiś schemat czy fotki jak co z jakim wyprzedzeniem lub opóźnieniem powinno być ustawione? W jakiej kolejności powinien być zapłon?
Ustawienie rozrządu w Mazdzie 929 3.0 V6
Strona 1 z 1
- Od: 28 paź 2009, 20:33
- Posty: 17
- Skąd: Kalisz
- Auto: 929 3.0 V6 1993r
626 2.0D 1986r ponad 500000km
W końcu udało mi się ustawić rozrząd i tak jak myślałem punkty do niczego mi się nie przydały. Prawdopodobnie ktoś mocna namiksował w tym silniku (ciekawe tylko po co).
Nigdzie nie mogłem znaleźć opisu jak co poustawiać więc sam się za to wiozłem i udało mi się
Dla przyszłych osób których by podkusiło samemu zmieniać rozrząd to podaje parę bardzo przydatnych informacji:
Zaczynamy od ustawienia tłoka pierwszego czyli tego najbliżej rozrządu w górnym martwym punkcie, potem dochodzimy do najtrudniejszego zadania czyli ustawienia wałków rozrządu (chyba, że jest jeden wałek to jest owiele łatwiej).
Wałki najlepiej ustawić według danego schematu:
najlepiej jak by był jeszcze od tego modelu silnika ja niestety nie miałem tego szczęścia.
Po tym wszystkim pozostałe tłoki i wałki powinny się zgrać.
Oczywiście jeszcze trzeba ustawić palec rozdzielacza też na pierwszą świece.
Myślę, że te informacje się komuś przydadzą i ułatwią prace.
Nigdzie nie mogłem znaleźć opisu jak co poustawiać więc sam się za to wiozłem i udało mi się
Dla przyszłych osób których by podkusiło samemu zmieniać rozrząd to podaje parę bardzo przydatnych informacji:
Zaczynamy od ustawienia tłoka pierwszego czyli tego najbliżej rozrządu w górnym martwym punkcie, potem dochodzimy do najtrudniejszego zadania czyli ustawienia wałków rozrządu (chyba, że jest jeden wałek to jest owiele łatwiej).
Wałki najlepiej ustawić według danego schematu:
najlepiej jak by był jeszcze od tego modelu silnika ja niestety nie miałem tego szczęścia.
Po tym wszystkim pozostałe tłoki i wałki powinny się zgrać.
Oczywiście jeszcze trzeba ustawić palec rozdzielacza też na pierwszą świece.
Myślę, że te informacje się komuś przydadzą i ułatwią prace.
- Od: 28 paź 2009, 20:33
- Posty: 17
- Skąd: Kalisz
- Auto: 929 3.0 V6 1993r
626 2.0D 1986r ponad 500000km
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości