ABS nie działa, kontrolka nie pali sie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez huko74 » 29 mar 2010, 19:45

Witam forumowiczów.
Niedawno nabyłem Mazdę 323F BJ z silnikiem 2,0 TD 90KM i odkryłem, że ABS w niej nie działa, a kontrolka ABS-u nie pali się.
Zapala się po przekręceniu stacyjki, po czym gaśnie (równocześnie z kontrolkami poduszek) niby ok, ale ABS nie działa. W związku z tym mam takie pytania : czy u Was tak samo zachowują się kontrolki, czy ABS i AirBag gasną w jakimś odstępie czasu, bo mam podejrzenie, że ktoś zmostkował obie, a narazie nie chcę rozkręcac deski rozdzielczej. I drugie pytanie, chciałem sprawdzic kody ABS-u testerem na bazie diody i opornika, ale w moim złączu diagnostycznym nie ma pinu FEN, czy ktoś się z tym już spotkał i co w tym wypadku począc.
Początkujący
 
Od: 29 mar 2010, 16:03
Posty: 7
Skąd: Poznań

Postprzez karmazyn33 » 29 mar 2010, 20:40

nie napisałeś jaki rocznik auta , a od tego sporo zależy bo jak przed liftem to się da przetestować ale jak po to już jest OBD II i chyba tylko diagnoza komputerowa – przed chwilą to samo odpisywałem koledze ze dwa wątki niżej,
A co do kontrolek to powinny sie zaświecić w chwili uruchamiania silnika i po kilku sek zgasnąć i to zarówno ABS , TCS, i AIR BAG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez huko74 » 29 mar 2010, 20:56

Rocznik auta 2000, z tego co się już doczytałem na forum to przed liftem, z przetestowaniem może byc kłopot bo nie ma jak kontrolki podłączyc, u mnie styk FEN jest ślepy bez wyprowadzonego "kabelka"
Początkujący
 
Od: 29 mar 2010, 16:03
Posty: 7
Skąd: Poznań

Postprzez Borys » 29 mar 2010, 22:00

Poduszki gasną po 5sek kluczyka na ON (niekoniecznie zapalony silnik), a ABS+TCS po uruchomieniu silnika.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez huko74 » 30 mar 2010, 06:09

A u mnie ABS gaśnie razem poduchami (jednoczesnie), przy wyłączonym silniku, mam podejrzenie, że ktoś połączył obie kontrolki dzięki za odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 29 mar 2010, 16:03
Posty: 7
Skąd: Poznań

Postprzez Borys » 30 mar 2010, 20:49

Wprowadziłem cię w błąd. Poprawnie test ABS (kontrolka) gaśnie po ok 3 sek kluczyka na zapłon (zanim uruchomisz silnik). Gaśnie ona razem z kontrolką TCS, ale tej nie masz skor masz diesla. Po uruchomieniu silnika gaśnie TCS OFF (też jej nie masz). Poduchy tak jak pisałem wcześniej, obie gasną po ok 5 sek od przekręcenia kluczyka na zapłon.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez huko74 » 3 kwi 2010, 16:16

Wszystko się wyjaśniło, kontrolka ABS gasła razem z poduchami, bo były zmostkowane w liczniku, przywróciłem do stanu włściwego i okazało sie, kontrolka ABS świeci się stale. Zrobiłem test i wyszły mi kody: 11, 12, 13, 43, 47, 51, 63. Pierwsze trzy to rozumiem (prawdopodobnie padnięte czujniki przy kołach)
43 i 47 to nie znalazłem opisu, co do 51-przekaźnik trybu awaryjnego, 63- zasilanie, to może ktoś mi tak łopatologicznie wytłumaczy o co biega, co można sprawdzic, żeby te błędy wykluczyc. Acha test robiłem tak jak w opisie najpierw na wyłączonym silniku, potem na włączonym i wyszło to samo.
Początkujący
 
Od: 29 mar 2010, 16:03
Posty: 7
Skąd: Poznań

Postprzez knyklu » 3 kwi 2010, 16:34

huko74 napisał(a):Wszystko się wyjaśniło, kontrolka ABS gasła razem z poduchami, bo były zmostkowane w liczniku, przywróciłem do stanu włściwego i okazało sie, kontrolka ABS świeci się stale. Zrobiłem test i wyszły mi kody: 11, 12, 13, 43, 47, 51, 63. Pierwsze trzy to rozumiem (prawdopodobnie padnięte czujniki przy kołach)
43 i 47 to nie znalazłem opisu, co do 51-przekaźnik trybu awaryjnego, 63- zasilanie, to może ktoś mi tak łopatologicznie wytłumaczy o co biega, co można sprawdzic, żeby te błędy wykluczyc. Acha test robiłem tak jak w opisie najpierw na wyłączonym silniku, potem na włączonym i wyszło to samo.

43, 47 – to to są chyba koronki ABS, wiec jak wymienisz czujniki to te tez znikną.
51 – pewnie sterownik zgupiał jak cos mjastrowali – u mnie blad zginal po wymianie czujnika
63 – moze magicy cos kombinowali z zasilaniem sterownika, coby kontrolki zgasly.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez huko74 » 3 kwi 2010, 18:26

ABS już działa, wyjąłem wtyczkę co wchodzi do pompy abs-u i włożyłem ją zpowrotem, kontrolka ABS zgasła, to się przejechałem i odziwo ABS działa. Pozostało mi tylko zresetowanie błędów, będę wdzięczny za podpowiedź.
Początkujący
 
Od: 29 mar 2010, 16:03
Posty: 7
Skąd: Poznań

Postprzez Borys » 3 kwi 2010, 18:47

Odłącz aku, hamulec w podłogę i po sprawie ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez knyklu » 3 kwi 2010, 20:27

Borys napisał(a):Odłącz aku, hamulec w podłogę i po sprawie ;)

albo hamulec 10x wcisnij czesciej niz co sekunde przy zwartch pinach w kostce diag. i kluczyku na ON
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez magister82 » 11 maja 2010, 19:52

Panowie od początku maiłem problem z świecącymi karolkami abs i tcs ( raz działa raz nie nieraz zaświeca sie w czasie jazdy) i tak dałem na komputer = lewy [jaki?] czujnik, następnie do mechanika by sprawdził, stwierdził ze coś z tym czujnikiem, kupiłem drugi na allegro i nic się nie zmieniło. Dałem ponownie i stwierdził ze czujniki sa Oki a kontroler abs daje dziwne napięcie na lewy [jaki?] czujnik na wszystkie jest równo 4.5v a na ten wadliwy daje miedzy 4 a 5.5. Moze miał ktoś podobny problem może wynika z zawilgocenia kostki lub całego komputerka. Wychodzi na to ze znów bym musiałbym ponieś koszty wymiany kontrolera z pompa czy możne jest możliwość wymiany sterownika bez wyciągania całej pompy ?? w mazdzie z 98
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2010, 10:54
Posty: 71
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: 323F 98 1.5

Postprzez copyfield » 12 maja 2010, 19:14

huko74 napisał(a):A u mnie ABS gaśnie razem poduchami (jednoczesnie), przy wyłączonym silniku, mam podejrzenie, że ktoś połączył obie kontrolki dzięki za odpowiedzi.

U mnie na odwrót muszę jeszcze raz przekręcić kluczyk bo mnie denerwują te światełka chyba że klocki do wymiany, ale podobno były wymieniane Wszystko zaczęo się trzy dni po ulewie ale wóz stoi w garażu to obsechł <co?>
copyfield
 

Postprzez kubanczyk2222 » 22 sie 2012, 22:54

jesli moge ponawiam temat u mnie szykuje sie wymiana rozrzadu ale ostatnio zaczelo przy małej prędkosci chrobotac tak jakby abs działal podczas hamowania na lodzie przez co niebezpiecznie sie robi:)

co radzicie ? i oczywiscie jak rozkreciłem deske i zdjąłem zegary to nie było żarówki od ręcznego wkręciłem i często nie gaśnie po spuszczeniu ręcznego ojjjj moja madzia mnie chyba nie lubi:/
Początkujący
 
Od: 20 sie 2012, 20:30
Posty: 14
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323 f 2002r 2,0 ditd b'j

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323