Silnik zgasł w czasie jazdy czy to poszedł rozrząd?

Postprzez tadziol » 29 mar 2010, 20:51

no to jestem :)
wstępne wrażenia z oględzin i osłuchu silnika oraz całokształtu:
1-lampka swiec żarowych miga chwilę po rozruchu
2-pedał hamulca przy pracującym silniku twardy i wysoki,po naciśnięciu zaświeca się lampka awarii układu hamulcowego/ręcznego
3-na wolnych obrotach wyraźny "dudniący" dźwięk z okolic filtra powietrza,znacznie nasilający się po otwarciu obudowy filtra pow.
4- P0403 kod błędu odczytany i jedyny jaki istnieje

a teraz słucham wszystkich logicznych i przemyślanych wytłumaczeń w/wym. objawów :D
chociaż jakie by nie były,to i tak do mnie nie przemówią.mam własne teorie,ale to potem....
użyjcie szarych komórek,potem wiedzy :)
widzę Qlesh,że nie możesz wytrzymać.....prosimy zatem ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez qlesh » 29 mar 2010, 21:17

To są ch**je proszę księdza, ksiądz ich nie zna..
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez tadziol » 29 mar 2010, 21:29

qlesh napisał(a):To są ch**je proszę księdza, ksiądz ich nie zna..


co Ty mi pier...... nie na temat????
miało być logicznie,a nie w stylu mocherowych beretów pod sklepem mięsno-warzywnym.....
żółta kartka!
a tak na Ciebie liczyłem <płacze> <płacze>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez qlesh » 29 mar 2010, 21:42

No dobra, już się biorę za siebie hahaha
Ad. 3
Dziura w obudowie filtra powietrza, spowodowana drewnianymi łapami tych leśnych ludków z w/w ula.
Ad. 2
Zalanie układu hamulcowego olejem silnikowym do silników wysokoprężnych, tylko to mi przychodzi do głowy biorąc pod uwagę gdzie to auto stało.
Więcej grzechów nie pamiętam <głaszcze>
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez tadziol » 29 mar 2010, 21:47

generalnie z taką wiedzą spokojnie możesz pracować w Feu-vercie,bo Auto-Data,to za wysokie progi <rotfl>

co jest??? nikt nic nie wie????
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez qlesh » 29 mar 2010, 21:48

Złożę CV <rotfl>
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez krzych » 29 mar 2010, 21:50

tadziol napisał(a):generalnie z taką wiedzą spokojnie możesz pracować w Feu-vercie,bo Auto-Data,to za wysokie progi <rotfl>

co jest??? nikt nic nie wie????

Vacuum? Zle podpieli rurki? Calkiem padniete? Nie, no, calkiem to nie. Ale generalnie w stanie rozkladu albo rurki se wsadzili wie Pan gdzie..
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez tadziol » 29 mar 2010, 21:58

krzych napisał(a):
tadziol napisał(a):generalnie z taką wiedzą spokojnie możesz pracować w Feu-vercie,bo Auto-Data,to za wysokie progi <rotfl>

co jest??? nikt nic nie wie????

Vacuum? Zle podpieli rurki? Calkiem padniete? Nie, no, calkiem to nie. Ale generalnie w stanie rozkladu albo rurki se wsadzili wie Pan gdzie..

no prawie dobrze kumasz,ale powiąż P0403+twardy hamulec....
widzisz Qlesh....Krzych ze stolycy,oczytany,światły gość :D
pobije nas wieśniaków bez żenady <płacze>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez qlesh » 29 mar 2010, 22:02

Wstyd mi, okazuję skruchę <bicz>
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez tadziol » 29 mar 2010, 22:05

qlesh napisał(a):Wstyd mi, okazuję skruchę <bicz>


skończ się mazgaić,tylko myśl....jak napiszesz konkrety to <sex:konik>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez krzych » 29 mar 2010, 22:13

tadziol napisał(a):no prawie dobrze kumasz,ale powiąż P0403+twardy hamulec....
widzisz Qlesh....Krzych ze stolycy,oczytany,światły gość :D
pobije nas wieśniaków bez żenady <płacze>

Pierdzielisz cos, pewnie juz jarales z tego EGRa ;P (o tej stolycy i reszcie ;P)

No wlasnie staralem sie powiazac – twardy hamulec = brak wspomagania (podcisnienia? nie mialem do czynienia z tym ukladem, ale cos mi tak swita), EGR = dzwigienka sie nie rusza (bo za male podcisnienie?)

Nie wiem jak to wszystko lata – moze cos poodwracalem i np. historia dziura w EGR (gdzie?) = straty na pdcisnieniu? Kij wie, trzebaby popodtykac palucha pod wezyki i posprawdzac ;P (ew inna dziura w innym miejscu)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez tadziol » 29 mar 2010, 22:21

a nie mówiłem.....
dobry jesteś,mądrze myślisz i łączysz fakty :)
bo ludzie z auto-data nie myślą nic,a nic....oni tylko kręcą kluczami i to wszystko <zygi> na nich wylać.....
zara padnie akku w laptopie,dlatego życzę dobrej nocy i czekam na dalsze wypowiedzi....
szczególnie interesuje mnie interpretacja "dudnienia"....
jutro o 8 rano chętnie odczytam elaboraty i najtrafniejsze uhonoruję....proszę myśleć! to nie <sex:klasyk>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez krzych » 29 mar 2010, 22:24

tadziol napisał(a):a nie mówiłem.....
dobry jesteś,mądrze myślisz i łączysz fakty :)

Z tego w zasadzie zyje... programista ;)

Hmm, dudnienie z dolotu... Panie, jak ja bym jeszcze wiedzial co w tym dolocie siedzi... ide czytac opis maxklsa ;P

Ty, no nie wiem... Po tym jak przejrzalem co tam jest to sa tylko dwa wyjscia, a wlasciwie jedno (bo turbina odpada na starcie), EGR.
Jesli zas chodzi o pytanie dlaczego dudni – strzelam: podpiety wydech spalin z kolektora zamiast podcisnienia i podcisnienie w ramach wydechu spalin (zamienione wezyki). Wtedy "dudniace" spaliny napedzaja membrane ktora lata jak popieprzona w rytm eksplozji w cylindrach...
Innej teorii niet. Za malo wiem :P

PS. Co poniekad tlumaczyloby tez ubytki podcisnienia i twardy hamulec – [edit] tu napisalem bzdure – cos mnie sie pokrecilo, wiec jeszcze raz: spaliny leca na sterowanie, podcisnienie wraz z powietrzem z icka(?) ([edit] ha! z filtra powietrza a nie z ICka :P gdybym to wiedzial od poczatku, odpowiedz bylaby banalna – nie wiedzialem ze toto sie wentyluje bezposrednio z filtra :P) leci na membrane "mieszajac" sie w przypadku posrednim (wiec utrata podcisnienia prze pewnie 90% czasu), w skrajnych, wysysane powietrze z dolotu poprzez podcisnienie lub zwykle czyste z dolotu.

PS2. Nijak nie umiem powiazac punktu 1. z tym co napisalem – swiece zarowe teoretycznie powinny byc niezalezne od reszty balaganu..., ale tutaj to juz totalne ZERO wiedzy z mojej strony, choc pewnie to akurat najlatwiej bym ogarnal, bo elektrycznosc obca mi nie jest, ale nic o tym nie czytalem/slyszalem :)

PS3 do tych editow – musialem sie posilkowac poradnikiem maxklsa, ale tam tez jakos troche dla mnie zagmatwane jest o EGRze (tzn pewnie jest dobrze, ale ja nie kumam jakiegos drobiazgu), bo na poczatku wydawalo mi sie, ze to sa dwa doloty (spaliny+filtr) dzielone membrana ktora dobiera proporcje, ale chyba nie do konca tak jest... musze sie dopytac (albo skupic przy ogladaniu bo szczerze mwoiac to mi sie nei chcialo troche :) ).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez tadziol » 30 mar 2010, 08:35

jedyny który nie poddaje się bez walki :) i to mi się w Tobie Krzych podoba ;)

a teraz moje spostrzeżenia,zaraz po przyjeździe rzeczonej mazdy
(zaznaczam,że nie dotknąłem żadnej śruby w silniku):
1-kod P0403+twardy pedał hamulca
twardy pedał hamulca oznacza ewidentny brak podciśnienia w układzie wspomagania,mało tego po naciśnięciu na hamulec zaświeca się lampka kontrolna awarii układu hamulcowego,ponieważ w serwie zamontowany jest czujnik vaccum,który wyczuwa brak lub za małe podciśnienie.
Choćby wymienić i 100 zaworów EGR,to żaden nie zadziała,ponieważ do jego uruchomienia potrzebne jest podciśnienie,a tego właśnie nam brak(!)
P0403 oznacza awarię układu EGR:za duża różnica (ponad 20%) pomiędzy reakcją zaworu EGR,a komendami wydawanymi przez PCM dla elektrozaworów EGR-u.
Skąd ten biedny :( PCM ma wiedzieć,że nie ma podciśnienia w układzie,a tym samym "czynnika" który poruszy zawór EGR???
Nie jest tak mądry,więc idzie po najprostszej linii i sadzi kod P0403.
Problem tkwi w pompie vaccum,dlaczego??
Nie wiem.Na chwilę obecną mazda musi troszkę poczekać,ale jak tylko się za nią zabiorę,zaraz daję znać,co i jak :) :)

Dudnienia z dolotu proszę w żaden sposób nie łączyć z EGR-em....to osobny temat,ale jakże intrygujący... <lol>
Proponuję skupić się na nim,bo dźwięk jest złowieszczy i nie mam ochoty aby pacjent zszedł :( :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez krzych » 30 mar 2010, 10:04

Hmm, no czyli polowe trafilem za pierwszym razem bezblednie, bo to proste bylo. A co do dudnienia, powiedz co to, bo ciekaw jestem, a i tak juz nic nie wymysle a inni sie nie chca w quizy bawic ;P.
A tak swoja droga, w ogole wczoraj nie pomyslalem o tym, ze spaliny sa zbyt gorace, zeby inaczej niz stalowa rura dochodzily, wiec pewnie zamiana jest niemozliwa ;). Ale to juz wynik poznej pory :)

Informuj na biezaco.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez tadziol » 30 mar 2010, 10:21

krzych napisał(a):Hmm, no czyli polowe trafilem za pierwszym razem bezblednie, bo to proste bylo. A co do dudnienia, powiedz co to, bo ciekaw jestem, a i tak juz nic nie wymysle a inni sie nie chca w quizy bawic ;P.
A tak swoja droga, w ogole wczoraj nie pomyslalem o tym, ze spaliny sa zbyt gorace, zeby inaczej niz stalowa rura dochodzily, wiec pewnie zamiana jest niemozliwa ;). Ale to juz wynik poznej pory :)

Informuj na biezaco.


jasne,że trafiłeś :D ale tak od razu wynosić Cię na piedestał.....jeszcze zaczniesz naprawiać mazdy w katowicach i z czego ja będę żył?? <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez krzych » 30 mar 2010, 10:24

Hehehe, nawet gdybym kiedys sie nauczyl (a brakuje mi tak z 99,999%), daleko mi do tego, fizycznie bym nie wytrzymal :) (kregoslup programisty to licha rzecz – non-stop robota siedzaca :) ).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez say » 30 mar 2010, 10:31

Dudnienie to oczywistość dla mnie taka, że nie domykają się zawory, czyli nie mają luzu, czyli partacze to też spartaczyli. Dla przypomnienia:
Regulacja luzów zaworowych
Co 30.000 w DiTD należy dokonać regulacji luzów zaworowych. Zawory ssące (wlotowe, te dłuższe dźwigienki) mają mieć 0,15mm luzu (na zimnym silniku) zaś wydechowe (krótsze) 0,35mm. Przy tej regulacji należy dać nowe podkładki przelewowe (5 sztuk – śr. wew. 6.4mm, śr. zew. 10.4mm, ory. ok. 130zł, podróbki od MAN'a sporo tańsze) oraz uszczelkę pod kapą zaworową (chyba, że nie "usiadła")
Ostatnio edytowano 30 mar 2010, 10:40 przez say, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez AlbatrosGrodno » 30 mar 2010, 10:32

5 tydzień jestem bez mazdy.Chciałbym jakoś podziękować Data Auto Tychy za dobrą robotę ale nie wiem w jaki sposób.Chciałem mieć auto na święta a nie wiem czy będzie na 1 maja.Od 20 lutego trwa walka...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2010, 21:55
Posty: 189
Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r

Postprzez Jaksa » 30 mar 2010, 10:51

A ja myslałem ze kolega juz smiga :|Co tam robic tyle czasu ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6