Stukanie przy skręcaniu
1, 2
Witam wszystkich. Od nie długiego czasu mam problem z zawieszeniem, otóż chodzi oto że na postoju przy skręcaniu w lewo lub prawo słychać stukanie, podczas jazdy słychać to stukanie sporadycznie.Dodam jeszcze że w czasie jazdy przy małej prędkości tj. 40-50 km/h czuć drżenie i kołysanie kierownicą, a także kołysanie przodem, czy mogą to być końcówki drążków kierownicy? Proszę o radę i z góry dziękuję.
- Od: 28 mar 2010, 09:13
- Posty: 7
jeżeli te stuki występują także podczas jazdy, przy skręcaniu to jest to przegub [w prawym lub lewym kole – w zależności od tego przy jakim skręcie są stuki]. Miałem niedawno właśnie ten sam problem.. już naprawiony.
pozdr. aVedM!
pozdr. aVedM!
- Od: 29 mar 2010, 19:13
- Posty: 236
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00
a jak np jade jade i skręce mocniej, zakręt jakieś 90 st skręcam i słuchać takie PUK co to może być: http://usterki.hobby-elektronika.eu/mitsubishi.html 
Ostatnio edytowano 28 cze 2014, 21:50 przez Lesiu, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 1 gru 2005, 12:29
- Posty: 361
- Skąd: Dębica
- Auto: 323F BA Z5 :] '96
to samo
tylko, że to początki wykończenia przegubu...
pozdr. avedM!
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
pozdr. avedM!
Ostatnio edytowano 30 mar 2010, 10:42 przez mariusz323wgr, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 29 mar 2010, 19:13
- Posty: 236
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 [GF] FS [85 kW] '00
a powiedzcie mi jakie te przeguby kupić??? bo z tego co widziałem to są za 50, 80, 140 a nawet więcej złociszy. może jakieś firmy polecalibyście? nie chce kupować jakichś tam drogich części bo ostatnio dość dużo i tak włożyłem w auto, ale też zdaję sobie sprawę że co tanie to drogie
no i czy wymienie przeguby sam??? trzeba do tego jakich specjalnych magicznych umiejętności ?
no i pewnie trzeba wymienić oba ? prawy i lewy od razu ?
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 13:16 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 1 gru 2005, 12:29
- Posty: 361
- Skąd: Dębica
- Auto: 323F BA Z5 :] '96
Lesiu napisał(a):a jak np jade jade i skręce mocniej, zakręt jakieś 90 st skręcam i słuchać takie PUK co to może być![]()
Słyszysz to tylko raz czy kilkukrotnie ci puka a jak wyprostujesz koła przestaje?
Ja mam podobnie przy skręcie ,ale tylko gdy jadę po dziurach i wydaje mi się , że nie jest to przegub tylko jakiś element zawieszenia. Przegub puka kilkukrotnie a tu mam takie uderzenie w wyniku wjechania na dziure na skręconych kołach. Przy skręcie na równej nawierzchni nie ma tego.
- Od: 24 lut 2010, 18:08
- Posty: 19
- Skąd: Gdańsk
- Auto: MAZDA 323 S 1.5 16V
Lesiu napisał(a):a powiedzcie mi jakie te przeguby kupić??? bo z tego co widziałem to są za 50, 80, 140 a nawet więcej złociszy. może jakieś firmy polecalibyście? nie chce kupować jakichś tam drogich części bo ostatnio dość dużo i tak włożyłem w auto, ale też zdaję sobie sprawę że co tanie to drogieno i czy wymienie przeguby sam??? trzeba do tego jakich specjalnych magicznych umiejętności ?
no i pewnie trzeba wymienić oba ? prawy i lewy od razu ?
Wymieniasz tylko uszkodzony, ja wymieniłem do swojej NKN z pierscieniem ABS (225zł) za wymiane skasowano mnie 40zł.
sam nie mam warunków żeby to zrobić, ale widziałem gdzies fotorelację na niemieckiej stronie.
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
kilka razy puknie, czasem tylko raz, czasem jak się zatrzymam też coś puknie jak jade prosto to przestaje, wtedy jest ok. eeee 225zł to na pewno nie dam :/ :/
zastanawiam się też nad końcówkami drążka kierowniczego
zastanawiam się też nad końcówkami drążka kierowniczego

Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 13:14 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 1 gru 2005, 12:29
- Posty: 361
- Skąd: Dębica
- Auto: 323F BA Z5 :] '96
Lesiu napisał(a):kilka razy puknie, czasem tylko raz, czasem jak się zatrzymam też coś puknie jak jade prosto to przestaje, wtedy jest ok. eeee 225zł to na pewno nie dam :/ :/
Do fki sa może tańsze
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
w takim razie przegub wewnętrzny...a to już inny ...cięższy temat 
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
No właśnie byłem dziś u mechanika i w sumie powiedział że nie zauważył nic niepokojącego, poza tym powiedział że to stukanie może pochodzić od jakiegoś drugiego łącznika który znajduje się gdzieś tam nad belką, bo jest troszkę wysłużony ale na razie nie trzeba go wymieniać. Czy mam go posłuchać
? Mam mieszane uczucia bo przecież dalej stuka. Koledzy a jak można sprawdzić czy to przegub wewnętrzny
?
- Od: 28 mar 2010, 09:13
- Posty: 7
pewnie chodziło mu o łącznik stabilizatora. u mnie to pukalo na dolkach. koszt ok 50zl. a co do tego stukania przy skrecaniu to u mnie byl problem z piasta. nie wiem jakim cudem ale byla lekko skrzywiona.
Przychodzisz na ten świat jako oryginał, nie odchodź z niego jako czyjaś kopia...
- Od: 21 maja 2009, 18:13
- Posty: 57
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Auto: Mazda 323f 1,5 16v 95r
Podłącze sie do tematu.
Wczoraj wymieniłem koła na alu, i w prawym przednim kole na skręcie coś piszczy, strasznie piszczy, nie wiem czy to coś obciera, patrzyłem na kolo i nic nie widać, niewiem dokładne skad ten pisk dociera ale slychac go na skręcie w lewo w prawym kole, myslalem ze to woda moze przy klockach ale dzis jest sucho ladnie a nadal piszczy.
Wczoraj wymieniłem koła na alu, i w prawym przednim kole na skręcie coś piszczy, strasznie piszczy, nie wiem czy to coś obciera, patrzyłem na kolo i nic nie widać, niewiem dokładne skad ten pisk dociera ale slychac go na skręcie w lewo w prawym kole, myslalem ze to woda moze przy klockach ale dzis jest sucho ladnie a nadal piszczy.
- Od: 1 lip 2009, 15:40
- Posty: 87
- Skąd: Sush
- Auto: Mazda 323F 1.8 BA BP
Witam wszystkich posiadaczy Madzi. Mój problem ze stukaniem przy kręceniu kierą został (niestety) rozwiązany do wymiany kolumna kierownicza.I pytanie czy kupić nową gdzie cena jest pewnie cholendarna czy kupić używkę ( na alegro 240 zł) nie mając pewności że wytrzyma rok czy dwa.Kolejne pytanie to moja efka ( 1,5 16V z 95 r.) ma 124 tys. przebiegu i jest on niby udokumentowany z niemieckiego serwisu miałem lekkiego dzwona do wymiany zderzak blacha nie ruszona czy to mogło spowodować tak krótką żywotność kolumny, a może to że mam założone felgi 16 215/40 i jest za duże obciążenie.Proszę was o opinie z góry dziękuję. Pozdrawiam
- Od: 28 mar 2010, 09:13
- Posty: 7
słuchajcie a czy można zdiagnozować co stuka przy skręcaniu na stacji diagnostycznej? jak skręcam powoli, np. ruszam ze skręconymi kołami to słyszę PUK, natomiast jak jadę 50-60km/h i tak wchodzę w zakręt to słychać takie a`la pochrupywanie przy kołach – obstawiam tylko mam nadzieję przeguby:)
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=106969&p=1910099#p1910099
- Od: 25 sie 2008, 23:19
- Posty: 36
- Skąd: Poznań
- Auto: 323F 1.5 BA 1997
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości