Witam forumowiczów.
Niedawno nabyłem Mazdę 323F BJ z silnikiem 2,0 TD 90KM i odkryłem, że ABS w niej nie działa, a kontrolka ABS-u nie pali się.
Zapala się po przekręceniu stacyjki, po czym gaśnie (równocześnie z kontrolkami poduszek) niby ok, ale ABS nie działa. W związku z tym mam takie pytania : czy u Was tak samo zachowują się kontrolki, czy ABS i AirBag gasną w jakimś odstępie czasu, bo mam podejrzenie, że ktoś zmostkował obie, a narazie nie chcę rozkręcac deski rozdzielczej. I drugie pytanie, chciałem sprawdzic kody ABS-u testerem na bazie diody i opornika, ale w moim złączu diagnostycznym nie ma pinu FEN, czy ktoś się z tym już spotkał i co w tym wypadku począc.
ABS nie działa, kontrolka nie pali sie
Strona 1 z 1
nie napisałeś jaki rocznik auta , a od tego sporo zależy bo jak przed liftem to się da przetestować ale jak po to już jest OBD II i chyba tylko diagnoza komputerowa – przed chwilą to samo odpisywałem koledze ze dwa wątki niżej,
A co do kontrolek to powinny sie zaświecić w chwili uruchamiania silnika i po kilku sek zgasnąć i to zarówno ABS , TCS, i AIR BAG
A co do kontrolek to powinny sie zaświecić w chwili uruchamiania silnika i po kilku sek zgasnąć i to zarówno ABS , TCS, i AIR BAG
Wprowadziłem cię w błąd. Poprawnie test ABS (kontrolka) gaśnie po ok 3 sek kluczyka na zapłon (zanim uruchomisz silnik). Gaśnie ona razem z kontrolką TCS, ale tej nie masz skor masz diesla. Po uruchomieniu silnika gaśnie TCS OFF (też jej nie masz). Poduchy tak jak pisałem wcześniej, obie gasną po ok 5 sek od przekręcenia kluczyka na zapłon.
Wszystko się wyjaśniło, kontrolka ABS gasła razem z poduchami, bo były zmostkowane w liczniku, przywróciłem do stanu włściwego i okazało sie, kontrolka ABS świeci się stale. Zrobiłem test i wyszły mi kody: 11, 12, 13, 43, 47, 51, 63. Pierwsze trzy to rozumiem (prawdopodobnie padnięte czujniki przy kołach)
43 i 47 to nie znalazłem opisu, co do 51-przekaźnik trybu awaryjnego, 63- zasilanie, to może ktoś mi tak łopatologicznie wytłumaczy o co biega, co można sprawdzic, żeby te błędy wykluczyc. Acha test robiłem tak jak w opisie najpierw na wyłączonym silniku, potem na włączonym i wyszło to samo.
43 i 47 to nie znalazłem opisu, co do 51-przekaźnik trybu awaryjnego, 63- zasilanie, to może ktoś mi tak łopatologicznie wytłumaczy o co biega, co można sprawdzic, żeby te błędy wykluczyc. Acha test robiłem tak jak w opisie najpierw na wyłączonym silniku, potem na włączonym i wyszło to samo.
- Od: 29 mar 2010, 16:03
- Posty: 7
- Skąd: Poznań
huko74 napisał(a):Wszystko się wyjaśniło, kontrolka ABS gasła razem z poduchami, bo były zmostkowane w liczniku, przywróciłem do stanu włściwego i okazało sie, kontrolka ABS świeci się stale. Zrobiłem test i wyszły mi kody: 11, 12, 13, 43, 47, 51, 63. Pierwsze trzy to rozumiem (prawdopodobnie padnięte czujniki przy kołach)
43 i 47 to nie znalazłem opisu, co do 51-przekaźnik trybu awaryjnego, 63- zasilanie, to może ktoś mi tak łopatologicznie wytłumaczy o co biega, co można sprawdzic, żeby te błędy wykluczyc. Acha test robiłem tak jak w opisie najpierw na wyłączonym silniku, potem na włączonym i wyszło to samo.
43, 47 – to to są chyba koronki ABS, wiec jak wymienisz czujniki to te tez znikną.
51 – pewnie sterownik zgupiał jak cos mjastrowali – u mnie blad zginal po wymianie czujnika
63 – moze magicy cos kombinowali z zasilaniem sterownika, coby kontrolki zgasly.
- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
Panowie od początku maiłem problem z świecącymi karolkami abs i tcs ( raz działa raz nie nieraz zaświeca sie w czasie jazdy) i tak dałem na komputer = lewy [jaki?] czujnik, następnie do mechanika by sprawdził, stwierdził ze coś z tym czujnikiem, kupiłem drugi na allegro i nic się nie zmieniło. Dałem ponownie i stwierdził ze czujniki sa Oki a kontroler abs daje dziwne napięcie na lewy [jaki?] czujnik na wszystkie jest równo 4.5v a na ten wadliwy daje miedzy 4 a 5.5. Moze miał ktoś podobny problem może wynika z zawilgocenia kostki lub całego komputerka. Wychodzi na to ze znów bym musiałbym ponieś koszty wymiany kontrolera z pompa czy możne jest możliwość wymiany sterownika bez wyciągania całej pompy
w mazdzie z 98
- Od: 20 mar 2010, 10:54
- Posty: 71
- Skąd: Ostrów Wlkp
- Auto: 323F 98 1.5
huko74 napisał(a):A u mnie ABS gaśnie razem poduchami (jednoczesnie), przy wyłączonym silniku, mam podejrzenie, że ktoś połączył obie kontrolki dzięki za odpowiedzi.
U mnie na odwrót muszę jeszcze raz przekręcić kluczyk bo mnie denerwują te światełka chyba że klocki do wymiany, ale podobno były wymieniane Wszystko zaczęo się trzy dni po ulewie ale wóz stoi w garażu to obsechł

-
copyfield
jesli moge ponawiam temat u mnie szykuje sie wymiana rozrzadu ale ostatnio zaczelo przy małej prędkosci chrobotac tak jakby abs działal podczas hamowania na lodzie przez co niebezpiecznie sie robi:)
co radzicie ? i oczywiscie jak rozkreciłem deske i zdjąłem zegary to nie było żarówki od ręcznego wkręciłem i często nie gaśnie po spuszczeniu ręcznego ojjjj moja madzia mnie chyba nie lubi:/
co radzicie ? i oczywiscie jak rozkreciłem deske i zdjąłem zegary to nie było żarówki od ręcznego wkręciłem i często nie gaśnie po spuszczeniu ręcznego ojjjj moja madzia mnie chyba nie lubi:/
- Od: 20 sie 2012, 20:30
- Posty: 14
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323 f 2002r 2,0 ditd b'j
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości