Witam,
Noszę się z zamiarem kupna CX-7 z dieslem pod maską. Co do silnika, wnętrza, wyglądu i wyposażenia jestem raczej przekonany do tego auta, jednakże informacje jakie otrzymałem o napędzie 4x4 zastosowanym w tym aucie nie są dla mnie do końca zadowalające. Z tego co wiem jest to rozwiązanie oparte na sprzęgle płytkowym – czyli normalnie jeździmy z napędem na przód, a tylko w krytycznej sytuacji dołącza się tył – czyli tak jak w CRV. Jak z tym się jeździ zimą? Oczywiście nie mam zamiaru zapuszczać się autem w teren, chodzi mi jedynie o swobodne poruszanie się po zaśnieżonych drogach, bezproblemowy podjazd pod ośnieżone wzniesienia, dojazd zimą do lasu, na wyciąg etc. Czy ma ktoś doświadczenie z tym autem w takich warunkach? Czy na ośnieżonej drodze ten napęd faktycznie coś daje przy normalnej jeździe, czy jedynie włączy się gdy dodamy za dużo gazu i przednie koła zaczną się kręcić? Będę wdzięczny, jeżeli podzielicie się ze mną swoimi doświadczeniami.
Pozdrawiam
Przewaga napędu 4WD nad 2WD – opinie
Strona 1 z 1
W lutym byłem w Białce Tatrzańskiej na nartach i wracałem z nart ok godz. 20. W południe było stosunkowo ciepło, ale pod wieczór mróz zmienił drogę dosłownie w szklankę (z cienką warstwą puchowego śniegu na wierzchu).
Był to podjazd z Białki Tatrzańskiej pod Bukowinę Tatrzańską.
Jeden samochód zatrzymał się i nie mógł ruszyć do przodu, wyszli z niego ludzi i chcieli go pchać, ale sami się ślizgali. Inne auta z napędem na przód (np Mitsubishi Lancer) "tańcowały przodem" albo zjechały na bok jezdni.
Przede mną NISSAN NAVARA sobie poradził i pojechał do góry.
Ja postanowiłem zrobić to samo. Kulturalnie włączyłem kierunkowskaz i lewym pasem pod górę wyminąłem wszystko co się ślizgało. Dodam, że na desce rozdzielczej widziałem jak mi się włącza ikonka systemu antypoślizgowego.
Nachylenie było średnio strome, ale było bardzo ślisko.
Także jak zwał tak zwał ten napęd na 4 koła w Maździe, ale w porównaniu z napędem na przód... nie ma co porównywać.
Był to podjazd z Białki Tatrzańskiej pod Bukowinę Tatrzańską.
Jeden samochód zatrzymał się i nie mógł ruszyć do przodu, wyszli z niego ludzi i chcieli go pchać, ale sami się ślizgali. Inne auta z napędem na przód (np Mitsubishi Lancer) "tańcowały przodem" albo zjechały na bok jezdni.
Przede mną NISSAN NAVARA sobie poradził i pojechał do góry.
Ja postanowiłem zrobić to samo. Kulturalnie włączyłem kierunkowskaz i lewym pasem pod górę wyminąłem wszystko co się ślizgało. Dodam, że na desce rozdzielczej widziałem jak mi się włącza ikonka systemu antypoślizgowego.
Nachylenie było średnio strome, ale było bardzo ślisko.
Także jak zwał tak zwał ten napęd na 4 koła w Maździe, ale w porównaniu z napędem na przód... nie ma co porównywać.
- Od: 19 paź 2008, 23:06
- Posty: 173
- Skąd: Warszawa
- Auto: 2007 CX-7 US
pc131 napisał(a):Także jak zwał tak zwał ten napęd na 4 koła w Maździe, ale w porównaniu z napędem na przód... nie ma co porównywać.
Zgadzam się z przedmówcą, według mnie taki napęd jest wystarczający skoro nie będziesz wypuszczał się w teren, poza tym, gdybyś wybrał napęd 4X4 np. taki jak w Subaru Forester, to pamiętaj, że spalanie będzie wyższe niż w CX-7 MZR-CD. U mnie w CRV-ce obecnie średnie spalanie to 7,5l, w CX jest podobne, Subaru przy masie niższej o ok.300kg spala jakiś litr więcej niż CX-7.
Na śnieg na pewno starczy. Różnice napędu dołączanego mogą przeszkadzać ale wytrawnemu kierowcy rajdowemu. Dla zwykłego użytkownika AWD w porównaniu z jedną osią to niebo, a ziemia. 2 zimy testowałem i na prawdę warto. Robili testy napędów 4x4 w którejś z gazet i wyszło, że na podjazdy pod ośnieżone wzniesienia wystarczy jakikolwiek napęd byle na 2 osie. W slalomach i ostrej jeździe po zakrętach jest przewaga stałego 4x4 ale ja tak nie jeżdżę więc po co mi większe spalanie i większe koszta eksploatacji. Z roku na rok napędy AWD mają też coraz mniejszą zwłokę. Więc jak guteg pytasz czy coś ten napęd daje to odpowiedź brzmi dużo. Nawet na mocniejszych zakrętach fajnie ciągnie.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderatorzy
Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9, Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60